DV wrote:
Janko wrote:
Sigurd wrote:
De unge gutta blir hvertfall ikke noe bedre dersom de aldri får kjenne på nivået i kamp, slik at de vet hva de skal strekke seg etter. Om de ikke innser det selv, bør de hvertfall bli fortalt hva som skal til! Jeg har ikke sett en trening av KIL i år, så kan ikke uttale meg om hva som gjøres riktig og ikke. Allikevel mener jeg at man bør bruke de unge gutta mer, kan jo ikke bli noe verre slik det ser ut nå..
Nivået for de på¨treningene det. Kil har med 5-6 juniorer hver dag, men hven er det som slår til da. Men vi må bare innse at vi ikke har noen talenter å hente fra 3-4 div rundt om i distrikted her i Glåm Dalen. Det må alle bare innse.
?? Hvor var det vi fant Linnes og Solum da?
Ett annet godt eksempel er vel spilleren Molde hentet fra 5. div (riktignok var han innom en 3.div klubb i ett halvt år) før Molde plukket opp ham opp og har brukt ham en del etter at han kom.
Så hvorfor skulle ingen av våre andre unge ta steget hvis de får sjansen slik Solum og Linnes har gjort?
Og så mye verre blir det vel ikke enn de andre vi har ?
Forventer absolutt ikke at KIL skal ha råd til å ha en såpass god spiller på benken sånn at han kan komme inn og snu kamper.
Men la unggutta få sjansen - de er fremtiden og beste læringa er å få forsøke seg i tippeligaen og det er mange lag i Norge som har gjort seg positive erfaringer med å slippe til de unge ( ja nå er kanskje unggutta i godset bedre enn våre men så er da godset bedre enn oss og

)