ivo wrote:
KIL er en bedrift som må ha balanse i inntekter og kostnader for å eksistere.
KIL må også overholde arbeidsbetingelser overfor ansatte.
Men KIL er ingen rørleggerbedrift (eller liknende).
Skal du pusse opp badet og det rørleggerfirmaet du ville bruke går konkurs, så bruker du et annet.
Konkursen er selvsagt megatrist for firmaet og de ansatte, men du kan velge et annet.
Man velger liksom ikke en annen klubb sånn uten videre.
Og med all respekt, KIL vs Åbogen er ikke det samme som KIL vs HamKam, og selv om det nok er romantisk, så er det neppe særlig forlokkende.
Totalregnskapet med KIL er interessant.
Hva skjer om de blir borte?
Vil kommunen over de f.eks 10 neste år tape på det ut fra skatter o.l?
Vil NTG tape på det slik at kommunen taper på det framover?
Kommunen og sponsorene med penger bør stille opp her.
Nei vel, det er ikke kommunens plikt eller oppgave, men de har teknisk sett lov til det.
Kongsvinger er ikke mye mer enn fotball.
Utad altså.
Heller ikke Festningsrittet på sykkel, som kunne fått en internasjonal status, ble det noe mer av.
Man har vel noen få konserter i løpet av et år, men dette omtales jo ikke utenfor.
Til og med universitets- og høyskoleutdannete forveksler Kongsvinger med Kongsberg, eller tror at Kongsvinger ligger i Bærum.
Dette er sant, og selv om det sier mest om disse, så sies det også noe om Kongsvinger for folk som ikke er spesielt fotballinteresserte.
Forsvinner fotballen så glemmes byen.
Heller ikke på NSBs togkart "eksisterer" / nevnes byen!!!
Så kan vi snakke om samme leksa om igjen og om igjen.
Ok, men man kaster da ikke vekk et lite barn fordi det gjør dumhetene, feilene om og om igjen.
Det må da være mulig å sette KIL under en slags administrasjon hvor oppnavnte kontrollorganer hyppig ser an hvordan det ligger an, slik at liknende forhold kan unngås.
Per i dag virker jo ikke det som skulle virke, ser vi.
Man må tenke og akte som om det gjaldt livet...altså ekstremt!
En løpende offentliggjøring av ståa må visst til.
Jo, barnehagementalitet, men se heller på det som overvåking på akutten.
Altså ikke noe med personer å gjøre, men vinklet mot klubbens være eller ikke være.
Supportere som skriker etter trenernavn og spillere har null skyld.
Foreldre kan ikke klandre sine småbarn om bruker opp alt de har, fordi barna peker og sier "vil ha".
Bare 1 røyk til...for den som skal slutte...kan kullkaste alt...
Her var det usedvanlig mange kloke ord, Ivo. Jeg tror du egentlig er den som elsker KIL høyest av oss alle

Du bruker mye tid og energi på laget vårt. Det gjør jeg også, men samtidig så begynner jeg dessverre og bli lei. Jeg liker ikke at "folk" tar dårlig vare på laget vårt. Jeg begynner faktisk nesten og kjenne på hat for de som ikke klarer og styre KIL Toppfotball forsvarlig. Litt overdrevet, men dog....