KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 17 Jul 2025, 22:35

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 334 posts ]  Go to page Previous  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23  Next
Author Message
PostPosted: 08 Nov 2011, 23:44 
Klubbdirektør

Glåmlia-rampen wrote:
Janko wrote:
Skjønner Roy Holth jeg. Hvorfor er det bare han som skal bruke penger på Kil. Han har vel tapt mange millioner nok som det er på Kil. Er verre med innvestorene som vel har/hadde en pengesekk på mellom 10 og 15 mill. til kjøp av nye spillere for 2 år siden. Hvorfor kommer ikke dem på banen. Er det noen av de på brakka som har hvert på Maarud eller på storsenteret i Sverige og spurt? Tror jeg ikke. Så Kil må få tak i en som er villig til å ta en runde rund omkring og ha en plan om hvordan man vil satse. Hjelper ikke å spørre mange så lenge det ikke foreligger en langtidsplan på bordet og vise frem.

Skulle vært moro å sett sponsorlista de ti siste åra, og hva Roy Holth har inverstert i kil. bare lurer?

Hadde hvert morro ja. 8) Men det er nok mange årsinntekter for oss, hvis vi rekker det i løpet av 40 år.

Profile  

PostPosted: 08 Nov 2011, 23:59 
Spiller

Janko wrote:
Glåmlia-rampen wrote:
Janko wrote:
Skjønner Roy Holth jeg. Hvorfor er det bare han som skal bruke penger på Kil. Han har vel tapt mange millioner nok som det er på Kil. Er verre med innvestorene som vel har/hadde en pengesekk på mellom 10 og 15 mill. til kjøp av nye spillere for 2 år siden. Hvorfor kommer ikke dem på banen. Er det noen av de på brakka som har hvert på Maarud eller på storsenteret i Sverige og spurt? Tror jeg ikke. Så Kil må få tak i en som er villig til å ta en runde rund omkring og ha en plan om hvordan man vil satse. Hjelper ikke å spørre mange så lenge det ikke foreligger en langtidsplan på bordet og vise frem.

Skulle vært moro å sett sponsorlista de ti siste åra, og hva Roy Holth har inverstert i kil. bare lurer?

Hadde hvert morro ja. 8) Men det er nok mange årsinntekter for oss, hvis vi rekker det i løpet av 40 år.

ja sikkert ;-) men forsatt vil jeg se de ti siste åra hvem som har sponsa KIL? tror jeg hørte en gang på 90 tallet at han la inn 15 mill????? men pytt pytt det var gamle dager! Men jeg kan jo sponse litt jeg også hvis vi ser prosenter i forhold til inntekta. har inverstert i både Nordlie og Brenes før jeg;-) he he

Profile  

PostPosted: 09 Nov 2011, 00:02 
Klubbdirektør

Han har redda Kil mange ganger de siste årene uten at det kommer frem. Han er ikke av de gale pr typene som skal i media med det samme det gis penger som visse andre er.

Profile  

PostPosted: 09 Nov 2011, 00:13 
Spiller

Janko wrote:
Han har redda Kil mange ganger de siste årene uten at det kommer frem. Han er ikke av de gale pr typene som skal i media med det samme det gis penger som visse andre er.

Det tviler jeg ikke på Janko, men det har også Kommunen gjort:-) føler at KIL er i et veiskille, og da er det greit og vite hvem som skal ha makta i fremtiden? selv for en liten kil-supporter..

Profile  

PostPosted: 09 Nov 2011, 00:25 
Klubbdirektør

Vi kan da glede oss over at vi ikke går med dundrende underskudd slik nesten alle de andre laga gjør. :)

Profile  

PostPosted: 09 Nov 2011, 00:37 
Klubbdirektør

Glåmlia-rampen wrote:
Janko wrote:

Det tviler jeg ikke på Janko, men det har også Kommunen gjort:-) føler at KIL er i et veiskille, og da er det greit og vite hvem som skal ha makta i fremtiden? selv for en liten kil-supporter..

KIL ved et veiskille? Tja nja. Klubben har aldri hatt mye penger. KIL er kjent som en dugnadsklubb. Slik sett er lite endret.
Ja, vi må finne en ny trener. Det har vi gjort ganske mange ganger i det siste. Vi kan ganske sikkert ikke finne noen som er særlig bedre enn Tom, det er vel 99% enige om. Det er tungt og vanskelig at ikke Nordlie kan vise i lengden hva han duger til nå heller....

Kanskje har sponsorene mye makt, men samtidig må vi ta vare på de sponsorene vi faktisk har. Ingen har så mye penger at man gir bort massevis bare for morro skyld. Hvis du vinner i lotto gir du neppe bort mesteparten til røde kors dagen etter selv om det er til en god sak. R Holt er vel ikke en som skal ha tyn for ikke å ha støttet KIL så vidt jeg vet. Jeg syns imidlertid det er litt skuffende at de kreftene som klarte å få Nordlie hit, både en og to ganger, ikke også kan bidra til at det blir en langsiktig løsning. Men jeg understreker at jeg ikke kjenner til noen deltaljer rundt dette. Jeg bar syns det er litt rart. :shock:

Profile  

PostPosted: 09 Nov 2011, 00:39 
Trener

Jaja Tom Nordlie.... takk for alt du har gitt kongsvingerfotballen, men også du må innse at det var en bitteliten klubb du overtok og ikke en champions leage klubb......er ikke bare og komme med en drøss med krav da.

det viktigste er at vi fortsatt ha en fotballklubb her og ikke gambler med konkurs.
En orgentlig trener med følelser for klubben hadde nok innsett dette.....dessuten skal man først bli Guderklært så bør man faktisk kunne utrette litt med de resursene og spillerne man har også......ikke bare forlange en drøss med forsterkninger.

Dette hadde endt opp med gambling med økonomien, nye spillere uten snev at tilhørlighet til klubben......også har det jo gått opp og ned med TN bak rattet også, det har ikke bare vært fryd og gammen.
Dette er på mange måter litt psykologisk også.....vi vet at TN er kjent for og komme inn og redde klubber fra nedrykk, dette har han gjort på kongsvinger før og greide det jammen igjen. Dette vet både spillere og supportere og psykologien spiller litt inn. Plutselig hadde KIL alle marginene på sin side.

Hva hvis denne motgangen hadde kommet til neste år da med TN bak rattet? Var det bare fryd og gammen når han dro sist gang? Noen som husker at det plutselig begynte og kladde seg etter en god start da også, sure spillere osv?

Hva med den lokale forankringen da? Personelig ser jeg heller halvgode hedmarkinger enn at en luksustrener skal komme drassende med en haug ovebetalte oslofolk, rogalendinger osv uten minste tilhørlighet. Da er det faktisk mer artig og se KIL jentene sitt lag der jeg faktisk kjenne flere av spillerne.....mye morsommere.

Jeg hadde nå uansett heiet på KIL og ikke på TN allikevel. Jeg er sikker på at det finnes trenere med like bra navn, med like bra meritter osv som en som bare redder klubber i nød.

Er også spillerne totalavhengi av TN for og spille på KIL.....eller hvor mye følelser har de egentlig da for klubben?

At folk allerede nå prater om nedrykk og at de ikke besøker gjemselund neste år osv.....jaja, flytt til en større by med et bedre fotballag da og hei på dem. Jeg har nå iallfall litt tilhørlighet. Synes det unsett er godt gjort og spå katastrofesesong allerede nå. Kongsvinger reiser seg....Solum putter 15 mål....Tobias står glimrende...Arnar er fortsatt bauta og flere lokale slår til....bl a Dixon og Korbøl.

Kjett for dere som kommer til og gå glipp av det.......................

Profile  

PostPosted: 09 Nov 2011, 00:55 
Klubbdirektør

Meget bra skrevet maggot. Helt enig med deg i alt :) :)

Profile  

PostPosted: 09 Nov 2011, 01:14 
Klubbdirektør

Mens andre, som er innflyttere, ikke er fullt så enige. Kopiert fra en bekjent på Facebook som har gitt meg tillatelelse til det:

SKANDALØST! FOR EN YNKELIG FILLEBY KONGSVINGER ER BLITT! STYRET, ADMINISTRASJONEN og "INVESTORENE" har SVIKTET TOTALT! DET BLIR IKKE OPTIMISME HER TILTROSS FOR NYTT KOMMUNESTYRE HELLER! Heretter blir det 100% HEIA VÅLERENGA og OSLOTUR for m...eg annenhver helg, inntil jeg snarest flytter dit. Det hjelper ikke med SPILLERKJØP av "sekunda vare" og ansettelse av nye UKARISMATISKE TRENERE heller! Det var nå "toget gikk" for de spillerprofilene vi hadde inntil idag, og nye talenter finner seg nok mer utfordrende miljøer å utvikle seg i! NITRIST er det, og jeg skammer meg over å være Kongsvingring, og kommer heretter til "å holde lav profil" på alle mulige måter så lenge jeg bor i denne "dødbyen". Forferdelig å tenke på å ha kastet bort så mye tid og energi her! Lykke til videre for DEG, TOM NORDLIE, til en by og en klubb som både vet å verdsette deg og evner å gi deg RAMMEBETINGELSENE! Derved "nedlegger jeg pennen i denne saken" - over og ut!

Profile  

PostPosted: 09 Nov 2011, 01:19 
Trener

Janko wrote:
Meget bra skrevet maggot. Helt enig med deg i alt :) :)

Ja utrolig hva man klarer og skrible ned når man er litt forbannet :wink: .
Blir irritert for dette er så typisk.......når det skjer noe positivt så er det kanskje 3-4 kommentarer på Glomdalen.no.
Men se NÅ.....det tar jo helt av.
Forbannet være surmulingen og all negativiteten som infilterer denne byen uansett hva det er. Jeg er forresten ekte Kongsvingergutt så jeg vet hva jeg snakker om :? .

Profile  

PostPosted: 09 Nov 2011, 01:31 
Klubbdirektør

Libra wrote:
Mens andre, som er innflyttere, ikke er fullt så enige. Kopiert fra en bekjent på Facebook som har gitt meg tillatelelse til det:

SKANDALØST! FOR EN YNKELIG FILLEBY KONGSVINGER ER BLITT! STYRET, ADMINISTRASJONEN og "INVESTORENE" har SVIKTET TOTALT! DET BLIR IKKE OPTIMISME HER TILTROSS FOR NYTT KOMMUNESTYRE HELLER! Heretter blir det 100% HEIA VÅLERENGA og OSLOTUR for m...eg annenhver helg, inntil jeg snarest flytter dit. Det hjelper ikke med SPILLERKJØP av "sekunda vare" og ansettelse av nye UKARISMATISKE TRENERE heller! Det var nå "toget gikk" for de spillerprofilene vi hadde inntil idag, og nye talenter finner seg nok mer utfordrende miljøer å utvikle seg i! NITRIST er det, og jeg skammer meg over å være Kongsvingring, og kommer heretter til "å holde lav profil" på alle mulige måter så lenge jeg bor i denne "dødbyen". Forferdelig å tenke på å ha kastet bort så mye tid og energi her! Lykke til videre for DEG, TOM NORDLIE, til en by og en klubb som både vet å verdsette deg og evner å gi deg RAMMEBETINGELSENE! Derved "nedlegger jeg pennen i denne saken" - over og ut!

Jo dette er en ekte supporter ja. Men er mange tullinger som han fra distriktet som holder med Vif da. Man kjøper seg ikke til suksess, bare å se på Vif det. Kanskje du og han skulle ha brukt energien i styret til Kil, Da hadde alt hvert rosenrødt høres det ut som. Dere hadde sikkert klart å få tak i de mill Kil trengte. Nei blir helt oppgitt av slike folk.

Profile  

PostPosted: 09 Nov 2011, 01:36 
Kaptein

Location: Hvem leder, Og hvordan leder man gutta til seier!!!
Jajaja.... Tiden går og KIL består. Fra den dagen jeg første gangen
satte mine bein på Gjemselund eller Vimselund som jeg velger å
kalle det i 1982 har det jammen vært mye rare avgjørelser og vimsing
hit og dit av både det ene å andre. Derfor Vimselund.
Nye styrer, lite midler, oisann plutselig mer midler. Off nei.
var visst bare en drøm det.

Uansett har KIL kommet tilbake. Ja vi har mye nedturer med laget vårt.
Å det vil garantert ikke stoppe på leeenge ennå. Men ta faen på
det at KIL klarer denna knekken au.

FORZA VINGER.

Profile  

PostPosted: 09 Nov 2011, 01:43 
Klubbdirektør

Janko: Du blir vel oppgitt over sånne folk, ja. For de står for noe, er engasjerte for og få byen framover, i stedet for det bakstreverske som ellers preger mange av byens innbyggere. Men det er nok nytteløst. Denne karen har deltatt i styre og stell i Kongsvinger i en årrekke. Har du? Han har også vært en trofast KIL-supporter i alle år, menhar også liten del av hjetet sitt i VIF, siden han kommer fra Oslo. Og han har vært intenst engasjert i Nordlie-saken. Nok er nok, og til slutt orker man ikke mer.

Jeg er enig med han. Kongsvinger har blitt en trist liten filleby, og jeg er glad jeg ikke bor der :) Og det er faktisk en del som sier det samme.

Profile  

PostPosted: 09 Nov 2011, 01:45 
Klubbdirektør

Libra wrote:

Herregud. Stikk fingern i jorda og se ralitetene i øya. Kongsvinger er ikke Manchester eller Barcelona, men er en jævla bra by for det.
"KONGSVINGRING" hvor er stoltheten for egne by, innflytter eller ikke? Tror du det så mye bedre alle andre steder? Hvor mange byer med 17000 innbyggere har et Adeccolag? Vålerenga....hva er det? Joa, en bydel i (trivelige) Oslo Øst med et greit fotballag med altfor mange supportere fra bygdene rundt Oslo som tror de blir så kule fordi de heier på et Oslolag. Har egentlig ingenting imot Enga, men er du fra Vinger så er heier du på KIL. Patetisk.

Profile  

PostPosted: 09 Nov 2011, 01:48 
Klubbdirektør

Tror ikke den tonen gjør så voldsomt inntrykk på han. Han er 76 år, og har erfaring med det meste her i livet.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 334 posts ]  Go to page Previous  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]