KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 15 May 2025, 12:02

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 95 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
 Post subject: Re: Ny trener for 2013
PostPosted: 27 Nov 2012, 22:58 
Trener

Hva slags fotballfilosofi står Aasen for da?
Er han f eks lik TN med 4-3-3 formasjon osv?

Profile  

PostPosted: 28 Nov 2012, 00:47 
Klubbdirektør

Aasen trenger et par år til som hjelpetrener. La Berstad være hovedtrener og Aasen hjelpetrener. Det hadde fungert bra.

Profile  

PostPosted: 03 Dec 2012, 20:09 
Forumlegende

Ifølgen nye Glåmdalen Total (altså en artikkel som en god stund kun finnes for betalere), så sier styreledren at det nok snart er på plass en trener, ryktene sier vel Aasen...(virker det som).

Profile  

PostPosted: 06 Dec 2012, 09:14 
Spiller

Hm. Betenkelig hvis de velger Aasen. Ikke fordi han ikke er noen god trener - men av to årsaker:
1. Han har vært Toms assistent en god stund og er sikkert påvirket en del av Toms trener stil...som vi har lært sliter på spillerne...
2. Samme problem som med Øyvind Eide...spillerne har ikke den respekten de skal ha ovenfor en trener

Derfor mener jeg det det er betenkelig. Grunnet pengesituasjon må vi jo gå for en ikke superprofilert trener, men såvidt jeg har forstått - er Charlie både "ikke så dyr" og klar over situasjonen i KIL.

Profile  

PostPosted: 06 Dec 2012, 19:02 
Klubbdirektør

http://www.kil.no/news/article/6x4s1k7s ... ovedtrener

Profile  

PostPosted: 06 Dec 2012, 20:50 
www.kilsk.com

Trur detta blir bra jeg! :)

Profile  

PostPosted: 06 Dec 2012, 21:06 
Forumlegende

Blir i hvertfall spennende å se...

Profile  

PostPosted: 06 Dec 2012, 21:26 
Klubbdirektør

Da kan vel Ryen ta over som trener for B laget.

Profile  

PostPosted: 06 Dec 2012, 22:02 
Forumlegende

Innflytteren wrote:
Hm. Betenkelig hvis de velger Aasen. Ikke fordi han ikke er noen god trener - men av to årsaker:
1. Han har vært Toms assistent en god stund og er sikkert påvirket en del av Toms trener stil...som vi har lært sliter på spillerne...
2. Samme problem som med Øyvind Eide...spillerne har ikke den respekten de skal ha ovenfor en trener

Derfor mener jeg det det er betenkelig. Grunnet pengesituasjon må vi jo gå for en ikke superprofilert trener, men såvidt jeg har forstått - er Charlie både "ikke så dyr" og klar over situasjonen i KIL.

Synes Aasen taler i mot disse tingene Innflytteren påstår på glomdalen.no. En assistentrener har også den nødvendige respekt i en gruppe vanligvis. Liker svært godt det med at han vil få maksimalt ut av hver spiller. Gruppa har underprestert noe enormt i år, det har virkelig vært dårlig innsats til tider. Dette har sikkert den nye trenern selv sett hvordan kan løses og slik finner han de rette knappene å trykke på.

Ung trener som vet hvor han vil. Og får han hver spiller til å blø for drakta hver bidige kamp i to ganger 45 minutter ja da har vi rett mann i mange år framover.

Profile  

PostPosted: 06 Dec 2012, 23:31 
Klubbdirektør

Blir spennende å se hva Stian Aasen kan få til med KIL. Jeg husker ham som en ganske suksessfull trener for Flisa, men ellers har jeg liten kunnskap om hans kvaliteter som trener. Må vel ha snappet opp et og annet rundt omkring.

Han virker i hvert fall meget motivert for jobben. Han er ung, lokal og passer sånn sett inn i filosofien som bør gjelde framover.
Jeg er nøktern optimist :wink:

All mulig hell og lykke i jobben!

Profile  

PostPosted: 07 Dec 2012, 10:22 
Forumlegende

Har Aasen UEFA A trener lisens eller er under utdanning til dette? Dette er ett krav fra NFF for trenere i 1. div.

Profile  

PostPosted: 07 Dec 2012, 10:45 
Klubbdirektør

''PS: Assistenttrener Stian Aasen ble ikke med bussen hjem til Kongsvinger. Han tilbringer uka i Oslo som ledd i sin utdannelse for å få UEFA-A trenerlisens.''

http://www.kil.no/latest-news/article/w ... ukk-fra-en

Profile  

PostPosted: 08 Dec 2012, 01:33 
Spiller

Karlsen wrote:
Innflytteren wrote:

Synes Aasen taler i mot disse tingene Innflytteren påstår på glomdalen.no. En assistentrener har også den nødvendige respekt i en gruppe vanligvis. Liker svært godt det med at han vil få maksimalt ut av hver spiller. Gruppa har underprestert noe enormt i år, det har virkelig vært dårlig innsats til tider. Dette har sikkert den nye trenern selv sett hvordan kan løses og slik finner han de rette knappene å trykke på.

Ung trener som vet hvor han vil. Og får han hver spiller til å blø for drakta hver bidige kamp i to ganger 45 minutter ja da har vi rett mann i mange år framover.

Ut i fra intervjuet i Glomdalen - er jeg tilbøyelig til å være enig med Roll - og være nøktern optimist. Nå er det jo mye som sies "for galleriet" både fra trener og spilleres hold i en slik sammenheng - men jeg skal med glede smøre nugatti ut over tidligere betenkeligheter - og spise dem med et smil om munnen, hvis Aasen får til det han ønsker. Jeg stiller meg bak gutta inkludert trener (tja, litt opp og mot høyre faktisk - J-felt... :D ) uansett...men det må være lov å være betenkt i enkelte sammenhenger :)

Profile  

PostPosted: 08 Dec 2012, 12:42 
Forumlegende

Joda, etter en del surr, rot og tullball i KIL opp igjennom og med et engasjement for klubben i vårt hjerte kan man også fremme sunn skepsis. Så jeg forstår den siden også. Men jeg velger ihvertfall å ha trua nå og sier bare good luck Aasen!

Profile  

PostPosted: 08 Dec 2012, 12:47 
Forumlegende

Vi ønsker Stian Aasen lykke til!

Med KILs forbruk av trenere de siste årene så trengs nok det.
Som de fleste trenere de siste årene pendler han (Elverum), men skulle jo likevel "bo" en del her.
ps: noen husker kanskje at politikken skulle være, uttalt for noen år siden, at spillerne *skulle* bo i distriktet,men det kravet forsvant nok med ambisjonene.

Et spennende poeng er om han vil ha med Ryen og eller Førsund (MIF-aktuell også) videre, eller om han ser hen til de mange nye han har nevnt ønsker å spille for KIL i 2013.
Aas burde man ha med videre, men han må jo få langt bedre vilkår enn tidligere da han har vært veldig lavt lønnet vs de andre faste på laget.
Joseph vil man selge sier styrelder, men har man kjøpere?
Men sannsynligvis blir han svært billig da det nå for KIL mye handler om kostnadsreduksjoner i form av lønn.
Til sommeren går han gratis, så her blir det en nøye vurdering om hvor billig som er akseptabelt.
Han ønsker jo selv å prøve seg andre steder også.

På den annen side kuttes vel da budsjettet kanskje henimot 50% så forventninger fra klubbens side bør justeres deretter.
Onsdag skulle man forresten legge ut priser på sesongkort for 2013, og da sikkert andre priser også.
Det har ikke kommet og tyder vel på litt usikkerhet på hvilken linje man skal velge / eller rotet er igang igjen...
Man bør redusere alle billettprisene med minst 25-30% fra 2012.
For å lokke publikum og i tråd med de varslede budsjettreduksjonene.
Altså senker man prisene i takt med forventet produkt man leverer.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 95 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]