Nå fikk ikke jeg sett hele kampen, dessverre. Men av det jeg fikk sett var det en god del lyspunkter. Vi spiller også bedre enn Ranheim, et av de sterkere lagene i divisjonen.
Det bør vel også nevnes at våre 3 beste midtstoppere var ute denne kampen. (Når er Ryen tilbake, forresten, noen nyheter?) Så det er ikke rart at det kan bli litt ustabilt bakover, i tillegg så er en sterk defensiv midtbanespiller som Dosso ute pga UDI. Baklengsmålene var definitivt ikke bare forsvarets skyld.... Midtbanen må også ta ansvar og være med på en skylddeling. Og det siste horrible målet kunne både wigum, linnes og deinoff avverget. Det var ikke helt habilt av deinoff heller i den situasjonen, så det blir feil å legge all skyld på unggutta som alt i alt gjorde en grei kamp.
Det virkelig positive er det offensive spillet. Aas og Tuelo var store i de delene jeg fikk med meg, og vi har en veldig spennende stall. Ikke minst offensivt. Solum var igjen meget god. Holmen skal også ha kred. Tatt seg sammen til kampen, og at ikke Ranheims keeper blir utvist etter 2 minutter er helt ufattelig. Det er en kampdag hvor virkelig linjemannen fortjente å høre det, og faktisk fik gjennomgå i TV-studio også for den. Skulle trodd kommentatorene hørte hjemme på Gjemselund
Og vi er faktisk ikke mer enn 4 poeng bak serieledelsen. Hadde vi hanket inn 3 poeng som vi burde her hadde det kun vært to. Så tetstriden er definitivt ikke langt unna. Ei heller uoppnåelig om vi fortsetter spillet.
Og trass i at det er mange som kjefter på Brogeland for ikke å ha gjort noen taktiske bytter på overtid er jeg faktisk glad for at han ikke gjorde det. Uansett hvor mye jeg misliker å miste to poeng som vi gjorde, så hater jeg lag som drøyer tid og er usportslige når de leder og det er korrt tid igjen. At vi ikke gjør et bytte 3 minutter på overtid for å sabotere spillet betyr litt for meg og forhåpentligvis mange andre også. Det betyr at vi er sportslige. Så vil heller kjefte på Brogeland om han ikke gjør et bytte 20 min før slutt de gangene jeg kan kjefte på ham for det. I dag var det litt verre å gjøre, men vil aldri kjefte på ham for å ikke gjøre usportslige bytter på overtid.