mikeb wrote:
Fornuftige ord fra Espen etter kampen i går.
Jeg kan godt se hva folk
(deriblandt Espen Nystuen) mener når man prater om at man har "valgt" økonomien foran "det sportslige", og det er også noe jeg er svært glad for at man har gjort. Kudos for å ha reddet klubben og å ha hatt den beste økonomien på flere tiår.
Men er det egentlige så fornuftige ord? Det å skylde på at det var
dét valget som gjorde at vi havnet i 2.div kjøper jeg ikke. Det var ikke før på høsten at vi begynte å bevege oss mot nedrykksstreken og til og med under den. Vi hadde nøyaktig de samme forutsetningene på høsten som vi har hatt ellers i sesongen hvor vi ikke har vært under streken, men derimot levert opp i mot bra fotball. Da hadde vi også den samme økonomien, de samme spillerne, ja i det hele tatt det samme utgangspunktet.
Nei...dette startet da Aram Khalili reduserte for Bryne på straffe på overtid mot oss i 23.runde 15.september, slik at vi fikk 1 poeng i stedet for 3. Fra da av gikk det meste i mot oss. Vi tapte mot Stabæk, tapte mot Hødd, tapte mot Follo, tapte mot Strømmen, spilte uavgjort mot Vard og tapte mot Glimt i går. 2 (!!!)fuckings poeng på 7 kamper!!.
Det var det mentale som spilte inn siden den kampen, og det var ene og alene alle disse kampene (høstsesongen) som var utslagsgivende. Det vil være rart å si noe annet. Det var i.l.a disse kampene at noen skulle ha kommet inn og jobbet med det mentale. Og det er vel normalt at det er trenerens oppgave??
Vi har nå uansett ikke noe annet valg enn å se fremover, og jeg håper at vi kan bli kvitt primadonnaer (les: Tiller Larsen) og overvurderte spillere (Myklebust) som ikke vil kjempe for laget.
Så får vi heller bygge et slagkraftig lag med unge, lokale gutter som Ellingsen, Ovlien, Solum, (Skogh), (Wigum), Pålerud, Skårdal, Jukic, Moltzau, Gerkondani og Hansen.
Kan vel ikke akkurat nekte for at Hammarström i tospann med Gjerde hadde vært så dumt heller. Jeg hadde lyst på dét allerede for over ett år siden og har hatt stor tro siden.
Og Espen kan gjerne få fortsette den gode jobben å holde på pengesekken, men please, ikke si at dette lå i kortene fra sesongen startet. Da har man ikke sett godt nok på KIL før høstsesongen vs KIL etter høstsesongen...