KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 08 May 2025, 21:41

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 1106 posts ]  Go to page Previous  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ... 74  Next
Author Message
 Post subject: Re: Sesongen 2011
PostPosted: 25 Jan 2011, 18:58 
Grævling

YNWA wrote:
Skjønner Edier godt jeg, vis det stemmer at han får 60 000 kr i mnd i sandes ulf! Tjene litt penger på tampen, hvem ville vel ikke gjort det??

Stemmer det så er det jo ikke sjans i havet for KIL. Da har han vel ratt også takket nei til TL klubber med dårligere økonomisk tilbud.

Men han har vel fortsatt noen år igjen til han er på "tampen" rent arbeidsmessig... er da selv 6 år eldre enn gutten, og har selv planer om å dra inn masse når jeg nærmer meg "tampen", om ca 30 år ;-)

....er vel ikke mulig å å få til en god AFP-ordning allerede nå? :P

Profile  

PostPosted: 25 Jan 2011, 19:55 
Klubbdirektør

Maggot, kan ikke si vi satser lokalt da ingen av de nye signeringene, bortsett fra andrekeeperen, er fra distriktet!

Profile  

PostPosted: 25 Jan 2011, 19:55 
Raggen wrote:
YNWA wrote:
Skjønner Edier godt jeg, vis det stemmer at han får 60 000 kr i mnd i sandes ulf! Tjene litt penger på tampen, hvem ville vel ikke gjort det??

..... er da selv 6 år eldre enn gutten, og har selv planer om å dra inn masse når jeg nærmer meg "tampen"...,

men ikke som fotballspiller ;)

PostPosted: 25 Jan 2011, 20:21 
Trener

Korslund, nå skrev jeg en SMULE mer lokalt da hehe, så ikke legg for mye i det.
vi har jo fått inn et par semi lokale, samt en lokal andrekeeper. vi har flere juniorer på prøvespill bl a Korbøl som er lokal. så kan man jo også si at nå som mange av de eldre forsvant, så vil jo lokale spillere som Linnes og Krogh komme mer fram i lyset. så jeg synes ikke det ser så verst ut.
at det skulle kun være lokalt har jo ingen sagt og det er heller ikke realistisk.

Profile  

PostPosted: 25 Jan 2011, 20:58 
Klubbdirektør

Brogeland har hatt mange unge fra distriktet på sine treninger hittil i år, men ingen er gode nok. Kanskje et par stk da. Så slutt med at Kil skal ha med lokale. Nå har de fått sjansen til å vise seg frem. Men når man ikke tar sjansen når man for dem, trenger de ikke jamre at de aldri fikk sjansen.

Profile  

PostPosted: 25 Jan 2011, 21:12 
Saftblander

KIL og Nybergsund bør gradvis gå over i samme spor som HamKam. Tro det eller ei.

Riktignok har kamma tidligere år ikke nølt med å hente utlendinger og spillere fra andre steder... Men det er nye tider nå.
Kamma hadde kanskje ikke noe valg, men uansett... Det kom noe fint ut av det.

14/21 spillere i stallen er lokale. 20 av 21 er nordmenn. Og se hvor HamKam er. I adeccoligaen. Det beviser at det er mulig å holde ett høyt nivå selv med lokale spillere, bare de får tillit. HamKam hadde ingen pangstart i 2010, og mange mente at Skogen måtte gå... Men Skogen var aldri i tvil, og lot de få spilletid og tillit. Han var tålmodig, HamKam var tålmodig...

Det hele endte med opprykk, og en lys fremtid ble spådd. Lave lønnsutgifter og unge fremadstormende og attraktive talenter.
På sikt vil HamKam tjene på spillersalg, utdanningskompensasjon og ikke minst sponsor og publikumsinntakter. Byen føler mer tilhørlighet, i likhet med spillerne, når lokale spillere er dominerende på laget. Dette medfører høyere tilskuertall.

Denne linja bør også Kongsvinger gå, som har unge spillere både i Sør- og Nord-Odal... Kanskje tilogmed aksershus...

Er det ikke morsommere å ha ett lag midt på tabellen i adecco med lokale spillere i som gir 100% enn med utlendinger som gir 70% i bunn av tippeligaen?

Kanskje virker jeg etterpåklok, kanskje snakker jeg for mye om HamKam, men det er faen meg mye riktig over her...

Profile  

PostPosted: 25 Jan 2011, 21:21 
Forumlegende

Med de nye reglene for unge spillere så kan man ta seg råd til å la 3-4 av de beste på jr/B.lag være en del av A-stallen og få noen innhopp uten at man må betale høye lønninger og man får se om de er gode nok. Syns fler av de som prøvde seg på Fredag viste gode tendenser.

Profile  

PostPosted: 25 Jan 2011, 21:28 
Reserve

PnzR wrote:
14/21 spillere i stallen er lokale. 20 av 21 er nordmenn. Og se hvor HamKam er. I adeccoligaen. Det beviser at det er mulig å holde ett høyt nivå selv med lokale spillere, bare de får tillit. HamKam hadde ingen pangstart i 2010, og mange mente at Skogen måtte gå... Men Skogen var aldri i tvil, og lot de få spilletid og tillit. Han var tålmodig, HamKam var tålmodig...

Det hele endte med opprykk, og en lys fremtid ble spådd. Lave lønnsutgifter og unge fremadstormende og attraktive talenter.
På sikt vil HamKam tjene på spillersalg, utdanningskompensasjon og ikke minst sponsor og publikumsinntakter. Byen føler mer tilhørlighet, i likhet med spillerne, når lokale spillere er dominerende på laget. Dette medfører høyere tilskuertall.

Denne linja bør også Kongsvinger gå, som har unge spillere både i Sør- og Nord-Odal... Kanskje tilogmed aksershus...

Dette lyder så kjent... Hvor har jeg lest noe liknende før?

http://www.fozzum.com/kil/sesongfakta.php?_sesong=2003
http://www.fozzum.com/kil/sesongfakta.php?_sesong=2004
http://www.fozzum.com/kil/spillerfakta.php

Du har selvsagt rett i at dette er det ideelle - å satse på ungdommen og gjerne de lokale, og lykkes med det! Bare se på KIL fra sesongene 2003 og 2004 (med Skogheim som trener). Ubeseira gjennom 2., og kvalikkplass i 1. året etter (får satse på at Kamma plasserer seg litt lengre ned :wink: ).

Og ser du nederst på sida på den nederste linken ser du at tidenes yngste KIL-stall nettopp var i 2003.

Men ... de unge spillerne må finnes. Som andre sier - jeg syns Brogeland og gjengen gjør en veldig god jobb med å la yngre spillere være med på treninger. Og jeg regner med de som er gode nok får kontrakt. Og med de nye reglene (som mikeb nevner) trenger ikke alle som spiller proffkontrakt heller, så "noen" kan plutselig slå gjennom i løpet av sesongen.

Jeg er voldsomt spent før den nye sesongen, og uten at jeg har tall på det, så trur jeg at snittaldern denne sesongen er en god del lavere enn i fjor (med Myhre, Conny, Yngvar, Eddie, Sturød og Risholt-brødrene ut).

Profile  

PostPosted: 25 Jan 2011, 21:39 
Klubbdirektør

PnzR wrote:
KIL og Nybergsund bør gradvis gå over i samme spor som HamKam. Tro det eller ei.

Riktignok har kamma tidligere år ikke nølt med å hente utlendinger og spillere fra andre steder... Men det er nye tider nå.
Kamma hadde kanskje ikke noe valg, men uansett... Det kom noe fint ut av det.

Er det ikke morsommere å ha ett lag midt på tabellen i adecco med lokale spillere i som gir 100% enn med utlendinger som gir 70% i bunn av tippeligaen?

Kanskje virker jeg etterpåklok, kanskje snakker jeg for mye om HamKam, men det er faen meg mye riktig over her...

De har spillere som er født ca 10 mil unna Hamar. De er lokale i Ham Kam. Men henter Kil en spiller ca 10 mil fra Kongsvinger så er man ikke lokal nok. Rare greier dette her.

Profile  

PostPosted: 25 Jan 2011, 21:58 
Trener

det ble kommentert at vi burde gjøre mer som hamkam, men de er vel med all respekt litt bedre stilt på den fronten enn det vi er.
det er jo en drøss med mindre lokale klubber rundt hamar og mjøsa der hamkam kan plukke talentfulle unge spillere.
spillere fra elverum, løten, ottestad, brummunddal, moelv og kanskje til og med gjøvik, raufoss og lillehammer kan man til en viss grad kalle lokale for dem. det er jo en drøss med gode 2 og 3 divisjonsklubber rundt mjøsa.
hva har vi???
sander, eidskog og flisa, og til nød fuvo og eidsvoll som kan kalles semi lokale.

Profile  

PostPosted: 25 Jan 2011, 22:34 
Saftblander

Janko wrote:
De har spillere som er født ca 10 mil unna Hamar. De er lokale i Ham Kam. Men henter Kil en spiller ca 10 mil fra Kongsvinger så er man ikke lokal nok. Rare greier dette her.

Er du seriøs?

11 er fra Hamar,3 fra Moelven.

Profile  

PostPosted: 25 Jan 2011, 23:03 
Kaptein

4 fra moelven faktisk ;)

Profile  

PostPosted: 25 Jan 2011, 23:40 
Saftblander

Du har rett! Sorry mac :)

Profile  

PostPosted: 26 Jan 2011, 01:09 
Saftblander

Men syns det begynner å se litt spennende ut nå! blir det denne startoppstillingen i år mon tro?

johansen
Førsund Shindika Wigum/Ryen Fazlagic

berg hansen Krogh

Guven Tuelo Linnes

Holmen

Kanskje litt tynt bak 11èrn, men syns den i seg selv virker å være topp 1 div verdig :)

Profile  

PostPosted: 26 Jan 2011, 01:26 
Kaptein

hva er lokalt... hedmark? tynsth, trysil, elverum, flisa ,grue... eller måå de være fra Kongsvinger kommune??? kan vi da bruke de som går på NTG i kongsvinger????

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 1106 posts ]  Go to page Previous  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ... 74  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]