KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 09:08

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 112 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Author Message
PostPosted: 28 Aug 2011, 23:03 
Reserve

DV wrote:
Janko wrote:
Sigurd wrote:
De unge gutta blir hvertfall ikke noe bedre dersom de aldri får kjenne på nivået i kamp, slik at de vet hva de skal strekke seg etter. Om de ikke innser det selv, bør de hvertfall bli fortalt hva som skal til! Jeg har ikke sett en trening av KIL i år, så kan ikke uttale meg om hva som gjøres riktig og ikke. Allikevel mener jeg at man bør bruke de unge gutta mer, kan jo ikke bli noe verre slik det ser ut nå..

Nivået for de på¨treningene det. Kil har med 5-6 juniorer hver dag, men hven er det som slår til da. Men vi må bare innse at vi ikke har noen talenter å hente fra 3-4 div rundt om i distrikted her i Glåm Dalen. Det må alle bare innse.

?? Hvor var det vi fant Linnes og Solum da?

Ett annet godt eksempel er vel spilleren Molde hentet fra 5. div (riktignok var han innom en 3.div klubb i ett halvt år) før Molde plukket opp ham opp og har brukt ham en del etter at han kom.
Så hvorfor skulle ingen av våre andre unge ta steget hvis de får sjansen slik Solum og Linnes har gjort?

Og så mye verre blir det vel ikke enn de andre vi har ?

Forventer absolutt ikke at KIL skal ha råd til å ha en såpass god spiller på benken sånn at han kan komme inn og snu kamper.
Men la unggutta få sjansen - de er fremtiden og beste læringa er å få forsøke seg i tippeligaen og det er mange lag i Norge som har gjort seg positive erfaringer med å slippe til de unge ( ja nå er kanskje unggutta i godset bedre enn våre men så er da godset bedre enn oss og :))

Profile  

PostPosted: 28 Aug 2011, 23:05 
Kaptein

DV wrote:
Janko wrote:
Sigurd wrote:
De unge gutta blir hvertfall ikke noe bedre dersom de aldri får kjenne på nivået i kamp, slik at de vet hva de skal strekke seg etter. Om de ikke innser det selv, bør de hvertfall bli fortalt hva som skal til! Jeg har ikke sett en trening av KIL i år, så kan ikke uttale meg om hva som gjøres riktig og ikke. Allikevel mener jeg at man bør bruke de unge gutta mer, kan jo ikke bli noe verre slik det ser ut nå..

Nivået for de på¨treningene det. Kil har med 5-6 juniorer hver dag, men hven er det som slår til da. Men vi må bare innse at vi ikke har noen talenter å hente fra 3-4 div rundt om i distrikted her i Glåm Dalen. Det må alle bare innse.

Vi har ingen Linnes og Solum i distriktet nå.. Eneste spilleren som kan bli noe er 15 år gamle Harald Holter i Grue IL, og han trener allerede med KIL. Føler meg rimelig sikker på at KIL kommer til å prøve å få han inn i stallen allerede til neste år..

Profile  

PostPosted: 28 Aug 2011, 23:14 
Spiller

DV wrote:
Janko wrote:
Sigurd wrote:

Ja der har vi 2 stk! burde vel duge leeeenge det! å resten holder mål til adecco de å,jada gitt

Profile  

PostPosted: 28 Aug 2011, 23:46 
Klubbdirektør

Om Brogeland forsvinner eller ikke, og hvem som eventuelt skal ta over.............ja det vet ikke jeg.

Men noe må skje NÅ! Det er 2 uker til neste kamp. Jeg tror spillerne trenger mental "krisehjelp" fra en med svært gode egenskaper til å motivere og få fram det beste i hver enkelt spiller. (Dette kan også skje uten et trenerbytte).

Det nytter ikke å påpeke at det er marginer som gjør at laget ligger der det ligger. Det er riktignok vært mange jevne kamper i år der vi har tapt eller avgitt poeng på slutten. Det ser imidlertid ut til at det er regelen snarere enn unntaket at vi er svake, og da er det vel kanskje ikke tilfeldig lenger...

Og hvordan vi skal klare oss uten Linnes, Dosso og Berg Hansen i neste kamp er en gåte for meg.

Profile  

PostPosted: 29 Aug 2011, 00:17 
Forumlegende

Er ikke mye som går KILs vei i dag. Egentlig en ganske typisk adeccokamp, med mye kjemping og lite sjanser. Strømmen sitt mål ser ut som en klar offside, vårt mål som blir annulert ser ut som om det er feilaktig annulert. Selvfølgelig handler det om marginer, men det er ikke grunnen til at vi taper. Det offensive spillet vi viste frem tidligere i sessongen er som blåst bort med vinden, vi skaper veldig lite og det er dårlig presisjon på det meste som skjer. Eneste som er positivt i dag er at gutta viser innsats, men desverre ikke nok. Ermene må brettes opp og man må slåss enda hardere i neste kamp.

Profile  

PostPosted: 29 Aug 2011, 08:29 
Grævling

David Justice wrote:
Sigurd wrote:
....Güven har ihvertfall uttalt og bevist at han vil spille for KIL...

Güven gikk vel allerede før seriestart ut og sa (i Glomdalen) at han hadde større ambisjoner enn å bli værende på Vinger. Så får vi nå se hvor han ender etter prestasjonene denne sesongen.

Profile  

PostPosted: 29 Aug 2011, 08:36 
Klubbdirektør

Raggen wrote:
David Justice wrote:
Sigurd wrote:
....Güven har ihvertfall uttalt og bevist at han vil spille for KIL...

Güven gikk vel allerede før seriestart ut og sa (i Glomdalen) at han hadde større ambisjoner enn å bli værende på Vinger. Så får vi nå se hvor han ender etter prestasjonene denne sesongen.

Sånn han spiller om dagen er vell han høyaktuell for Raufoss..

Profile  

PostPosted: 29 Aug 2011, 10:18 
Trener

Guven er vel det perfekte eksempelet på at det er noe feil i klubben.
Han herjet under Tony i Tippeligaen. Under Per i Adecco'n er han ikke til å kjenne igjen, og jeg nekter å tru han har blitt en dårligere fotball spiller på 1 år. Om det er motivasjon fra trener, måten vi spiller på nå eller noe annet er ikke lett å si, men noe er feil!

Profile  

PostPosted: 29 Aug 2011, 11:01 
Klubbdirektør

http://www.glomdalen.no/kil/article5714671.ece

Venta på at den der skulle komme..

Profile  

PostPosted: 29 Aug 2011, 11:11 
Klubbdirektør

1892 wrote:
http://www.glomdalen.no/kil/article5714671.ece

Venta på at den der skulle komme..

Lite hyggelig lesing for en supporter. De fleste kan sikkert ta selvkritikk på ting de har ropt fra tribunen. Og spesielt hets mot kvinnelige dommere og hudfarge ol burde det være mulig å unngå :| . Det som er synd er at alle i supporterklubben må lide for at noen går over streken.

Profile  

PostPosted: 29 Aug 2011, 12:30 
www.kilsk.com

Var ikke på kampen så jeg har ikke gjort noe!

Profile  

PostPosted: 29 Aug 2011, 13:34 
Trener

Dommere, linjemenn og linjedamer bør nok ha meget tykk hud, særlig etter at de har grepet inn i helt avgjørende situasjoner i viktige kamper.

Skulle gjerne ha sett reprise på begge målene, men jeg har vel en mistanke om at linjedamen hadde rett.

Generelt sett synes jeg det er irriterende med selvhøytydelige dommere som deler ut kort etc. fordi de ikke ser ut til å tåle det minste kritikk og ikke klarer å vise forståelse for naturlig frustrasjon hos spillere i pressede situajoner. De beste dommerne (ref. Champions League o.l.) har naturlig autoritet gjennom gode prestasjoner og ikke det store markeringsbehovet som enkelte NFF dommere synes å ha.

Uansett, det som er mye mer interessant er hva ledelsen i KIL gjør med den sportslige situasjonen etter den siste tapsrekken?

Profile  

PostPosted: 29 Aug 2011, 14:34 
Reserve

Nå skjer det mye rart.
1.Supporterklubben får så det passer fra enkeltindivider, presse(Glomdalen) og en spiller.
-Jeg har fulgt KILSK i alle år og av de litt større supporterklubbene i Norge må vel dette være en av de aller snilleste. Litt beklagelig at unger og fintfølende må sitte på samme plass som "kjernen". Mulig at man må ta litt grep så det ikke sklir ut mer, men per nå synes ikke jeg personlig at denne gjengen er så voldsom.

2.KIL spiller dårligere og dårligere. Spillesystemet er rotete, spillerne er frustrerte, treneren gjemmer seg bak alt annet enn at han ikke er en god trener.
-Tror KIL bare må stikke fingeren i jorden og innrømme at Brogeland ikke er rett man på rett sted. Unge spillere trenger en klar leder de respekterer. De rutinerte spillerne har vel aldri respektert mister B og drar med seg de unge på dette da resultetene uteblir.

= Det KIL trenger er Tom Nordli. En trener som vet å skaffe respekt, få spillerne til å yte, dra igang supporterklubben, få publikum til Gjemselund.

Jeg tror faktisk at det alene vil kunne endre denne grå hverdagen med krangling, syting, kjefting og pekefinger politikk.

Profile  

PostPosted: 29 Aug 2011, 14:41 
Klubbdirektør

borgen wrote:
= Det KIL trenger er Tom Nordli. En trener som vet å skaffe respekt, få spillerne til å yte, dra igang supporterklubben, få publikum til Gjemselund.

Jeg tror faktisk at det alene vil kunne endre denne grå hverdagen med krangling, syting, kjefting og pekefinger politikk.

Helt enig med dg! Slik tenker jeg også, og så "enkelt" kan alle problemer løses på en gang.

Profile  

PostPosted: 29 Aug 2011, 15:00 
Reserve

Nei, vi trenger ikke Tom Nordlie. Jeg nekter å tro at det står så dårlig til internt (og eksternt innen rimelige midler) at vi må blåse en million for å holde plassen. Skulle Nordlie være interessert i å jobbe på dugnad er det selvsagt greit nok, men han har bevist i klubb etter klubb at han ikke jobber for knapper og glansbilder. Det hjelper selvsagt ikke om en ekstern betaler lønna hans heller. Isåfall kan denne eksterne heller bruke disse pengene på utvikling og foredling av unge talenter.

Som mikeb skrev i en annen tråd: Dette er en mellomsesong hvor vi skal legge et grunnlag for videre suksess gjennom klubb- og økonomibygging. Da splasher vi ikke syvsifrede beløp på en kortsiktig trenerløsning slik at vi blir nr. 7 og ikke 9.

Sist Nordlie var her måtte vi ha kunstig åndedrett halvveis, og vi lå økonomisk med brukket rygg da han dro. Så har jeg selvsagt ikke glemt at vi lå an til Tippeligaopprykk også, men det hadde en svært høy pris.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 112 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]