KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 16 May 2025, 16:27

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 487 posts ]  Go to page Previous  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 33  Next
Author Message
PostPosted: 21 Sep 2012, 18:24 
Klubbdirektør

Det er tungt om dagen. Orker nesten ikke logge på å lese om elendigheten :| . Fortsetter KIL å vinne kamper og kan kjempe i toppen så kan det likevel bli en lykkelig slutt håper jeg :) . Med litt flyt nå i høst vil man kunne klare kvalikk og dermed få inn en del inntekter.

Folkeaksjon/innsamling vil kunne få inn en del, men antagelig ikke så store summer. (Så sant det ikke går inn bedrifter eller større aktører. Alltids lov å håpe...)

Positivt at Rune Lundgren jobber for KIL igjen :D . Noen må jo sitte på klubbhushuset og trekke i trådene. Og forhåpentligvis kan han nyttiggjøre seg både gamle og nye kontakter. Krysser alt jeg har av fingre og andre kroppsdeler og velger å ikke grave meg ned. Det har sett mørkt ut før også. Det er uansett viktig at ALLE som kan bidra gjør det. "Ingen kan gjøre alt, men alle kan gjøre noe" som det så fint heter.

Forza Vinger :!: :wink:

Profile  

PostPosted: 21 Sep 2012, 19:38 
Klubbdirektør

Folkeaksjonen kommer ikke til å gi mye penger i kassa. Folk er drit lei disse aksjonene. Har vel hvert 3-4 stk i løpet av 4 år. Nei det gjør folk bare mer kje Kil. Og hva for bedriftene igjen hvis de hjelper Kil?? Ingen ting. Bare samme tullet igjen om 1 år.

Profile  

PostPosted: 21 Sep 2012, 20:16 
Forumlegende

Det er vel på plass med litt selvransakelse også blant oss supportere? Når det butta litt i fjor så ropte alle på ny trener og veldig få tenkte på at med Nordlie tilbake i klubben så ville man få sterkt press på styret om økt satsing og høyere budsjetter. Vi fikk nok en mer spennende sessongavsluttning i fjor enn vi hadde fått om vi ikke hadde bytta trener, men var det verdt det? Vi får aldri vite om vi hadde beholdt plassen om det ikke hadde skjedd, men etter all sannsynlighet hadde det gått bra, vi hadde tross alt mer poeng på vår sessongen enn vi hadde i år.

Vi som supportere må innse at når man hyler etter ny trener og nye spillere så er dette med på å påvirke økonomien til klubben og i de fleste tilfeller negativt, da det er mye enklere å øke kostnader enn inntekter for en klubb som KIL.

Det er en kjerne på rundt 1000 personer som vanker på Gjemselund og 500 av de er medlemmer i supporterklubben, man kan nok ikke forvente at det er så mange andre enn denne gruppa som kan "redde" KIL nå, de har brukt opp sin goodwill i kommunene og blant folk flest. Så vi som bryr oss om klubben må nok belage oss på å spytte inn og komme på idéer på hvordan man kan finne penger, det er neppe andre redningmenn der ute. Da er kronerullingen til Rune og Tom ett skritt på veien, men neppe nok. Så i stedet for å klage på styre og stell oppfordrer jeg til å komme med forsalg til tiltak som vi kan få til sammen for å redde klubben i vårt hjerte.

Profile  

PostPosted: 21 Sep 2012, 20:46 
Kaptein

mikeb wrote:
Det er vel på plass med litt selvransakelse også blant oss supportere? Når det butta litt i fjor så ropte alle på ny trener og veldig få tenkte på at med Nordlie tilbake i klubben så ville man få sterkt press på styret om økt satsing og høyere budsjetter. Vi fikk nok en mer spennende sessongavsluttning i fjor enn vi hadde fått om vi ikke hadde bytta trener, men var det verdt det? Vi får aldri vite om vi hadde beholdt plassen om det ikke hadde skjedd, men etter all sannsynlighet hadde det gått bra, vi hadde tross alt mer poeng på vår sessongen enn vi hadde i år.

Vi som supportere må innse at når man hyler etter ny trener og nye spillere så er dette med på å påvirke økonomien til klubben og i de fleste tilfeller negativt, da det er mye enklere å øke kostnader enn inntekter for en klubb som KIL.

Det er en kjerne på rundt 1000 personer som vanker på Gjemselund og 500 av de er medlemmer i supporterklubben, man kan nok ikke forvente at det er så mange andre enn denne gruppa som kan "redde" KIL nå, de har brukt opp sin goodwill i kommunene og blant folk flest. Så vi som bryr oss om klubben må nok belage oss på å spytte inn og komme på idéer på hvordan man kan finne penger, det er neppe andre redningmenn der ute. Da er kronerullingen til Rune og Tom ett skritt på veien, men neppe nok. Så i stedet for å klage på styre og stell oppfordrer jeg til å komme med forsalg til tiltak som vi kan få til sammen for å redde klubben i vårt hjerte.

Det burde ha vøri en sånn "like" knapp på forumet. Kloke ord. Vi supportere kommer til å gi det budsjettet våres tillater, men resten av folket har vel fått nok av tigginga tel KIL.

Profile  

PostPosted: 21 Sep 2012, 20:48 
Klubbdirektør

Janko wrote:
Folkeaksjonen kommer ikke til å gi mye penger i kassa. Folk er drit lei disse aksjonene. Har vel hvert 3-4 stk i løpet av 4 år. Nei det gjør folk bare mer kje Kil. Og hva for bedriftene igjen hvis de hjelper Kil?? Ingen ting. Bare samme tullet igjen om 1 år.

Jeg er dritt lei all tiggingen, dessverre. Man blir lovet både det ene og det andre når man støtter de forskjellige tiltakene, men det skjer aldri noe. Sist jeg ga penger var til Kai Olav Ryens lønn. Og da ble man oppfordret til og oppgi sitt mobilnummer, fordi man skulle få en takk. Jeg har aldri mottatt noen takk, og det er ikke første gangen. Dette dreier seg ikke om store utgifter for KIL, men oppmerksomhet og omsorg for de som gir når det oppfordres til det.

Så nå er det faktisk nok. Når gaver blir mottatt uten takk, og nærmest som en selvfølge, er det rett og slett usmakelig. Kjærlighet er nesten aldri betingelsesløs :?

Profile  

PostPosted: 21 Sep 2012, 21:29 
Klubbdirektør

Jeg var i Oslo i går, og støtte selvfølgelig på en tigger. En eldre dame som satt der med et bedende blikk og med gusten hudfarge...Jeg la 30 kr i boksen hennes, og hun grep hånda mi, og sa: "Thank you, thank you madam. May God bless you". Det gjorde faktisk inntrykk.

Profile  

PostPosted: 21 Sep 2012, 21:35 
Forumlegende

KIL er en bedrift som må ha balanse i inntekter og kostnader for å eksistere.
KIL må også overholde arbeidsbetingelser overfor ansatte.

Men KIL er ingen rørleggerbedrift (eller liknende).
Skal du pusse opp badet og det rørleggerfirmaet du ville bruke går konkurs, så bruker du et annet.
Konkursen er selvsagt megatrist for firmaet og de ansatte, men du kan velge et annet.
Man velger liksom ikke en annen klubb sånn uten videre.
Og med all respekt, KIL vs Åbogen er ikke det samme som KIL vs HamKam, og selv om det nok er romantisk, så er det neppe særlig forlokkende.

Totalregnskapet med KIL er interessant.
Hva skjer om de blir borte?
Vil kommunen over de f.eks 10 neste år tape på det ut fra skatter o.l?
Vil NTG tape på det slik at kommunen taper på det framover?

Kommunen og sponsorene med penger bør stille opp her.
Nei vel, det er ikke kommunens plikt eller oppgave, men de har teknisk sett lov til det.

Kongsvinger er ikke mye mer enn fotball.
Utad altså.
Heller ikke Festningsrittet på sykkel, som kunne fått en internasjonal status, ble det noe mer av.
Man har vel noen få konserter i løpet av et år, men dette omtales jo ikke utenfor.

Til og med universitets- og høyskoleutdannete forveksler Kongsvinger med Kongsberg, eller tror at Kongsvinger ligger i Bærum.
Dette er sant, og selv om det sier mest om disse, så sies det også noe om Kongsvinger for folk som ikke er spesielt fotballinteresserte.
Forsvinner fotballen så glemmes byen.
Heller ikke på NSBs togkart "eksisterer" / nevnes byen!!!

Så kan vi snakke om samme leksa om igjen og om igjen.
Ok, men man kaster da ikke vekk et lite barn fordi det gjør dumhetene, feilene om og om igjen.
Det må da være mulig å sette KIL under en slags administrasjon hvor oppnavnte kontrollorganer hyppig ser an hvordan det ligger an, slik at liknende forhold kan unngås.
Per i dag virker jo ikke det som skulle virke, ser vi.
Man må tenke og akte som om det gjaldt livet...altså ekstremt!

En løpende offentliggjøring av ståa må visst til.
Jo, barnehagementalitet, men se heller på det som overvåking på akutten.
Altså ikke noe med personer å gjøre, men vinklet mot klubbens være eller ikke være.

Supportere som skriker etter trenernavn og spillere har null skyld.
Foreldre kan ikke klandre sine småbarn om bruker opp alt de har, fordi barna peker og sier "vil ha".
Bare 1 røyk til...for den som skal slutte...kan kullkaste alt...

Profile  

PostPosted: 21 Sep 2012, 21:44 
Klubbdirektør

ivo wrote:

Skal du pusse opp badet og det rørleggerfirmaet du ville bruke går konkurs, så bruker du et annet.
Konkursen er selvsagt megatrist for firmaet og de ansatte, men du kan velge et annet.
Og med all respekt, KIL vs Åbogen er ikke det samme som KIL vs HamKam, og selv om det nok er romantisk, så er det neppe særlig forlokkende.

Nei vel, det er ikke kommunens plikt eller oppgave, men de har teknisk sett lov til det.

Utad altså.
Heller ikke Festningsrittet på sykkel, som kunne fått en internasjonal status, ble det noe mer av.
Man har vel noen få konserter i løpet av et år, men dette omtales jo ikke utenfor.

Til og med universitets- og høyskoleutdannete forveksler Kongsvinger med Kongsberg, eller tror at Kongsvinger ligger i Bærum.
Dette er sant, og selv om det sier mest om disse, så sies det også noe om Kongsvinger for folk som ikke er spesielt fotballinteresserte.

Ok, men man kaster da ikke vekk et lite barn fordi det gjør dumhetene, feilene om og om igjen.
Det må da være mulig å sette KIL under en slags administrasjon hvor oppnavnte kontrollorganer hyppig ser an hvordan det ligger an, slik at liknende forhold kan unngås.

Altså ikke noe med personer å gjøre, men vinklet mot klubbens være eller ikke være.

Foreldre kan ikke klandre sine småbarn om bruker opp alt de har, fordi barna peker og sier "vil ha".

Her var det usedvanlig mange kloke ord, Ivo. Jeg tror du egentlig er den som elsker KIL høyest av oss alle :wink: Du bruker mye tid og energi på laget vårt. Det gjør jeg også, men samtidig så begynner jeg dessverre og bli lei. Jeg liker ikke at "folk" tar dårlig vare på laget vårt. Jeg begynner faktisk nesten og kjenne på hat for de som ikke klarer og styre KIL Toppfotball forsvarlig. Litt overdrevet, men dog.... :(

Profile  

PostPosted: 21 Sep 2012, 22:10 
Klubbdirektør

mikeb wrote:

Veldig bra innlegg mikeb! Viktig å holde fokus framover og ikke bli hengehuer.

Profile  

PostPosted: 21 Sep 2012, 22:16 
Klubbdirektør

Hengehuer? I hvilke forhold i livet er det naturlig og gi og gi uten og få noe tilbake? Muligens overfor egne barn.... :roll:

Profile  

PostPosted: 21 Sep 2012, 22:17 
Klubbdirektør

http://www.glomdalen.no/kil/article6248452.ece

Profile  

PostPosted: 21 Sep 2012, 22:19 
Klubbdirektør

Libra wrote:
ivo wrote:

Utad altså.

Her var det usedvanlig mange kloke ord, Ivo. Jeg tror du egentlig er den som elsker KIL høyest av oss alle :wink: Du bruker mye tid og energi på laget vårt. Det gjør jeg også, men samtidig så begynner jeg dessverre og bli lei. Jeg liker ikke at "folk" tar dårlig vare på laget vårt. Jeg begynner faktisk nesten og kjenne på hat for de som ikke klarer og styre KIL Toppfotball forsvarlig. Litt overdrevet, men dog.... :(

Skjønner frustrasjonen Libra, men å føle hat mot administrasjonen syns jeg er urettferdig. De som sitter i styre og stell gjør sannsynligvis sitt beste for å løse situasjonen. De klarte jo å snu situasjonen på kort sikt (forrige krise), og tidligere i år så det greit ut. Det store spørsmålet er hvordan økonomien kan gå fra ganske god til katastrofe på få uker. Og hvorfor det ikke ble oppdaget underveis. Jeg vil heller gi de i ledelsen all mulig hjelp og støtte for å løse dette; vi må jobbe sammen for at det skal lykkes :wink:

Profile  

PostPosted: 21 Sep 2012, 22:25 
Klubbdirektør

Hadde jeg skjønt hva som skjedde fra Jensbys orange lys til dette, så ok:-) Men det gjør jeg ikke. Ellers så presiserte jeg at "hat" var et sterkt ord. Jeg må vel i hvert fall ha lov til og bli irritert på de som ikke har vett og kunnskap nok til og ta vare på KIL toppfotball.

Profile  

PostPosted: 21 Sep 2012, 22:35 
Klubbdirektør

Janko wrote:
http://www.glomdalen.no/kil/article6248452.ece

For et enkelt og greit forslag :? Men det er klart at det er bedre og kvitte seg med utgifter enn og gå konkurs. Men trener må vi jo ha.

Profile  

PostPosted: 21 Sep 2012, 22:38 
Klubbdirektør

Libra wrote:
Hengehuer? I hvilke forhold i livet er det naturlig og gi og gi uten og få noe tilbake? Muligens overfor egne barn.... :roll:

Med hengehuer mener jeg at vi må passe oss for å bli for negative. Det løser ingenting.

Det er mange ting i livet som koster uten at man nødvendigvis får så mye tilbake (i hvert fall i kroner og øre). Det er sikkert mange grunner til at folk rundt omkring støtter KIL. For de fleste er det vel en fellesnevner at vi har en eller annen tilknyttning til Kongsvinger eller distriktet rundt. Jeg forventer ikke så mye tilbake fra KIL ved å gi litt støtte til dem egentlig... Men jeg bidrar til å opprettholde noe som er viktig for meg. Det jeg får tilbake er noe jeg kan være stolt av, noe jeg kan identifisere meg med. Ved å støtte KIL bidrar man til at byen og distriktet kan ha et fotball-lag på høyt nivå. Verdien av det bør ikke undervurderes. Jeg er i hvert fall stolt av å heie på KIL og har ikke tenkt å slutte med det selv om det butter litt imot.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 487 posts ]  Go to page Previous  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 33  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]