KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 19 Jul 2025, 10:50

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 799 posts ]  Go to page Previous  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 54  Next
Author Message
 Post subject: Re: Klubbens økonomi..
PostPosted: 03 Sep 2010, 14:29 
Klubbdirektør

Ang. lønn til spillerene, så er det så enkelt som hvis man vil være med i TL, så må man lønne det som markedet tilsier at det skal være. Og jeg tror KIL har fått spillere med en ganske normal lønn, sett i forhold til markedet. Tenk en annen situasjon - men motsatt: Jeg driver en bensinstasjon i Kongsvinger, men jeg må ha mye mer for literen enn andre, fordi jeg har så dårlig råd og trenger mer penger...Tror ikke den stasjonen hadde solgt mye bensin, og at kundene hadde følt noen medlidenhet med meg. Det er markedsprisen som teller, og folk velger det som er best for dem :)

Profile  

PostPosted: 03 Sep 2010, 15:29 
Grævling

4993,50 kr pr snute i suppeklubben, så er vi i mål med 3,8 mill. Det er bare å holde seg edru i 1 mnd så har vel fler av oss spart inn de kronene, og 1 edru mnd for KIL må vi vel klare? ;-)

Profile  

PostPosted: 03 Sep 2010, 16:11 
Klubbdirektør

Raggen wrote:
4993,50 kr pr snute i suppeklubben, så er vi i mål med 3,8 mill. Det er bare å holde seg edru i 1 mnd så har vel fler av oss spart inn de kronene, og 1 edru mnd for KIL må vi vel klare? ;-)

Det var jo ikke så mye da....

Nå har Dagbladet snappet opp saken:

http://www.dagbladet.no/2010/09/03/spor ... /13246208/

Profile  

PostPosted: 03 Sep 2010, 19:39 
Forumlegende

Libra wrote:

2) Ang. lønn til spillerene, så er det så enkelt som hvis man vil være med i TL, så må man lønne det som markedet tilsier at det skal være. Og jeg tror KIL har fått spillere med en ganske normal lønn, sett i forhold til markedet.

1) Tenk en annen situasjon - men motsatt: Jeg driver en bensinstasjon i Kongsvinger, men jeg må ha mye mer for literen enn andre, fordi jeg har så dårlig råd og trenger mer penger...Tror ikke den stasjonen hadde solgt mye bensin, og at kundene hadde følt noen medlidenhet med meg. Det er markedsprisen som teller, og folk velger det som er best for dem :)

1) Oops, av flere forskjellige grunner fikk ikke de andre stasjonene bensin på laaange tider, så laaange tider at bilistenes tanker ble tomme.
Da kom de til deg og kjøpte.

2) Lønningene til mange KIL-spillere er vel som du sier relativt normale i forhold til mange andre.
Men hvorfor da ikke bruke tanken i 1), å hente inn spillere som var rimeligere enn de dyreste.
Man må rett og slett ta et valg, og uansett må man jo ha orden på sakene.

Men vi skal huske på at man kon skakt ut i år da stallen var tynn og skadebefengt store deler av vinteren.
Og så skal vi også huske på at
- Sturød fikk skader da formen var mot toppen
- Ryen ble tidlig skadet (og virket god i år)
- Riseth måtte kaste inn håndkleet i sommer
- Månsson ble skadet da han så bedre ut enn noensinne
- Brenes dro plutselig hjem
- Guiomar fikk også hjemlengsel

Altså et knippe kvalitetsspillere har gitt seg eller måttet gi seg.
Her snakker vi faktisk om en halv absolutt mulig førsteellever.

Profile  

PostPosted: 03 Sep 2010, 21:19 
Klubbdirektør

Man kan ikke basere sitt salg på produkter på spesielle/unormale tilstander, vet du :)

Ja, du har rett. Det har vært mye uflaks med spillerene våre. Og Sturød..håper han ikke er beinskjør? Det er jo ikke normalt og brekke bein så ofte?

Profile  

PostPosted: 03 Sep 2010, 21:36 
Klubbdirektør

Jeg er vel som de fleste andre i lettere sjokktilstand over hvor ille situasjonen er. Mange årsaker til at det har endt slik, men det er smått utrolig at man ikke oppdager at man er på vei mot stupet før man henger etter fingertuppene og ser ned i juvet.

Når vi nå er havna i møkkekjelleren nok en gang så må vi tenke klart og gi jernet for å kravle oss opp igjen. Det er under et år siden KIL var i lykkerus over opprykket. Stemningen på stadion og i byen var magisk. Endelig var David mot Goliat klubben tilbake. Det var oss mot alle de andre. Vi visste at det kom til å bli tøft. Slik var det før og slik vil det sannsynligvis bli lenge. Likevel virker det som altfor mange har glemt dette etter få måneder med motgang. KIL har da ikke vært så dårlige i år ut fra forutsetningene. Bortsett fra en dårlig periode i sommer har vi spilt så bra at med litt større flyt kunne vi vært der f eks Haugesund er i dag.

Mange i Norge har et forhold til Kongsvinger og områdene rundt som er preget av fordommer og uvitenhet. Folk i Glåmdalsregionen er noen raringer. Altfor mange har et likegyldig eller til og med fiendtlig forhold til KIL. Det er en skam og vitner om dårlig dømmekraft. Man kan ha mange grunner til ikke å like fotball, men å rakke ned på det som gir distriktet mest omtale og reklame er som å grave sin egen grav. Hvordan skal andre folk få et annet inntrykk da! Glåmdalsdistriktet er et fantastisk fint område med et enda større utviklingpotensiale. Og alt som kan bidra til å Kongsvinger og omegn et løft er bra!!
DERFOR HÅPER JEG ALLE NÅ BIDRAR TIL Å FYLLE TRIBUNER,STØTTER AKSJONER, OVERTALER SPONSORER OG ER POSITIVE! HEIA KIL :!: :!:

Profile  

PostPosted: 03 Sep 2010, 22:25 
Klubbdirektør

Flott inlegg! Kan jeg få lov til og sitere deler av det i Glåmdalen? Jeg blir gal av og forsvare KIL nærmest alene der inne....

Profile  

PostPosted: 03 Sep 2010, 22:28 
Klubbdirektør

Libra wrote:
Flott inlegg! Kan jeg få lov til og sitere deler av det i Glåmdalen? Jeg blir gal av og forsvare KIL nærmest alene der inne....

jada, men har nettopp vært innom på origo og lagt inn en forkorta versjon :)

Profile  

PostPosted: 03 Sep 2010, 22:36 
Klubbdirektør

Jeg så det :D Jeg har snart full dags jobb med og forsvare KIL der inne. Litt slitsomt i l lengden...og være nesten alene. Og jeg er skremt over holdningene folk flest viser, for og si det pent.

Profile  

PostPosted: 03 Sep 2010, 22:49 
Klubbdirektør

Libra wrote:
Jeg så det :D Jeg har snart full dags jobb med og forsvare KIL der inne. Litt slitsomt i l lengden...og være nesten alene. Og jeg er skremt over holdningene folk flest viser, for og si det pent.

Ja, jeg skjønner meg heller ikke på mentaliteten til enkelte. Heldigvis er det de samme gjenngangerne der inne som virkelig drar ned nivået.

Men selv om det er de samme som er negative så speiler de jo ganske tydelig holdningen til altfor mange på Kongsvinger og i distriktene rundt.

Hvor er stoltheten og selvrespekten!?

Profile  

PostPosted: 03 Sep 2010, 23:00 
Klubbdirektør

Det er nettopp det som er så bekymringfullt. Alle de negative holdningene. Hva er det med folk egentlig? Har gutta gjort noe annet enn og spille fotball? Og hvilken dødssynd er det....? Jeg er rimelig sjokkert. Men med slike holdninger rundt
seg, så kunne det vel ikke gå annet enn en vei. Dømt til og mislykkes, tror jeg vi sier. Dette er nesten verre enn den økonomiske situasjonen - at det omtrent ikke finnes supportere - bare negativ motstand.

Profile  

PostPosted: 03 Sep 2010, 23:06 
Klubbdirektør

Kan dere supportere vennligst stille opp på kommentarfeltene i Glåmdalen? Mange driver og samler hvor mange som er positive/negative til KIL ut i fra hva som svares der inne. Så om dere ikke har kommet på banen før - vennligst gjør det nå i disse krisetider. Det er deres simple plikt ovefor gutta..... :wink:

Profile  

PostPosted: 03 Sep 2010, 23:12 
Klubbdirektør

Libra wrote:
Det er nettopp det som er så bekymringfullt. Alle de negative holdningene. Hva er det med folk egentlig? Har gutta gjort noe annet enn og spille fotball? Og hvilken dødssynd er det....? Jeg er rimelig sjokkert. Men med slike holdninger rundt
seg, så kunne det vel ikke gå annet enn en vei. Dømt til og mislykkes, tror jeg vi sier. Dette er nesten verre enn den økonomiske situasjonen - at det omtrent ikke finnes supportere - bare negativ motstand.

Men "supporterne" kommer nok tilbake når det går bra igjen skal du se. Folk burde klare å se litt lenger enn en kamp og støtte laget/distriktet

uansett. Andre deler av landet greier det (som f eks Aalesund og Brann). Selv om det kan være negativitet der også, så er det på langt nær

like utbredt. Og KIL som en liten klubb ville profitert stort på større engasjement i nærmiljøet. Se på Sogndal da.

Profile  

PostPosted: 03 Sep 2010, 23:16 
Forumlegende

Libra wrote:
Kan dere supportere vennligst stille opp på kommentarfeltene i Glåmdalen? Mange driver og samler hvor mange som er positive/negative til KIL ut i fra hva som svares der inne. Så om dere ikke har kommet på banen før - vennligst gjør det nå i disse krisetider. Det er deres simple plikt ovefor gutta..... :wink:

Det heter at det er "én tid til å tale, én tid til å tie".
Det er kanskje like godt å tie - så dør det ut.
I alle fall min mening om det.

Profile  

PostPosted: 03 Sep 2010, 23:21 
Trener

Libra wrote:

Tror ikke det er så ille, det er mange sure oppstøtt, men det er som det blir sagt her mange gjengangere, denne Jan Johansen f.eks. skriver jo gjerne 20 innlegg om dagen om hvor ille alt er, skikkelig gledesspreder han. Tilskuersnittet på ca. 3000 er vel heller ikke så elendig i forhold til folketallet. Det som mangler for å kunne konkurrere med de andre er investorer som har lyst til å bidra stort. Gruskongen stod fram i Finansavisen før sesongstart som Kongsvingers ukjente rike onkel, en får håpe at han står fram igjen nå og graver fram noen kroner.

Det er mange jeg kjenner her i Oslo som er postive til KIL. Jeg fikk mange gratulasjoner etter opprykket i fjor og når datteren min går i KIL drakt i barnehagen synes alle at det er kult. Skjelden å høre noe negativt, men så bor jeg ikke i enga land heller da. Kun en jeg kjenner som kommer med eder og galle, en eks. studiekompis fra Asker som har konvertert til "kule" enga i voksen alder, men jeg driter nå i hva han mener.

Last edited by David Justice on 03 Sep 2010, 23:23, edited 1 time in total.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 799 posts ]  Go to page Previous  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 54  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]