poolshark wrote:
Nå er det dessverre mye som ikke er besvart rundt denne modellen til Riseth.
Men ettersom KIL ikke skulle ha en markedsavdeling under Riseth modellen så betyr vel det at Riseth sitt selskap skulle være "markedsavdelingen" til KIL og dermed ta over eierskapet av alle sponsorene, med tilbakeføring av en gitt prosentandel. Noe som kanskje ikke alle de trofaste sponsorene gjennom mange år er veldig begeistret for.
Denne ideen i seg selv er bra den, men hvis Riseth sitt selskap ikke innfrir når det gjelder nye sponsoravtaler så vil denne modellen ende opp med å bli veldig kostbar for KIL ettersom man da vil bli avspist med prosentandeler fra allerede trofaste sponsorer.
Dette tror jeg er grunnen til at styret sa nei til Riseth sin modell. Etter først å ha vært veldig negativ til styrets avgjørelse, men nå fått tenkt litt igjennom dette så tror jeg nå det muligens var rett avgjørelse styret tok med tanke på hvordan KIL økonomien er pr. i dag.
Dette innlegget oppsummerer en god del av de vesentlige punktene i debatten.
Må innrømme at jeg først ble nærmest apatisk når jeg så at samarbeidet mellom Riseth og Kil ble avsluttet, da mannen har hjerte for klubben og har gjort en kjempejobb.
DOG, så hadde jeg en del spørsmål rundt den pressemeldingen. Det sies at de skaffet 4 mill mer enn budsjett. Det høres fint og flott ut. Men HVA er det som har skaffet de 4 ekstra millionene? Hvor stor del er testimonialkampen (som ikke kan gjøres om igjen), hvor mye er trøyeauksjonen (som heller ikke kan gjøres om igjen). Hvor stor del er nye og varige sponsorkontakter?
Det er et stort tap for KIL at Riseth forsvinner, men med tanke på at man i redningsaksjonen ble enig med de største sponsorene om å videreføre sponsingen på samme nivå også neste år, og at de ekstrainntektene som er skaffet er nokså diffuse så stiller jeg meg spørsmålet om det faktisk er riktig å avslutte samarbeidet, da det muligens koster mer enn det smaker....
Etter å ha sett hvor mye lønn Riseth faktisk har fått i tidligere innlegg (1,8 mill), så må jeg innrømme at jeg har snudd litt i saken. Jeg tror faktisk ikke lenger at det er et tap av inntekter. Jeg kan rett og slett ikke se at han klarer å dra inn mer enn det i hans modell nå som det ikke lenger er mulig å kjøre testimonial og draktauksjon. Mulig jeg tar feil, men de tallene jeg har sett tyder ikke på noen stor merverdi av å ha han som markedssjef.
Så får håpe at vi får inn en som er god og verdt mer enn sin egen lønn (ikke at jeg kan se hvem det skulle være, men håper...)