KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 09:53

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 32 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
PostPosted: 16 Jul 2012, 11:55 
Klubbdirektør

Han sier jo ikke at han ikke har tro på unggutta, men at han ikke mener de spiller på en måte som løser de problemene han ser. Han vil også at de unge og urutinerte skal få komme inn på banen for og få en god opplevelse...og ikke en dårlig.

Ellers var det bare Hæstad og Tuelo som fikk 6 i Glåmdalen i dag :wink:

Profile  

PostPosted: 16 Jul 2012, 12:56 
Spiller

Og så er Tom opptatt av spillernes selvtillit. Da bør han kanskje stille seg på deres side og slutte å drite dem ut offentlig både i trening og kamp med sine "morsomme" kommentarer. Virker som nedpsyking spør du meg

Profile  

PostPosted: 16 Jul 2012, 13:18 
Klubbdirektør

Haraball wrote:
Og så er Tom opptatt av spillernes selvtillit. Da bør han kanskje stille seg på deres side og slutte å drite dem ut offentlig både i trening og kamp med sine "morsomme" kommentarer. Virker som nedpsyking spør du meg

Dette har ikke jeg fått med meg. Jeg synes han er snillere og mildere enn han noen gang har vært. Men er det virkelig Toms oppgave og gi voksne folk selvtillit? Bør de ikke selv skaffe seg den ved og utføre jobben sin skikkelig? Grunnlaget for god selvtillit bør det være foreldrene som har gitt dem..

Profile  

PostPosted: 16 Jul 2012, 13:55 
Spiller

Og den innstillingen der er som en arbeidsleder på 30-tallet. :shock: Jeg tror de stedene der lederne gir de ansatte tillit og trua på seg selv og bygger dem opp gjør det bedre enn de som ikke har slike ledere (det er forøvrig bevist ca 1000 ganger gjennom forskning)

Profile  

PostPosted: 16 Jul 2012, 14:04 
Klubbdirektør

Haraball wrote:
Og den innstillingen der er som en arbeidsleder på 30-tallet. :shock: Jeg tror de stedene der lederne gir de ansatte tillit og trua på seg selv og bygger dem opp gjør det bedre enn de som ikke har slike ledere (det er forøvrig bevist ca 1000 ganger gjennom forskning)

Alle trenger selvfølgelig ros og oppmuntring. Ingen tvil om det. Men hvis man i utgangspunktet har skjør selvtillit, så er det ikke lett for en arbeidsgiver og bygge den opp. Jeg kan ikke se at TN ikke gir tillit til spillerene. Tvert i mot så er han jo kritisert for og gi de samme spillerene tillit i hver eneste kamp.

Det er ikke sikkert at det alltid er treneren det er noe i veien med. Hvor mange har vi prøvd nå? Kan det være at kulturen i Kongsvinger ikke tillater vinnermentalitet? Jeg er i hvert fall dritt lei av alt det negative. Vinner gutta 6-2, så er det ikke en kjeft som skriver et ord i Glåmdalen, og knapt her inne heller. Nevnes kombinasjonen pengeproblemer/KIL, så velter det inn med innlegg i Glåmdalen, fra skadefro og ondskapsfulle KIL-hatere :evil:

Profile  

PostPosted: 16 Jul 2012, 14:20 
Spiller

Enig i mye av det. Mitt poeng er at han godt kan kritisere spillerne, men da internt, Å bli driti ut av treneren så andre hører det kan da umulig gi spillerne noen god følelse. Litt som om kona di kritiserer deg offentlig. :) Konstruktive tilbakemeldinger er noe helt annet.

Jeg tror dialog er et stikkord. Virker som det er mye enveiskommunikasjon...

Profile  

PostPosted: 16 Jul 2012, 14:33 
Klubbdirektør

Haraball wrote:
Enig i mye av det. Mitt poeng er at han godt kan kritisere spillerne, men da internt, Å bli driti ut av treneren så andre hører det kan da umulig gi spillerne noen god følelse. Litt som om kona di kritiserer deg offentlig. :) Konstruktive tilbakemeldinger er noe helt annet.

Jeg tror dialog er et stikkord. Virker som det er mye enveiskommunikasjon...

Nå har ikke jeg noen kone, siden jeg er hunkjønn :wink: Jeg skjønner poenget ditt. Men har han gjort det da? Når? Jeg har ikke fått med meg det, i så fall. Jeg synes han framstår som en leder som er glad i gutta sine, og unngår kjefting mest mulig.

Tvert i mot så savner jeg litt av av den gamle TN...Men det er ikke mye spennende på kamper lenger. Sjelden eller aldri skjer det noe uventet/overraskende. Som jeg sa til min sidemann etter 1-2 i går: " Nå er det bare og sitte og vente på at kampen blir ferdig, for nå skjer det ikke noe mer.." Og det stemte, som så mange ganger før. Negativiteten begynner til og med og smitte over på meg :?

Profile  

PostPosted: 16 Jul 2012, 15:09 
Klubbdirektør

Ung gutta for jo ikke rutine hvis de ikke for spille. Dem som er på benken er jo rundt 20 år, så det er på tide de for litt spilletid. Det blir jo ikke noe verre en det som er nå. Kanskje de rutinerte skjønner at de må yte bedre hvis de skal få spille. De for jo sjansen uannsett hvor dårlig de spiller. Var det ingen som fikk med seg hvor frusterte gutta som varmet opp var i går? Da de gikk til benken igjen. Skjønner dem veldig godt jeg, Varme opp i 60-70 min og at det ikke blir noe bytte allikevel. Slik er det kamp etter kamp. Alt skulle jo bli så mye bedre hvis Tom fikk med seg Arne Kristian Hanssen. Syns det heller har blitt dårligere jeg da.

Profile  

PostPosted: 16 Jul 2012, 15:21 
Klubbdirektør

Janko wrote:
Ung gutta for jo ikke rutine hvis de ikke for spille. Dem som er på benken er jo rundt 20 år, så det er på tide de for litt spilletid. Det blir jo ikke noe verre en det som er nå. Kanskje de rutinerte skjønner at de må yte bedre hvis de skal få spille. De for jo sjansen uannsett hvor dårlig de spiller. Var det ingen som fikk med seg hvor frusterte gutta som varmet opp var i går? Da de gikk til benken igjen. Skjønner dem veldig godt jeg, Varme opp i 60-70 min og at det ikke blir noe bytte allikevel. Slik er det kamp etter kamp. Alt skulle jo bli så mye bedre hvis Tom fikk med seg Arne Kristian Hanssen. Syns det heller har blitt dårligere jeg da.

Det ideelle er jo at alle får spille...men samtidig så kan han jo ikke gamble for mye med ung uerfarenhet. Men skjønner godt at de blir frustrert.

Men er det ikke slik på alle lag da? At de yngste må smøre seg med tålmodighet? De spiller jo i andre kamper. Men Melgalvis hadde vel ikke sluppet til hvis det ikke var for at andre er skadet....Ikke så lett dette her. Men jeg vil nok tro at TN vet hva han gjør. Det er lett og være trener fra tilskuerplass :wink:

Profile  

PostPosted: 16 Jul 2012, 15:45 
Klubbdirektør

Du for ingen erfaring hvis du ikke for spille. Smøre seg med tålmodighet ja. Men det er en grense hvor lenge man skal det da. Tror han gambler like mye på å bruke de 11 han har brukt hittil. Som taper og taper. Blir ikke mye selvtillit av det heller.

Profile  

PostPosted: 16 Jul 2012, 15:58 
Klubbdirektør

Jeg er ingen trener :wink: Og jeg velger og ha full tillit til TNs avgjørelser. Det er så lett og kritisere når det går dårlig. Og motsatt. Kanskje vi bare må innse at laget pr. i dag ikke er bedre? Slik som TN gjør? Og ikke forvente oss det umulige.

Men man kan jo savne Adem Guven, f.eks. :wink:

Profile  

PostPosted: 16 Jul 2012, 16:54 
Klubbdirektør

Av det jeg har sett i år av KIL, ville jeg ikke nølt et sekund med å gi unggutta en sjanse.
Jeg vil ikke virke alt for negativ, men jeg tror desverre vi har nådd et punkt i fotballen (har vært innom dette før også) hvor egoismen har tatt fullstendig over for det kollektive og en sport der penger styrer alt. Konsekvensene av dette er at folk (spillerne) gir faen. Man får primadonnaer som bryr seg mer om hvordan de ser ut eller hva de skriver og poster av bilder på facebook og twitter enn hvordan de presterer på banen. Man får spillere som har null, nada, ingen som helst klubbtilhørighet, og som vet at hvis det går til helvette med laget, så er det bare å finne seg en annen klubb. Man får spillere som tjener mer enn sykepleiere eller industriarbeidere og vet at de får spille uansett om de gjør det dårlig, fordi de har et navn og litt erfaring og derfor også er et sikrere kort en fyren på benken. De opptrer halvhjerta på banen uten en skikkelig 100% innsats, de ser umotiverte og nonchalante ut.

Folk spør hvorfor vi har en nedgang i tilskuertallene i Norge.
DET er svaret på hvorfor. Hvem er det egentlig som vil se på, eller til og med legge ned massevis av tid og penger, på sånt?
Fotballen VAR faktisk bedre før (da snakker jeg "way back"), da spillere hadde jobber ved siden av, kom fra samme by som laget, og hvor det var mulig for askeladden å gjøre det bra i norsk fotball. Da spillerne var en kameratgjeng som ga alt for sin klubb og sin by.

Jeg har for lengst innsett at vi aldri kommer tilbake dit (og det er selvfølgelig ikke bare idyll med en sånn form heller), men gi nå hvertfall unggutta på benken en sjanse i noen kamper i år. Om de kanskje ikke er like gode teknisk, eller har like god rutine, så kan jeg garantere deg at du vil se et helt annet lag. 110% tenning, oppofring, arbeidsvilje, jobbing og ikke minst helhjerta kjemping. Om ikke annet, så har man i hvertfall satt seg i respekt og vist de som tror de har fast plass at man faktisk må jobbe for plassene...

Profile  

PostPosted: 16 Jul 2012, 17:17 
Reserve

Kunne ikke blitt mere enig med deg A4 Tech! Dette har jeg også tenkt for meg selv lenge.
Er veldig skuffet over at ikke ungutta får prøve seg, som sagt et annet sted her, det kan da ikke bli noe dårligere enn de som har klippekort hver bidige gang. :evil:

Profile  

PostPosted: 16 Jul 2012, 17:41 
Klubbdirektør

A4Tech wrote:
Av det jeg har sett i år av KIL, ville jeg ikke nølt et sekund med å gi unggutta en sjanse.
Jeg vil ikke virke alt for negativ, men jeg tror desverre vi har nådd et punkt i fotballen (har vært innom dette før også) hvor egoismen har tatt fullstendig over for det kollektive og en sport der penger styrer alt. Konsekvensene av dette er at folk (spillerne) gir faen. Man får primadonnaer som bryr seg mer om hvordan de ser ut eller hva de skriver og poster av bilder på facebook og twitter enn hvordan de presterer på banen. Man får spillere som har null, nada, ingen som helst klubbtilhørighet, og som vet at hvis det går til helvette med laget, så er det bare å finne seg en annen klubb. Man får spillere som tjener mer enn sykepleiere eller industriarbeidere og vet at de får spille uansett om de gjør det dårlig, fordi de har et navn og litt erfaring og derfor også er et sikrere kort en fyren på benken. De opptrer halvhjerta på banen uten en skikkelig 100% innsats, de ser umotiverte og nonchalante ut.

Folk spør hvorfor vi har en nedgang i tilskuertallene i Norge.
DET er svaret på hvorfor. Hvem er det egentlig som vil se på, eller til og med legge ned massevis av tid og penger, på sånt?
Fotballen VAR faktisk bedre før (da snakker jeg "way back"), da spillere hadde jobber ved siden av, kom fra samme by som laget, og hvor det var mulig for askeladden å gjøre det bra i norsk fotball. Da spillerne var en kameratgjeng som ga alt for sin klubb og sin by.

Jeg har for lengst innsett at vi aldri kommer tilbake dit (og det er selvfølgelig ikke bare idyll med en sånn form heller), men gi nå hvertfall unggutta på benken en sjanse i noen kamper i år. Om de kanskje ikke er like gode teknisk, eller har like god rutine, så kan jeg garantere deg at du vil se et helt annet lag. 110% tenning, oppofring, arbeidsvilje, jobbing og ikke minst helhjerta kjemping. Om ikke annet, så har man i hvertfall satt seg i respekt og vist de som tror de har fast plass at man faktisk må jobbe for plassene...

Ok....det er vel noe i dette. Jeg drømmer meg ofte tilbake til tida med Pellerud og Tomteberget, hvor kamper kunne snus i løpet av minutter. Hvor de spilte teknisk bra, og fotballen var en nytelse og se på. De scorte til og med på cornere :D I dag er det bare tupping og mæling...Og spillerene virke ofte umotiverte. Men flere av våre spillere har jo faktisk flyttet til Kongsvinger, så de burde jo da ha hjerte for klubben. Det er vel bare et speilbilde av resten av samfunnet. Penger, penger, penger :?

Profile  

PostPosted: 16 Jul 2012, 22:16 
Forumlegende

God debatt dette med mange gode innlegg. Jeg savner også unggutta på banen. Disse har en annen attitude ofte enn eldre spillere. Det er altfor mange av de rutinerte som er halvhjerta. Men jages og motiveres disse til å yte på treninger? Får disse rutinerte et ekstra ansvar for å gjøre sin jobb på banen samt dra med seg de yngre på en positiv måte?

Som fotballtrener selv for ungdom (uten lag pr nå men kommer tilbake i 2013) har jeg i nyere tid selv "forsket" litt på dette med innsats og ros, kontra litt kritikk og det å sette stemning i spillergruppa. Man kan enkelt snu negativitet i en gruppe til positivitet, noe som igjen fører til mye bedre fotballøkter, bedre innsats og flere spillere som tar ansvar. Men dette krever målbevisst jobbing fra trenere. Det vil si at individet er avhengig av at omgivelsene er positive og rosende. At lederne på banen (de rutinerte) altid er positive og oppmuntrende overfor de yngre.

Men aller viktigst er det at trenere selv setter standard. Er de kritiske og kjeftende og stadig vekk påpeker feil drar de en spiller ned. Positiv coaching, ros og oppmuntring kan lære spillerne eksakt samme ting om fotball og få bedre resultater ettersom man her drar spillerne opp. Så da peker jeg på treneren og spør rett ut: Hvordan er stemninga på feltet? Er det morsomt utpå der? Ikke alltid spillerne ser ut til å ha det morsomt på banen i kamp. Resultatene må snus, trenerne er hovedansvarlige.

Jeg er da breddetrener og vil da gjerne høre høyere kvalifiserte treneres refleksjoner rundt dette, kanskje de har andre innfallsvinkler? Og selvsagt, her er det så mange gode og reflekterte debattanter at her kan man snappe opp noe positivt fra alle:)

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 32 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]