Pulverheksa wrote:
ivo wrote:
Joda, men jeg tenker på at man nok mener at man selv skal styre sponsorarbeidet og ikke være avhengig av "utenforstående firma" i den sammenhengen.
Gir Riseths firma blaffen / går konkurs så står man der...(som et eksempel).
Innbiller meg at de vil bygge en lokal basert grunnvoll som eventuelt får utvide seg.
Forskjellen nå mot de siste årene er nok dette med å krype før man kan gå.
Om jeg tidligere har kritisert deg for å være usaklig, ivo, må jeg denne gangen berømme deg for å være den eneste edruelige i denne diskusjonen. Bra! Jeg fatter ikke dette hysteriet rundt Riseth. Verden går da ikke under om han forsvinner? Jada, han er en god selger. Men hvorfor kunne han ikke gjort jobben for vanlig lønn? Han hadde kanskje ikke hatt kapasitet til å selge fullt så mye, men så hadde det ikke kostet klubben så mye som det ville gjøre med denne provisjonsmodellen hans heller. Riseth er ikke Jesus - han er en kremmer som ønsker å sitte igjen med mest mulig av kaka. Og dere som vil straffe klubben/laget med å trekke tilbake støtte eller la være å kjøpe sesongkort tenker ikke lenger enn nesa rekker!
Nei, Riseth er ikke Jesus, Jesus er en eventyrfigur. Riseth har imidlertid gjort en meget god jobb. Han er en god selger og har resultater å vise til. Du tror kanskje jobben hans har vært så veldig enkel? Det tror ikke jeg.
Dessuten gjelder dette ikke bare Riseth, men hele administrasjonen pluss hovedtreneren. Samtlige er forsvunnet etter at denne Njøsen figuren dukket opp igjen. Akkurat som gruskonger og andre i stor skala velger selv hva de vil bruke pengene sine på velger jeg selv i mindre skala hva jeg vil bruke mine penger på og jeg anser at det er dødfødt å putte penger inn i noe som denne diktatoren Njøsen styrer.