Kunne vel ha sitert de fleste innleggene på denne tråden, men velger å ta startinnlegget....
Neil Lennon wrote:
Etter min oppfatning er det to spillere som er hentet inn som har levert varene. Det er Thomas Myhre og Vidar Riseth. Men jeg stiller spørsmål ved flere av de andre som er hentet inn. Morten Kristiansen omtalte Bobby som et skup. Dette skupet har jeg ikke sett. Det jeg derimot har sett er en som har skyld i flere av poengene vi har mistet.
Kim Holmen var ogå en som sportslig ledelsen jobbet hardt for å få inn. Heller ikke han har slått til.
Mame synes jeg har vært grei nok. Han vinner dueller men løpene rundt han blir feil, de gangene han får spille.
Også Trond Amundsen var ønsket av sportslig ledelse. Vi så alle hvordan det gikk. Jeg vil karakterisere han som den største bløffen; spillere har ikke fungert og som Tony Gustavson uttalte, at flere ikke var godt nok trent.
En ting er at jeg er uenig i vurderingen av hvem som har levert varene (i alle fall noen dager etter en bortkastet kjøretur til Kristiansand...)
Myhre har levert. Der er vi enige.
Riseth har ikke levert. Han har mange flere stygge tabber enn Bobby, men har hatt flaks i og med at de ikke i samme grad har vært matchavgjørende. Ikke minst mot Hønefoss så hadde vi tapt stort om ikke Henry Joseph gang på gang hadde "reddet ræva" til Riseth. Han har absolutt ikke levert, så langt derifra. Selv om jeg mener han som spiller er en dårlig handel, så er han markeds-, media-, og psykisk en god "handel". Så grei nok.
Bobby har vært ustabil (dog mer stabil enn Riseth), men i tillegg så har tabbene hans hatt en ufattelig evne til å være avgjørende. Selv synes jeg han har vist seg å være fantastisk bra i situasjoner med ballen i beina, tekniske ferdigheter og alt som inngår i begrepet spillende midtstopper (med unntak av den annullerte pasningen mot Start, hvor han hadde gjort en kjempejobb først). Det Bobby har slitt med er å være tøff nok inne i boksen, og da spesielt på dødballer. Det virker som han ikke har motivasjon og selvtillit nok til å gå inn i duellene. Derfor fungerer han best som kant. Så i utgangspunktet er han en god signering, men noen må ta tak i det mentale og få gutten til å trøkke til i duellene. Da blir han veldig god. Også som stopper.
Forøvrig enig ang. Holmen. Spillet hans har vært tilnærmet en skandale. Når han ikke klarer å løpe fra Lars Kr. Eriksen heller, og det eneste Holmen har er fart, så håper jeg egentlig han forsvinner til sommeren. Han er tregere enn i debutsesongen i Lyn, klarer ikke å holde seg på bena selv om motspillerne er 15 meter unna og teknikk finnes ikke. For å bare nesten totalslakte handelen av Holmen så må det trekkes frem at han mot Godset hadde en god touch som ga et fantastisk angrep. Det er vel den eneste touchen som har truffet medspiller riktignok, men må likevel fremheves... Mot VIking kom han på noen gode løp første halvtimen. Et av de burde gitt rødt kort og frispark/straffe avhengig av om man vurderer hans posisjon ifht sekstenmeteren. De andre sølte han bort ved å ikke klare å holde seg på bena (trener man ikke balanse i turn?) og det hadde ikke vært ufortjent om han fikk gult for filming... Mot start så hadde han ett godt løp som burde medført rødt til Start, men fortjente til gjengjeld et par-tre gule for filming. Det må også nevnes at dommertrioen som dømte Oldenburg-kampen har bedre kjennskap til offside-regelen enn den godeste turneren vår, som etter to kamper med startposisjon benken i år hadde frekkhet til å be om et klagemøte med Amundsen for å syte om at han ikke var valgt ut som en av de 11 beste i klubben vår. Sprer sannsynligvis mye misnøye at vår dårligste spiller har klart å grine seg til startplass også.
Niang har egentlig vært god. Vunnet det meste på hodet. Startet riktignok med teknikk og ballbehandling på Holmens nivå, men har vist i de senere kampene at den begynner å komme. Veldig god mot Sandefjord (takk for 2 av poengene vi har. I % er det ganske mye...) Og også i flere kamper, særlig utover i sesongen har han vist ganske greie takter med bena i tillegg til på hodet. Et "kjøp" som foreløpig får godkjent + fra meg, og med mye mere som kommer (håper jeg....)
Forøvrig enig i karakteristikkene av Amundsen. Det er sportslig ledelses valg som dessverre har hatt størst konsekvenser. Problemet er at vi alle har blitt forledet av Amundsen, og slik sett vil jeg tilgi sportslig ledelse for at de hentet Amundsen. At han skulle vise seg å være uten moral og som den største bløffen jeg kan huske i Kongsvinger er ikke lett å avsløre. Holmen derimot hadde vært lett å avsløre.
Så alt i alt er jeg mer positiv enn Neil L, og ser på Holmen som den eneste grove bommen. Men det at de trumfet gjennom Holmen er en VELDIG stygg ripe i lakken. Likevel, gir jeg karakteren godkjent. Om vi beholder TV-kommentatoren som trener også, så oppgraderer jeg til godkjent pluss.