KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 22:56

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 76 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
PostPosted: 22 Aug 2011, 13:45 
Klubbdirektør

pnord wrote:
Full fart mot Strømmen! Liker dette initiativet!

Tror heller ikke at flesteparten av ''rølpen'' på felt J som lager kvalm og negativ stemning er her inne på forumet, men jeg tror at vi må få til en indrejustis hvor man må kunne gi tilsnakk til ''supporterne'' som er fulle og hetser laget mer enn de synger og støtter gutta. En ting er å ha et par pils innabords, en annen ting er å være full og snøvlete. Når ''halve'' felt J er i ølteltet 10-15 minutter inn i 2. omgang viser det hvilke prioriteringer som mange har. Dette er ikke KIL SK sin skyld, men supporterklubben er ikke sterkere en sin svakeste link - nemlig den eller de enkeltmedlemmene som i alkoholberuset tilstand får lov til å sette agendaen for en konflikt internt i KIL som er i ferd med å øke med rakettfart.

Det burde kanskje til og med være mulig og bortvise dem fra feltet. Trodde ikke det var lov og være full på Gjemselund jeg....I hvert fall blir veska mi nøye undersøkt hver gang jeg beveger meg innenfor porten. Og det er flasker de ser etter :wink:

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2011, 14:29 
Forumlegende

KIL Toppfotball tipper jeg tar grep om det sportslige og hever seg igjen ettersom man har vist et høyt sportslig nivå tidligere i sesongen.

KIL Supporterklubb tipper jeg tar tak i eventuelle overtramp på tribuna.

Dermed vises i så fall godt lederskap i begge organisasjoner og vi fortsetter å se kamper med laget vårt.

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2011, 15:02 
Kaptein

Denne rølpen som du kaller det er forsangere Petter Nord, hadde det ikke vært for dem hadde det vært helt tyst på stadion! Så jo det bare i går, forsangerene står og synger, mens resten står å klapper i takt! greit nok at dere ikke blir med på drittslenginga, men dere holder kjeft når vi prøver og støtte laget og

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2011, 15:12 
Klubbdirektør

Tenk om Førsund hadde brukt all den energien sin på medspillerne sine. Du hører jo ikke at en eneste av dem bruker kjeft. Går jo utpå banen som sombier. Skal ikke en kaptein gå foran som et godt eksempel da?? Og dra med seg de andre. Rbk ble pepet ut fikk noen komentarer etter uefa kampen på torsdag de også. Men var ingen av dem som tok seg nær av det. Kanskje spillerene trenger noen komentarer innimellom. Så kanskje dem går i seg selv å ser på hva de gjør utpå der. Har hvert på mange bortekamper og det er bare spillerne som kommer å takker for kampen. Hverken Eide eller Brogeland gidder å komme bort. Det kaller jeg dårlige trenere. Men dem er kanskje bedre en oss da.

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2011, 15:21 
Reserve

WTFimNasreen wrote:
Denne rølpen som du kaller det er forsangere Petter Nord, hadde det ikke vært for dem hadde det vært helt tyst på stadion! Så jo det bare i går, forsangerene står og synger, mens resten står å klapper i takt! greit nok at dere ikke blir med på drittslenginga, men dere holder kjeft når vi prøver og støtte laget og

Jeg aksepterer ikke at du forsvarer at det er greit at folk er fulle fordi de er forsangere. Er det alkohol de trenger for å stemme i som forsangere, har de ingenting på en sportsarena å gjøre! Da burde de finne raskeste veien til et AA-møte i stedet. Er selv med på å synge meg hes på kamper uten å ha alkohol innabords. Er absolutt ikke avholdsmann, men personlig er det sporten og det brennende hjertet for KIL som får meg til å stemme i, ikke halvliteren med øl. Det du prøver å forsvare er rett og slett en skremmende holdning, som jeg håper KIL SK tar avstand fra.

Støtter forslaget om at overstadige berusede personer burde bortvises fra tribunen, så kan man heller prøve lage en strategi fof å rekruttere supportere med sangstemme fra f. eks ungdoms- og videregående skoler. Da rekrutterer man langsiktig og målrettet i stedet for raske inn alkoholiserte ''forsangere'' fra gata.

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2011, 15:34 
Kaptein

Jeg forsvarer ikke fylla Petter.. Men både Telegrafen og ølteltet til KIL TF kjører supporterpriser på ølet, og legger opp til det selv. Hva din mening er om alkohol og kamp driter jeg egentlig i. Har syngi meg hes både full og erdu selv, så ølinntaket har nok ikke noe med engasjementet å gjøre!

Og hvis du er redd for at KILSK ikke tar avstand for hva jeg mener, kan jeg opplyse deg at jeg ikke er medlem...

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2011, 15:49 
Reserve

WTFimNasreen wrote:
Jeg forsvarer ikke fylla Petter.. Men både Telegrafen og ølteltet til KIL TF kjører supporterpriser på ølet, og legger opp til det selv. Hva din mening er om alkohol og kamp driter jeg egentlig i. Har syngi meg hes både full og erdu selv, så ølinntaket har nok ikke noe med engasjementet å gjøre!

Og hvis du er redd for at KILSK ikke tar avstand for hva jeg mener, kan jeg opplyse deg at jeg ikke er medlem...

Ja, helt greit at du driter i hva jeg mener, men jeg tillater meg allikevel å ytre meg kritisk til det jeg oppfatter som mangel på dømmekraft og fornuft fra deg. Uansett hvor uenig du er i mine synspunkter, styrker ikke alkoholen dømmekraften til folk. Gårsdagens roping om Brogelands avskjedigelse er et bevis på dette, uavhengig av om kritikken mot han og spillerne er berettiget eller ikke.

I stedet for å sette opp et øltelt, kunne man satt i gang familiegrilling, leker og konkurranser noen timer før hjemmekampene. Det slik man rekrutterer supportermedlemmer langsiktig.

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2011, 17:11 
Reserve

Føler at det er veldig fokus på Felt J. Man skal huske på at på feltet ved siden av ble det også kastet en god del dritt i går..
Det er ikke kun Felt J!
Forsangere og alle andre med alkohol i blodet synger i allefall. Og det er jo det mest typiske på Vinger: man må drikke for å tørre åpne kjeften.
Sånn har det alltid vært, og jeg tror aldri det kommer til å bli noe bedre.
Er helt enig i at overstadig berusede personer burde bli kastet ut, men det er ytterst sjelden at noen er så beruset på felt J. Litt alkohol i blodet skaper bare stemning og folk tørr å synge litt....

Og Arnar Førsund du har driti deg ut....

Husker også forresten Espen Nystuen også skrek til supporterne under en kamp: "er dere ikke supportere eller?"

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2011, 17:31 
Grævling

pnord wrote:
I stedet for å sette opp et øltelt, kunne man satt i gang familiegrilling, leker og konkurranser noen timer før hjemmekampene. Det slik man rekrutterer supportermedlemmer langsiktig.

Dette hadde vært en realitet, hvis bare noen hadde giddi å møte opp, ofret litt av sin fritid, for å gjennomføre og administrere slike tiltak. Men her skal alle bare ha ting lagt i fanget. KIL inviterte til "moro for barn" nede på Gjemselund på lørdag... de eneste som møtte opp var de som skulle gjennomføre opplegget!!!

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2011, 17:47 
Klubbdirektør

pnord wrote:
WTFimNasreen wrote:

Jeg aksepterer ikke at du forsvarer at det er greit at folk er fulle fordi de er forsangere. Er det alkohol de trenger for å stemme i som forsangere, har de ingenting på en sportsarena å gjøre! Da burde de finne raskeste veien til et AA-møte i stedet. Er selv med på å synge meg hes på kamper uten å ha alkohol innabords. Er absolutt ikke avholdsmann, men personlig er det sporten og det brennende hjertet for KIL som får meg til å stemme i, ikke halvliteren med øl. Det du prøver å forsvare er rett og slett en skremmende holdning, som jeg håper KIL SK tar avstand fra.

Støtter forslaget om at overstadige berusede personer burde bortvises fra tribunen, så kan man heller prøve lage en strategi fof å rekruttere supportere med sangstemme fra f. eks ungdoms- og videregående skoler. Da rekrutterer man langsiktig og målrettet i stedet for raske inn alkoholiserte ''forsangere'' fra gata.

Her trur jeg dere har misforstått gutta! Det var ingen av forsangerne som var fulle i går!
Til opplysning: Dersom enkelte starter å synge på "egen hånd" betyr ikke det at de er forsangere!
Det beste eksempelet var vell fyren som startet gi meg en K! Gi meg en I, hva blir det?
Men ja, indrejustisen er nødt til å bli bedre.

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2011, 19:55 
Spiller

pnord wrote:
WTFimNasreen wrote:

Ja, helt greit at du driter i hva jeg mener, men jeg tillater meg allikevel å ytre meg kritisk til det jeg oppfatter som mangel på dømmekraft og fornuft fra deg. Uansett hvor uenig du er i mine synspunkter, styrker ikke alkoholen dømmekraften til folk. Gårsdagens roping om Brogelands avskjedigelse er et bevis på dette, uavhengig av om kritikken mot han og spillerne er berettiget eller ikke.

Av de som drikker er det svært få som tramper over grensen! Resten skaper god stemning å synger å har det gøy! At folk roper etter Brogelands avgang har da for pokker i meg ikke noe med alkohol å gjøre! Slenger meg med på WTFimNasreen å sier at jeg driter så jævlig langt i hva du sier! Ta å møt opp på møter å lignende å ta grep sjæl da din Forb**** bedreviter!

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2011, 19:56 
Forumlegende

pnord wrote:
1) Forumlegende, du lister opp enkeltspillere, hvorav mange av disse er ferske ifølge deg. Du glemmer imidlertid at Laget er ungt totalt sett. Enkeltspillere gjør ikke at vi kan komme oss oppover på tabellen, kun laget som ett.

2) Når det er sagt, mangler laget en skikkelig lederfigur som kaptein. Dette er særdeles viktig i en ung tropp som består av mange uerfarene spillere. I mangelen på en skikkelig kapteinfigur i spillergruppa som kan skape ro, må vi på tribunen gi laget støtte og ro til å finne frem det gode potensialet som ligger i laget.

3) Erfaren eller uerfaren, ung eller gammel, så har buing og roping fra supportere om trenerens avgang på kamp motsatt effekt av det vi alle ønsker, nemlig at KIL skal vinne.

1) Glemte å ta med Holmen som erfaren.
Ikke helt sikker på hva du mener med ungt lag?
Det er mer enn nok erfaring der.
Og laget skulle ha blitt samspilt nok nå.

Jo, alle topplag har det lille ekstra via enkeltspillere.

2) Blant annet fordi man har det idiotiske systemet med å ha 3 kapteiner som tar hver sin runde...
På dette nivået er det å si at man ikke har noen kaptein.

3) Sikkert ofte korrekt det du sier.
Men husk at folk er blitt kresne.
Da blir det også litt "in" å kjefte og skrike fra tribunen.

Men spillerne hadde jo opprykk som mål.
Vi må ikke glemme at det spilles fotball andre plasser også, og at det satses like mye der.
Det er ingen naturlov at KIL skal være et topplag.

Last edited by ivo on 22 Aug 2011, 19:58, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2011, 23:07 
Klubbdirektør

Raggen wrote:
pnord wrote:

Dette hadde vært en realitet, hvis bare noen hadde giddi å møte opp, ofret litt av sin fritid, for å gjennomføre og administrere slike tiltak. Men her skal alle bare ha ting lagt i fanget. KIL inviterte til "moro for barn" nede på Gjemselund på lørdag... de eneste som møtte opp var de som skulle gjennomføre opplegget!!!

Det viser seg vanskelig å få folk til å møte i hopetall på slike arrangementer. Syns KIL skal ha skryt for å ha prøvd mange familievennlige og artige påfunn de siste årene. Synd da at ikke all innsatsen alltid betaler seg.

Ølteltet syns jeg er et glimrende tiltak fra KIL sin side. Det samme var ordningen da supporterne kom inn i 2. etg ifjor. Det er absolutt ikke nødvendig å drikke for å se fotball, men slik det er lagt opp nå er det en fin møteplass i forkant av kampen der man møter andre supportere og kan diskutere. Teltet er åpent for alle, og det er sjelden fullt. Kan anbefale alle som ikke har vært innom til å prøve det.

Det er ytterst få som er overstadig beruset på Felt J (Og ganske ofte er det den samme eller de samme som av og til er det).
De fleste som er innom ølteltet tar seg et par halvlitere uten at det skulle tilsi særlig promille. Selvfølgelig kan alkohol være en medvirkende årsak til at upassende oppførsel oppstår, men jeg tror at mange av disse ytringene ville kommet uansett.

Det er sikkert mange måter å skaffe fremtidige supportere på. Den beste måten er å spille god og attraktiv fotball og vinne kamper. Altfor mange er medgangssupportere dessverre. Ta godt vare på de som ikke er det!

Profile  

PostPosted: 22 Aug 2011, 23:30 
Klubbdirektør

Det satt mange rundt meg i går som ikke hadde drukket i det hele tatt. Og de var mer sinte på Brogeland en det supporterne var. Og noen av dem var til å med gamle Kil spillere.

Profile  

PostPosted: 23 Aug 2011, 00:19 
Reserve

Men tilbake til poenget, uansett hvor frustrert man er, edru eller ikke, hjelper det lite at man ventilerer frustrasjonen mot gutta under kampen. Greit at man er engasjert, men begynner man å skjelle ut laget sitt under kampen virker det mot sin hensikt.

Tror også at det er mindretallet som er overstadig beruset, men disse setter allikevel et negativt preg på felt J-supporterne. Vet om mange som setter seg på andre siden for å unngå å høre på ''rølpet''. Selv om mange av disse nok er av det trauste folkeslaget, er det allikevel synd at et mindretall av felt-J supporterne skaper et negativt omdømme for resten supporterne som ønsker å lage en positiv stemning for å støtte laget vårt.

Som jeg har nevnt tidligere, er det ikke folka som har et par pils innabords som generelt lager dårlig stemning, men et fåtall som er alt for drita. Han som roper ''Gi meg en K...Gi meg en I...Hva blir det?'' er en av disse, som jeg mener burde lukes ut.

Og Roffa, hvis du driter i synspunktene mine som jeg ytrer på en saklig måte i et debattforum, synes jeg det er rart at du tar deg tid og bry med å kommentere innspillene mine. Setter allikevel pris på om du kan være litt mer saklig og reflektert dersom du, mot formodning, skulle ta deg tid til debattere med meg senere. Poenget er vel å komme frem til noe konstruktivt, og da blir usaklige innlegg som ditt bare støy for de av oss andre som faktisk ønsker å diskutere på en sivilisert måte.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 76 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]