KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 18 Jul 2025, 11:24

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 799 posts ]  Go to page Previous  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 54  Next
Author Message
 Post subject: Re: Klubbens økonomi..
PostPosted: 06 Sep 2010, 15:21 
Klubbdirektør

Eller for og si det på en annen måte...Hvor mye ferie hadde Henrik Mohn, og hvor mye hadde han i kompensasjon for det arbeidet han utførte? Både som daglig leder og styreleder? Ikke at vi kan regne med så mange personer av hans kaliber, men en mellomting mellom og ofre seg helt og gi blaffen - i krisetider, hadde ikke vært urimelig og forvente, synes jeg.

Profile  

PostPosted: 06 Sep 2010, 16:42 
Grævling

Lurer på hvem det blir mulig å få inn i neste styre i KIL TF etter denne sesongen, nå har vel snart alle tenkelige personer enten vært innom de senere år, eller takket nei. Slår vel ikke ned som noen bombe om også de som sitter der i år har fått nok de også.

Profile  

PostPosted: 06 Sep 2010, 16:48 
Klubbdirektør

Hvis det er noe KIL neste sesong da? Jeg tar ikke det for gitt. Hva tror du er grunnen til at folk i styret går trøtt etter en tid? Jeg skjønner jo at det øknomiske er en belastning, men utover det?

Last edited by Libra on 06 Sep 2010, 16:50, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 06 Sep 2010, 16:49 
Klubbdirektør

Raggen wrote:
Lurer på hvem det blir mulig å få inn i neste styre i KIL TF etter denne sesongen, nå har vel snart alle tenkelige personer enten vært innom de senere år, eller takket nei. Slår vel ikke ned som noen bombe om også de som sitter der i år har fått nok de også.

H. Mohn gjorde en fantastisk jobb for KIL, men gikk vel på en smell. Syns det er vanskelig å sette andre opp mot hans innsats så lenge en ikke kjenner snev av fakta rundt dette med ferier eller hva som egentlig blir gjort i kulissene nå.

Profile  

PostPosted: 06 Sep 2010, 16:57 
Grævling

Da kan det meldes at omtalte fungerende styreleder hadde ferie siste uke i juni samt første uke i juli, altså lenge FØR disse problemene ble kjent! Ellers meldes det om at det jobbes døgnet rundt om dagen med å redde klubben.

Da kan kanskje fokuset her inne også rettes over på nettopp dette? Hva må til? Skal vi fortsette å lete etter noen å henge opp etter veggen? Eller prøve å bidra til noe konstruktivt som faktisk kan generere litt penger inn i kassa til KIL? Helst litt raskt? Noen som har forslag? Og hvis noen har forslag..... er det noen som er villige til å lette litt på ræva selv, for faktisk å få gjennomført sine egne forslag?

Profile  

PostPosted: 06 Sep 2010, 16:57 
Klubbdirektør

Roll wrote:
Raggen wrote:

H. Mohn gjorde en fantastisk jobb for KIL, men gikk vel på en smell. Syns det er vanskelig å sette andre opp mot hans innsats så lenge en ikke kjenner snev av fakta rundt dette med ferier eller hva som egentlig blir gjort i kulissene nå.

Jeg synes ikke det er så vanskelig. Han jobbet og slet - og det ga resultater. Han virker på meg som en ildsjel med glød og entusiasme. Og slike ildsjeler kan det virke som om KIL mangler i dag, og de vokser jo heller ikke på trær. I hvert fall er de ikke synlige/hørbare for meg, om de skulle finnes.

Profile  

PostPosted: 06 Sep 2010, 17:04 
Klubbdirektør

Raggen wrote:
Da kan det meldes at omtalte fungerende styreleder hadde ferie siste uke i juni samt første uke i juli, altså lenge FØR disse problemene ble kjent! Ellers meldes det om at det jobbes døgnet rundt om dagen med å redde klubben.

Da kan kanskje fokuset her inne også rettes over på nettopp dette? Hva må til? Skal vi fortsette å lete etter noen å henge opp etter veggen? Eller prøve å bidra til noe konstruktivt som faktisk kan generere litt penger inn i kassa til KIL? Helst litt raskt? Noen som har forslag? Og hvis noen har forslag..... er det noen som er villige til å lette litt på ræva selv, for faktisk å få gjennomført sine egne forslag?

Når noen har drept mora di, så er det veldig naturlig og ville finne morderen :wink: Var det ikke en som foreslo en sms-aksjon her før i dag? Men der er jo Byen vår allerede i gang, så jeg. Så det var jo kanskje litt dumt?

Profile  

PostPosted: 06 Sep 2010, 17:13 
Grævling

Libra wrote:
Roll wrote:
Raggen wrote:

Jeg synes ikke det er så vanskelig. Han jobbet og slet - og det ga resultater. Han virker på meg som en ildsjel med glød og entusiasme. Og slike ildsjeler kan det virke som om KIL mangler i dag, og de vokser jo heller ikke på trær. I hvert fall er de ikke synlige/hørbare for meg, om de skulle finnes.

Ære være Mohn for det han fikk til med KIL, men nå er det vel også slik at han møtte veggen underveis. Er det slik at det skal være et krav at folk må jobbe til de stuper før vi skal være fornøyd uten å klage?

Grunnen til at styrejobben i KIL er så fordømt krevende kommer som et direkte resultat av at det er så ALT FOR FÅ ansatte til å ta seg av den daglige driften. Det viser seg jo år etter år at styret må gå inn og nærmest ta over daglige arbeidsoppgaver. Skal KIL overleve som klubb så må stallen av adminsitrativt ansatte styrkes, VESENTLIG! Alternativt så må det etableres klare systemer/rutiner som gjør det mulig å ha kontroll selv med få ansatte. Så kanskje også et styre får jobbe under forhold de kan klare å ta seg av.

Dette vil selvfølgelig koste penger, noe som betyr mindre penger til det sportslige. Men så er det vel også gjerne slik at hvis du får en fungerende organisasjon opp på bena så vil også dette i seg selv fort generere mer penger inn.

Og når dette er sagt så vil jeg også ta med at jeg har stor tro på vår nye daglige leder. Men han klarer vel ikke snu trill rundt på organisasjonen på bare noen få mnd.

Profile  

PostPosted: 06 Sep 2010, 17:21 
Grævling

Libra wrote:
Raggen wrote:

Når noen har drept mora di, så er det veldig naturlig og ville finne morderen :wink: Var det ikke en som foreslo en sms-aksjon her før i dag? Men der er jo Byen vår allerede i gang, så jeg. Så det var jo kanskje litt dumt?

Det er vel ikke et eneste forslag i denne situasjonen som er dumt. Selv er jeg heller ikke helt satt inn i alt som er av planer for tiltak om dagen da jeg er rimelig nedsylta med annet. Men er det noe jeg ønsker meg mer enn noe annet så er det at folk gjerne hjelper til selv for å få dratt inn kroner. Det kan gjøres på alvorlig mange forskjellige måter. Bare det å overtale noen nye til å bli med på kamp hjelper. Om noen klarer å finne en rik onkel som kan donere 3 mill så er selvfølgelig det også hjertlig velkommen, vil jeg tro ;-)

Men jeg vet av erfaring hvordan det har vært de siste årene. Forslag om hva som kan/bør gjøres raser inn, både til KIL og til oss i KIL SK, men det hjelper liksom ikke stort når vi ikke har kapasitet til å ta tingene videre, eller at de som kommer med forslagene heller ikke har mulighet selv. Da strander det av seg selv. Hadde vært så jævlig bra om noen kunne tatt litt tak på egenhånd. Det er som det er med alt i Kongsvinger, skal vi få noe til å fungere må vi helst trå til selv ;-)

Profile  

PostPosted: 06 Sep 2010, 17:27 
Klubbdirektør

Lasse Andreassen da...? Eller fikk han nok etter forrige runde med innsamling? Det bør jo foregå en innsamling på vegne av supporterklubben, og da bør jo du, Raggen, være frontfigur, synes jeg.

Last edited by Libra on 06 Sep 2010, 17:37, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 06 Sep 2010, 17:37 
Grævling

Han står vel allerde på dag og natt for KIL. Men jeg vet ikke helt hva som kan fungere denne gangen jeg gitt. Det nytter liksom ikke å kjøre kronerulling år etter år etter år heller. Det beste hadde vel vært om folk støttet opp ved å møte opp på det KIL nå kjører på av arrangementer. Og best av alt hadde det vært med fulle tribuner på årets 4 siste hjemmekamper!

Profile  

PostPosted: 06 Sep 2010, 17:40 
Klubbdirektør

Ja, det hadde vært glimrende med fulle tribuner. Og det er jo mange som hjelper til med den biten , har jeg skjønt. Og det er jo flott :wink: Jeg la til i forrige innlegg at jeg synes supporterklubben bør arrangere en innsamling, men med deg som frontfigur. Vet ikke om du så det...

Profile  

PostPosted: 06 Sep 2010, 18:48 
Klubbdirektør

Det får KIL fikse selv. Kan ikke tørke dem i ræva hver gang de roper "feeeerdiig"
Ble stifta 1892, begynner å bli stor nå! ;)

Profile  

PostPosted: 06 Sep 2010, 19:08 
Klubbdirektør

En innsamling nå hadde ikke gitt mange kronene i kassa. Hadde vel et par stk i fjor vel, så folk er drit kje tigging hvert år til Kil. Skjønner det. Men hvorfor kan ikke Kil prøve litt selv da. Dem har da 17-18 mann i stallen så da kan vel dem finne på ett eller annet også. Ikke bare få oss til å hjelpe hele tiden.

Profile  

PostPosted: 08 Sep 2010, 17:51 
Klubbdirektør

Stort av Vidar Riseth å legge ut alle draktene sin til auksjon! Det viser stor kjærlighet til klubben og gir enda en stjerne i boka for lojalitet. En

hedersmann verdig. :D

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 799 posts ]  Go to page Previous  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 54  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]