Libra wrote:
2) Ang. lønn til spillerene, så er det så enkelt som hvis man vil være med i TL, så må man lønne det som markedet tilsier at det skal være. Og jeg tror KIL har fått spillere med en ganske normal lønn, sett i forhold til markedet.
1) Tenk en annen situasjon - men motsatt: Jeg driver en bensinstasjon i Kongsvinger, men jeg må ha mye mer for literen enn andre, fordi jeg har så dårlig råd og trenger mer penger...Tror ikke den stasjonen hadde solgt mye bensin, og at kundene hadde følt noen medlidenhet med meg. Det er markedsprisen som teller, og folk velger det som er best for dem

1) Oops, av flere forskjellige grunner fikk ikke de andre stasjonene bensin på laaange tider, så laaange tider at bilistenes tanker ble tomme.
Da kom de til deg og kjøpte.
2) Lønningene til mange KIL-spillere er vel som du sier relativt normale i forhold til mange andre.
Men hvorfor da ikke bruke tanken i 1), å hente inn spillere som var rimeligere enn de dyreste.
Man må rett og slett ta et valg, og uansett må man jo ha orden på sakene.
Men vi skal huske på at man kon skakt ut i år da stallen var tynn og skadebefengt store deler av vinteren.
Og så skal vi også huske på at
- Sturød fikk skader da formen var mot toppen
- Ryen ble tidlig skadet (og virket god i år)
- Riseth måtte kaste inn håndkleet i sommer
- Månsson ble skadet da han så bedre ut enn noensinne
- Brenes dro plutselig hjem
- Guiomar fikk også hjemlengsel
Altså et knippe kvalitetsspillere har gitt seg eller måttet gi seg.
Her snakker vi faktisk om en halv absolutt mulig førsteellever.