Libra wrote:
Roll wrote:
Raggen wrote:
Lurer på hvem det blir mulig å få inn i neste styre i KIL TF etter denne sesongen, nå har vel snart alle tenkelige personer enten vært innom de senere år, eller takket nei. Slår vel ikke ned som noen bombe om også de som sitter der i år har fått nok de også.
H. Mohn gjorde en fantastisk jobb for KIL, men gikk vel på en smell. Syns det er vanskelig å sette andre opp mot hans innsats så lenge en ikke kjenner snev av fakta rundt dette med ferier eller hva som egentlig blir gjort i kulissene nå.
Jeg synes ikke det er så vanskelig. Han jobbet og slet - og det ga resultater. Han virker på meg som en ildsjel med glød og entusiasme. Og slike ildsjeler kan det virke som om KIL mangler i dag, og de vokser jo heller ikke på trær. I hvert fall er de ikke synlige/hørbare for meg, om de skulle finnes.
Ære være Mohn for det han fikk til med KIL, men nå er det vel også slik at han møtte veggen underveis. Er det slik at det skal være et krav at folk må jobbe til de stuper før vi skal være fornøyd uten å klage?
Grunnen til at styrejobben i KIL er så fordømt krevende kommer som et direkte resultat av at det er så ALT FOR FÅ ansatte til å ta seg av den daglige driften. Det viser seg jo år etter år at styret må gå inn og nærmest ta over daglige arbeidsoppgaver. Skal KIL overleve som klubb så må stallen av adminsitrativt ansatte styrkes, VESENTLIG! Alternativt så må det etableres klare systemer/rutiner som gjør det mulig å ha kontroll selv med få ansatte. Så kanskje også et styre får jobbe under forhold de kan klare å ta seg av.
Dette vil selvfølgelig koste penger, noe som betyr mindre penger til det sportslige. Men så er det vel også gjerne slik at hvis du får en fungerende organisasjon opp på bena så vil også dette i seg selv fort generere mer penger inn.
Og når dette er sagt så vil jeg også ta med at jeg har stor tro på vår nye daglige leder. Men han klarer vel ikke snu trill rundt på organisasjonen på bare noen få mnd.