tempo wrote:
Jeg mener at det er Deinoff som er årets spiller. At en keeper skal stå fordi han er ung eller gammel, skal i utgangspunktet ikke være en hoveårsak, noe som det tydeligvis var en kriterie første halvdel av sesongen. Nå har Deinoff stått etter at Nordli tatt over. Og la oss se på resultatene som han har levert. Flere BB. Mange matchvinner reddninger. Det er greit å være "fan" av Tobias, men resultater prater for seg selv. Når det nevnes kvaliteter som Tobias skal være bedre enn Deinoff, må jeg si at det var svært sneversynt, og tydelig skrevet av en "fan". Men for all del. Viktig å være "en fan" også.
Min stemme går til Deinoff. Resultatmessig, og jeg mener at Nordli har gjort mye riktig, det viser også resultatene. En av byttene som han ikke MÅTTE gjøre (gule kort, skader osv) var keeperplassen. Det har Deinoff svart på , med å gi gode resultater sammen med laget.
Nå skal det sies, at En mann gjør ikke et lag. Jeg har flere som jeg kan trekke frem, utenom Deinoff. Holmen har også svart til forventningene. Jeg liker også typen som Førsund.
Hvorfor skulle ikke årets spiller prisen kunne gå til en som ikke er med neste år. Det må vel være den BESTE som vinner. Eller?
Vil ikke si jeg er noen Tobias-fanatiker (eller noen andre spesifikke KIL-spiller-fanatiker for den del), men en KIL-fan. Men skal innrømme at jeg selvsagt har sansen for unge, talentfulle spillere som skriver langtidskontrakter med klubben jeg er fan av.
Det at jeg syns Tobias' kvaliteter overgår Deinoffs har jeg basert på at jeg har sett begge spille, men folk (Nordlie bl.a.) skal selvsagt få lov å mene noe annet. Og som jeg skreiv så har Deinoff gjort det bra etter at han fikk tillit igjen.
Nå kan jeg ikke huske at verken Deinoff eller Tobias har vært grunnen til poengtap, men vi kan godt sammenlikne resultater likevel:
- Under Brogeland stod Tobias 15 kamper, mens Deinoff stod 6.
- Tobias holdt nullen i fem kamper (1 av 3) og slapp inn i snitt 1,2 mål per kamp. Poengsnittet for KIL ble 1,4.
- Deinoff holdt ikke nullen i noen kamper og slapp inn i snitt 2,33 mål per kamp. Poengsnittet for KIL ble 0.833.
- Tar man med Nordlies kamper (hvor forsvarsspillet til hele laget (les: innsats, press og organisering) har vært sinnsykt mye bedre) har Deinoff stått totalt 13 kamper og holdt nullen i fem (dvs. fem av sju siste). Målsnitt: 1,38 per kamp og poengfangst 1,69.