KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 18 Jul 2025, 17:53

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 799 posts ]  Go to page Previous  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 54  Next
Author Message
 Post subject: Re: Klubbens økonomi..
PostPosted: 16 Sep 2010, 15:44 
Trener

Hansen wrote:
På spørsmål fra Radio Kongsvinger om hva hun svarer hvis Radio Kongsvinger ringer henne om 1 år og spør hvordan det går med KIL Toppfotball, svarer Eva Arnseth: Da lever KIL videre med et mer nøkternt budsjett enn det de har i dag.

La oss håpe det blir en realitet. Jeg tror det.

Uansett hvordan det går betyr jo dette et farvel til toppfotballen for KIL. Det er bare å innse at når klubben og de rundt klubben (les de såkallte investorene) ikke klarer / er villige til å stable 23 millioner i inntekter på beina er det ikke mulig å overleve i dagens toppfotball. Med mindre det plutselig skulle dukke opp en ny rik onkel med lyst til å satse er det slutt nå. Med de 12 investorene som delte kjøpte spillerstallen for kr. 150 000,- hver blir det ikke toppfotball på Kongsvinger, og det har svært lite med styrets kompetanse å gjøre. Det går ikke ann på drive billigere i tippeligaen enn man har gjort uansett om man går 3,8 mill i underskudd.

Det er derfor ikke styrets innkompetanse som senker KIL, men manglende økonomiske muskler.

Det må folk bare innse. Trist som faen.

Profile  

PostPosted: 16 Sep 2010, 15:51 
Saftblander

Det er nok ikke langt unna sannheten, men det er bedre å ha et nøkternt budsjett i Adeccoligaen med et ungt spennende lag, enn å starte på nytt i 5. divisjon.

Last edited by Hansen on 16 Sep 2010, 15:51, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 16 Sep 2010, 17:17 
Trener

Hansen wrote:
Det er nok ikke langt unna sannheten, men det er bedre å ha et nøkternt budsjett i Adeccoligaen med et ungt spennende lag, enn å starte på nytt i 5. divisjon.

Ja, men det jeg mente med toppfotball i denne sammenheng var TL og AL.

Slik som dette går nå kunne KIL nesten like godt rykket ned i 2. divisjon for 2 år siden. Bortsett fra gleden vi alle fikk oppleve i 2009 som jo er verdt en hel del da. Prisen for den gleden er vel da skuffelsen i år da.

Derfor kommer jo spørsmålet opp om Henrik Moens redningsaksjon egentlig hadde noen hensikt. På kort sikt var jo svaret på det spørsmålet ja, men på lengre sikt, tydeligvis nei.

Trist som faen.

Last edited by David Justice on 16 Sep 2010, 17:23, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 16 Sep 2010, 17:40 
Saftblander

David Justice wrote:
Hansen wrote:
Derfor kommer jo spørsmålet opp om Henrik Moens redningsaksjon egentlig hadde noen hensikt. På kort sikt var jo svaret på det spørsmålet ja, men på lengre sikt, tydeligvis nei.

Du har et poeng der, men hadde styret vært flinke nok med budjsettet og oppfølging av økonomien, så hadde det å rykke ned vært det værste som kunne skje. Satsningen etter opprykket var i og for seg grei, men man glemte noen vesentlig ting som økonomistyring etc, også har det jo mildt sagt vært forferdelig mye gjennomtrekk nede på brakka da - har mye av skylden det også.

Men vi får da ikke ta sorgende på forskudd - har verken rykka ned eller blitt slått konkurs enda. Jeg tror faktisk vi klarer oss når det gjelder begge deler. Til helga slår vi Ålesund.

Last edited by Hansen on 16 Sep 2010, 17:41, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 16 Sep 2010, 17:43 
Reserve

Ok, kara. Er det på sin plass med en kronerulling igjen? Jeg kan selvsagt trå til nok en gang for å skrape sammen nok til at klubben får pusterom ut sesongen. Tidligere rullingser har innbragt 230.000 kroner. Men det glaldt interne forhold (Tom Nordlie etc). Det er for jævlig at Tippeligaen i sin helhet skal lide for pengemangel hos oss. PÅ VGs forum i dag er det flere som tar til orde for en kronerulling. Også andre klubbers supportere hever seg over "det vanlige nivået" og innser at det er dumt for oss alle om en av klubbene skal forsvinne fra tabellen, med de skjeive konsekvenser det gir. Fler er villige til å gi hvis muligheten byr seg.

Er det noen vits? Er det bryet verdt, så trår jeg til! Gi tilbakemeldinger!

Profile  

PostPosted: 16 Sep 2010, 17:46 
Spiller

David Justice wrote:
Slik som dette går nå kunne KIL nesten like godt rykket ned i 2. divisjon for 2 år siden. Bortsett fra gleden vi alle fikk oppleve i 2009 som jo er verdt en hel del da. Prisen for den gleden er vel da skuffelsen i år da.

Tja, er ikke helt sikker på om jeg er helt enig i det. Om vi ser oss litt rundt er jeg VELDIG sikker på at det er fler klubber som er i KILs situasjon. Feks er nok Bodø/Glimt enda verre ute å kjøre enn KIL da det kommer til stykket. Mener det er veldig sannsynlig at det i løpet av et par-tre år kommer til å være mange klubber i Norge som må revurdere økonomien sin. Noe som igjen vil bety at vi kanskje vil stå igjen med 6-8 lag med god økonomi, og vil være topp 10 i Tippeligaen hver sesong. Så mener jeg det vil bli et sjikt under disse lagene der klubber med stor dugnadsånd og fornuftige budsjetter kan klore seg fast. KIL burde absolutt ha potensiale til å bli en av disse, OM vi overlever 2010.
Spillerne vil også da etterhvert bli nødt til å forholde seg til den nye hverdagen i fotballnorge. Det vil (kanskje heldigvis) ikke være normalen lenger at de gode spillerne i Adeccoligaen tjener 750`-1mill, men har mer "normale" lønninger.

Jeg tror ihvertfall at dette er en sannsynlig utvikling i norsk fotball. Så da håper jeg vi klarer å klore oss fast til livet denne sesong, og at vi igjen kan oppleve noe av det samme som vi gjorde 12.november 2009 på Gjemselund om noen år!

Last edited by Roger Freestone on 16 Sep 2010, 17:51, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 16 Sep 2010, 17:50 
Spiller

Lasse wrote:
Ok, kara. Er det på sin plass med en kronerulling igjen? Jeg kan selvsagt trå til nok en gang for å skrape sammen nok til at klubben får pusterom ut sesongen. Tidligere rullingser har innbragt 230.000 kroner. Men det glaldt interne forhold (Tom Nordlie etc). Det er for jævlig at Tippeligaen i sin helhet skal lide for pengemangel hos oss. PÅ VGs forum i dag er det flere som tar til orde for en kronerulling. Også andre klubbers supportere hever seg over "det vanlige nivået" og innser at det er dumt for oss alle om en av klubbene skal forsvinne fra tabellen, med de skjeive konsekvenser det gir. Fler er villige til å gi hvis muligheten byr seg.

Er det noen vits? Er det bryet verdt, så trår jeg til! Gi tilbakemeldinger!

Ja! Mener nå jeg. Jeg gikk litt slukøret rundt på Gjemselund på søndag og nesten leita etter noe å bruke penger på/ ei bøsse å putte litt penger i... Endte opp med å kjøpe et ekstra skjerf og dobbelt opp med pølser i pausa...

Profile  

PostPosted: 16 Sep 2010, 17:56 
Klubbdirektør

Ja, mener jeg også, selv om jeg ikke er kar :wink: Jeg var også litt slukøret på Gjemselund på søndag, og hadde innstilt meg på og bruke noen hundrelapper på barneakitviteter. Men de var jo gratis... :shock: Så jeg kjøpte en KIL-trøye str. 116 til kr. 450,00, og de vanlige vaflene/pølsene.

Ellers har vårt firma enda ikke mottatt faktura på kjøp av 5 billetter, og det synes jeg er veldig merkelig. Jeg hadde jo betalt den på timen! Og det må jo minst være 50 000 tilsammen i den runden blant firmaene.

Last edited by Libra on 16 Sep 2010, 17:59, edited 2 times in total.

Profile  

PostPosted: 16 Sep 2010, 18:09 
Reserve

Jeg var ikke med på planleggingen av søndagens aktiviteter, men tror nok at Riseth & Co ville gi noe ekstra til alle trofaste og ntilskuere og ungene deres. Så satset man på at folk kjøpte lodd etc. Det jobbes som f.. om dagen, og det går fort i svingene. Lørdag er det imidlertid bakgårdsfest. der er det mulig å bruke penger og ha det moro på en gang! I går la jeg også siste hånd på plakater, annonser etc til årets Anderace. Der er det i hvert fall mulig å kjøpe ender så det svir! Salget starter fredag/lørdag. Kom igjen folk!

At billettene ikke er fakturert, syns jeg også er rart, Libra. Forklaringen er nok kapasitetsproblemer nok en gang. de er ikke så mange der nede i brakka!

Profile  

PostPosted: 16 Sep 2010, 18:12 
Reserve

Jeg ble litt optimist mht tuil kronerulling dersom vi også kan gå ut på VG-nett og det virkelig fins folk der ute som tenker så stort at vi fotballgærnuinger må støtte hverandre i en sånn situasjon. Det er egentlig hjelp til selvhjelp i det lange løp.

Profile  

PostPosted: 16 Sep 2010, 18:14 
Klubbdirektør

De må jo ha kapasitet til og fakturere da..når de er i pengemangel. Det er jo flere som har etterlyst faktura på forskjellig gjennom sesongen. Ellers så synes jeg ikke markedsavdelingen har råd til og være snille nå, selv om det er aldri så koselig tenkt :roll:

Profile  

PostPosted: 16 Sep 2010, 18:16 
Klubbdirektør

Lasse wrote:
Jeg ble litt optimist mht tuil kronerulling dersom vi også kan gå ut på VG-nett og det virkelig fins folk der ute som tenker så stort at vi fotballgærnuinger må støtte hverandre i en sånn situasjon. Det er egentlig hjelp til selvhjelp i det lange løp.

Ja, det er et flott tiltak :D Tenk om de til og med er litt glade i oss :wink:

Profile  

PostPosted: 16 Sep 2010, 18:26 
Klubbdirektør

Lurer bare på hvem som betaler dommerne i b kamper og dame kampene i år? Går det fra Kils budsjett? Har hvert å sett fotball i mange år og de andre klubbene b laget møter tar 50 kr i inngangs pris, men har aldri betalt på Gjemslund enda. B laget har 11 hjemme kamper og må sikkert betale 3-4 tusen til dommerne. Det blir rundt 32-34 tusen i året det.

Profile  

PostPosted: 16 Sep 2010, 18:27 
Trener

Jeg støtter ideen om innsamling til "lukket" konto Lasse. Bedre det enn at bidrag i verste fall går til dividende i et konkursbo. Jeg er villig til å bidra, men ikke for at "investorene" skal måtte bidra mindre.

Denne gangen tror jeg imidlertid at jeg gjerne vite hvor mye de såkallte rike onklene gir før jeg selv gir. Dette p.g.a. all jamring vi har fått høre på grunn av de disse kr. 150 000,- som de måtte opp med for 2 år siden. Det er nå min holdning, ihvertfall nå, for jeg er veldig lei denne jamringa til gruskongen for tiden.

Profile  

PostPosted: 16 Sep 2010, 18:40 
Saftblander

E klar tel å gi penga. Ska gje så mye æ har råd til. Gje mæ et kontonummer. Har også masse kompisa som heie På TIL som vil gi litt.. :wink:

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 799 posts ]  Go to page Previous  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 54  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]