KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 18 Jul 2025, 08:29

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 799 posts ]  Go to page Previous  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 54  Next
Author Message
 Post subject: Re: Klubbens økonomi..
PostPosted: 05 Sep 2010, 22:54 
Klubbdirektør

Når det gjelder antall publikummere, priser og alt det der..Jeg lurer på om det er mange som har sånne vrangsforestillinger som han som kommenterte i Glåmdalen i kveld:

"Første betingelse for og oppnå fulle tribuner,og få inn penger er og gjøre noe med bilettprisene. Disse henger ikke på greip ! Hvordan er det mulig og ha lik bilettpris for alle,og ikke tenke på barn/honnør priser ?? Nei,når det gjelder den biten av økonomien så har dem seg serlv og takke !!"

De lager tydeligvis sine egne sannheter, mange, i stedet for og undersøke hvordan det er i virkeligheten :roll:

Profile  

Post subject: Re: Konst. styreleder
PostPosted: 05 Sep 2010, 23:26 
Grævling

Plazan wrote:
Har fått høre at KILs konstituerte styreleder Kent Inge Waaler dro på to ukers ferie - rett etter at de økonomiske problemene kom for en dag. Det sier ABSOLUTT ALT om hva slags supperåd som styrer sjappa.

Med slike holdninger fra dem som skal lede redningsaksjonen, er det bare å gi opp.

Det føles litt merkelig og drive å "forsvare" KIL slik situasjonen har blitt, og ikke kjenner jeg til situasjonen rundt denne ferien. Men det er nå en gang slik at disse folka som sitter i styret til KIL ikke tjener et rødt øre. I tillegg har de familie å forholde seg til, som folk flest. Og det er kanskje slik at ekteskap og unger er viktigere for enkelte enn KIL, tross alt. Det viser seg bare i feriemånede på tilskuertallene nede på Gjemselund hvordan folk flest prioriterer. Gud bedre.... la nå mannen få ferie som alle andre i dette landet. Det er fortsatt nok av andre som kan ta tak i disse ukene!

Profile  

PostPosted: 05 Sep 2010, 23:38 
Klubbdirektør

Raggen wrote:
Plazan wrote:
Har fått høre at KILs konstituerte styreleder Kent Inge Waaler dro på to ukers ferie - rett etter at de økonomiske problemene kom for en dag. Det sier ABSOLUTT ALT om hva slags supperåd som styrer sjappa.

Med slike holdninger fra dem som skal lede redningsaksjonen, er det bare å gi opp.

Det føles litt merkelig og drive å "forsvare" KIL slik situasjonen har blitt, og ikke kjenner jeg til situasjonen rundt denne ferien. Men det er nå en gang slik at disse folka som sitter i styret til KIL ikke tjener et rødt øre. I tillegg har de familie å forholde seg til, som folk flest. Og det er kanskje slik at ekteskap og unger er viktigere for enkelte enn KIL, tross alt. Det viser seg bare i feriemånede på tilskuertallene nede på Gjemselund hvordan folk flest prioriterer. Gud bedre.... la nå mannen få ferie som alle andre i dette landet. Det er fortsatt nok av andre som kan ta tak i disse ukene!

Sant nok, Raggen. Vet ingenting om dette bortsett fra det jeg leste her inne. Men det virker litt merkelig etter hvordan ståa i klubben er.

Det er vel et sunnhetstegn at familien fortsatt er viktigere en KIL. Faktisk. Men det går an å ha flere tanker i hodet samtidig, og det er ikke

mye som føles viktigere enn KIL for tida. Håper flere har det slik og ikke gir opp i kaoset rundt økonomi og ellers ustabile forhold.

Profile  

PostPosted: 06 Sep 2010, 00:49 
Materialforvalter

Raggen wrote:
Plazan wrote:

Ja, for Guds skyld. Kanskje alle i styret bør spandere på seg noen uker i Syden? Har du røyka sokka dine, ell??? Spiller da for fa## ingen rolle om dette er frivillige verv!!! Har man påtatt seg en ansvarsfullt verv, så følger det - JA - ansvar med. Blir som om jeg skulle finne ut at jeg sto i fare for å miste jobben grunnet nedskjæringer - for deretter å bestille meg tur til Kanariøyene. Mulig du ikke synes det er så nøye med klubbens overlevelse, arbeidsplasser, osv. - men hold det i så fall for deg sjøl. Makan.

Profile  

PostPosted: 06 Sep 2010, 01:04 
Grævling

Plazan wrote:
Raggen wrote:
Plazan wrote:

Ja, for Guds skyld. Kanskje alle i styret bør spandere på seg noen uker i Syden? Har du røyka sokka dine, ell??? Spiller da for fa## ingen rolle om dette er frivillige verv!!! Har man påtatt seg en ansvarsfullt verv, så følger det - JA - ansvar med. Blir som om jeg skulle finne ut at jeg sto i fare for å miste jobben grunnet nedskjæringer - for deretter å bestille meg tur til Kanariøyene. Mulig du ikke synes det er så nøye med klubbens overlevelse, arbeidsplasser, osv. - men hold det i så fall for deg sjøl. Makan.

Spesielt, nå diskuterer jeg ikke saken med fungerende styreleder, for jeg kjenner ikke til når han booka ferien. Men nei, jeg hadde ikke tatt sjanens på å miste familen pga et frivillig verv, og der er vel de fleste av oss, vil jeg tro.

Ellers så røyker jeg ikke sokker, i så fall hadde jeg snusa dem!

Profile  

PostPosted: 06 Sep 2010, 09:43 
Klubbdirektør

Raggen: Du skjønner sikkert at det kan virke litt "irriterende" hvis du gir et inntrykk av og ivareta styrets interesser/prioriteringer, framfor supporternes? I og med at du er supporterformann, mener jeg?

Profile  

PostPosted: 06 Sep 2010, 10:12 
Grævling

Libra wrote:
Raggen: Du skjønner sikkert at det kan virke litt "irriterende" hvis du gir et inntrykk av og ivareta styrets interesser/prioriteringer, framfor supporternes? I og med at du er supporterformann, mener jeg?

Jo jøss, men jeg forbeholder meg bare retten til å prøve å ha litt gangsyn i elendighetens virrvarr. Det er nok av folk som farer opp uten å kjenne til hvordan ståa egentlig er, eller hva som er årsaken til at ting blir som de blir. Slik har det vært i en årrekke rundt denne klubben. KIL får til stor del ta skylden selv da det stort sett er umulig å få noe innsikt i hvorfor ting faktisk blir som det blir, år etter år. Det er ikke rart at folk "går av skaftet".

I tillegg er jeg ingen tilhenger av å henge meg på hylekoret som skal ha den ene og den andre avsatt. Også det, år etter år... enten det gjelder trenere, ansatte eller folk i styret. Det finnes faktisk ingen gode alternativer til folk som vil/gidder å ta over, i hvert fall ikke som klubben har råd til å hente inn.

Ellers så har jeg muligens et litt annet syn på det å drive supporterklubb i Kongsvinger enn det de har andre steder i landet. Ta feks Plankehaugen i Fredrikstad. Der virker det som om hovedoppgaven er å skremme klubben de er supportere av til å gjøre som "de selv vil" ved å konstant være ute å krangle offentlig med hvordan alt gjøres. Kritisere gud og hvermann av trenere, ledere og spillere er tydelig det som er greia. Mulig vi kunne kjørt denne linja her også, men i en klubb med våre ressurser så ser jeg det heller som mer nyttig at vi heller gjør så godt vi kan med å hjelpe til med å gjøre klubben så bra den kan få blitt, under de forutsetninger den faktisk har..... men det er nå bare mitt syn på saken!

Profile  

PostPosted: 06 Sep 2010, 10:49 
Trener

Det er lett for oss utenforstående å være negative og kritisere. Men jeg tror alle som hadde vært i den samme situasjonen ville ha gjort akkurat det samme!

Dessuten er det lov til å stille opp selv dersom man er misfornøyd med hvordan ting blir styrt. Det er bare å melde seg inn i klubben og stille opp på årsmøtet og melde seg som kandidat.. På den måten får man virkelig utrettet noe, og DA kan man også klage dersom ting ikke er slik man ønsker..

Jeg håper bare at alle kan snu denne negative oppmerksomheten til noe positivt, slik at man får reddet klubben! Hva m å dra i gang en sms-aksjon/innsamlingsaksjon ala den til Nordlie?

Profile  

PostPosted: 06 Sep 2010, 11:02 
Klubbdirektør

Raggen: Jeg er enig med deg i at manglende informasjon er utrolig frustrerende, og at svaret alt for ofte er "det har vi ingen kommentar til". Og når man mangler informasjon så er det duket for slike ting som du nevner. De gangene jeg har vært i kontakt med KIL, og da dreier det seg om støtte av forskjellig slag, så er det omtrent ikke svar og få. Nå sist, da jeg bestilte 5 billetter på firmaet vårt: Ingen bekreftelse på bestillingen, før jeg leser på kil.no/nyheter at den er mottatt. Og på spørsmål om vi kan velge billetter hvor vi vil, heller ikke noe svar....Det var et lite sidespor, men ganske illustrerende for hvordan informasjonen/kommunikasjonen fungerer.

Ellers er vel " han/hun må gå!" et tegn i tiden, som går igjen i mange sammenhenger, og jeg er helt enig med deg i at det har blitt en uting.

Jeg er også helt enig med deg i at FFK er et skrekkeksempel når det gjelder supporterklubber, så det er ikke veien og gå. Men takk for at du ga meget innblikk i hvordan du tenker, og det har jeg full respekt for :wink:

Last edited by Libra on 06 Sep 2010, 11:03, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 06 Sep 2010, 11:32 
Grævling

Sigurd wrote:
...Dessuten er det lov til å stille opp selv dersom man er misfornøyd med hvordan ting blir styrt. Det er bare å melde seg inn i klubben og stille opp på årsmøtet....

Ja det skal rett og slett bli meget spennende å se hvor mange som dukker opp på torsdagens møte. Jeg får vel neppe kommet meg unna noe jobb-greier selv så jeg får deltatt, men jeg tror vel heller ikke så mange av disse "Jan Johansen-folka" kommer til å svinge innom ;-)

Profile  

PostPosted: 06 Sep 2010, 13:03 
Materialforvalter

Plazan wrote:

Nå syns jeg det er på tide å få huet ut av ræva. Ingen som sitter i styret har så mye som fem øre i kompensasjon. Kent Inge Waaler var i utgangspunktet styremedlem, ikke styrets leder, men etterhvert som folk har falt fra har han påtatt seg mer ansvar. Det er slett ikke sikkert det er det han ønsket seg, men han har i alle fall ikke forlatt skuta! Kanskje han skulle få litt kredit for det, og ikke pes for at han tar en (sikkert) velfortjent ferie. I disse moderne tider skulle det ikke forundre meg om han er å få tak i både via mail og telefon også.

Av og til er det lov å bruke huet før man setter igang å bælje. :evil:

Profile  

PostPosted: 06 Sep 2010, 13:34 
Klubbdirektør

De som sitter i styret vet hvor mye jobb dette innebærer. Så det er ingen unnskyldning. Og de vet også at det er gratis jobbing. Og til den som tar på seg å være styreleder vet også hva det går ut på. Men slike utskiftinger som det har hvert i styret de siste 2 årene er ikke bra. Da for man ikke noe innblikk i hva de andre har drevet med før. Men det skal vel gå an å få inn et styre som kan sitte der i 1 år uten å trekke seg.

Profile  

PostPosted: 06 Sep 2010, 14:14 
Klubbdirektør

Janko wrote:
De som sitter i styret vet hvor mye jobb dette innebærer. Så det er ingen unnskyldning. Og de vet også at det er gratis jobbing. Og til den som tar på seg å være styreleder vet også hva det går ut på. Men slike utskiftinger som det har hvert i styret de siste 2 årene er ikke bra. Da for man ikke noe innblikk i hva de andre har drevet med før. Men det skal vel gå an å få inn et styre som kan sitte der i 1 år uten å trekke seg.

Å få kvalifiserte kandidater til et så viktige verv som samtidig gløder for KIL har vel vist seg å ikke være så enkelt. Og om man vet graden av arbeid man påtar seg er vel ikke alltid sikkert. I tillegg skjer det jo vannvittig mye som styret skal ta stilling til hele tiden. Det har vært helt ekstremt de siste åra. Det er enkelt å kritisere ledelsen og sentrale KIL folk. Jeg tror alle gjør så godt de kan, men med den ustabiliteten det har vært over lengre tid blir det slitsomt å ha ansvar og folk blir utbrent. (Folk får kanskje ansvar for ting de egentlig ikke makter i andres fravær osv.)

Klubben er inne i en vanskelig tid og det er viktig å stå sammen nå. Alle må jobbe steinhardt får å redde klubben, og så får en eventuell oppvask tas senere.

Profile  

PostPosted: 06 Sep 2010, 14:33 
Grævling

Roll wrote:
Klubben er inne i en vanskelig tid og det er viktig å stå sammen nå. Alle må jobbe steinhardt får å redde klubben, og så får en eventuell oppvask tas senere.

Ja, det er vel dette som bør være fokus nå, men det er selvfølgelig irriterende at det skal være nødvendig hvert jævla år.

Profile  

PostPosted: 06 Sep 2010, 15:05 
Materialforvalter

Pulverheksa wrote:
Plazan wrote:

Nå syns jeg det er på tide å få huet ut av ræva. Ingen som sitter i styret har så mye som fem øre i kompensasjon. Kent Inge Waaler var i utgangspunktet styremedlem, ikke styrets leder, men etterhvert som folk har falt fra har han påtatt seg mer ansvar. Det er slett ikke sikkert det er det han ønsket seg, men han har i alle fall ikke forlatt skuta! Kanskje han skulle få litt kredit for det, og ikke pes for at han tar en (sikkert) velfortjent ferie. I disse moderne tider skulle det ikke forundre meg om han er å få tak i både via mail og telefon også.

Av og til er det lov å bruke huet før man setter igang å bælje. :evil:

Jeg vet veldig godt at vi ikke kan sammenligne oss med andre klubber i Tippeligaen; verken på eller utenfor banen. Derfor kan jeg heller illustrere med lokale klubber i divisjonen under oss. Er det sannsynlig at en styreleder i Nybergsund eller HamKam hadde dratt på ferie midt i en økonomisk krise? Dere vet alle svaret på det spørsmålet. Selvfølgelig hadde man sørget for å legge all mulig innsats UMIDDELBART. Sundet hadde for øvrig en økonomisk utfordring for tidligere i høst / sommer. Der frontet styreleder, som også gjør jobben på dugnad, en enorm vilje og innsats for å redde lisens. Og klarte det.
Det er fælt å måtte minne enkelte av dere om følgende: I Glåmdalsdistriktet er faktisk KIL Toppfotball en vesentlig markedsaktør; det er bare å se på budsjettet. En rekke investorer og sponsorer er med på å bidra til verdiskaping i forhold til det å ha et lag høyt oppe i norsk fotball. Hva i all verden skal disse bidragsyterne tro når de som (frivillig) har sagt ja til å forvalte et styreverv trekker seg unna når det blåser storm i kastene? Det innbyr jo ikke akkurat til iver og lyst i form av pengebidrag i framtida. Jada, jeg vet at denne Waaler er ”frivillig dugnadsarbeider”. Men ærlig talt: Det frigjør ham ikke fra det faktum at han sitter på en stor forpliktelse. Dette bør han kjenne på sjøl, men like viktig er føringene som legges ved ansettelser / konstitueringer. Det siste er i så fall ikke Waalers feil (hvis det er slik at konstitueringen foregikk uten klare bindinger). Men igjen: Å løpe fra dette må, mildt uttrykt, vise en ”viss” mangel på samvittighet og ansvarsfølelse. Igjen: Signaleffekten som går ut til samfunnsaktørene er, beklager ordbruken: rævva.

Det er klubben vi snakker om her. Være eller ikke være. Da bør kanskje paraplydrinker og bading utsettes til en annen anledning..?

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 799 posts ]  Go to page Previous  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 54  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]