KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 11:56

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 1106 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 74  Next
Author Message
 Post subject: Re: Sessongen 2011
PostPosted: 02 Nov 2010, 13:15 
Forumlegende

Sturød hadde en bra kamp mot RBK med unntak av cornerene på slutten, han hadde lignende kamper i vinter før sessongen satte i gang. Men så har han vært mye skadet både i år og tidligere, samtidig som han har hatt ett par horrible innhopp med noen kjempetabber lengre frem på banen.
Har vanligvis en ganske presis innleggsfor, men ikke fått sjansen til å vise den frem så mye. Usikker på om Sturød er noe å ha med videre, personlig mener jeg at Kai Risholt bør være med heller enn Sturød, men sannsynligvis kommer vel ingen av dem til å fortsette.

Profile  

PostPosted: 02 Nov 2010, 13:59 
Materialforvalter

Selg Niang (for de som måtte ønske han) Vil tro vi frigir litt penger i lønningsposen der. Gi deretter Kai Risholt en ny kontrakt.

Ellers bør Solum signeres med en gang! Hadde Digerud fått en hard sesongoppkjøring, så hadde han vært bra å fått tilbake i Adecco.

Profile  

PostPosted: 02 Nov 2010, 14:16 
Grævling

Har Digerud vært aktiv noe sted det siste året?

Profile  

PostPosted: 02 Nov 2010, 14:27 
Materialforvalter

Raggen wrote:
Har Digerud vært aktiv noe sted det siste året?

Nei, desverre!!

Profile  

PostPosted: 02 Nov 2010, 14:29 
Forumlegende

Niang tjener jo en del kroner, så han bør vel akseptere ett kraftig lønnskutt for å være med i adecco. Han har ikke infridd i år, men brukt på riktig måte har han en del å by på, har fungert bedre i en rolle litt lengre ned på banen enn ren midtspiss og i tilegg til å vinne mye på hodet, slår han en del gode kortpassninger. Desverre er kroppen litt stor til å presse ballen nedenfor tverrliggeren når han er i scoringsposisjon.

Profile  

PostPosted: 02 Nov 2010, 14:36 
Håper Yngvar, Magne og Kai IKKE får ny kontrakt, da jeg mener de ikke har spilt seg fortjent til det.

Edier Frejd er skadet hele tiden, og sliter i hver kamp. Han har i tillegg signalisert å legge opp, men hvis man kunne få han ned på et lønnsnivå(deltid), da ønsker jeg han videre. Ikke ellers, selv om Eddie er en kjempe kar på og utenfor banen.

Jeg tror Mame Niang og Kim Holmen blir for dyre, så jeg håper det tikker inn noen bud.

Hønefoss kan godt legge inn et bud på en million kroner på Güven også, og han går dit. Men det KUN for pengene sin skyld.

Kai Olav er i fare for å legge opp han også.

Conny, Myhre og Dalen forlater Gjemselund. Kai Risholt også.

Det betyr at vi må hente inn en hel del folk. Vi må sikte oss inn på midt på tabellen i Adecco, syns jeg. sportslig og økonomisk.

Få inn Magnus Solum, Jonathan Dixon og Enver Sjøli. Ola Erling Korbøl også. Og flere selvfølgelig.

Også en del andre gode talenter rundt omkring.

Trener siden ønsker jeg 'lokale'.. Patrick Holtet, Åge Steen, Pål Håpnes etc.
Tror det er godt nok!

PostPosted: 02 Nov 2010, 14:49 
Materialforvalter

goalgetter wrote:
Håper Yngvar, Magne og Kai IKKE får ny kontrakt, da jeg mener de ikke har spilt seg fortjent til det.

Edier Frejd er skadet hele tiden, og sliter i hver kamp. Han har i tillegg signalisert å legge opp, men hvis man kunne få han ned på et lønnsnivå(deltid), da ønsker jeg han videre. Ikke ellers, selv om Eddie er en kjempe kar på og utenfor banen.

Jeg tror Mame Niang og Kim Holmen blir for dyre, så jeg håper det tikker inn noen bud.

Hønefoss kan godt legge inn et bud på en million kroner på Güven også, og han går dit. Men det KUN for pengene sin skyld.

Kai Olav er i fare for å legge opp han også.

Conny, Myhre og Dalen forlater Gjemselund. Kai Risholt også.

Det betyr at vi må hente inn en hel del folk. Vi må sikte oss inn på midt på tabellen i Adecco, syns jeg. sportslig og økonomisk.

Få inn Magnus Solum, Jonathan Dixon og Enver Sjøli. Ola Erling Korbøl også. Og flere selvfølgelig.

Også en del andre gode talenter rundt omkring.

Trener siden ønsker jeg 'lokale'.. Patrick Holtet, Åge Steen, Pål Håpnes etc.
Tror det er godt nok!

Noe enig, noe uenig!

Synes abolsutt Yngvar fortjener å bli med videre. Han er en stabil venstreback, som er mer en bra nok for Adecco.
Sturød har vært litt for mye opp og ned. Dette selvfølgelig grunnet skadesituasjonen hans. Derfor er det mer usikkert med han. Men husk hva han presterte i første match mot Godset. Holder han seg skadefri, mener jeg han bør være med. Grunnet Kils økonomi, så er det gull at Sturød kan bekle flere posisjoner.
For min egen del, så vil jeg heller ha Risholt enn Niang.

Tror nok at både Conny og Myhre forsvinner, men tror Dalen blir med videre.

Enig med å få inn Solum! Syns også Korbøl er en spennende spiller., uten at jeg har sett så alt for mye av han.

Profile  

PostPosted: 02 Nov 2010, 14:49 
Forumlegende

Håkonsen har da gjort jobben sin, selv om han kan være "lettlurt" i enkelte kamper mot gode kantspillere.

Er vel også mer sugen på Risholt enn Niang, Niang blir litt gambling fordi han har gjort veldig mye rart i år, samtidig som han glimtvis viser veldig bra takter. Risholt er ett tryggere kort, han har gode basisferdigheter, men trenger å ha få spillet på sine premisser for å være god.

Last edited by mikeb on 02 Nov 2010, 14:53, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 02 Nov 2010, 15:01 
Materialforvalter

Niang trenger vel spillet på sine premisser han også, for å være i nærheten av god!

Profile  

PostPosted: 02 Nov 2010, 15:07 
Forumlegende

Knashaug wrote:
Niang trenger vel spillet på sine premisser han også, for å være i nærheten av god!

Joda, enig i det.

Han har helt klart vært bedre i de kampene han har blitt brukt på offensiv midtbane, enn når han har vært ren midtspiss.
Samtidig har Kai og Niang vært best de kampene de har spilt sammen, og er litt overrasket over at de ikke har spilt sammen mer enn de har gjort.

Profile  

PostPosted: 02 Nov 2010, 15:55 
Kaptein

er ikke sikkert at vi rykker ned da, hvis noen tippeligaklubber går konkurs, og hønefoss vinner kvalikken. så kan vel KIL spille i tippeligaen neste år :) er det ikke sånn det fungerer? :D

Profile  

PostPosted: 02 Nov 2010, 16:05 
Reserve

HeiHei wrote:
er ikke sikkert at vi rykker ned da, hvis noen tippeligaklubber går konkurs, og hønefoss vinner kvalikken. så kan vel KIL spille i tippeligaen neste år :) er det ikke sånn det fungerer? :D

Hehe.. Herlig optimisme!

Profile  

PostPosted: 02 Nov 2010, 17:34 
Forumlegende

Det såkalte Glåmdalen-laget
----------Holmen Johansen-------
Frejd---Henry---Ryen---Håkonsen
---Linnes---Gerson---Berg Hansen
---Guven---Tuelo---Holmen---

er faktisk veldig interessant i en typisk 4-3-3 (som er lettest å spille).

Det oser av fart framover.
De 3 på topp bør kunne rokkere plassene mye under kampene uten at noe blir spesieltg uvant for dem.
Også midtbana har fart på sidene, og Gerson vil passe i midten etter mitt syn.
Fin plass å slå gode langpasninger fra også.

Forsvaret har masse rutine og luftstyrke, gitt at også Ryen blir klar.
Og på keeperplassen vil man (om alt går vel) væe blant de aller beste.

Med alle skadefrie kunne dette vært en bra ellver også i år.

Laget er sammensatt for fart.
I år stoppet det altfor ofte opp på midten med støttepasninger bakover.
Det ble -slettes ikke overraskende - for mye fotballtenking og teori for KIL i år.
Jeg synes man fikk lite ut av mannskapets egenskaper.

En 1.ellver bør være klar, altså ikke så mye kamp om plassene når alle er friske og skadefrie.
Det handler også om å gi spillere litt tilit over noen kamper når man vet om deres kvaliteter, selv om det halter innimellom.
Ved for jevn tropp blir det fort for ofte utskiftninger og man starter liksom for ofte "på nytt".

Skal yngre spillere også utvikles vil de gjøre det best i et slikt miljø - for de vil jo fra tid til annen måtte spille.

Profile  

PostPosted: 02 Nov 2010, 19:10 
Kaptein

http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=2924

Profile  

PostPosted: 02 Nov 2010, 22:03 
Kaptein

noen spillere som kanskje kunne vært noe til KIL neste år:

Kjetil Gerhardsen: en spiller som var et meget lovende talent i KIL, men slet mye med skader, men nå har han spilt meget bra i Brumunddal i toppen av 2. divisjon nå og har knust skamma to ganger i år og er en god venstreback som jeg tror kan gjøre det bra i Adeccoligaen.

Per Verner Rønning: god midtstopper som de fleste husker fra KIL, spiller i Bodø/glimt nå som det går dårligere økonomisk med enn KIL. jeg mener han holder tippeliganivå, så han kan ihvertfall gjøre det bra for KIL i adecco.

Steinar Strømnes: Spilte i KIL i fjor men fikk ikke ny kontrakt, gikk til Lyn og når de gikk konkurs gikk han til Åtvidaberg i Allsvenskan, han holdt godt nivå i fjor.

Thomas Lehne Olsen: Kjempetalent som desverre spiller i hamskam, men ettersom skamma rykka opp så er vel ikke KIL aktuelt for han hvis han ikke får en kjempebra kontrakt.

Randall Brenes: ALLE KIL-tilhengere vet hvem dette er, er ikke noe mer å si. Hadde vært flott om han kunne komme tilbake på Gjemselund.

Astrit Ajdarevic: Trente med KIL i vinter, men ble vel skadet. Har gjort det bra i Örebro i år.

Kim Ojo: God spiss som spiller for Nybergsund, var aktuell for Atletico Madrid i sommer. I mai 2010 uttalte han at han ikke var interessert i å spille for daværende Tippeliga-leder Tromsø, som på det tidspunktet var ute etter nye angrepsspillere. Han ville heller spille for Inter Milan under Jose Mourinho. Så jeg vet ikke om han vil til KIL.

Alexander Ruud Tveter: Meget god og ung kantspiller/spiss som spiller for cup finalistene Follo, dem ser ut som dem rykker ned til 2. div. kanskje han kunne vært noe for KIL?

Det var da noen :)

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 1106 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 74  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]