KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 09:13

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 334 posts ]  Go to page Previous  1 ... 19, 20, 21, 22, 23  Next
Author Message
PostPosted: 09 Nov 2011, 21:20 
Spiller

maggot wrote:
Jaja Tom Nordlie.... takk for alt du har gitt kongsvingerfotballen, men også du må innse at det var en bitteliten klubb du overtok og ikke en champions leage klubb......er ikke bare og komme med en drøss med krav da.

det viktigste er at vi fortsatt ha en fotballklubb her og ikke gambler med konkurs.
En orgentlig trener med følelser for klubben hadde nok innsett dette.....dessuten skal man først bli Guderklært så bør man faktisk kunne utrette litt med de resursene og spillerne man har også......ikke bare forlange en drøss med forsterkninger.

Dette hadde endt opp med gambling med økonomien, nye spillere uten snev at tilhørlighet til klubben......også har det jo gått opp og ned med TN bak rattet også, det har ikke bare vært fryd og gammen.
Dette er på mange måter litt psykologisk også.....vi vet at TN er kjent for og komme inn og redde klubber fra nedrykk, dette har han gjort på kongsvinger før og greide det jammen igjen. Dette vet både spillere og supportere og psykologien spiller litt inn. Plutselig hadde KIL alle marginene på sin side.

Hva hvis denne motgangen hadde kommet til neste år da med TN bak rattet? Var det bare fryd og gammen når han dro sist gang? Noen som husker at det plutselig begynte og kladde seg etter en god start da også, sure spillere osv?

Hva med den lokale forankringen da? Personelig ser jeg heller halvgode hedmarkinger enn at en luksustrener skal komme drassende med en haug ovebetalte oslofolk, rogalendinger osv uten minste tilhørlighet. Da er det faktisk mer artig og se KIL jentene sitt lag der jeg faktisk kjenne flere av spillerne.....mye morsommere.

Jeg hadde nå uansett heiet på KIL og ikke på TN allikevel. Jeg er sikker på at det finnes trenere med like bra navn, med like bra meritter osv som en som bare redder klubber i nød.

Er også spillerne totalavhengi av TN for og spille på KIL.....eller hvor mye følelser har de egentlig da for klubben?

At folk allerede nå prater om nedrykk og at de ikke besøker gjemselund neste år osv.....jaja, flytt til en større by med et bedre fotballag da og hei på dem. Jeg har nå iallfall litt tilhørlighet. Synes det unsett er godt gjort og spå katastrofesesong allerede nå. Kongsvinger reiser seg....Solum putter 15 mål....Tobias står glimrende...Arnar er fortsatt bauta og flere lokale slår til....bl a Dixon og Korbøl.

Kjett for dere som kommer til og gå glipp av det.......................

Nordlie innser at KIL er en liten klubb og et lite sted og hadde ambisjoner om de 4 øverste plassene i addeco ligaen. Det var ikke en drøss med krav i forhold til andre klubber i detta nivået eks. bodø/ glimt 30 mill. hønefoss 60 mill. osv..Ja det er viktig at vi har en god fotballklubb i byen som fronter oss og det har vi hatt i mange år , men da er det viktig at det spilles underholdene fotball og at det også er sånne som Nordlie, Riseth, og han som noen mener er så Pr- kåt med flere. For meg så er Nordlie en ”fotball-GUD” og det er mange tusen av oss som liker Nordlie som person en vanlig gutt oppvokst i et arbeiderstrøk i Lillestrøm. Med klar deg selv mentalitet! Nordlie hadde klart seg med det laget vi har pr. i dag og det viste han og det beviste han!? . Nye spillerer uten snev av tilhørlighet. Vi lever ikke på åttitalet. De eneste trenere jeg kan komme på farta med fryd og gammen må være Nils Eggen og A. Ferguson som har herjet med ubegrenset med midler. OK det er psykologien og ikke Nordlie som reddet oss. Hehe ……? Nordlie la alle grunnlag for opprykk for Eide og co pluss penger i kassa, og det var festing og fyll som forsuret miljøet.Det finns vel ikke mange overbetalte spillere i kil og det er vel bare å stikke fingeren i jorda og innse fakta når det gjelder lokale spillere på høynivå? To eller tre har vi vel og det er vel normalt i alle klubber.Ja det finnes trenere som er like god som Nordlie men dem er opptatt eller koster faen så mye mer. Nordlie passet for KIL!Jeg var på bortekampen mot Ranheim og når spillerne kom å tok oss i næva og
jeg så tårene i øyene deres. Da var jeg aldri tvil at guttene har følelser for KIL. Alle skulle vært på foredraget til Nordlie på sentrum vgs. i høst. detta holder ikke mål og det er flere på forumet som var der.

Profile  

PostPosted: 09 Nov 2011, 21:39 
Spiller

Vi har alle forskjellige personligheter. Min personlighet sjenert og litt einstøing, men jeg priser alle som tør å stikke seg frem og gjør hverdagen min til glede som dem har gjort på Gjemselund i mange år og det gjelder styre,sponsor, spillere,supporterklubben,trenere :lol: noen er født med sølvskjea i kjeften noen finner faren sin død i en garage som guttunge :|

Profile  

PostPosted: 09 Nov 2011, 23:11 
Trener

allan wrote:
Ja ja Magott. Du ønsker lokale helter,men du refererer til gode stunder på Gjemselund med folk fra Tønsberg,Raufoss,Oslo og England. Styret på sin side kjører en Ole Brum. "Vi vil jo gjerne være med i toppen neste år...men vi kutter budsjettet med nesten 3 mill". Jeg tror dette hadde gått veldig bra hvis klubben hadde turt å innvestere i en skikkelig markedsavdeling. Det kommer ikke folk og banker på døra for å gi bort penger. Man må faktisk ha et produkt..altså fotball lag å selge. Her hadde man muligheten og jeg mener markedssjefen må se seg i speilet og spørre: Hva fikk jeg ut av dette? Pinlig

Hva trodde man at man kunne oppnå bedre enn Vidar Riseth?

I år ble ikke en gang info om anderacet lagt ut på kil.no. Jeg som ikke bor i distriktet og ikke leser papirutgaven til Glåmdalen var ikke klar over at det var anderace før det ble annonsert vinnere.

Jeg forstod ikke kommentaren til styrelederen i dagens radiointervju, som forøvrig var et ganske OK intervju, rundt regnskapstallene for 2010 og Vidar Riseth's bidrag? Kan det være mulig at styret mener at Riseth ikke gjorde en god nok jobb og derfor er medansvarlig for underskuddet i 2010? Jeg synes journalisten burde borret i den utalelsen.

Profile  

PostPosted: 10 Nov 2011, 00:17 
Trener

Glåmlia-rampen wrote:
maggot wrote:
Jaja Tom Nordlie.... takk for alt du har gitt kongsvingerfotballen, men også du må innse at det var en bitteliten klubb du overtok og ikke en champions leage klubb......er ikke bare og komme med en drøss med krav da.

det viktigste er at vi fortsatt ha en fotballklubb her og ikke gambler med konkurs.
En orgentlig trener med følelser for klubben hadde nok innsett dette.....dessuten skal man først bli Guderklært så bør man faktisk kunne utrette litt med de resursene og spillerne man har også......ikke bare forlange en drøss med forsterkninger.

Dette hadde endt opp med gambling med økonomien, nye spillere uten snev at tilhørlighet til klubben......også har det jo gått opp og ned med TN bak rattet også, det har ikke bare vært fryd og gammen.
Dette er på mange måter litt psykologisk også.....vi vet at TN er kjent for og komme inn og redde klubber fra nedrykk, dette har han gjort på kongsvinger før og greide det jammen igjen. Dette vet både spillere og supportere og psykologien spiller litt inn. Plutselig hadde KIL alle marginene på sin side.

Hva hvis denne motgangen hadde kommet til neste år da med TN bak rattet? Var det bare fryd og gammen når han dro sist gang? Noen som husker at det plutselig begynte og kladde seg etter en god start da også, sure spillere osv?

Hva med den lokale forankringen da? Personelig ser jeg heller halvgode hedmarkinger enn at en luksustrener skal komme drassende med en haug ovebetalte oslofolk, rogalendinger osv uten minste tilhørlighet. Da er det faktisk mer artig og se KIL jentene sitt lag der jeg faktisk kjenne flere av spillerne.....mye morsommere.

Jeg hadde nå uansett heiet på KIL og ikke på TN allikevel. Jeg er sikker på at det finnes trenere med like bra navn, med like bra meritter osv som en som bare redder klubber i nød.

Er også spillerne totalavhengi av TN for og spille på KIL.....eller hvor mye følelser har de egentlig da for klubben?

At folk allerede nå prater om nedrykk og at de ikke besøker gjemselund neste år osv.....jaja, flytt til en større by med et bedre fotballag da og hei på dem. Jeg har nå iallfall litt tilhørlighet. Synes det unsett er godt gjort og spå katastrofesesong allerede nå. Kongsvinger reiser seg....Solum putter 15 mål....Tobias står glimrende...Arnar er fortsatt bauta og flere lokale slår til....bl a Dixon og Korbøl.

Kjett for dere som kommer til og gå glipp av det.......................

Nordlie innser at KIL er en liten klubb og et lite sted og hadde ambisjoner om de 4 øverste plassene i addeco ligaen. Det var ikke en drøss med krav i forhold til andre klubber i detta nivået eks. bodø/ glimt 30 mill. hønefoss 60 mill. osv..Ja det er viktig at vi har en god fotballklubb i byen som fronter oss og det har vi hatt i mange år , men da er det viktig at det spilles underholdene fotball og at det også er sånne som Nordlie, Riseth, og han som noen mener er så Pr- kåt med flere. For meg så er Nordlie en ”fotball-GUD” og det er mange tusen av oss som liker Nordlie som person en vanlig gutt oppvokst i et arbeiderstrøk i Lillestrøm. Med klar deg selv mentalitet! Nordlie hadde klart seg med det laget vi har pr. i dag og det viste han og det beviste han!? . Nye spillerer uten snev av tilhørlighet. Vi lever ikke på åttitalet. De eneste trenere jeg kan komme på farta med fryd og gammen må være Nils Eggen og A. Ferguson som har herjet med ubegrenset med midler. OK det er psykologien og ikke Nordlie som reddet oss. Hehe ……? Nordlie la alle grunnlag for opprykk for Eide og co pluss penger i kassa, og det var festing og fyll som forsuret miljøet.Det finns vel ikke mange overbetalte spillere i kil og det er vel bare å stikke fingeren i jorda og innse fakta når det gjelder lokale spillere på høynivå? To eller tre har vi vel og det er vel normalt i alle klubber.Ja det finnes trenere som er like god som Nordlie men dem er opptatt eller koster faen så mye mer. Nordlie passet for KIL!Jeg var på bortekampen mot Ranheim og når spillerne kom å tok oss i næva og
jeg så tårene i øyene deres. Da var jeg aldri tvil at guttene har følelser for KIL. Alle skulle vært på foredraget til Nordlie på sentrum vgs. i høst. detta holder ikke mål og det er flere på forumet som var der.

Så hva er ditt tips da? at vi skal fortsette og grave oss ned i det dypeste på ekte kongsvingervis hver gang noe butter litt imot? folk skal plutselig ikke på kamp og spådommer om nedrykk allerede i starten av november liksom......dette bare pga EN trener?
Tom Nordlie er langt ifra noen Gud. Hadde han vært det så regner jeg med at han hadde hatt skapet fullt av seriegull og at klubbene hadde ligget langflate for og få hans underskrift etter at kontrakten med KIL gikk ut???
Sannheten er at det alltid har vært mye blest rundt han....han har slitt på omgivelsene rundt seg etter en stund og han har blitt tuppet på huet og ræva ut av flere steder.
Ikke en Gud verdig i mine øyne iallfall.
Står også for det jeg skrev om det psykologiske aspektet bak resultatene. Når alle vet TN sin forhistorie og sine evner til og redde klubber i nød....har gjort det med KIL før....vi vinner plutselig en fotballkamp igjen også er hjulet igang. Denne evnen skal han ha. TN snur negative trender på en særdeles fabelaktig måte.....men klarer han og opprettholde denne trenden?
Jeg er ikke engang overbevist om at vi hadde klart opprykk forrige gang TN var ved roret, den negative trenden slo til da også...vi ble rundspilt av nyopprykkede lag som Mjøndalen osv. Sannheten var at flere spillere glitret med han ute av bildet og benkede spillere som Tuelo fikk mer spilletid. KIL kjempet seg til kvallik og resten kjenner vi.

Men så klart han skal ha for innsatsen han har gjort......kjempeflott. han har reddet klubben nok engang. Han snur en negativ trend og plutselig har vi alle marginene med oss. Men at det skulle betydd topplassering neste år er jeg ikke overbevist om.
Og hva da???
Hva hvis det plutselig skulle butte imot med Nordlie bak roret og at folk DA begynte og gå lei? Dette har skjedd før.
Jeg vet også at TN er en helt vanlig fyr født og oppvokst på Lillestrøm like i nærheten av mine besteforeldrene som kjente godt til han....men jeg er uenig i hans krav om og satse mer enn det klubben har kapasitet til og gamble med økonomien.
Orker ikke en ny redningsaksjon og mere neglebiting.

Profile  

PostPosted: 10 Nov 2011, 15:37 
Forumlegende

Henning Kvitnes sier i sin kjente sang: "Evig eies kunn et dårlig rykte..."
og visdommen i det er jo at mangedessverre tror at noe ikke kan forandres, selv om det er forandret...

Man kan trekke fram at det ble uro under TN i den forrige perioden.
Men er det sikkert at det egentlig var hans feil?
Er det noen fotballtrener som har oppnådd noe som det ikke har vært litt støy under?
Er det noen her som lever eller har levd i en familie hvor det aldri har vært noe støy eller bråk eller gnissninger?

Med andre ord bør man være litt forsiktig med å si at enhver historie vil gjenta seg.
Det er da ikke vanskelig å se at TN framstår som en annen person enn før.
Selv jeg som var en sterk kritiker før ser da lett det!
Det er da ikke vanskelig å se at han og AKH utfyller hverandre glimrende.
Fredrikstad-oppholdet teller egentlig ikke, for der var de ikke velkomne ac flere sterke krefter både blant spillere og ellers.
At det ble støy der var rett og slett planlagt og uunngåelig.
Og i Viking var det jo slik at han bare skulle være ut den sesongen.

Og hvor mange har gått igjenom alle sine treninger for å lære av det?
Sikkert ikke så mange.

Forvandlingen på KIL i høst var helt unik.
Fra spark 1 var det noe helt annet.
Og da snakker vi om noe heelt annet enn under Brogeland i kampene før.
Og kanskje var det slik at spillerne nå responderte fordi de ville og ikke bare fordi de måtte.

KIL-spillerne kjøpes ikke opp av Barcelona, Real Madrid osv.
Men nå fikk de klar og enkel beskjed om hva de skulle gjøre - og de blomstret og man så at de trivdes.
Det var ingen stjerner på laget nå som forrige gangen.
De hadde tillit til de direktiver de fikk og synes det var moro å få til tingene.
Så framstod de som divisjonens beste lag og laget med høyest toppnivå.
Til og med når de ikke var bra klarte de å ikke tape.
Fotballspillerne på dette nivået er mye som barn - de trenger klar veiledning til oppgavene.
Samtidig så vi at Guven fikk lov til å dribe så mye han ville.
Mot Randaberg fikk han en gang en klar beskjed om at burde gjøre det når han la passninger...
Brogeland satt bare i skuret sitt og tenkte ikke på barna som løp som forvillete ute på banen.

Om laget hadde klart seg under PB, så skulle altså han fortsette med redusert budsjett og sine 3 beste spillere (Guven (sannsynligvis), Tuelo og Linnes) vekke i 2012...

Ola Svorken dundrer løs i sitt innlegg i avisen.
Jeg koste meg storlig ved å lese det, fordi det var en ener som snakket om en ener!
Selvsagt bruker han de ordene som falt han inn der og da, og de er sterke og klare.
Går vi litt bak ordene når den verste bakoversveisen er på plass igjen - så sier han bare det mangeellers har sagt her:
--- det å gripe en mulighet som aldri kommer igjen ---

Det gjelder jo ikke bare styret, men selvsagt investorer og sponsorer, altså distriket og byen som har valgt.

i radiointervjuet med Styrelederen, og i media ellers, gis det ikke inntrykk av at man har villet så veldig mye.
Vi vet jo ikke alt som er gjort eller ikke gjort.

Vi kan ikke si at det ikke har vært helhjertet!
Men vi kan i alle fall ikke si at det har vært det!

Svorken er inne på det viktige om stemningen.
Nå var stemningen på topp etter den oppmuntrende høsten som virkelig gjorde mange så stolte.
Selv om noen synes at slikt ikke er noe å bry seg.

Det er også bemerkelsesverdig hvor tannløse både Glåmdalen har vært og journalisten i RK i intervjuet.
Henning Danielsen skal ha meget ros som et hederlig unntak.
Utover det føles det som om Styret har brukt media som sitt talerør, og ikke at media har vært den som ville ha fram interessante detaljer.
Knapt noe hvorfor eller hvordan...men...fortell fortell...

Ikke et spørsmål om hvorfor man må kutte fra 13,5 til 11, noe som da blir grunnsteinen for å si nei.
Ikke et enste intervju med investorer eller sponsorer, ikke et utfordrende spørsmål.

Tuppen og Lillemor?

Profile  

PostPosted: 10 Nov 2011, 18:20 
Kaptein

Du har rett i det .Har vært veldig stille i fra lokal pressen rundt dette... Desverre,da pressen har stor innflytelse..

Profile  

PostPosted: 10 Nov 2011, 19:53 
Klubbdirektør

Svorken skrev mye bra. Men virker j..........barnslig det at han skulle heie på VIF og flytte til Oslo. Kan ikke skjønne at han har orka å bo her i så mange år jeg hvis byen er så jævlig. Det kaller jeg lavmål. Er slike som han som lager en dårlig stemning utad.

Profile  

PostPosted: 11 Nov 2011, 08:10 
Forumlegende

Idag har Glåmdalen på lederplass en kommentar til TNs avgang.
Vel, ikke akkurat kommentar, men en slags oppsummering av det som har skjedd.
En litt bleik og tafatt kommentar som neppe kan irritere noen, som ikke irriteres skal.

Da TN gikk til FFK i 2009, så hadde selv Rolf Nordberg lange artikler med masse tall rundt kronebeløp.
Greit nok det, men denne gangen er det null, 0, zero emd dykking ned i tallene som er presenterte.
Man snakker om 'omfattende frieri til rike onkler, supportere og distriktet', som altså da ikke lyktes.
Så kunen jo da avisen har utøvd litt kritisk journalistikk ved å utfordre noen av disse da - om kommentarer om hvorfor ikke etc.
Men neida, dette til tross for at man (lederen) sier dette er så synd.

Om det er en slags feighet eller manglende evne til kreativ tenkning kan man jo lure på.
Kanskje er de rett og lsett ikke dyktige nok i avishuset...

Profile  

PostPosted: 11 Nov 2011, 15:14 
Trener

ivo wrote:
og visdommen i det er jo at mangedessverre tror at noe ikke kan forandres, selv om det er forandret...

Er det noen fotballtrener som har oppnådd noe som det ikke har vært litt støy under?
Er det noen her som lever eller har levd i en familie hvor det aldri har vært noe støy eller bråk eller gnissninger?

Med andre ord bør man være litt forsiktig med å si at enhver historie vil gjenta seg.
Fredrikstad-oppholdet teller egentlig ikke, for der var de ikke velkomne ac flere sterke krefter både blant spillere og ellers.

Sikkert ikke så mange.

Og kanskje var det slik at spillerne nå responderte fordi de ville og ikke bare fordi de måtte.

Men nå fikk de klar og enkel beskjed om hva de skulle gjøre - og de blomstret og man så at de trivdes.
De hadde tillit til de direktiver de fikk og synes det var moro å få til tingene.
Fotballspillerne på dette nivået er mye som barn - de trenger klar veiledning til oppgavene.
Mot Randaberg fikk han en gang en klar beskjed om at burde gjøre det når han la passninger...
Brogeland satt bare i skuret sitt og tenkte ikke på barna som løp som forvillete ute på banen.

Om laget hadde klart seg under PB, så skulle altså han fortsette med redusert budsjett og sine 3 beste spillere (Guven (sannsynligvis), Tuelo og Linnes) vekke i 2012...

Jeg koste meg storlig ved å lese det, fordi det var en ener som snakket om en ener!
Selvsagt bruker han de ordene som falt han inn der og da, og de er sterke og klare.
Går vi litt bak ordene når den verste bakoversveisen er på plass igjen - så sier han bare det mangeellers har sagt her:

Det gjelder jo ikke bare styret, men selvsagt investorer og sponsorer, altså distriket og byen som har valgt.

i radiointervjuet med Styrelederen, og i media ellers, gis det ikke inntrykk av at man har villet så veldig mye.

Nå var stemningen på topp etter den oppmuntrende høsten som virkelig gjorde mange så stolte.

Det er også bemerkelsesverdig hvor tannløse både Glåmdalen har vært og journalisten i RK i intervjuet.
Utover det føles det som om Styret har brukt media som sitt talerør, og ikke at media har vært den som ville ha fram interessante detaljer.

Ikke et spørsmål om hvorfor man må kutte fra 13,5 til 11, noe som da blir grunnsteinen for å si nei.
Ikke et enste intervju med investorer eller sponsorer, ikke et utfordrende spørsmål.

Tuppen og Lillemor?

heisann igjen.
Siden jeg ser på dette innlegget som et slags svar på det jeg har skrevet tidligere så skal jeg kort bare oppsummere noen av de poengene jeg prøvde og komme fram til :wink: .

Tom Nordlie er en supertrener som har gjort mye bra for klubben. Poenget mitt er at det ikke bestandig har vært en dans på roser rundt han...noe alle vet.
Jeg står fortsatt på at jeg er usikker på om det hadde blitt opprykk i 2009 under hans ledelse. Han hentet en drøss med gode spillere og hadde en strålende vårsesong. Men så begynte det liksom og butte imot med tap mot nybergsund, mjøndalen osv. Kil lå på 3 plass når han dro etter og ha ledet mesteparten av sesongen. Jeg er usikker på hans evne til og snu en slik negativ trend der han selv har vært med på hele forløpet.
Vi må heller ikke glemme at han benket spillere som Tuelo, en spiller som skulle bli vår viktigste brikke, og at andre enkeltspillere glitret i hans fravær. Jeg vet at han slet veldig på enkelte som var på banen.
Dette er uansett historie men hva hvis en ny sånn negativ trend hadde kommet til neste sesong der alt hadde buttet og slike gnisninger kunne inntruffet på ny?
Det ekstra skumle i forhold til det er jo de skyhøye forventningene som hadde blitt til KIL. De fleste hadde nok kanskje forventet opprykk med TN...noe som jeg tror kunne skuffet mange.

En annen ting er at jeg er uenig i beskrivelsen av TN som en Gud og frelser. Hadde han sagt ja til jobben slik forutsetningene og forholdene er i dag og gjort en toppjobb med de midlene han hadde hatt til rådighet......da kan vi snakke.
TN har gjort en god jobb med KIL nok engang.....mye ligger på det mentale der han tydeligvis vet hva han snakker om. Men KIL kom inn under en flytsone også og der det var stang ut på vårparten var det plutselig stang inn nå. Det var flere stang ut og alene med keeper situasjoner som kunne gått i vår disfavør :lol: .

Uansett så er hovedpoenget at det er kjempetrist at han dro, fordi jeg tror KIL kunne blitt en bedre klubb....også uten de kravene TN la fram. Men kravene var for store og da ble det slik. KIL er en klubb uten penger og må passe på og være best på det som er gratis. Det var tydeligvis ikke TN innstilt på.
Jeg blir bitter og grinete for måten som byen har taklet denne situasjonen på...både mange supportere og byen generelt. Kongsvinger er en negativ sutreby som benytter hver sjanse til og klage når det er noe galt :shock: .......sorry thats the reality.
Ola Svorken sine utspill er et typisk eksempel på dette.....håper jammen han holder seg unna gjemselund til neste år også og holder løftene sine (makan).

Nå skal jeg glede meg til nok en sesong i adeccoligaen og venter spent på evt nye fjes som kommer inn. Det er tradisjon hver vinter dette :lol: . Jeg heier på KIL både med og uten TN.....det burde de fleste andre gjøre også.

Profile  

PostPosted: 11 Nov 2011, 19:47 
Forumlegende

maggot wrote:

1. Jeg står fortsatt på at jeg er usikker på om det hadde blitt opprykk i 2009 under hans ledelse. Han hentet en drøss med gode spillere og hadde en strålende vårsesong. Men så begynte det liksom og butte imot med tap mot nybergsund, mjøndalen osv. Kil lå på 3 plass når han dro etter og ha ledet mesteparten av sesongen. Jeg er usikker på hans evne til og snu en slik negativ trend der han selv har vært med på hele forløpet.

2.Vi må heller ikke glemme at han benket spillere som Tuelo, en spiller som skulle bli vår viktigste brikke, og at andre enkeltspillere glitret i hans fravær. Jeg vet at han slet veldig på enkelte som var på banen.

3.Det ekstra skumle i forhold til det er jo de skyhøye forventningene som hadde blitt til KIL. De fleste hadde nok kanskje forventet opprykk med TN...noe som jeg tror kunne skuffet mange.

4. En annen ting er at jeg er uenig i beskrivelsen av TN som en Gud og frelser. Men KIL kom inn under en flytsone også og der det var stang ut på vårparten var det plutselig stang inn nå. Det var flere stang ut og alene med keeper situasjoner som kunne gått i vår disfavør :lol: .

5.Uansett så er hovedpoenget at det er kjempetrist at han dro, fordi jeg tror KIL kunne blitt en bedre klubb....også uten de kravene TN la fram. Men kravene var for store og da ble det slik. KIL er en klubb uten penger og må passe på og være best på det som er gratis. Det var tydeligvis ikke TN innstilt på.
Jeg blir bitter og grinete for måten som byen har taklet denne situasjonen på...både mange supportere og byen generelt. Kongsvinger er en negativ sutreby som benytter hver sjanse til og klage når det er noe galt :shock: .......sorry thats the reality.
Ola Svorken sine utspill er et typisk eksempel på dette.....håper jammen han holder seg unna gjemselund til neste år også og holder løftene sine (makan).

Nå skal jeg glede meg til nok en sesong i adeccoligaen og venter spent på evt nye fjes som kommer inn. Det er tradisjon hver vinter dette :lol: . Jeg heier på KIL både med og uten TN.....det burde de fleste andre gjøre også.

1.Allerede i 2.kamp fikk man en stygg en med 1-4 borte mot Haugesund.
Så fulgte 5 seire på rad (og man vant jo over Mjøsa i kamp 1).
I nummer 8 taper man 0-2 hjemme mot Sogndal.
Så taper man mot Nybergsund borte, slår Notodden hjemme og taper borte mot Bryne, slår Skeid hjemme.
Det var også på dette tidspunktet han i følge boken om "skjelvinga" nesten dro vekk...grunnet fyll og fanteri sies det.
Taper så 3 kamper på rad mot Sarpsborg, Hønefoss og Mjøndalen.

Dette var de 15 første kampene.
8 seire og 7 tap.
Ikke så storslagent det.

MEN - så snur gutten med 2-1 seier borte mot Sogndal i kamp 16 med 2-1.
Seier mot Sundet, uavgjort borte mot LøvHam (Frejds fæle miss...), seier mot Moss, seier mot Stavanger.
Altså på jøstsesongen startes det med: 4-1-0...
Så etter kampen mot SIF borte, så drar han.

Da kommer under Eide:
Seier mot Alta hjemme
tap mot Hønefoss borte
seier mot Notodden borte
seier mot Haugesund hjemme
tap mot Mjøsa borte
seier hjemme mot Bryne
den fæle uavgjorte borte mot Skeid
seier hjemme mot Sarpsborg
det fæle bortetapet mot Tromsdalen
seier hjemme mot MIF

altså: 6-1-3
så den flotte kvalifiseringen....

Så visst snudde han fra kamp 16 i stor stil!
Vi er uenige.

2. Ok

3. Jo, men fotball er mye skuffelser om man ikke 'velger' de som alltid vinner.
Men tenk på den spenningen man opparbeider gjennom vinteren.
Litt magisk.

4. Det er slik det sies det om Gud og Frelser.
Selvsagt er han ikke det, like lite som de som mislykkes er 'djevler'...
Men det var det å komme i flysonen da, fra det å være i synkesonen...

5. Jeg skjønner hva du mener med ditt første avsnitt og respekterer fullt ut ditt syn, om vi kanskje er litt uenige.

6. Svorken reagerte nok i fistel og tror ikke vi skal se på det som annet enn øyeblikkets reaksjon.
Men tross alt bedre enn å si at man ikke bryr seg...
Og tenk om han kunne vekke noen til handling...

Det er da engasjement her.
Hadde det ikke vært det ville sykehuset vært en bingohall for lenge siden, f.eks, og nå kjemper man for høgskolen sin.

NOTE
Fra og med kamp i 2009 har TN 11-3-0 på sine siste 14 KIL_kamper.
Det betyr et nivå på lik linje med Molde og Stabæk og de klare vinnerne i adecco på 2000-tallet.
Tenk det!

Profile  

PostPosted: 13 Nov 2011, 13:49 
Trener

ivo wrote:
Idag har Glåmdalen på lederplass en kommentar til TNs avgang.
Vel, ikke akkurat kommentar, men en slags oppsummering av det som har skjedd.
En litt bleik og tafatt kommentar som neppe kan irritere noen, som ikke irriteres skal.

Da TN gikk til FFK i 2009, så hadde selv Rolf Nordberg lange artikler med masse tall rundt kronebeløp.
Greit nok det, men denne gangen er det null, 0, zero emd dykking ned i tallene som er presenterte.
Man snakker om 'omfattende frieri til rike onkler, supportere og distriktet', som altså da ikke lyktes.
Så kunen jo da avisen har utøvd litt kritisk journalistikk ved å utfordre noen av disse da - om kommentarer om hvorfor ikke etc.
Men neida, dette til tross for at man (lederen) sier dette er så synd.

Om det er en slags feighet eller manglende evne til kreativ tenkning kan man jo lure på.
Kanskje er de rett og lsett ikke dyktige nok i avishuset...

Jeg synes også det totale mangel av kritikk er forunderlig. Er folk redd for å komme på kant med Onkel Skruene eller bli uglesett i lokal samfunnet hvis han stiller spørsmål ved den iskalde skulder som disse såkallte investorene har gitt KIL? Glåmdalen som AP avis burde vel tørre, men der i gården er det kanskje slik at det ikke skal oppmunstres til private initiativ uansett, eller hva skyldes dette fraværet av spørsmål og kritikk?

Profile  

PostPosted: 13 Nov 2011, 18:10 
Spiller

maggot wrote:
ivo wrote:

Sikkert ikke så mange.

Tuppen og Lillemor?

heisann igjen.
Siden jeg ser på dette innlegget som et slags svar på det jeg har skrevet tidligere så skal jeg kort bare oppsummere noen av de poengene jeg prøvde og komme fram til :wink: .

Tom Nordlie er en supertrener som har gjort mye bra for klubben. Poenget mitt er at det ikke bestandig har vært en dans på roser rundt han...noe alle vet.
Jeg står fortsatt på at jeg er usikker på om det hadde blitt opprykk i 2009 under hans ledelse. Han hentet en drøss med gode spillere og hadde en strålende vårsesong. Men så begynte det liksom og butte imot med tap mot nybergsund, mjøndalen osv. Kil lå på 3 plass når han dro etter og ha ledet mesteparten av sesongen. Jeg er usikker på hans evne til og snu en slik negativ trend der han selv har vært med på hele forløpet.
Vi må heller ikke glemme at han benket spillere som Tuelo, en spiller som skulle bli vår viktigste brikke, og at andre enkeltspillere glitret i hans fravær. Jeg vet at han slet veldig på enkelte som var på banen.
Dette er uansett historie men hva hvis en ny sånn negativ trend hadde kommet til neste sesong der alt hadde buttet og slike gnisninger kunne inntruffet på ny?
Det ekstra skumle i forhold til det er jo de skyhøye forventningene som hadde blitt til KIL. De fleste hadde nok kanskje forventet opprykk med TN...noe som jeg tror kunne skuffet mange.

En annen ting er at jeg er uenig i beskrivelsen av TN som en Gud og frelser. Hadde han sagt ja til jobben slik forutsetningene og forholdene er i dag og gjort en toppjobb med de midlene han hadde hatt til rådighet......da kan vi snakke.
TN har gjort en god jobb med KIL nok engang.....mye ligger på det mentale der han tydeligvis vet hva han snakker om. Men KIL kom inn under en flytsone også og der det var stang ut på vårparten var det plutselig stang inn nå. Det var flere stang ut og alene med keeper situasjoner som kunne gått i vår disfavør :lol: .

Uansett så er hovedpoenget at det er kjempetrist at han dro, fordi jeg tror KIL kunne blitt en bedre klubb....også uten de kravene TN la fram. Men kravene var for store og da ble det slik. KIL er en klubb uten penger og må passe på og være best på det som er gratis. Det var tydeligvis ikke TN innstilt på.

Kan ikke fatte hva som er galt med å sutre ,når man mister en trener som snur den negative trenden. tror det er helt naturlig for de fleste fotball supportere i Verden.

Profile  

PostPosted: 13 Nov 2011, 18:53 
Spiller

Libra wrote:
Roll wrote:
Libra wrote:
Tror ikke den tonen gjør så voldsomt inntrykk på han. Han er 76 år, og har erfaring med det meste her i livet.

Spiller ikke så stor rolle hvilken tone debatten går i, bortsett fra at den bør ha en viss saklighet. MEN NÅR MENINGENE BLIR SÅ JÆVLA BASTANTE MÅ DET DA VÆRE LOV Å SVARE PÅ SAMME MÅTE.

Imponerende av en 76 åring å være på Face forresten, men kanskje han likegodt kunne holdt seg til budstikka.

Du får mene/tro hva du vil. Du kjenner han ikke, og aner ingenting om han og hva han har tilført Kongsvinger. Men du har helt rett i at han er meget oppegående, og er mer velformulert enn de fleste. Han la forresten til at han var så forbannet at han ikke orket og moderere uttrykkene sine.

Nå er jeg ferdig med disse KIL-diskusjonene. Har brukt hele fridagen min bak tastaturet, så nå får det jammen være nok :wink:

Ikke slutt å gå på KIL kamper Libra, eller være på forumet hvem du nå er....Kil trenger føelser også sånne som oss.

Profile  

PostPosted: 14 Nov 2011, 11:30 
Klubbdirektør

Jeg har ikke tenkt og gi meg på forumet her. Det er utrolig mange kloke og fornuftige mennesker som skriver her inne :D Men jeg lurer på hvor det har blitt av de andre damene som pleide og skrive her :wink:

Kamper til våren frister ikke akkurat nå :?

Profile  

PostPosted: 14 Nov 2011, 14:31 
Reserve

Hei Libra! Jeg ser at du etterlyser flere damer, her er ihvertfall ei som svarer!
Sitter å venter på den nye treneren , det er jo veldig spennende da å se hva de kommer opp med.
Når det ikke ble TN, så kunne jeg tenkt meg Stig I Bjørneby, ikke noe dårligere han enn de andre som er nevnt her på forumet. :wink:

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 334 posts ]  Go to page Previous  1 ... 19, 20, 21, 22, 23  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]