David Justice wrote:
Slik som dette går nå kunne KIL nesten like godt rykket ned i 2. divisjon for 2 år siden. Bortsett fra gleden vi alle fikk oppleve i 2009 som jo er verdt en hel del da. Prisen for den gleden er vel da skuffelsen i år da.
Tja, er ikke helt sikker på om jeg er helt enig i det. Om vi ser oss litt rundt er jeg VELDIG sikker på at det er fler klubber som er i KILs situasjon. Feks er nok Bodø/Glimt enda verre ute å kjøre enn KIL da det kommer til stykket. Mener det er veldig sannsynlig at det i løpet av et par-tre år kommer til å være mange klubber i Norge som må revurdere økonomien sin. Noe som igjen vil bety at vi kanskje vil stå igjen med 6-8 lag med god økonomi, og vil være topp 10 i Tippeligaen hver sesong. Så mener jeg det vil bli et sjikt under disse lagene der klubber med stor dugnadsånd og fornuftige budsjetter kan klore seg fast. KIL burde absolutt ha potensiale til å bli en av disse, OM vi overlever 2010.
Spillerne vil også da etterhvert bli nødt til å forholde seg til den nye hverdagen i fotballnorge. Det vil (kanskje heldigvis) ikke være normalen lenger at de gode spillerne i Adeccoligaen tjener 750`-1mill, men har mer "normale" lønninger.
Jeg tror ihvertfall at dette er en sannsynlig utvikling i norsk fotball. Så da håper jeg vi klarer å klore oss fast til livet denne sesong, og at vi igjen kan oppleve noe av det samme som vi gjorde 12.november 2009 på Gjemselund om noen år!