KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 13:44

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 334 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 23  Next
Author Message
PostPosted: 24 Oct 2011, 21:19 
Grævling

Ja i så fall kan du melde fra at Supporterklubben ønsker seg TN på diskusjonstrådene i Glåmdalen, det sier seg selv. Jeg ferdes svært lite på det forumet, fikk nok av elendigheta i fjor.

Ellers så håper jeg virkelig ikke at styret i KIL, som faktisk vet hva kravene er, lar seg fristes til å gå med på noe som ikke er økonomisk forsvarlig, bare forde det blir presset til det, av folk som ikke kjenner kravene!

Profile  

PostPosted: 24 Oct 2011, 21:44 
Klubbdirektør

Jensby lar seg nok ikke presse av at noen hundre tilskuere vil ha TN. Godskjellov for det. Han tenker litt lenger en 2012. Så har dem ikke råd til TN så lar han det være. Er bra vi har noen med ben i nesa der nede.

Profile  

PostPosted: 24 Oct 2011, 21:56 
Klubbdirektør

Nå sa vel Jensby til VG på fredag at TN er mektig populær hos oss, og at han også kan generere en del inntekter. Det er viktige hensyn og ta. I tillegg til at de aller fleste supportere vil bli fornøyd med trenervalget. Jeg har ikke inntrykk av at det er det økonomiske som er det største problemet.

Skal man selge en vare, så må man ha en god vare og tilby.

Profile  

PostPosted: 24 Oct 2011, 22:10 
Klubbdirektør

Inntekter ja. Men hvor skal man ta de inntektene fra? Publikum kommer jo ikke allikevel. Etter at TN kom har det fortsatt bare ligget på rundt 1100 stk. Så der er det nok ikke mye å hente. Hvis dem ikke budsjeterer med 1000 stk i 2012 da. Da går vi jo litt i pluss. Så jeg vet ikke hvordan man skal få inn noen millioner ekstra til trener og spillere hvis det reiser en 4-5 stk. Godt ikke vi sitter med den kabalen. :D

Profile  

PostPosted: 24 Oct 2011, 22:13 
Materialforvalter

Tom Nordlie nevnte på foredraget på torsdag at å trene på hel bane i Kongsvinger-hallen er viktig. Sannsynligvis er nok dette et krav fra han. Aner ikke hvor vanskelig det er å få til.

Profile  

PostPosted: 24 Oct 2011, 22:23 
Klubbdirektør

lfc wrote:
Tom Nordlie nevnte på foredraget på torsdag at å trene på hel bane i Kongsvinger-hallen er viktig. Sannsynligvis er nok dette et krav fra han. Aner ikke hvor vanskelig det er å få til.

Han vil ha en litt større tropp ja. Er ikke morro å trene på en hel bane med 8-9 stk på hvert lag.

Profile  

PostPosted: 25 Oct 2011, 09:03 
Klubbdirektør

Roller wrote:
Raggen wrote:
Jeg kommer til å holde med KIL selv om de ender opp med å bli så ræva at jeg får fast plass på laget selv. Hadde i så fall hatt stor forståelse for at halve byen ikke hadde valfartet ned på lunden for å se kamp, men det handler uansett om å støtte opp om det byen har å by på. Hver gang KIL løper ut på banen så er det en liten borgekrig for min del, det er byen jeg er oppvokst i som går i "krig" mot en annen by/tettsted/bydel i landet, og vinner KIL så er også Kongsvinger et helsikes mye bedre sted enn de vi har slått på alle andre plan... i hvert fall for en liten stund! Det skulle nok ha vært noen dråper tyrkisk blod i oss alle så vi hadde fått litt mer fres på Gjemselund :-)

Ellers så holdt jo nettopp TN et foredrag her i byen hvor han poengterte at å ta en 7. plass var verdens... (og der putta Sylling mot VIF...ren kopi av målet han satte inn mot Sogndal i kvalifieringen for 2 år siden, FLOTT!!!)... kjedeligste plassering!! Nå skal er det vel nettopp denne plasseringen vi ender opp på i år, men enda vil han med videre, så det er jo bra :-) Skulle vi så rykke opp til TL neste år så vil nok TN gjerne bli med videre... men da får jeg håpe han har revurdert innstillingen til 7. plasser, for hadde vi klart det i TL så hadde det vært tidenes prestasjon i norsk klubbfotball :-)

AMEN :arrow:

Man bytter ikke klubb selv om det går dårlig. Bonus hvis det går veldig bra. For min del støtter jeg KIL fordi jeg er lokalpatriot. KIL er identitet, tradisjon, samhold og sjel. Kan sammenlignes med familie. Selv om det blir en del blod, svette og tårer som supporter er det også mye spenning og glede.

Heia KIL!

Profile  

PostPosted: 25 Oct 2011, 09:16 
Klubbdirektør

Janko wrote:
Inntekter ja. Men hvor skal man ta de inntektene fra? Publikum kommer jo ikke allikevel. Etter at TN kom har det fortsatt bare ligget på rundt 1100 stk. Så der er det nok ikke mye å hente. Hvis dem ikke budsjeterer med 1000 stk i 2012 da. Da går vi jo litt i pluss. Så jeg vet ikke hvordan man skal få inn noen millioner ekstra til trener og spillere hvis det reiser en 4-5 stk. Godt ikke vi sitter med den kabalen. :D

Tror det kan være lurt å ikke budsjettere med mer enn 1000 i snitt. Skulle det vise seg at sesongen blir veldig bra og Gjemselund fylles til siste plass (..eh..dream on..) så får det komme som en bonus. Realistisk antall er fra 1-1500 og oppover.

Håper virkelig at det blir en avtale med Nordlie :) . Da vil foråpentligvis de fleste spillerne bli med videre, og det kan bli enklere å tiltrekke seg nye. Hvis Nordlie blir så vil blant annet interessen fra media bli høyere og dermed også økt markedsverdi.
Hvis resultatene også forsetter i samme stil så må da gamle sofaslitere etter hvert få rykninger i beina. Så mye står og faller på de neste dagers utvikling.

Profile  

PostPosted: 25 Oct 2011, 09:28 
Klubbdirektør

Roll wrote:
Roller wrote:
Raggen wrote:
Jeg kommer til å holde med KIL selv om de ender opp med å bli så ræva at jeg får fast plass på laget selv. Hadde i så fall hatt stor forståelse for at halve byen ikke hadde valfartet ned på lunden for å se kamp, men det handler uansett om å støtte opp om det byen har å by på. Hver gang KIL løper ut på banen så er det en liten borgekrig for min del, det er byen jeg er oppvokst i som går i "krig" mot en annen by/tettsted/bydel i landet, og vinner KIL så er også Kongsvinger et helsikes mye bedre sted enn de vi har slått på alle andre plan... i hvert fall for en liten stund! Det skulle nok ha vært noen dråper tyrkisk blod i oss alle så vi hadde fått litt mer fres på Gjemselund :-)

Ellers så holdt jo nettopp TN et foredrag her i byen hvor han poengterte at å ta en 7. plass var verdens... (og der putta Sylling mot VIF...ren kopi av målet han satte inn mot Sogndal i kvalifieringen for 2 år siden, FLOTT!!!)... kjedeligste plassering!! Nå skal er det vel nettopp denne plasseringen vi ender opp på i år, men enda vil han med videre, så det er jo bra :-) Skulle vi så rykke opp til TL neste år så vil nok TN gjerne bli med videre... men da får jeg håpe han har revurdert innstillingen til 7. plasser, for hadde vi klart det i TL så hadde det vært tidenes prestasjon i norsk klubbfotball :-)

AMEN :arrow:

Man bytter ikke klubb selv om det går dårlig. Bonus hvis det går veldig bra. For min del støtter jeg KIL fordi jeg er lokalpatriot. KIL er identitet, tradisjon, samhold og sjel. Kan sammenlignes med familie. Selv om det blir en del blod, svette og tårer som supporter er det også mye spenning og glede.

Heia KIL!

Det er ikke snakk om og bytte klubb eller la være og føle kjærlighet til KIL. Men hvis halve laget forsvinner, noe de har sagt at de vil hvis Nordlie forsvinner, og vi sitter med nok en dårlig trener...så sier det seg selv at det ikke blir særlig attraktivt. Og da har man lov til og velge om man vil bruke 15 000 på noe annet. Og hva er vitsen, hvis man allikevel ikke har noe mål om opprykk f.eks.?

Profile  

PostPosted: 25 Oct 2011, 09:30 
Grævling

I forhold til publikum neste sesong så bør det vel bli bedre enn i år. TN er forhåpentlig med videre, dette trekker en del ekstra. Tror nok det fort hadde vært 300-400 mindre på kampene i høst hvis vi hadde fortsatt og kave rundt nedrykksplass med Brogeland som trener. I tillegg får vi heldigvis besøk av HamKam også neste sesong.

Lagene som rykker ned til 2. div er heller ikke av de klubbene som har dratt mest tilskuere til Gjemselund. Jeg tror vel ikke Tromsdalen, Bærum og Notodden kommer til å dra med seg så veldig mange fler, men oppgjøret mot Ull/Kisa har jo et historisk sus over seg, selv om det neppe blir like mange som sist :-)

Profile  

PostPosted: 25 Oct 2011, 12:15 
Forumlegende

http://www.dagbladet.no/2011/10/25/spor ... /18758005/

Vanskelig å tenkte seg at Nordlie blir med dersom satsingen er 8. plass i 1. div ;)

Profile  

PostPosted: 25 Oct 2011, 12:20 
Klubbdirektør

mikeb wrote:
http://www.dagbladet.no/2011/10/25/sport/adeccoligaen/kongsvinger/sandnes_ulf/tom_nordlie/18758005/

Vanskelig å tenkte seg at Nordlie blir med dersom satsingen er 8. plass i 1. div ;)

Nettopp. Jeg skjønner han godt. Og jeg tror det er akkurat her hovedproblemet ligger, mer enn i det økonomiske. For det er dette han gjentar, gang på gang.

Profile  

PostPosted: 25 Oct 2011, 12:35 
www.kilsk.com

Nordlie må få ha sine egne tanker om hvor på tabellen han skal havne!

Profile  

PostPosted: 25 Oct 2011, 13:05 
www.kilsk.com

Image

Profile  

PostPosted: 25 Oct 2011, 13:35 
Forumlegende

http://blikk-pa-kil.origo.no/-/bulletin ... r-det-bare

Mye sant i det om at enten satser man eller lar tingene skli sakte nedover.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 334 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 23  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]