KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 20:55

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 46 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject: Re: Sportslig ledelse
PostPosted: 20 May 2010, 22:09 
Reserve

Ja..og det har endt med opprykk og kvallik etter halvspillt. Under de andre var vi i 1 div. Det er poenget mitt her. Dessuten tar han neppe noen avgjørelse uten samtykke fra styret og hovedtrener. Derfor blir det feil å skylde på en mann.

Profile  

PostPosted: 20 May 2010, 22:14 
Reserve

Nå sjekket jeg med en sikker kilde på brakka. Kristiansen har hatt jobben siden Oktober 2008 i følge ham. Skal ha jobbet tett med Ystenes og nyseter før han tok over i følge ham. Også anbefalt av Nordlie til jobben.

Profile  

PostPosted: 20 May 2010, 22:17 
Trener

Kunne vel ha sitert de fleste innleggene på denne tråden, men velger å ta startinnlegget....

Neil Lennon wrote:
Etter min oppfatning er det to spillere som er hentet inn som har levert varene. Det er Thomas Myhre og Vidar Riseth. Men jeg stiller spørsmål ved flere av de andre som er hentet inn. Morten Kristiansen omtalte Bobby som et skup. Dette skupet har jeg ikke sett. Det jeg derimot har sett er en som har skyld i flere av poengene vi har mistet.

Kim Holmen var ogå en som sportslig ledelsen jobbet hardt for å få inn. Heller ikke han har slått til.

Mame synes jeg har vært grei nok. Han vinner dueller men løpene rundt han blir feil, de gangene han får spille.

Også Trond Amundsen var ønsket av sportslig ledelse. Vi så alle hvordan det gikk. Jeg vil karakterisere han som den største bløffen; spillere har ikke fungert og som Tony Gustavson uttalte, at flere ikke var godt nok trent.

En ting er at jeg er uenig i vurderingen av hvem som har levert varene (i alle fall noen dager etter en bortkastet kjøretur til Kristiansand...)

Myhre har levert. Der er vi enige.

Riseth har ikke levert. Han har mange flere stygge tabber enn Bobby, men har hatt flaks i og med at de ikke i samme grad har vært matchavgjørende. Ikke minst mot Hønefoss så hadde vi tapt stort om ikke Henry Joseph gang på gang hadde "reddet ræva" til Riseth. Han har absolutt ikke levert, så langt derifra. Selv om jeg mener han som spiller er en dårlig handel, så er han markeds-, media-, og psykisk en god "handel". Så grei nok.

Bobby har vært ustabil (dog mer stabil enn Riseth), men i tillegg så har tabbene hans hatt en ufattelig evne til å være avgjørende. Selv synes jeg han har vist seg å være fantastisk bra i situasjoner med ballen i beina, tekniske ferdigheter og alt som inngår i begrepet spillende midtstopper (med unntak av den annullerte pasningen mot Start, hvor han hadde gjort en kjempejobb først). Det Bobby har slitt med er å være tøff nok inne i boksen, og da spesielt på dødballer. Det virker som han ikke har motivasjon og selvtillit nok til å gå inn i duellene. Derfor fungerer han best som kant. Så i utgangspunktet er han en god signering, men noen må ta tak i det mentale og få gutten til å trøkke til i duellene. Da blir han veldig god. Også som stopper.

Forøvrig enig ang. Holmen. Spillet hans har vært tilnærmet en skandale. Når han ikke klarer å løpe fra Lars Kr. Eriksen heller, og det eneste Holmen har er fart, så håper jeg egentlig han forsvinner til sommeren. Han er tregere enn i debutsesongen i Lyn, klarer ikke å holde seg på bena selv om motspillerne er 15 meter unna og teknikk finnes ikke. For å bare nesten totalslakte handelen av Holmen så må det trekkes frem at han mot Godset hadde en god touch som ga et fantastisk angrep. Det er vel den eneste touchen som har truffet medspiller riktignok, men må likevel fremheves... Mot VIking kom han på noen gode løp første halvtimen. Et av de burde gitt rødt kort og frispark/straffe avhengig av om man vurderer hans posisjon ifht sekstenmeteren. De andre sølte han bort ved å ikke klare å holde seg på bena (trener man ikke balanse i turn?) og det hadde ikke vært ufortjent om han fikk gult for filming... Mot start så hadde han ett godt løp som burde medført rødt til Start, men fortjente til gjengjeld et par-tre gule for filming. Det må også nevnes at dommertrioen som dømte Oldenburg-kampen har bedre kjennskap til offside-regelen enn den godeste turneren vår, som etter to kamper med startposisjon benken i år hadde frekkhet til å be om et klagemøte med Amundsen for å syte om at han ikke var valgt ut som en av de 11 beste i klubben vår. Sprer sannsynligvis mye misnøye at vår dårligste spiller har klart å grine seg til startplass også.

Niang har egentlig vært god. Vunnet det meste på hodet. Startet riktignok med teknikk og ballbehandling på Holmens nivå, men har vist i de senere kampene at den begynner å komme. Veldig god mot Sandefjord (takk for 2 av poengene vi har. I % er det ganske mye...) Og også i flere kamper, særlig utover i sesongen har han vist ganske greie takter med bena i tillegg til på hodet. Et "kjøp" som foreløpig får godkjent + fra meg, og med mye mere som kommer (håper jeg....)

Forøvrig enig i karakteristikkene av Amundsen. Det er sportslig ledelses valg som dessverre har hatt størst konsekvenser. Problemet er at vi alle har blitt forledet av Amundsen, og slik sett vil jeg tilgi sportslig ledelse for at de hentet Amundsen. At han skulle vise seg å være uten moral og som den største bløffen jeg kan huske i Kongsvinger er ikke lett å avsløre. Holmen derimot hadde vært lett å avsløre.

Så alt i alt er jeg mer positiv enn Neil L, og ser på Holmen som den eneste grove bommen. Men det at de trumfet gjennom Holmen er en VELDIG stygg ripe i lakken. Likevel, gir jeg karakteren godkjent. Om vi beholder TV-kommentatoren som trener også, så oppgraderer jeg til godkjent pluss.

Profile  

PostPosted: 20 May 2010, 22:42 
Reserve

Kil ville hente Magnus Myklebust slik jeg husker det. Han gikk til Odd pga høyere lønn der. Etter lang tid i tenkeboksen og mange nei pga økonomi kom Kil fram til at de skulle hente Holmen. Korriger meg hvis dette er feil. Det som er morsomt er at de som ropte høyest hurra når disse ble signert er nå de største kritikerene her på forumet. Men for all del..det er en supporters fulle rett til å være etterpåkloke. Er uansett fornøyd med at sportslig ledelse fant Tony. All ære for det. Måtte han bare fortsette!!

Profile  

PostPosted: 20 May 2010, 22:52 
Trener

allan wrote:
Kil ville hente Magnus Myklebust slik jeg husker det. Han gikk til Odd pga høyere lønn der. Etter lang tid i tenkeboksen og mange nei pga økonomi kom Kil fram til at de skulle hente Holmen. Korriger meg hvis dette er feil. Det som er morsomt er at de som ropte høyest hurra når disse ble signert er nå de største kritikerene her på forumet. Men for all del..det er en supporters fulle rett til å være etterpåkloke. Er uansett fornøyd med at sportslig ledelse fant Tony. All ære for det. Måtte han bare fortsette!!

Jeg kan i alle fall gjemme meg helt trygt bak at jeg var en av de største kritikerne vedr. å hente Holmen. Zezza og jeg var vel til og med litt over grensen når det gjaldt latterliggjøring (selv av en motspiller) da det ikke var klart at han dessverre kom til klubben.

Prøvde riktignok å være positiv litt etter at han signerte og før seriestart, men det er nå umulig å ikke gå tilbake til den negativiteten jeg hadde før han kom....

Kan heller ikke huske at noen av de som har kritisert Holmen i denne tråden har vært så ekstremt positive til å få ham hit. Men mulig at du husker bedre enn meg, Allan og kan informere om dette. Da vil det ikke virke som et fullt så dumt, billig og idiotisk poeng for å tråkke på andre supporteres mening.

Profile  

PostPosted: 20 May 2010, 23:17 
Reserve

Da beklager jeg det DV. For ordens skyld har det aldri vært meningen å tråkke på noen. Men jeg føler at enkelte her inne gjør det ovenfor klubben og folk som gjør en jobb som best de kan utifra de små økonomiske ressurser som de råder over. 3 poeng mot Molde så blir alt så meget bedre.Forza Vinger!

Profile  

PostPosted: 20 May 2010, 23:35 
Trener

allan wrote:
Da beklager jeg det DV. For ordens skyld har det aldri vært meningen å tråkke på noen. Men jeg føler at enkelte her inne gjør det ovenfor klubben og folk som gjør en jobb som best de kan utifra de små økonomiske ressurser som de råder over. 3 poeng mot Molde så blir alt så meget bedre.Forza Vinger!

I alle fall både godtatt og akseptert unnskyldning fra min side.

For egen del, og som den sterkeste kritikeren på denne tråden, så er det rimelig mange innlegg jeg skrev før snublefot kom til klubben som advarer sportslig ledelse mot å hente ham. Så syns det var tullete og flåsete skrevet. Enkelte har nok fortjent å få høre at de var på linje med SL og euforiske vedr. Holmen, men så vidt jeg kan huske så er ikke disse kritiske til snublefot på denne tråden.

Det vil jo alltids bli litt forvirring om hvem som skrev hva. Men, Zezza og jeg var jo skjønt enige når det gjaldt Angan, som jeg bl.a. syns var en for egoistisk spiss til at det var verdt å signere ham for noen klubb i TL, at det uansett og i alle tilfelle var bedre å være egoistisk og prøve på et håpløst dribleraid mot hele motstanderlaget enn å sentre til Kim "Snublefot" Holmen. (EDIT: Bare for å påpeke at dette ble skrevet på forumet før vi signerte Snublefot. Etter dette ble det gjort et forsøk på å snu holdningen til å være positiv siden han nå var en av "våre gutter")

Men forsåvidt enig i at det kan gå en kule varmt på forumet og at det både er rettferdig og urettferdig. Men sånn er supporterverden. Vi har det tross alt som vårt privilegium og det vi betaler i dyre dommer for. Og når man bruker såpass mange kroner på sesongkort, sirkusklesplagg man ifører seg frivillig hver søndag, bortkastede kjøreturer på over 60 mil m.m. så er privilegiet å få ha sterke meninger. Og særlig om innsats. Det er greit å tape om man viser at man jobber for lønna, men taper man og ikke gidder å legge ned en innsats, så fortjener man slakt.

Last edited by DV on 20 May 2010, 23:37, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 21 May 2010, 00:22 
Forumlegende

Riseth har levert varene, han var dårlig mot Hønefoss og har hatt noen misser i andre matcher, men han har desidert vært solid nok i øvrige kamper til å kunne si at han har levert varene. I tilegg er han meget god til å sikre og plassere seg da Henry spiller med ganske høy risiko og rydder opp der hvor han taper en duell. Erfaringen hans har vært gull verdt.

Profile  

PostPosted: 21 May 2010, 09:32 
Forumlegende

DV wrote:

Men forsåvidt enig i at det kan gå en kule varmt på forumet og at det både er rettferdig og urettferdig. Men sånn er supporterverden. Vi har det tross alt som vårt privilegium og det vi betaler i dyre dommer for. Og når man bruker såpass mange kroner på sesongkort, sirkusklesplagg man ifører seg frivillig hver søndag, bortkastede kjøreturer på over 60 mil m.m. så er privilegiet å få ha sterke meninger. Og særlig om innsats. Det er greit å tape om man viser at man jobber for lønna, men taper man og ikke gidder å legge ned en innsats, så fortjener man slakt.

Bra oppsummert DV!

Visst kan det være vel mye kritikk her inne til tider. Jeg trenger kun å se til meg selv og mine innlegg opp gjennom flere år. Men jeg mener, som naturlig kritisk (altså ikke tar alt for god fisk), at kritikk skaper engasjement som igjen forhåpentligvis skaper utvikling. Om alt hadde vært likegyldig og dullementalitet så hadde alt hangla og gått i sitt faste spor. Ingen hadde brydd seg og ingen utvikling hadde skjedd. Det er viktig at det er noen i og rundt klubben som hele tida pusher for å holde ting på tå hev. Har vel ikke blitt altfor harmonisk på brakka etter Nordlie dro håper jeg? Viktig at man i en utviklingsgruppe hele tiden blir pusha. Ellers er det veldig lett å stagnere.

Anyway, jeg håper nå spillerne som er nevnt i denne tråden tar opp hansken og viser hva de er laget av. Javisst har disse et potensiale som fotballspillere. Men de må nå vise det. Det er opptil den enkelte spiller selv. I tillegg vil jeg ta med en som ikke i stor grad er nevnt i denne tråden: Roger Risholt: Nøkkelspiller og klassespiller. Under pari i det siste. Vær den sjæfen vi vet du kan være nå Roger. Vi har aldri trengt det mer enn nå. Riseth og R Risholt må nå heve seg og være de sjefene de er.

Og de på brakka blir hele tida vurdert såklart. Håper og tror disse også hele tida streber etter utvikling.

Og til slutt: Tony Gustavsson somt rener de neste tre årene: Ja takk!

Profile  

PostPosted: 22 May 2010, 01:03 
Trener

Karlsen wrote:

Bra oppsummert DV!

Anyway, jeg håper nå spillerne som er nevnt i denne tråden tar opp hansken og viser hva de er laget av. Javisst har disse et potensiale som fotballspillere. Men de må nå vise det. Det er opptil den enkelte spiller selv. I tillegg vil jeg ta med en som ikke i stor grad er nevnt i denne tråden: Roger Risholt: Nøkkelspiller og klassespiller. Under pari i det siste. Vær den sjæfen vi vet du kan være nå Roger. Vi har aldri trengt det mer enn nå. Riseth og R Risholt må nå heve seg og være de sjefene de er.

Og de på brakka blir hele tida vurdert såklart. Håper og tror disse også hele tida streber etter utvikling.

Og til slutt: Tony Gustavsson somt rener de neste tre årene: Ja takk!

Takk for det, Karlsen.

Og til Roger som ikke er nevnt på tråden, så kan det sies mye om innsatsen hans. Litt som Dr Jekyll Mr Hyde i årets sesong. Men siden han ikke er ny av året så utelot jeg hans innsats i denne tråden. Og syns at vi heller kan slakte bl.a at han på 3-0 målet til start la en fantastisk assist, som var den beste pasningen Start-laget la i hele kampen i en annen tråd....

Men ja, han og Riseth må stå frem snart. De skal være sjefene på banen, men pr nå bør Roger få sitte på benken og overlate sentral midt til Ørjan og Torp som er de suverent beste der. Riseth må vel spille siden vi sliter med alternativer ved siden av Henry J. Men om både Sturød og Yngvar er klare til kamp bør det vurderes å benke Riseth og kaste Yngvar inn som stopper med Sturød som back....

Profile  

PostPosted: 26 Aug 2010, 12:29 
Klubbdirektør

Uff...hva er dette nå da???
http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=2767

Profile  

PostPosted: 26 Aug 2010, 12:39 
Trener

Ja, hva er dette? Hvordan kan det stemme med alvorlig økonomiske situasjon nå? Tilskuersnittet er over budsjett, Markedsjef Vidar Riseth har vistnok fått inn mer enn budsjettert, mange spillere har vært skadet som betyr sparte lønnskostnader. Styret har budsjettert med sisteplass i TL. Det må ligge noe her som ikke tidligere er kommunisert?

Profile  

PostPosted: 26 Aug 2010, 13:59 
Klubbdirektør

David Justice wrote:
Ja, hva er dette? Hvordan kan det stemme med alvorlig økonomiske situasjon nå? Tilskuersnittet er over budsjett, Markedsjef Vidar Riseth har vistnok fått inn mer enn budsjettert, mange spillere har vært skadet som betyr sparte lønnskostnader. Styret har budsjettert med sisteplass i TL. Det må ligge noe her som ikke tidligere er kommunisert?

Dette høres veldig merkelig ut. Som du sier skulle det ikke være noen grunn til at økonomien er verre nå enn den skulle ha vært. Er dette grunnen til at styreleder trakk seg på søndag? Kan det ha noe med at den store potten som skulle komme hvis Rosenborg gikk videre i mesterligaen, nå uteblir?

Last edited by Libra on 26 Aug 2010, 14:06, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 26 Aug 2010, 14:11 
Forumlegende

Styreleder trakk seg vel av personlige årsaker stod det vel i forrige pressemelding.

Økonomien bør man jo ha track på med de grep som ble gjort, men samtidig kan det jo være noe av grunnen til at lisensnemda nøler med å gi oss aksept for flere spillere at den ikke er så god som den burde være. Er vel ikke så mye kred for flere kronerullinger på vinger nå vil jeg tro.

Profile  

PostPosted: 26 Aug 2010, 16:13 
Spiller

Det står i avisa i dag at styrelder har perm pga helsa.

Og det står at KIL får 200 000 ettersom RBK skal spille Europaliga, og at det var snakk om over 600 000 hvis det hadde blitt CL. Tror neppe dette er noe de har budsjettert med uansett

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 46 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]