KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 22:32

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 46 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject: Re: KIL-Ranheim
PostPosted: 29 May 2011, 21:27 
Trener

allan wrote:
Ikke særlig kreativt å ansette Brogeland. Savner virkelig engasjementet til de foregående trenerene. Men sånn bli det når det gamle gubbeveldet er tilbake i manesjen. På tide at noen innser at tiden har løpt fra Steen,Sigernes,Brogerland og de andre om surrer med det sportslige på Gjemelund om dagen.

Det synes nok ikke Njøsen.

Profile  

PostPosted: 29 May 2011, 21:58 
Klubbdirektør

Har sett reprisene på mål og sjanser på kil.no nå og det er FOR JÆVLIG at KIL blir snytt for en klar straffe.

OG det er totalt uforståelig at dommer/linjemenn kan unngå å se at keepern til Ranheim tar ballen med henda 5 METER på utsida av 16 m på Holmens sjanse. Soleklart rødt kort og bye bye!

KIL burde ha rodd i land seiern med mer kynisme og et par bytter på slutten, men hadde dommern gjort jobbe sin hadde det neppe blitt samme resultat. :evil:

Profile  

PostPosted: 29 May 2011, 22:16 
Forumlegende

mikeb wrote:
De som leste nettmøtet med Brogleand på Glomdalen på Torsdag så at det med coachingen under kamp eller mangel på sådan er ett bevist valg.

[list=][/list]

Og han sa (understreking fra min side).
"Det kan variere fra kamp til kamp hvor mange direktiver man vil gi. Det å gi beskjeder i løpet av en fotballkamp er nok lit overdrevet, og det går ikke på engasjementet om man sitter rolig eller står på linja og skriker. Og til syvende og sist er det spillerne som er ute på banen, ikke treneren! Men jeg ser at det er mange trenere som står og skriker på spillerne i løpet av en kamp, og det er nok endel spillere som blir mer nervøse av den typen enn en som er litt roligere. For min del har jeg nok gjort begge deler i løpet av karrieren. Den viktigste coachinga er helt klart i forkant av kampene sånn at spillerne vet hva de skal gjøre. "

Da får vi bare konkludere med at han er fornøyd med utviklingene i altakampen, sundetkampen, sandneskampen...
Hvor mye dumt denne gutten presterer å si gitt!

Profile  

PostPosted: 29 May 2011, 22:25 
Trener

allan wrote:
Ikke særlig kreativt å ansette Brogeland. Savner virkelig engasjementet til de foregående trenerene. Men sånn bli det når det gamle gubbeveldet er tilbake i manesjen. På tide at noen innser at tiden har løpt fra Steen,Sigernes,Brogerland og de andre om surrer med det sportslige på Gjemelund om dagen.

For å forsvare familienavnet, så blir det vel litt søkt å skylde på sportslig ledelse for det som skjer ute på banen eller på Brogelands engasjement? Det kan jo hende at det ikke var så mange andre gode kandidater å velge mellom i ansettelsesperioden, uten at jeg vet noe om hvordan denne prosessen har foregått..

allikevel er jeg enig i at Coaching underveis i kampene er viktig og nødvendig, bare å se på Rekdal som et godt eksempel på dette.

Profile  

PostPosted: 29 May 2011, 22:40 
Forumlegende

Jada, det ropes på trenerens hode nå? Vel... En vinter med spillerflukt, unge urutinerte inn, smal økonomi, ny spillergruppe, varierte treningskamper, utvikling fra serieåpninga.. God utvikling faktisk. Det offensive sitter bedre og bedre, spillerne lærer hverandre å kjenne, potensialet i laget vises oftere og oftere, med en og annen bortekamp helt i vildensky. Unge spillere er ofte mer ustabile enn rutinerte

Utvikling hele veien!! Det er det det dreier seg om. Og det har vi jo. Man kan da ikke ta trenern når laget utvikler seg i positiv retning!!

Makan til surving a gitt! Så spennende lag som vi har nå har vi ikke hatt på lange tider. Med fortsatt utvikling kan det blir rimelig hett å være motstander utover i sesongen.

Profile  

PostPosted: 29 May 2011, 23:17 
Klubbdirektør

Joda mange unge på laget, så lenge de blir her. Linnes-Guven-Krogh pluss et par til har kontrakter som går ut i høst. Reiser de så må Kil begynne på nytt igjen.

Profile  

PostPosted: 29 May 2011, 23:26 
Forumlegende

Janko wrote:
Joda mange unge på laget, så lenge de blir her. Linnes-Guven-Krogh pluss et par til har kontrakter som går ut i høst. Reiser de så må Kil begynne på nytt igjen.

Med økonomien i KIL er det uungålig at enkelte spillere forsvinner etter hver sessong, men å bygge lag betyr ikke bare å beholde spillere, spillestil, klubbkultur og spillertyper er like viktig. Men klart at enkelte spillere er viktigere å beholde videre enn andre. Linnes er utvilsomt ett kjempetalent med lokal tilknyttning som man bør gjøre alt for å få beholde en stund til, og så får man heller få til en kontrakt/dialog som gjør at både spiller og klubb vil være fornøyde den dagen han går videre i karrieren a la det Nystuen gjorde når han tegner ny kontrakt for at KIL skulle tjene noen kroner og så gikk til Stabæk.

Profile  

PostPosted: 29 May 2011, 23:28 
Klubbdirektør

Jævelig surt å miste tre poeng. Spesielt da vi har en trener som har vært 100 år i gamet og som ikke bytter spillere på overtid. Det ville dratt ned tempo, og får å bruke Brogelands egne ord sist mot Odd, stresse motstanderne. Dette har han ikke nevnt bare en gang.. forrige gang han pratet om dette var da Odd utlignet tidlig i 2 omg. Da ble de ikke det stresset som om målet hadde kommet senere bla bla bla. Og hva kunne han SJØL gjort i dag? Jo nettop fremmet stress ved å bytte et par man. Er mannen senil??

Profile  

PostPosted: 30 May 2011, 00:03 
Trener

Far min sa det best i dag, "Je trur'n Broglan' e åreførkælka"

Profile  

PostPosted: 30 May 2011, 00:34 
Reserve

Mulig du mener det er ett spennende lag Karlsen. Men etter å ha sett Fotballekstra på Glåmdalen tv så ble det nevnt ett viktig poeng. 10 av spillerne på laget har Tippeliga erfaring. Kan vi ikke kreve resultater av dem? De har hatt nesten 4 måneder med oppkjøring... burde ikke trenerene fått struktur inn i laget til seriestart? Og hvor spennende kan ett lag med alle de sentrale spillerene på utgående kontrakt bli? Beklager...men jeg klarer ikke bli fornøyd med at 11 proffe fotballspillere fra Kongsvinger ikke slår 11 glade amatører fra Trønderlag...eller Ulsteinvik for den del.

Profile  

PostPosted: 30 May 2011, 22:52 
Trener

Nå fikk ikke jeg sett hele kampen, dessverre. Men av det jeg fikk sett var det en god del lyspunkter. Vi spiller også bedre enn Ranheim, et av de sterkere lagene i divisjonen.

Det bør vel også nevnes at våre 3 beste midtstoppere var ute denne kampen. (Når er Ryen tilbake, forresten, noen nyheter?) Så det er ikke rart at det kan bli litt ustabilt bakover, i tillegg så er en sterk defensiv midtbanespiller som Dosso ute pga UDI. Baklengsmålene var definitivt ikke bare forsvarets skyld.... Midtbanen må også ta ansvar og være med på en skylddeling. Og det siste horrible målet kunne både wigum, linnes og deinoff avverget. Det var ikke helt habilt av deinoff heller i den situasjonen, så det blir feil å legge all skyld på unggutta som alt i alt gjorde en grei kamp.

Det virkelig positive er det offensive spillet. Aas og Tuelo var store i de delene jeg fikk med meg, og vi har en veldig spennende stall. Ikke minst offensivt. Solum var igjen meget god. Holmen skal også ha kred. Tatt seg sammen til kampen, og at ikke Ranheims keeper blir utvist etter 2 minutter er helt ufattelig. Det er en kampdag hvor virkelig linjemannen fortjente å høre det, og faktisk fik gjennomgå i TV-studio også for den. Skulle trodd kommentatorene hørte hjemme på Gjemselund :wink:

Og vi er faktisk ikke mer enn 4 poeng bak serieledelsen. Hadde vi hanket inn 3 poeng som vi burde her hadde det kun vært to. Så tetstriden er definitivt ikke langt unna. Ei heller uoppnåelig om vi fortsetter spillet.

Og trass i at det er mange som kjefter på Brogeland for ikke å ha gjort noen taktiske bytter på overtid er jeg faktisk glad for at han ikke gjorde det. Uansett hvor mye jeg misliker å miste to poeng som vi gjorde, så hater jeg lag som drøyer tid og er usportslige når de leder og det er korrt tid igjen. At vi ikke gjør et bytte 3 minutter på overtid for å sabotere spillet betyr litt for meg og forhåpentligvis mange andre også. Det betyr at vi er sportslige. Så vil heller kjefte på Brogeland om han ikke gjør et bytte 20 min før slutt de gangene jeg kan kjefte på ham for det. I dag var det litt verre å gjøre, men vil aldri kjefte på ham for å ikke gjøre usportslige bytter på overtid.

Profile  

PostPosted: 30 May 2011, 23:18 
Reserve

Usportslige bytter på overtid??? Det er vel ikke feil å være taktisk smart. Men selvsagt skal Kil være det eneste laget i verden som mister poeng på overtid og heller få fair play prisen. Er det rart vi sliter!

Profile  

PostPosted: 31 May 2011, 00:55 
Klubbdirektør

DV wrote:
Nå fikk ikke jeg sett hele kampen, dessverre. Men av det jeg fikk sett var det en god del lyspunkter. Vi spiller også bedre enn Ranheim, et av de sterkere lagene i divisjonen.

Det bør vel også nevnes at våre 3 beste midtstoppere var ute denne kampen. (Når er Ryen tilbake, forresten, noen nyheter?) Så det er ikke rart at det kan bli litt ustabilt bakover, i tillegg så er en sterk defensiv midtbanespiller som Dosso ute pga UDI. Baklengsmålene var definitivt ikke bare forsvarets skyld.... Midtbanen må også ta ansvar og være med på en skylddeling. Og det siste horrible målet kunne både wigum, linnes og deinoff avverget. Det var ikke helt habilt av deinoff heller i den situasjonen, så det blir feil å legge all skyld på unggutta som alt i alt gjorde en grei kamp.

Det virkelig positive er det offensive spillet. Aas og Tuelo var store i de delene jeg fikk med meg, og vi har en veldig spennende stall. Ikke minst offensivt. Solum var igjen meget god. Holmen skal også ha kred. Tatt seg sammen til kampen, og at ikke Ranheims keeper blir utvist etter 2 minutter er helt ufattelig. Det er en kampdag hvor virkelig linjemannen fortjente å høre det, og faktisk fik gjennomgå i TV-studio også for den. Skulle trodd kommentatorene hørte hjemme på Gjemselund :wink:

Og vi er faktisk ikke mer enn 4 poeng bak serieledelsen. Hadde vi hanket inn 3 poeng som vi burde her hadde det kun vært to. Så tetstriden er definitivt ikke langt unna. Ei heller uoppnåelig om vi fortsetter spillet.

Og trass i at det er mange som kjefter på Brogeland for ikke å ha gjort noen taktiske bytter på overtid er jeg faktisk glad for at han ikke gjorde det. Uansett hvor mye jeg misliker å miste to poeng som vi gjorde, så hater jeg lag som drøyer tid og er usportslige når de leder og det er korrt tid igjen. At vi ikke gjør et bytte 3 minutter på overtid for å sabotere spillet betyr litt for meg og forhåpentligvis mange andre også. Det betyr at vi er sportslige. Så vil heller kjefte på Brogeland om han ikke gjør et bytte 20 min før slutt de gangene jeg kan kjefte på ham for det. I dag var det litt verre å gjøre, men vil aldri kjefte på ham for å ikke gjøre usportslige bytter på overtid.

Kil har tapt 4 poeng på overtid. Tenk om det hadde hvert nedrykk vi snakka om. Da hadde du hvert enig at han skulla ha bytta. :)

Profile  

PostPosted: 31 May 2011, 16:53 
Trener

DV wrote:

Ryen regner med at han er i full kamptrening ved årsskiftet.

Profile  

PostPosted: 05 Jun 2011, 21:07 
Forumlegende

Per i kveld, 5.6 er KIL på samme poengsum som det beste nedrykkslaget.
Ok - lenge igjen, men man ligger altså der og sånn sett er jo hengekampen mot en lag som vil ligge på 2.plass med seier, og som ikke har tapt i år.

Morten Kristiansen sa på Radio Kongsvinger tidligere i år at det var mye som minnet om 2008-sesongen.
Bra stall, men lite gikk bra.

Men man er jo i utvikling, sies det...

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 46 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]