KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 02 May 2025, 22:58

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 44 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 08 Mar 2006, 21:26 
Klubbdirektør

Jardar wrote:
Ja, det var egentlig veldig kaldt inne der...

He, he, mere var det vel kanskje ikke å si om den kampen?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Mar 2006, 21:27 
Kaptein

Nei... Skal komme med en lite rapport etterhvert.. Må bare få igjen litt varme og roe meg litt..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Mar 2006, 21:37 
Grævling

Jardar wrote:
Nei... Skal komme med en lite rapport etterhvert.. Må bare få igjen litt varme og roe meg litt..

Får benytte sjansen til å takke Jardar for oppdateringer via sms......selv om det var elendige rapporter som tikka inn på mobilen!!

Dette kan ikke være noe å skryte av.......ser frem til å få høre hva Skogheim mener etter denne slakten!!

Hvordan var Espen Haug for Raufoss? Er det verdt å "spandere" litt av pengene vi fikk etter salget av Nystuen for å få gutten til Vinger?

5 mål i ræva er jo katastrofe mot et 2. div lag.....kanskje vi heller burde bruke noen kroner på å forsterke forsvaret? Årets forsvar burde jo ikke være mye dårligere enn fjorårets.....Rønning har jo virket solid......men jeg må si jeg er livredd for en langvarig skade på noen av midtstopper-gutta!!

Huff....nei dette var ingen bra smell 1 mnd før Moss stiller på Gjemselund til seriestart :(

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Mar 2006, 22:40 
Klubbdirektør

Nå må vi ta det litt med ro. Kunne skrevet denne artikkelen under "midtbane"-lenken. Et tap, Nystuen sikret oss penger og så er det enkelte som begynner å skrike krise, katastrofe, og snakke om nedrykk.

Prøv og tenk at det er en måned igjen til seriestart og at ting går litt opp og ned denne årstiden. Vi er da ikke så dårlig, og jeg er sikker på at Skogen har kontroll.

Forsøk heller og støtt laget enn å svartmale alt sammen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Mar 2006, 23:06 
Kaptein

Raufoss - KIL , Hydrohallen 8. mars 5-0

Jeg hadde egentlig gledet meg ganske mye til denne kampen, men etter hvert skulle Raufoss gjøre kvelden sur for meg.

Kampen starter egentlig greit. KIL henger med og de første ti minuttene har vel egentlig ingen av lagene noe spesielt overtak.
Men så får Raufoss straffe etter litt klabb og babb inni feltet. Denne setter Espen Haug enkelt i mål. Kampen står fortsatt og vipper, litt kommunikasjonsproblemer mellom Ryen og Thomsen holder på å gi Raufoss et enkelt mål ca fem minutter senere. Men Rønning er fint tilbake og redder mer eller mindre på streken.
Etter ca 25 min er Rødfoss frempå. Han får med seg ballen inn i 16 meteren, men det blir for skrått hold og ballen går i stolperota og ut. Like etterpå kommer Raufoss nedover langs sin høyrekant og får lagt inn. Rønning er ikke like heldig her og ballen går via han og i eget mål. 2-0 til Raufoss.
Førsteomgang ebber etter hvert ut, uten at noen av lagene har de helt store sjansene.

KIL bytter tre spillere i pausa. Holtet, Mile og Wibe-Lund går og inn kommer Gundersen, Olausson og Lindau.
Mile ser jeg lite til i første. Men får ikke all verden å jobbe med. Kommer seg fint rundt på kanten en gang. Men innlegget blir for dårlig. Men virker som gutten har et godt rykk.
Gundersen virker frisk og jeg syns han gjør et godt innhopp på høyrekant og han bidrar til at KIL starter andre omgang greit.
Så etter ca 20 minutter skjer det virkelig mye. Først gir Ryen bort ballen alt for enkelt i eget forsvar og Raufoss får enkelt 3-0. Skjervold er så frempå med et skudd, som keeper så vidt får slått til corner. Etter corneren biter KIL seg fast på Raufoss sin banehalvdel og får tilslutt et innlegg som Olausson skaller i tverrligger. Ballen havner i føttene til Olausson igjen, men keeper er fint med og stopper svensken med en fin beinparade.
Raufoss kjører så i angrep og nok en kommunikasjonssvikt mellom Ryen og Thomsen gir hjemmelaget en corner. Fra der jeg sitter ser det ut som corneren går rett i mål.
4-0 til Raufoss.
Fem minutter senere går Rødfoss ut og Koffeld kommer inn. Like etterpå ruller Raufoss opp på sin venstrekant og innlegget er egentlig ferdigscoret. 5-0.
KIL har en veldig dårlig periode nå og Raufoss rundspiller oss til tider. Raufoss får nok en straffe etter at Ryen feller en motspiller. Haug tar nok en gang plass ved straffemerket, men denne gangen skyter han i stolpe og ut.
Raufoss bytter etter hvert fem spillere, men selv da klarer ikke KIL å få et trøstemål og kampen ebber etter hvert ut.

I en meget kald hall er det veldig lite som varmet med KIL og dagens kamp. Som om ikke rundspilling, blærekatarr og rennesnørr var nok ble jeg i tilegg sittende rett ved lokal helt som noen tydeligvis hadde puttet på alt for mye penger. Ikke et vondt ord om totninger, men denna karen gikk meg skikkelig på nervene.
På slutten ble jeg bare sittende og drømme om sist gang KIL spilte på Raufoss.
Strålende sol, blå himmel, skikkelig sommer, fra 3-0 til 3-4 med 14 minutter igjen,, kald pølse og varm brus fra stadionkiosken.
Men det var den gangen det. I kveld ble vi slått av et lag som kjemper oss i senk og vinner 5-0 fortjent.

Pluss:
Rødfoss virker meget sterk på hodet og vinner mange dueller.
Rønning syns jeg også gjør en grei kamp. Virker også sterk på hodet.
Gundersen syns jeg gjør et godt innhopp. Flink til å utfordre og få med seg ballen.
Byfuglien kommer bort til oss på tribuna etter kampen og sier sorry. Akkurat det syns jeg var veldig fint og voksent gjort. Egentlig bare en liten ting, men at spillere tar seg tid og kommer på sånne ting syns jeg er veldig bra og Byfuglien fortjener skryt for dette.

Minus:
At vi ikke klarer å utnytte at Rødfoss vinner mange hodedueller.
Alt for ukonsentrert i eget forsvar og gir bort ballen alt for lett.
Virker som keeper og forsvar ikke er helt samstemt. Dette koster oss to baklengsmål.
Vinner alt for få dueller på midten og lar Raufoss overkjøre oss til tider.

Men dette var jo ”bare” en treningskamp, fortsatt en måned igjen til seriestart som Neil Lennon nevner og vi stiller med et lag i dag som inneholder 5-6 mer eller mindre nye spillere som nok trenger litt mer matching sammen.
Mile tror jeg bare trenger litt tid, så vil han blomstre.

Uansett, skuffet er jeg. Slenger med et bilde som ganske greit beskriver drømmen jeg hadde på slutten av kampen..

Image

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Mar 2006, 23:45 
Kaptein

Fin gest av Byfuglien! Bra rapport!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Mar 2006, 23:56 
Materialforvalter

er jo ikke så utrloig skremmende egentlig. er ikke mer enn et par år siden kil tapte nesten vær eneste treningskamp hele gjennom hele vinteren. siste kampen før serien startet var mot nybergsund. kil tapte 2-0 eller 4-0. men gikk ubeseiret gjennom andre divisjon det året. klart tidene forandrer seg. men tror ikke vi trenger og bekymre oss.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 Mar 2006, 00:05 
Klubbdirektør

Marve wrote:
er jo ikke så utrloig skremmende egentlig. er ikke mer enn et par år siden kil tapte nesten vær eneste treningskamp hele gjennom hele vinteren. siste kampen før serien startet var mot nybergsund. kil tapte 2-0 eller 4-0. men gikk ubeseiret gjennom andre divisjon det året. klart tidene forandrer seg. men tror ikke vi trenger og bekymre oss.

Godt sagt Marve, helt enig.

Tapte vi ikke mot Sander like før sesongstarten i 2003?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 Mar 2006, 00:20 
Klubbdirektør

Året vi to sølv, som jeg tror de fleste her ikke husker, tapte vi ganske mange treningskamper. Året etter vant vi de fleste og da gikk det på dunken i serien.

Nei, dette går bra i år. Selv om vi ikke rykker rett opp kommer det til å bli mange fine ettermiddager på Gjemselund og rundt i det ganske land.

Gleder meg som en unge!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 Mar 2006, 09:03 
Forumlegende

Utfra det Skogheim sier til Glåmdalen i dag er dette en fortsettelse fra forrige kamp, nemlig total mangel på innsats! Dette er svært skremmende fordi:

Innsats er en mental egenskap som i høy grad velges av hvert enkelt menneske. Innsats er veldig mye vilje til å gjøre sitt beste hos den enkelte. I motsetning til teknikk og medfødte fysiske egenskaper, kan en spillere velge innsats eller la være å velge innsats. Alle mennesker uavhengig av ferdigheter kan selv velge hvilken innsats de skal bidra med.

Hadde spillerne vært for dårlige i ferdigheter i forhold til motstanderen, ja da er det greit å tape. Å tape mot bedre lag er akseptabelt.

Og fordi hver enkelt kan velge innsats eller la være å velge innsats, SÅ ER TAP PÅ GRUNN AV INNSATS FULLSTENDIG UAKSEPTABELT OG MÅ IKKE FOREKOMME!!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 Mar 2006, 12:04 
Trener

Håper dette bare var ren undervurdering.. Og at vi slipper slike ydmykelser i fremtiden. Det er ikke et bra tegn at de "etablerte" blir slappe og har dårlig innsats.. Håper Skogen påpeker dette og bruker noen flere fremadstormende juniorer.. Samme hva man heter i dagens fotball, så lenge man ikke gidder å jobbe og blø for drakta!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 Mar 2006, 13:53 
Klubbdirektør

Slapp av folkens! Dette er jo helt normalt! Vi taper jo "alltid" mot 2.divisjonslag. Er det noen som har noen statistikk på dette ? Vi har jo bedre statistikk i Europa enn mot indre østlandslag. :lol:
Faktisk så vurderte jeg å satse noen slanter på Raufoss, men rakk ikke det i tide. Er sikker på at Skogen får laget i rute fram mot seriestart.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 Mar 2006, 18:36 
Kaptein

Det er ikke tapet som bekymrer, men kollapsen. Vi har tapt for 2.divisjonslag mange ganger før, men vi har vel aldri fått grisebank slik som i går.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Mar 2006, 15:44 
Forumlegende

Ser i dagens Tips at Raufoss har hatt kanonform i treningskampene i år, men det er ikke nå vi skal finne toppformen, den skal vi ha fra 9. April til 1. November.

Og vi trenger uansett ikke bekymre oss for å tape poeng til Raufoss i år.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 44 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3

All times are UTC + 1 hour [ DST ]