KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 16 Jul 2025, 22:28

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 103 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
 Post subject: Re: Sessongen 2013
PostPosted: 28 Oct 2013, 11:14 
Forumlegende

Karlsen wrote:
ivo wrote:
Foran kampen mot Elverum bør KIL-ledelsen offentlig gå ut med at de har som mål en seier på 10-0.
!

Kanskje nok med luftslott nå?

Nei, målet er å satse på dette.
Hva ellers?
Steinkjer satset og vant.

Men for all del - skomakere forble skomakere fordi de ville være skomakere...
Man kan ikke dumme seg ut mer enn det som allerede har skjedd.
Man trenger jo ikke utbasunere, men si at man går for dette og ikke bare middelmådig pjatt...

Den etter myriader beste testen som finnes for å avdekke bukspyttkjertelkreft (pankreatisk cancer) ble nylig utviklet av en 15-åring som hadde mistet en nær slektning i det...fortid han dog satset...
Mens professorene bablet tøv...

Profile  

PostPosted: 28 Oct 2013, 11:20 
Forumlegende

Skippertak, å bestemme seg for 10-0, går jo ikke an. Men man kan profesjonelt planlegge og profesjonelt arbeide mot for eksempel å klare seg. Satse må man gjøre før sesongstart. Å satse og lykkes er hardt arbeide over tid. Skippertak har vi hatt nok av
Og på saklig gunnlag ser man jo at vinnerviljen i gruppa ikke er der.De rutinerte spillerne har sviktet totalt.

Men bevares, sett at floskler lykkes tar jeg jo en slik seier. Men jeg har ikke noe tro på det.

Profile  

PostPosted: 28 Oct 2013, 12:13 
Spiller

Nei, her må vi satse på å ligge lavt, og kontre inn 1-0 i siste spilleminutt...vi kan jo for eksempel slå lange baller på Mykle? Det har jo vært utrolig vellykket tidligere i år. Eventuelt la Solum komme inn på topp og nekte de andre å bli med over midtbanen.

...og fra en bøtte ironi - til litt mer seriøse tanker...

Ok, vi satset på å redde klubben og få skikk på økonomien først og fremst - og visste at dette kunne gå ut over resultatet. Vi visste at det ville bli en kamp for å overleve i Adecco - en kamp vi muligens ikke kom til å klare. Sånn sett var dette ikke noen stor overraskelse. Klubben besto - og økonomien er under kontroll, så det er bra.

MEN - vi har sett gutta storspille og rundspilt flere av lagene på øverste halvdel på tabellen i løpet av sesongen, så vi vet at de kan. Så når man da reiser nordover til sesongens kanskje viktigste kamp - med ordene "Vi gjør alt for å beholde plassen" i Glåmdalen - da synes jeg det er lov å bli skuffet når bildet vi har på netthinna er rødkledde spillere hvor den største og mest intensive bevegelsen de har - er å slå oppgitt ut med armene etterhvert som baklengsmålene renner inn.

Når det er sagt...så synes jeg personlig at ett år i 2. div er nok, og det burde være fullt mulig å hoste opp folk fra dette distriktet - både på spillersiden og trenersiden - som har viljestyrke nok til å krige oss opp igjen til Adecco.

Vi sees på Gjemselund, heia Vinger!

Profile  

PostPosted: 28 Oct 2013, 12:42 
Klubbdirektør

ivo wrote:
Foran kampen mot Elverum bør KIL-ledelsen offentlig gå ut med at de har som mål en seier på 10-0.
da er det en mulighet om de andre taper litt og får skjelven om KIL bøtter inn mål.

Urealistisk?
Bedre å foretrekke siste åndedrag slik enn å legge opp til en vanlig kamp.
Bedre å da tape 2-3 enn å vinne 1-0 etter skåring i det 85.minuttet!

I 1975 rykket Steinskjer opp i toppserien etter å ha vunnet 9-0 borte mot Grue i siste kampen, da på bekostning av Fredrikstad.

Bedre opp som en bjørn og ned som en fell, enn vannrett lusegang!

Artig at du mener vi kan vinne 10-0 mot Elverum. Liker innstillingen, men antar at det blir fred i Midtøsten før noe slikt kan skje.

Profile  

PostPosted: 28 Oct 2013, 14:10 
Forumlegende

http://www.kil.no/free/videoId/1pcevmoz ... xpm5pc35kf

Fornuftige ord fra Espen etter kampen i går.

Profile  

PostPosted: 28 Oct 2013, 15:11 
Klubbdirektør

mikeb wrote:

Jeg kan godt se hva folk (deriblandt Espen Nystuen) mener når man prater om at man har "valgt" økonomien foran "det sportslige", og det er også noe jeg er svært glad for at man har gjort. Kudos for å ha reddet klubben og å ha hatt den beste økonomien på flere tiår. Men er det egentlige så fornuftige ord? Det å skylde på at det var dét valget som gjorde at vi havnet i 2.div kjøper jeg ikke. Det var ikke før på høsten at vi begynte å bevege oss mot nedrykksstreken og til og med under den. Vi hadde nøyaktig de samme forutsetningene på høsten som vi har hatt ellers i sesongen hvor vi ikke har vært under streken, men derimot levert opp i mot bra fotball. Da hadde vi også den samme økonomien, de samme spillerne, ja i det hele tatt det samme utgangspunktet.

Nei...dette startet da Aram Khalili reduserte for Bryne på straffe på overtid mot oss i 23.runde 15.september, slik at vi fikk 1 poeng i stedet for 3. Fra da av gikk det meste i mot oss. Vi tapte mot Stabæk, tapte mot Hødd, tapte mot Follo, tapte mot Strømmen, spilte uavgjort mot Vard og tapte mot Glimt i går. 2 (!!!)fuckings poeng på 7 kamper!!.

Det var det mentale som spilte inn siden den kampen, og det var ene og alene alle disse kampene (høstsesongen) som var utslagsgivende. Det vil være rart å si noe annet. Det var i.l.a disse kampene at noen skulle ha kommet inn og jobbet med det mentale. Og det er vel normalt at det er trenerens oppgave??

Vi har nå uansett ikke noe annet valg enn å se fremover, og jeg håper at vi kan bli kvitt primadonnaer (les: Tiller Larsen) og overvurderte spillere (Myklebust) som ikke vil kjempe for laget.
Så får vi heller bygge et slagkraftig lag med unge, lokale gutter som Ellingsen, Ovlien, Solum, (Skogh), (Wigum), Pålerud, Skårdal, Jukic, Moltzau, Gerkondani og Hansen.

Kan vel ikke akkurat nekte for at Hammarström i tospann med Gjerde hadde vært så dumt heller. Jeg hadde lyst på dét allerede for over ett år siden og har hatt stor tro siden.
Og Espen kan gjerne få fortsette den gode jobben å holde på pengesekken, men please, ikke si at dette lå i kortene fra sesongen startet. Da har man ikke sett godt nok på KIL før høstsesongen vs KIL etter høstsesongen...

Profile  

PostPosted: 28 Oct 2013, 15:43 
Forumlegende

Man har uten tvil at nok matchballer til å redde plassen, og på det området har nok trener Aasen sviktet. Men hadde hylekoret som ropte på treneres hode på ett fat fått gjennomslag tidligere i høst er det mulig vi hadde holdt oss sportslig, men samtidig ikke sikkert vi hadde hatt like god økonomi. Man må ut med erstattning til trenere som må gå.
Syns heller ikke vi skal peke ut enkeltspillere som syndebukker, mange spillere som har gjort en dårlig jobb nå på slutten, men mange som tidvis har spillt bra. Det har vært en kollektiv svikt i laget, hverken spillerene eller treneren har hatt evnen til å snu det. Vi supportere kunne også ha opptrått bedre. Kjempestøtte til laget i kampen mot Vard, men både borte mot Stabæk og Strømmen var det mer kjefting enn support til gutta på banen.
Det blir nok av tid til å analysere hva som gikk galt, og man må starte litt med blanke ark fordi en del etablerte spillere nok forsvinner. Jeg kjenner ikke Hammarström og Gjerde som trenere, men mulig dette er en god idè. Man bør i hvertfall finne noen som kan spre litt entusiasme i gruppa slik Skogheim gjorde i 2004 og som kan skape gull av unge, lokale spillere med påfyll av rutine for det trenger man i alle tilfeller.

Profile  

PostPosted: 28 Oct 2013, 16:31 
Grævling

De gutta vi har hatt i troppen burde vært mer enn gode nok til å plassere oss trygt på tabellen i forhold til nedrykk. Derimot har en spiller utmerket seg som mer viktig enn alle andre, dessverre fikk vi se betydningen av å ha Espen på banen etter at han ble ute for resten av sesongen etter kampen mot Stabæk. Hvem som skal ta ansvaret for at spillere har underprestert kan godt legges på treneren, men jaggu har spillerene selv nok av ansvaret. I hvert fall den eldre etablerte delen av dem.

Men så er spørsmålet da... hva kan vi egentlig forvente av innstilling hos en haug med spillere som tross alt VET at de kommer til å forsvinne etter 3. november. Det virker ikke til å ha vært noe dialog med noen rundt eventuelt fornyelse av kontrakter, og uansett så ligger det i kortene at en forlengelse betyr mindre betalt. Og det er vel neppe noen av de som nå har en utgående kontrakt som kommer til å takke ja til en ny kontrakt på Kongsvinger, med mindre betalt.

Det kommer nok til å bli frigjort en del kapital i lønn etter at en del nå forsvinner, men så må vi nok fortsatt ha inn en del utenfra som kommer til å koste litt, i hvert fall hvis tanken er å henge med i toppen av 2. divisjon. Dessverre er det ikke nok gode nok spillere å ta av med lokal forankring til at vi kan stable et av landets beste lag i 2. divisjon på beina. Det skal bli utrolig spennede å se hva som nå skjer på spillerfronten frem til seriestart i 2014. Jeg vil vel regne det som bankes at de 4 vi nå har hatt på lån kommer til å forsvinne. Dadjo og Bamba får neppe arbeidstillatelse for 2. divisjon, og nivået blir nok for dårlig for Skogh og Owusu.

.....men mest bekymret for alt ble jeg egentlig av den siste delen av intervjuet med Nystuen på Aspmyra. Det hørtes vel ikke ut til at det var hugget i stein at han heller kom til å fortsette i KIL etter dette. Får virkelig håpe at han henger med videre, ellers tror jeg det tar 10-år før vi er tilbake i toppen av norsk fotball.

Men men... jeg lovet meg selv at jeg hadde sett min siste KIL kamp noen sinne etter at de tapte serieåpningen i 2. divisjon mot Lyn-2 i 2002. Den lovnaden holdt jeg vel i en knapp uke, og jaggu har det vært mye moro med KIL årene etter dette. Jeg har faktisk mye mer tro på klubben nå, en jeg hadde på tilsvarende tid i 2001. Så jeg får bare håpe at de fleste av oss som tross alt er mest engasjert henger med videre, så veien tilbake blir så kort som mulig.

En gang Vinger, alltid Vinger!

Profile  

PostPosted: 28 Oct 2013, 17:07 
Klubbdirektør

A4Tech wrote:
mikeb wrote:

Jeg kan godt se hva folk (deriblandt Espen Nystuen) mener når man prater om at man har "valgt" økonomien foran "det sportslige", og det er også noe jeg er svært glad for at man har gjort. Kudos for å ha reddet klubben og å ha hatt den beste økonomien på flere tiår. Men er det egentlige så fornuftige ord? Det å skylde på at det var dét valget som gjorde at vi havnet i 2.div kjøper jeg ikke. Det var ikke før på høsten at vi begynte å bevege oss mot nedrykksstreken og til og med under den. Vi hadde nøyaktig de samme forutsetningene på høsten som vi har hatt ellers i sesongen hvor vi ikke har vært under streken, men derimot levert opp i mot bra fotball. Da hadde vi også den samme økonomien, de samme spillerne, ja i det hele tatt det samme utgangspunktet.

Nei...dette startet da Aram Khalili reduserte for Bryne på straffe på overtid mot oss i 23.runde 15.september, slik at vi fikk 1 poeng i stedet for 3. Fra da av gikk det meste i mot oss. Vi tapte mot Stabæk, tapte mot Hødd, tapte mot Follo, tapte mot Strømmen, spilte uavgjort mot Vard og tapte mot Glimt i går. 2 (!!!)fuckings poeng på 7 kamper!!.

Det var det mentale som spilte inn siden den kampen, og det var ene og alene alle disse kampene (høstsesongen) som var utslagsgivende. Det vil være rart å si noe annet. Det var i.l.a disse kampene at noen skulle ha kommet inn og jobbet med det mentale. Og det er vel normalt at det er trenerens oppgave??

Vi har nå uansett ikke noe annet valg enn å se fremover, og jeg håper at vi kan bli kvitt primadonnaer (les: Tiller Larsen) og overvurderte spillere (Myklebust) som ikke vil kjempe for laget.
Så får vi heller bygge et slagkraftig lag med unge, lokale gutter som Ellingsen, Ovlien, Solum, (Skogh), (Wigum), Pålerud, Skårdal, Jukic, Moltzau, Gerkondani og Hansen.

Kan vel ikke akkurat nekte for at Hammarström i tospann med Gjerde hadde vært så dumt heller. Jeg hadde lyst på dét allerede for over ett år siden og har hatt stor tro siden.
Og Espen kan gjerne få fortsette den gode jobben å holde på pengesekken, men please, ikke si at dette lå i kortene fra sesongen startet. Da har man ikke sett godt nok på KIL før høstsesongen vs KIL etter høstsesongen...

Enig i mye her. Mye satt nok i hodet, og med riktig fokus og en aning mere flyt (som kanskje kommer med selvtillit) hadde vi reddet plassen.

Jeg syns Myklebust får ufortjent mye pepper.

Profile  

PostPosted: 28 Oct 2013, 17:12 
Klubbdirektør

Raggen wrote:
De gutta vi har hatt i troppen burde vært mer enn gode nok til å plassere oss trygt på tabellen i forhold til nedrykk. Derimot har en spiller utmerket seg som mer viktig enn alle andre, dessverre fikk vi se betydningen av å ha Espen på banen etter at han ble ute for resten av sesongen etter kampen mot Stabæk. Hvem som skal ta ansvaret for at spillere har underprestert kan godt legges på treneren, men jaggu har spillerene selv nok av ansvaret. I hvert fall den eldre etablerte delen av dem.

Men så er spørsmålet da... hva kan vi egentlig forvente av innstilling hos en haug med spillere som tross alt VET at de kommer til å forsvinne etter 3. november. Det virker ikke til å ha vært noe dialog med noen rundt eventuelt fornyelse av kontrakter, og uansett så ligger det i kortene at en forlengelse betyr mindre betalt. Og det er vel neppe noen av de som nå har en utgående kontrakt som kommer til å takke ja til en ny kontrakt på Kongsvinger, med mindre betalt.

Det kommer nok til å bli frigjort en del kapital i lønn etter at en del nå forsvinner, men så må vi nok fortsatt ha inn en del utenfra som kommer til å koste litt, i hvert fall hvis tanken er å henge med i toppen av 2. divisjon. Dessverre er det ikke nok gode nok spillere å ta av med lokal forankring til at vi kan stable et av landets beste lag i 2. divisjon på beina. Det skal bli utrolig spennede å se hva som nå skjer på spillerfronten frem til seriestart i 2014. Jeg vil vel regne det som bankes at de 4 vi nå har hatt på lån kommer til å forsvinne. Dadjo og Bamba får neppe arbeidstillatelse for 2. divisjon, og nivået blir nok for dårlig for Skogh og Owusu.

.....men mest bekymret for alt ble jeg egentlig av den siste delen av intervjuet med Nystuen på Aspmyra. Det hørtes vel ikke ut til at det var hugget i stein at han heller kom til å fortsette i KIL etter dette. Får virkelig håpe at han henger med videre, ellers tror jeg det tar 10-år før vi er tilbake i toppen av norsk fotball.

Men men... jeg lovet meg selv at jeg hadde sett min siste KIL kamp noen sinne etter at de tapte serieåpningen i 2. divisjon mot Lyn-2 i 2002. Den lovnaden holdt jeg vel i en knapp uke, og jaggu har det vært mye moro med KIL årene etter dette. Jeg har faktisk mye mer tro på klubben nå, en jeg hadde på tilsvarende tid i 2001. Så jeg får bare håpe at de fleste av oss som tross alt er mest engasjert henger med videre, så veien tilbake blir så kort som mulig.

En gang Vinger, alltid Vinger!

Kloke ord. Utrolig viktig å ha med Espen videre.

Profile  

PostPosted: 28 Oct 2013, 17:23 
Klubbdirektør

Mange som kritiserer Aasen her. Jeg er litt usikker på hvor mye skyld som skal legges på han. Kjenner lite til hvordan spillerne mottar hans planer og taktikk etc. Aasen har vel samarbeidet en del med Sigernes også så helt alene har han vel ikke vært.

Klart som trener har du et overordnet ansvar. Syns han har vært positiv og åpen overfor supportere, og i tillegg lokal. Synd sesongen skulle ende på denne måten.

Gjerde/Hammarstrøm kjenner jeg lite til som trenere egentlig. Det er vel ikke sikkert de har lyst heller.

Profile  

PostPosted: 28 Oct 2013, 17:42 
Klubbdirektør

Før vær kamp har jo Aasen fortalt hvor bra uke de har hatt på trenings feltet og at nå skulle de satse ofensivt. Men det har jeg bare sett et par ganger i høst. Virker jo som om midtbanen ikke tørr å være med i angrep. De spiller heller ballen til Deinhof en å bli med i angrep. Slik spilte de ikke i våres. Så jeg vet ikke hva de gjorde i ferien. De har jo glemt helt å spille fotball. Enda Kil fikk 3 nye etter ferien har det ikke hevet laget noe. Så noe må jo Aaasen og Sigernes ha gjort feil.

Profile  

PostPosted: 28 Oct 2013, 19:56 
Materialforvalter

Rart at ikke Henry Joseph Shindika har blitt nevnt her. Forsvant i sommer og er på et helt annet nivå enn den resterende midtbanen som nesten har vært fraværende i enkelte kamper. Nå vet ikke jeg om det var aktuelt for Joseph selv og fortsette i Kil, men om så var tilfelle så skal man ikke se bort fra at man hadde overlevd dersom man hadde forlenget kontrakten hans med kun 3 måneder.

Profile  

PostPosted: 28 Oct 2013, 20:48 
Materialforvalter

Håper dere går på kamp på søndag. La gutta deres få se at dere ikke har snudd ryggen til laget.

Nok en gang; lykke til neste år.

Profile  

PostPosted: 28 Oct 2013, 20:51 
Forumlegende

Roll wrote:
Artig at du mener vi kan vinne 10-0 mot Elverum. Liker innstillingen, men antar at det blir fred i Midtøsten før noe slikt kan skje.

Noe slikt må være målet.
Både Vard og UK kan jo gå på karameller om nervene skjærer seg.

UK har tapt 1-4 hjemme mot KFK i år og 1-5 borte mot Elverum.
Vard har f.eks 0-4 borte mot Follo og 0-3 hjemme mot Elverum.

Det er galt å ikke tenke tanken.
Alternativet er å hyre en gjeng med såkalte "gråtekoner"... som synger om nedrykket, resten av denne uka.

Urealistisk ja, men helt utenkelig...nei...

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 103 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]