Pulverheksa wrote:
Plazan wrote:
Ja, for Guds skyld. Kanskje alle i styret bør spandere på seg noen uker i Syden? Har du røyka sokka dine, ell??? Spiller da for fa## ingen rolle om dette er frivillige verv!!! Har man påtatt seg en ansvarsfullt verv, så følger det - JA - ansvar med. Blir som om jeg skulle finne ut at jeg sto i fare for å miste jobben grunnet nedskjæringer - for deretter å bestille meg tur til Kanariøyene. Mulig du ikke synes det er så nøye med klubbens overlevelse, arbeidsplasser, osv. - men hold det i så fall for deg sjøl. Makan.
Nå syns jeg det er på tide å få huet ut av ræva. Ingen som sitter i styret har så mye som fem øre i kompensasjon. Kent Inge Waaler var i utgangspunktet styremedlem, ikke styrets leder, men etterhvert som folk har falt fra har han påtatt seg mer ansvar. Det er slett ikke sikkert det er det han ønsket seg, men han har i alle fall ikke forlatt skuta! Kanskje han skulle få litt kredit for det, og ikke pes for at han tar en (sikkert) velfortjent ferie. I disse moderne tider skulle det ikke forundre meg om han er å få tak i både via mail og telefon også.
Av og til er det lov å bruke huet før man setter igang å bælje.

Jeg vet veldig godt at vi ikke kan sammenligne oss med andre klubber i Tippeligaen; verken på eller utenfor banen. Derfor kan jeg heller illustrere med lokale klubber i divisjonen under oss. Er det sannsynlig at en styreleder i Nybergsund eller HamKam hadde dratt på ferie midt i en økonomisk krise? Dere vet alle svaret på det spørsmålet. Selvfølgelig hadde man sørget for å legge all mulig innsats UMIDDELBART. Sundet hadde for øvrig en økonomisk utfordring for tidligere i høst / sommer. Der frontet styreleder, som også gjør jobben på dugnad, en enorm vilje og innsats for å redde lisens. Og klarte det.
Det er fælt å måtte minne enkelte av dere om følgende: I Glåmdalsdistriktet er faktisk KIL Toppfotball en vesentlig markedsaktør; det er bare å se på budsjettet. En rekke investorer og sponsorer er med på å bidra til verdiskaping i forhold til det å ha et lag høyt oppe i norsk fotball. Hva i all verden skal disse bidragsyterne tro når de som (frivillig) har sagt ja til å forvalte et styreverv trekker seg unna når det blåser storm i kastene? Det innbyr jo ikke akkurat til iver og lyst i form av pengebidrag i framtida. Jada, jeg vet at denne Waaler er ”frivillig dugnadsarbeider”. Men ærlig talt: Det frigjør ham ikke fra det faktum at han sitter på en stor forpliktelse. Dette bør han kjenne på sjøl, men like viktig er føringene som legges ved ansettelser / konstitueringer. Det siste er i så fall ikke Waalers feil (hvis det er slik at konstitueringen foregikk uten klare bindinger). Men igjen: Å løpe fra dette må, mildt uttrykt, vise en ”viss” mangel på samvittighet og ansvarsfølelse. Igjen: Signaleffekten som går ut til samfunnsaktørene er, beklager ordbruken: rævva.
Det er klubben vi snakker om her. Være eller ikke være. Da bør kanskje paraplydrinker og bading utsettes til en annen anledning..?