KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 07:03

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 276 posts ]  Go to page Previous  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 19  Next
Author Message
PostPosted: 25 Nov 2010, 10:09 
Klubbdirektør

Innflytteren wrote:
Har vel i grunnen ingen formening om Njøsens mentale tilstand - eller hans egenskaper som leder. Likevel er det jo ting man stusser på:

Quote:
- Det er korrekt. Vi har tilbudt han en markedssjef-jobb.
....ulønnet?
Quote:
Det er jo en kjensgjerning at det er begrenset hvor mye KIL kan betale.
...Firmaet hans skulle jo ikke ha noen ting, hvis de ikke leverte...?
Quote:
Vi kjenner ikke så mye til Riseths firma, eller de planene han har i forhold til vår klubb eller andre.
...sagt nei til modellen hans uten å spørre hvilke planer han har?
Quote:
Det er ikke slik at vi er lovt et beløp til klubben av Riseths firma.
...men markedssjefen, som forhåpentlig skal ansettes etter nyttår, har lovet et slikt beløp?
Quote:
Hvis jeg ikke er feil underrettet, så er Riseth markedssjef i KIL ut året. Så jeg forstår heller ikke det spørsmålet.
...ut året er 37 dager...vanlig oppsigelsetid er 3 mnd...når skal de tenke på å ha en ny markedssjef "på hånda"???
Quote:
Jeg forstår ikke helt helt problemstillingen
...Vidar R skaffet flere mill. mer enn budsjettert samtidig med å være spiller...her tilbyr han et team på 3-4 pers som utelukkende skal jobbe med å skaffe sponsorer til KIL - på provisjonsbasis. Sist jeg sjekka, var det lite å hente provisjonsmessig på 0 sposorkroner. Ok, VR selv har vel til salt i grøten, men han skulle jo ansette Rune Lundgren...og han er vel interessert i å ha større inntekt enn NOK 0,-???

På bakgrunn av dette - må jeg si meg enige i flere andre her på forumet - som mener det MÅ ligge noe annet bak...noe som ikke nevnes...ellers skjønner jeg ingenting. Kan jo være jeg er litt treg da...men...???

Jeg krysser uansett fingrene for at KIL lander på føttene igjen, og at vi samler oss en stor gjeng rødkledde og skriker på Felt J fra seriestart...HEIA KIL!!!

Fin oppsummering av sitater og merkelige utsagn fra de siste dagene. :) Jeg liker ikke å kritisere Njøsen uten å vite fakta bak valgene som blir gjort. Han er tross alt en av de som tar ansvar når klubben er i krisetider. Men jeg stiller meg likevel totalt uforstående til de fleste avgjørelsene som er tatt den siste uken, og føler fortsatt at det er en tragedie at man ikke kan bli enige med Riseth om en løsning på markedssiden. Og det er ikke til å komme bort i fra at Njøsen uttaler seg på en arrogant måte når han bare avfeier kritikken som kommer mot han. Det er lenge siden det har vært like høy temperatur her inne, og de aller fleste er ganske sinte og oppgitte.

Profile  

PostPosted: 25 Nov 2010, 10:25 
Klubbdirektør

Nå ligger intervjuet med Njøsen, med lyd, ute i Glåmdalen. Jeg skjønner ikke et ord av hva han mener, og det tror jeg ikke hun som intervjuer han gjør, heller:

http://www.glomdalen.no/kil/article5394161.ece

Profile  

PostPosted: 25 Nov 2010, 11:32 
Materialforvalter

Drublic wrote:
Quote:
- Hvordan man regner dette i prosenter eller kroner spiller ingen rolle. Det er jo summen som betyr noe. Det er jo en kjensgjerning at det er begrenset hvor mye KIL kan betale.

Er denne mannen økonom?

Vidar jobber alene for fastlønn på 300.000 og sliter seg ihjel for å få inn 3 millioner kroner.
Vidar & co jobber på provisjon og får inn 10 millioner, men la oss si 20% går til hans firma = 8 millioner til KIL.

Hmm... ja.. vanskelig valg.

Utdrag av intervju med Njøsen i dagens papirversjon av Glåmdalen:

"Det er avslaget om å takke nei til Vidar Riseths firma som har skapt storm på Glåmdalens nettdebattsider den siste tiden. Riseth ønsker sammen med to andre å hente inn sponsorkroner til KIL.

- Vi ønsket oss Vidar med videre som markedssjef. Han måtte ned i lønn, men fikk et godt tilbud, sier Njøsen.

Etter det Glåmdalen erfarer vil Riseth i år tjene 1,8 millioner kroner i KIL Toppfotball. Rundt 45 prosent av dette skal være provisjon fra sponsorpenger.

-Men hvorfor si nei til det mange oppfatter som garanti om flere millioner kroner rett i fanget, med null risiko for klubben?
- Hvilken garanti? Jeg har ikke sett noe til den. Den sikreste måten å få inn penger på er å få dem direkte fra sponsorene. Og penger er noe vi virkelig trenger. Det er heller ikke sikkert at alle sponsorene ønsker at en del av støtten deres skal gå til et firma i Oslo. Det er mulig folk tror at vi som sitter i styret er dumme. Men jeg kan forsikre om at vi legger ned masse av gratis tid, og at vi gjør det vi mener er best for klubben, sier Njøsen.

KIL-lederen ønsker ikke å gå konkret inn på hva avtalen med Riseths firma ville innebåret. Men Glåmdalen har grunn til å tro at partene ville delt sponsorinntektene omtrent likt seg imellom."

Vi snakker med andre ord ikke om 300.000 og 20 %. Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men jeg ville ikke like at 50% av mine bidrag til KIL gikk til en annen konto. Jeg lurer på hvordan folk ville reagert hvis det var et annet firma som kom med dette "tilbudet" til KIL og avtalen ikke var assosiert med navnet Vidar Riseth ... Jeg tillater meg å tvile på at stormen hadde blitt like heftig. For noen år siden hadde vi omtrent samme situasjon ved at innleide firmaer samlet inn penger til veldedige formål. Det falt ikke i god jord hos mange som mente at de heller ville at pengene deres skulle gå direkte til formålet de støttet.

Jeg skjønner at folks følelser blandes inn fordi Riseth har fremstått som en hedersmann i mange sammenhenger, men hvis det er tilfelle at han har tjent 1,8 millioner er det kanskje lettere å forstå at det har vært interessant for Vidar å innta den rollen? Hva om han ikke hadde fått jobben som "spillende markedssjef" - hvor mye hadde vi hørt om Riseth i sesongen 2010 da? Han hadde sannsynligvis lagt opp som fotballspiller og ikke blitt nevnt så ofte i media. Det er med andre ord mulig Vidar har gjort mye for KIL - men KIL har også gjort mye for Vidar, blant annet ved å sørge for at han har fortsatt har hatt en plass i rampelyset i 2010. Dette forringer naturligvis ikke innsatsen Riseth har gjort, eller bidraget hans fra testimonialkampen og draktauksjonene.

Profile  

PostPosted: 25 Nov 2010, 12:00 
Grævling

Pulverheksa wrote:
Vi snakker med andre ord ikke om 300.000 og 20 %. Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men jeg ville ikke like at 50% av mine bidrag til KIL gikk til en annen konto. Jeg lurer på hvordan folk ville reagert hvis det var et annet firma som kom med dette "tilbudet" til KIL og avtalen ikke var assosiert med navnet Vidar Riseth ...

Det vesentlige og diskutere i denne samenheng er vel hva klubben vil klare å dra inn av sponsorpenger uten Riseth. Vil han og hans team dra inn mer enn det vi vil få inn uten denne gruppa? Føler meg ganske sikker på det. Men da er jo spørsmålet hvor mye mer de vil dra inn..

Ryktene sier vel også at de bare skal ha provisjon av det de klarer å få inn over tallene styret har satt som budsjett for sponsing det kommende året. Hva er da risikoen?

Hvis jeg som sponsor ville gå inn med penger i KIL så hadde selvfølgelig jeg også ønsket at enhver krone faktisk gikk direkte til klubben. Men nå er det nå slik at noen må ta jobben med og jakte på disse sponsorene. De kommer ikke flytende nedover glomma av seg selv. Så uansett om folkene til Riseth tar seg betalt så ender jo uansett KIL opp med mer penger.

Det store spørsmålet er jo hvordan styret ser for seg at jobben skal løses uten Riseth på Gjemselund. Og til nå har jeg ikke blitt noe klokere av det Njøsen har forklart om saken.

Det er mulig de har noe lurt i bakhånd, da bør de i det minste komme ut med det så folk får litt forståelse for valget de har gjort. Slik det nå er presentert er det ikke rart at folk er forundret.

Profile  

PostPosted: 25 Nov 2010, 12:05 
Klubbdirektør

Nå står det vel at 45% av det han har tjent er provisjon av sponsorpenger, og ikke at han har 45% provisjon. Inntekter fra testemonialkampen ligger kanskje også i denne summen på 1,8 mill.?

Profile  

PostPosted: 25 Nov 2010, 12:07 
Materialforvalter

Og der ligger det store problemet, Raggen. Styrets katastrofale informasjonsstrategi eller totalt manglende sådanne. Mye av det som sies her på forumet og også på Glåmdalens debattsider baserer seg på rykter, og dermed blir innleggene deretter. Det hadde vært mye greiere å forholde seg til fakta og gjøre vurderinger ut fra det.

Profile  

PostPosted: 25 Nov 2010, 12:10 
Materialforvalter

Libra wrote:
Nå står det vel at 45% av det han har tjent er provisjon av sponsorpenger, og ikke at han har 45% provisjon. Inntekter fra testemonialkampen ligger kanskje også i denne summen på 1,8 mill.?

Spekulerer vi igjen, nå? :wink:

Profile  

PostPosted: 25 Nov 2010, 12:16 
Grævling

Pulverheksa wrote:
Og der ligger det store problemet, Raggen. Styrets katastrofale informasjonsstrategi eller totalt manglende sådanne. Mye av det som sies her på forumet og også på Glåmdalens debattsider baserer seg på rykter, og dermed blir innleggene deretter. Det hadde vært mye greiere å forholde seg til fakta og gjøre vurderinger ut fra det.

Ja, jeg er helt enig, og dette har vel vært det største forbedringspotensialet til KIL i årevis. Det er klart at alt ikke må ut til hele verden, men noen ganger kan de fint lette litt på sløret for å spare seg selv for alle negative tanker fra folk som faktisk bryr seg om klubben.

Profile  

PostPosted: 25 Nov 2010, 12:19 
Reserve

goalgetter wrote:
Alle og spesielt Libra:
Når Njøsen ble ansatt som styreleder i KIL Toppfotball, jublet du. Du sa det var fantastisk, og ikke minst en bra løsning for klubben. Det begrunnet du med å nevne Njøsens kompetanse, og henviste til tidligere verv i KIL Toppfotball, da han snudde et prognosert underskudd.

Men nå, som ha gjennomfører harde tiltak, og råder som en ene hersker, da får han bare kritikk igjen. Det blir for latterlig. Det er så typisk Kongsvinger og omegn folk. Først positive og støttende, og i neste øyeblikk den mest negative og kritiske.

Njøsen og KIL styret fortjener støtte, for det er ingen lett oppgave de har tatt på seg, verken mot supportere/publikum eller innad mot klubben og kostnadene.

Jeg personlig støtter Njøsen ved å ikke godkjenne Riseths modell. Det er ikke enkeltpersoner eller enkeltsponsorer som skal styre skuta. Selvfølgelig ville jeg ha med Vidar Riseth videre, men slik gikk det ikke, og jeg respekterer styrets avgjørelse.

I samme slengen vil jeg hilse til Petter Nord, og si at han er en av de verste. Han snur så brått fra negativ til positiv den mannen at jeg nesten begynner å undre på hvor du egentlig står. Du kunne juble da Njøsen ble ansatt, men nå ønsker du han vekk, på grunn av at han ikke gikk med på Riseths vilkår. Du viser også en dobbeltmoral av en annen verden.

Oppmuntring og optimisme er det som må til. Styre gjør det de mener er best for klubben i et langsiktig perspektiv, og kom ikke her å si at de ikke er kompetente. Og heller ikke utdaterte.

KIL formes på nytt tvers igjennom, og nødvendige kutt vil skje.

Jeg forestiller meg snart at Brogeland ikke er god nok for "dere" heller. Dere elsker at han kommer tilbake, gjør han ikke det dere ikke-fagfolk syns er rett eller riktig er han hatet. Gud for en holdning.

For det første; bra innlegg. Jeg er enig i alt du sier her, MEN bortsett fra én ting, nemlig hilsenen til meg. At jeg er av de verste og at jeg viser en dobbeltmoral av en annen verden når det gjelder Njøsen er en gåte for meg. Når har jeg vært negativ til Njøsen? Jeg har applaudert hans inntog fra dag 1, og i mitt forrige innlegg i denne tråden forsvarte jeg ham mot David Justice' meningsløse kommentarer. Jeg tror du i beste fall har misforstått min holdning. Når har jeg sagt at jeg ønsker Njøsen vekk på grunn av at han ikke gikk med på Riseths vilkår?

Jeg skrev følgende i mitt forrige innlegg:

"Jeg forstår frustrasjonen, og jeg presiserer igjen at jeg ikke nødvendigvis synes det var en klok avgjørelse å kutte samarbeidet med Riseth. Men hold dere for Guds skyld for gode til å kreve Njøsens hode på et fat og nærmest "mobbe" ham ut av portene på Gjemselund. Jeg var en av de som hyllet Njøsens comeback, og jeg skal ha is nok i magen til å stå for det foreløpig."

Det er ikke rart at det er krig i verden når to som egentlig er grunnleggende enige om noe misforstår hverandre så til de grader i en debatt at en av dem (undertegnede) blir kalt "en av de verste".

Mvh
Petter Nord

Profile  

PostPosted: 25 Nov 2010, 12:20 
Klubbdirektør

Pulverheksa wrote:
Libra wrote:

Ja, hva annet kan man gjøre? Men det er jo typisk Glåmdalen og vinkle ting på denne måten. Som at folk skal forstå det som at han har 45% provisjon. Og inntektene fra testemonial-kampen er jo også Riseths, etter som jeg har skjønt. Og de har han jo latt KIL få :wink:

Profile  

PostPosted: 25 Nov 2010, 12:27 
Grævling

Bare en liten info fra min side før jeg logger av nett for de neste dagene:

I morgen kommer det en sak i et bilag til Glomdalen, "magasinet" eller noe slikt. Her er det med et lite skriv fra meg om året som har gått. Her tar jeg også opp at jeg håper styret ser verdien av å dra med seg Riseth videre. Saken ble skrevet til frist for 2 uker siden. Men blir altså ikke gitt ut på trykk før i morgen (etter hva jeg har hørt).

Det blir jo rimelig tett å kjøre ut dette nå etter alt som har skjedd de siste dagene, men slik er det nå med den saken. Ville bare melde fra så folk ikke tror jeg har blitt dement på mine eldre dager ;-)

Uansett... alt håp om å få med Vidar videre (i en eller annen form) er forhåpentligvis ikke ute!

GOD HELG :-)

Profile  

PostPosted: 25 Nov 2010, 12:30 
Materialforvalter

Libra wrote:
Pulverheksa wrote:
Libra wrote:

Ja, hva annet kan man gjøre? Men det er jo typisk Glåmdalen og vinkle ting på denne måten. Som at folk skal forstå det som at han har 45% provisjon. Og inntektene fra testemonial-kampen er jo også Riseths, etter som jeg har skjønt. Og de har han jo latt KIL få :wink:

Og det er også typisk Glåmdalen å legge opp til usaklige diskusjoner og skape hysteri, for så å plukke ut det mest kontroversielle innlegget i en debatt og presentere det på forsiden med en overskrift som om det var en allment akseptert mening. Og folk kaster seg på uten hemninger og slenger ut sine beskyldninger i hytt og pine uten tanke for hvordan det påvirker menneskene som er involvert.

Profile  

PostPosted: 25 Nov 2010, 12:30 
www.kilsk.com

Raggen wrote:
Bare en liten info fra min side før jeg logger av nett for de neste dagene:

I morgen kommer det en sak i et bilag til Glomdalen, "magasinet" eller noe slikt. Her er det med et lite skriv fra meg om året som har gått. Her tar jeg også opp at jeg håper styret ser verdien av å dra med seg Riseth videre. Saken ble skrevet til frist for 2 uker siden. Men blir altså ikke gitt ut på trykk før i morgen (etter hva jeg har hørt).

Det blir jo rimelig tett å kjøre ut dette nå etter alt som har skjedd de siste dagene, men slik er det nå med den saken. Ville bare melde fra så folk ikke tror jeg har blitt dement på mine eldre dager ;-)

Uansett... alt håp om å få med Vidar videre (i en eller annen form) er forhåpentligvis ikke ute!

GOD HELG :-)

Det kom i posten med Glåmdalen idag!

Profile  

PostPosted: 25 Nov 2010, 12:38 
Klubbdirektør

Pulverheksa wrote:
Og det er også typisk Glåmdalen å legge opp til usaklige diskusjoner og skape hysteri, for så å plukke ut det mest kontroversielle innlegget i en debatt og presentere det på forsiden med en overskrift som om det var en allment akseptert mening. Og folk kaster seg på uten hemninger og slenger ut sine beskyldninger i hytt og pine uten tanke for hvordan det påvirker menneskene som er involvert.

Det er jeg helt enig i. Noe vi ikke minst kan takke en viss debattør, med mange forskjellige nick, for. Men det er en helt annen diskusjon. Jeg tror jeg må konkludere slik som flere andre her har gjort: Det må være ting som ikke har kommet fram i denne saken, og det blir meningsløst og synse videre uten mer og korrekt informasjon. Men slik blir det når informasjonen er dårlig og utilstrekkelig :roll:

Profile  

PostPosted: 25 Nov 2010, 12:51 
Klubbdirektør

Raggen wrote:
Pulverheksa wrote:

Ja, jeg er helt enig, og dette har vel vært det største forbedringspotensialet til KIL i årevis. Det er klart at alt ikke må ut til hele verden, men noen ganger kan de fint lette litt på sløret for å spare seg selv for alle negative tanker fra folk som faktisk bryr seg om klubben.

Kunne ikke vært mer enig. Mye av frustrasjonen for oss som følger klubben tett kunne vært unngått med bedre informasjon om de valgene som tas.
Når jeg bruker masse tid og penger på KIL er det ikke fordi jeg har for mye av noen av delene. Mye av entusiasmen ligger i å skape forventninger og tro på produktet KIL. Patrotismen for KIL vil for min del bestå, men det er nok skadelig for klubbens rykte at det hele tiden er så mye uro. Forstår at folk med en middels interesse for fotball (mannen i gata om du vil) kan gå lei.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 276 posts ]  Go to page Previous  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 19  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]