A4Tech wrote:
Av det jeg har sett i år av KIL, ville jeg ikke nølt et sekund med å gi unggutta en sjanse.
Jeg vil ikke virke alt for negativ, men jeg tror desverre vi har nådd et punkt i fotballen (har vært innom dette før også) hvor egoismen har tatt fullstendig over for det kollektive og en sport der penger styrer alt. Konsekvensene av dette er at folk (spillerne) gir faen. Man får primadonnaer som bryr seg mer om hvordan de ser ut eller hva de skriver og poster av bilder på facebook og twitter enn hvordan de presterer på banen. Man får spillere som har null, nada, ingen som helst klubbtilhørighet, og som vet at hvis det går til helvette med laget, så er det bare å finne seg en annen klubb. Man får spillere som tjener mer enn sykepleiere eller industriarbeidere og vet at de får spille uansett om de gjør det dårlig, fordi de har et navn og litt erfaring og derfor også er et sikrere kort en fyren på benken. De opptrer halvhjerta på banen uten en skikkelig 100% innsats, de ser umotiverte og nonchalante ut.
Folk spør hvorfor vi har en nedgang i tilskuertallene i Norge.
DET er svaret på hvorfor. Hvem er det egentlig som vil se på, eller til og med legge ned massevis av tid og penger, på sånt?
Fotballen VAR faktisk bedre før (da snakker jeg "way back"), da spillere hadde jobber ved siden av, kom fra samme by som laget, og hvor det var mulig for askeladden å gjøre det bra i norsk fotball. Da spillerne var en kameratgjeng som ga alt for sin klubb og sin by.
Jeg har for lengst innsett at vi aldri kommer tilbake dit (og det er selvfølgelig ikke bare idyll med en sånn form heller), men gi nå hvertfall unggutta på benken en sjanse i noen kamper i år. Om de kanskje ikke er like gode teknisk, eller har like god rutine, så kan jeg garantere deg at du vil se et helt annet lag. 110% tenning, oppofring, arbeidsvilje, jobbing og ikke minst helhjerta kjemping. Om ikke annet, så har man i hvertfall satt seg i respekt og vist de som tror de har fast plass at man faktisk må jobbe for plassene...
Ok....det er vel noe i dette. Jeg drømmer meg ofte tilbake til tida med Pellerud og Tomteberget, hvor kamper kunne snus i løpet av minutter. Hvor de spilte teknisk bra, og fotballen var en nytelse og se på. De scorte til og med på cornere

I dag er det bare tupping og mæling...Og spillerene virke ofte umotiverte. Men flere av våre spillere har jo faktisk flyttet til Kongsvinger, så de burde jo da ha hjerte for klubben. Det er vel bare et speilbilde av resten av samfunnet. Penger, penger, penger