KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 18 Jul 2025, 17:49

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 799 posts ]  Go to page Previous  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 54  Next
Author Message
 Post subject: Re: Klubbens økonomi..
PostPosted: 14 Sep 2010, 14:29 
Kaptein

Ikke lån penger tel oss nei.......

http://fotball.aftenposten.no/eliteseri ... 179893.ece

Profile  

PostPosted: 14 Sep 2010, 14:36 
Spiller

aaandreas wrote:

ja-ja, hvis vi skal se det positive i det, så ligger vi bare ett poeng bak
# Haugesund 2
# Lillestrøm 2
# Strømsgodset 2
# Tromsø 2
# Sandefjord 2
# Vålerenga 2

...mens vi ligger 5 poeng bak Molde/Hønefoss..., så det skal jo la seg gjøre å ta igjen både de ene og de andre :D
Vi må vel satse på å ta igjen Molde/Hønefoss i første omgang, så følger vel det andre etter litt halv-automatisk tenker jeg, nå som en meget kompetent arbeidsgruppe er satt på saken.

Profile  

PostPosted: 14 Sep 2010, 19:55 
Forumlegende

aaandreas wrote:

Helt grei det.
Da er det jo bare å gi pengene som gaver, så slipper man å engste seg for tilbakebetalingen. :D

Profile  

PostPosted: 15 Sep 2010, 14:23 
Trener

Ser her:

http://www.glomdalen.no/kil/article5310449.ece

Dette betyr vel kroken på døra.

Trodde investorene skulle rydde opp i helgen. Det var det Torstensen uttalte. Da har de vel ikke gjort det likevel da.

Synes gruskongen stønnet fælt over disse 2 millionene delt på 13 investorer de måtte ut med for 2 år siden. 2 mill / 13 = kr. 153 846,- per stk. Er det så ille? Om det nå er 3,8 mill / 13 er det kr. 292 308,- per stk. For mye virker det som da.

Profile  

PostPosted: 15 Sep 2010, 14:54 
Reserve

David Justice wrote:
Synes gruskongen stønnet fælt over disse 2 millionene delt på 13 investorer de måtte ut med for 2 år siden. 2 mill / 13 = kr. 153 846,- per stk. Er det så ille? Om det nå er 3,8 mill / 13 er det kr. 292 308,- per stk. For mye virker det som da.

Etter å ha spyttet x-antall millioner inn i KIL opp gjennom årene, så har jeg full forståelse for at Roy Holth føler at nok er nok. Særlig etter å ha blitt ført så til de grader bak lyset av det nåværende styret når det gjelder økonomien i år. Vi kan ikke belage oss på én manns gjentakende velvilje. Visst er Roy Holth glad i KIL, men jeg tror ikke formuen hans er endeløs, selv om det fortsatt er grus i grustakene hans.

Jeg håper selvfølgelig at han og andre ressurspersoner i distriktet er villige til å stille opp igjen. Men min tålmodighet med styrene i KIL Toppfotball er derimot slutt. Det er akkurat som på trenersiden de siste årene - for lite kontinuitet. KIL må styres av folk som har peiling på økonomi! Historien har jo vist dette gang på gang på gang... Jeg håper det er sant som det står i Glåmdalen, nemlig at Jens Njøsen er tilbake, dog i en rådgivende rolle. Men Njøsen selv har jo ikke kommentert dette...

Mvh
Petter Nord

Profile  

PostPosted: 15 Sep 2010, 16:15 
Klubbdirektør

Nå går det spekulasjoner i Glåmdalen om det blir noen kamp på søndag. I og med at det innebærer utgifter som ikke lar seg betale under en betalingsstopp. Men en betalingsstopp betyr jo ikke kroken på døra. Det er bare et middel man bruker for og unngå og forfordele kreditorene og drive for kreditors regning.

Jeg vil tro at en kamp innebærer mer inntekter enn utgifter, og at kampene må spilles uansett for at klubben ikke skal miste inntekter. Noe annet kan da ikke være mulig.

Last edited by Libra on 15 Sep 2010, 16:26, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 15 Sep 2010, 17:42 
Klubbdirektør

Libra wrote:
Nå går det spekulasjoner i Glåmdalen om det blir noen kamp på søndag. I og med at det innebærer utgifter som ikke lar seg betale under en betalingsstopp. Men en betalingsstopp betyr jo ikke kroken på døra. Det er bare et middel man bruker for og unngå og forfordele kreditorene og drive for kreditors regning.

Jeg vil tro at en kamp innebærer mer inntekter enn utgifter, og at kampene må spilles uansett for at klubben ikke skal miste inntekter. Noe annet kan da ikke være mulig.

Ja, hva skal man si. :( Det må da være en eller annen som kan"gi bort" noen hundre tusen slik at de tiltakene som er satt igang får sjans til å

virke. Jeg har fortsatt trua på at man kan komme ut av situasjonen, men man trenger kanskje litt førstehjelp i form av en økonomisk

adrenalinsprøyte. Jeg trenger snart noe oppkvikkende selv :wink: Det tar på å følge med denne berg og dalbanen gitt. :|

Profile  

PostPosted: 15 Sep 2010, 17:48 
Grævling

Problemet blir vel å få med kreditorer på å vente på betaling, samt å faktisk få ut lønnen i oktober.... og gud vet hvordan de skal komme seg gjennom vinteren!

Uansett hva de får inn på tiltak som nå settes i gang så er det vel til slutt Kommunen og et par andre karer som i bunn og grunn blir avgjørende for om det går veien denne gangen også.... det er bare å legge seg be til høyere makter!

Profile  

PostPosted: 15 Sep 2010, 17:49 
Trener

pnord wrote:
David Justice wrote:

Etter å ha spyttet x-antall millioner inn i KIL opp gjennom årene, så har jeg full forståelse for at Roy Holth føler at nok er nok. Særlig etter å ha blitt ført så til de grader bak lyset av det nåværende styret når det gjelder økonomien i år. Vi kan ikke belage oss på én manns gjentakende velvilje. Visst er Roy Holth glad i KIL, men jeg tror ikke formuen hans er endeløs, selv om det fortsatt er grus i grustakene hans.

Jeg håper selvfølgelig at han og andre ressurspersoner i distriktet er villige til å stille opp igjen. Men min tålmodighet med styrene i KIL Toppfotball er derimot slutt. Det er akkurat som på trenersiden de siste årene - for lite kontinuitet. KIL må styres av folk som har peiling på økonomi! Historien har jo vist dette gang på gang på gang... Jeg håper det er sant som det står i Glåmdalen, nemlig at Jens Njøsen er tilbake, dog i en rådgivende rolle. Men Njøsen selv har jo ikke kommentert dette...

Mvh
Petter Nord

Ja, nå mener jeg absolutt ikke at noen kan kreve at Roy Holth eller andre bidrar med flere penger til KIL kassa eller noe annet formål hvis de ikke selv ønsker det. Det jeg reagerte noe på var at beløpet for 2 år siden: 2 mill. for å kjøpe spillestallen?? ble fremstillt som en veldig tung bør.

Profile  

PostPosted: 15 Sep 2010, 17:51 
Klubbdirektør

Roll: Du sier noe...det er ikke det behageligste stedet og ha hjertet sitt om dagen, nei :cry: Men denne betalingsstoppen er jo ikke noen dramatisk forandring fra forrige uke. Teknisk konkurs - insolvens, og en naturlig konsekvens av det er jo nettopp betalingsstopp. Så det betyr jo bare at hjelpen ikke er på plass - enda i hvert fall....

Last edited by Libra on 15 Sep 2010, 17:52, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 15 Sep 2010, 17:52 
Klubbdirektør

Raggen wrote:
Problemet blir vel å få med kreditorer på å vente på betaling, samt å faktisk få ut lønnen i oktober.... og gud vet hvordan de skal komme seg gjennom vinteren!

Uansett hva de får inn på tiltak som nå settes i gang så er det vel til slutt Kommunen og et par andre karer som i bunn og grunn blir avgjørende for om det går veien denne gangen også.... det er bare å legge seg be til høyere makter!

Ja, det skader nok ikke å ta med KIL i aftenbønnen framover :| Herregud, ditt dyre navn og ære..

Profile  

PostPosted: 15 Sep 2010, 19:40 
Trener

Libra wrote:
Roll: Du sier noe...det er ikke det behageligste stedet og ha hjertet sitt om dagen, nei :cry: Men denne betalingsstoppen er jo ikke noen dramatisk forandring fra forrige uke. Teknisk konkurs - insolvens, og en naturlig konsekvens av det er jo nettopp betalingsstopp. Så det betyr jo bare at hjelpen ikke er på plass - enda i hvert fall....

Det er jo nettopp det siste du skriver som er poenget. Hjelpen skulle jo fikses i helgen i følge Torstensen. Det kan umulig ha skjedd etter dagens melding å dømme. Dermed gjenstår vel bare 2-3 spørsmål:

Hvorfor har det ikke skjedd? Og, egentlig, det eneste spørsmålet av betydning. Kommer hjelpen i det hele tatt? Samt, hvis den kommer, når kommer den da?

Profile  

PostPosted: 15 Sep 2010, 20:11 
Klubbdirektør

David Justice wrote:
Libra wrote:

Det er jo nettopp det siste du skriver som er poenget. Hjelpen skulle jo fikses i helgen i følge Torstensen. Det kan umulig ha skjedd etter dagens melding å dømme. Dermed gjenstår vel bare 2-3 spørsmål:

Hvorfor har det ikke skjedd? Og, egentlig, det eneste spørsmålet av betydning. Kommer hjelpen i det hele tatt? Samt, hvis den kommer, når kommer den da?

Etter som jeg leste i Glåmdalen, så hadde de sitt første møte søndag kveld. Så og håpe på noen løsning i helgen var nok og overdrive.

Profile  

PostPosted: 15 Sep 2010, 20:18 
Klubbdirektør

David Justice wrote:
Libra wrote:

Tenk deg at stemmen til Tom Mathiesen leser de siste spørsmålene og du kommer rett inn i en Brødrene Dal episode....
"Hvorfor har det ikke skjedd? Kommer hjelpen i det hele tatt? Og hvis den kommer, når kommer den da? Følg med i neste episode av Eventyret om KIL :!: " :wink:

Profile  

PostPosted: 15 Sep 2010, 20:51 
Kaptein

Må bare si at jeg er forferdelig skuffet over styret. Hvordan i all verden har vi greid å havne i et værre uføre enn for ett år siden?
Hvor mye av problemene ble arvet fra det forrige styret?

Jeg tror det beste ville være om en investorgruppe kjøpte KIL og tok over styringa selv.
Hvordan kan vi forvente at folk som Roy Holth skal betale gang på gang mens styrene kjører det over styr.

Jens Njøsen var ikke alltid så populær når vi ønsket oss forsterkninger, men han hadde iallefall nogenlunde kontroll og holdt igjen når man måtte.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 799 posts ]  Go to page Previous  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 54  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]