maggot wrote:
1. Jeg står fortsatt på at jeg er usikker på om det hadde blitt opprykk i 2009 under hans ledelse. Han hentet en drøss med gode spillere og hadde en strålende vårsesong. Men så begynte det liksom og butte imot med tap mot nybergsund, mjøndalen osv. Kil lå på 3 plass når han dro etter og ha ledet mesteparten av sesongen. Jeg er usikker på hans evne til og snu en slik negativ trend der han selv har vært med på hele forløpet.
2.Vi må heller ikke glemme at han benket spillere som Tuelo, en spiller som skulle bli vår viktigste brikke, og at andre enkeltspillere glitret i hans fravær. Jeg vet at han slet veldig på enkelte som var på banen.
3.Det ekstra skumle i forhold til det er jo de skyhøye forventningene som hadde blitt til KIL. De fleste hadde nok kanskje forventet opprykk med TN...noe som jeg tror kunne skuffet mange.
4. En annen ting er at jeg er uenig i beskrivelsen av TN som en Gud og frelser. Men KIL kom inn under en flytsone også og der det var stang ut på vårparten var det plutselig stang inn nå. Det var flere stang ut og alene med keeper situasjoner som kunne gått i vår disfavør

.
5.Uansett så er hovedpoenget at det er kjempetrist at han dro, fordi jeg tror KIL kunne blitt en bedre klubb....også uten de kravene TN la fram. Men kravene var for store og da ble det slik. KIL er en klubb uten penger og må passe på og være best på det som er gratis. Det var tydeligvis ikke TN innstilt på.
Jeg blir bitter og grinete for måten som byen har taklet denne situasjonen på...både mange supportere og byen generelt. Kongsvinger er en negativ sutreby som benytter hver sjanse til og klage når det er noe galt

.......sorry thats the reality.
Ola Svorken sine utspill er et typisk eksempel på dette.....håper jammen han holder seg unna gjemselund til neste år også og holder løftene sine (makan).
Nå skal jeg glede meg til nok en sesong i adeccoligaen og venter spent på evt nye fjes som kommer inn. Det er tradisjon hver vinter dette

. Jeg heier på KIL både med og uten TN.....det burde de fleste andre gjøre også.
1.Allerede i 2.kamp fikk man en stygg en med 1-4 borte mot Haugesund.
Så fulgte 5 seire på rad (og man vant jo over Mjøsa i kamp 1).
I nummer 8 taper man 0-2 hjemme mot Sogndal.
Så taper man mot Nybergsund borte, slår Notodden hjemme og taper borte mot Bryne, slår Skeid hjemme.
Det var også på dette tidspunktet han i følge boken om "skjelvinga" nesten dro vekk...grunnet fyll og fanteri sies det.
Taper så 3 kamper på rad mot Sarpsborg, Hønefoss og Mjøndalen.
Dette var de 15 første kampene.
8 seire og 7 tap.
Ikke så storslagent det.
MEN - så snur gutten med 2-1 seier borte mot Sogndal i kamp 16 med 2-1.
Seier mot Sundet, uavgjort borte mot LøvHam (Frejds fæle miss...), seier mot Moss, seier mot Stavanger.
Altså på jøstsesongen startes det med: 4-1-0...
Så etter kampen mot SIF borte, så drar han.
Da kommer under Eide:
Seier mot Alta hjemme
tap mot Hønefoss borte
seier mot Notodden borte
seier mot Haugesund hjemme
tap mot Mjøsa borte
seier hjemme mot Bryne
den fæle uavgjorte borte mot Skeid
seier hjemme mot Sarpsborg
det fæle bortetapet mot Tromsdalen
seier hjemme mot MIF
altså: 6-1-3
så den flotte kvalifiseringen....
Så visst snudde han fra kamp 16 i stor stil!
Vi er uenige.
2. Ok
3. Jo, men fotball er mye skuffelser om man ikke 'velger' de som alltid vinner.
Men tenk på den spenningen man opparbeider gjennom vinteren.
Litt magisk.
4. Det er slik det sies det om Gud og Frelser.
Selvsagt er han ikke det, like lite som de som mislykkes er 'djevler'...
Men det var det å komme i flysonen da, fra det å være i synkesonen...
5. Jeg skjønner hva du mener med ditt første avsnitt og respekterer fullt ut ditt syn, om vi kanskje er litt uenige.
6. Svorken reagerte nok i fistel og tror ikke vi skal se på det som annet enn øyeblikkets reaksjon.
Men tross alt bedre enn å si at man ikke bryr seg...
Og tenk om han kunne vekke noen til handling...
Det er da engasjement her.
Hadde det ikke vært det ville sykehuset vært en bingohall for lenge siden, f.eks, og nå kjemper man for høgskolen sin.
NOTE
Fra og med kamp i 2009 har TN 11-3-0 på sine siste 14 KIL_kamper.
Det betyr et nivå på lik linje med Molde og Stabæk og de klare vinnerne i adecco på 2000-tallet.
Tenk det!