KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 17 Jul 2025, 07:50

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 93 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
 Post subject: Re: KIL - Godset
PostPosted: 12 Jul 2010, 11:02 
Forumlegende

Det verste man kan gjøre mot noen er å ignorere. Sinne er et tegn på at man bryr seg. Ignorering er likegyldighet. Den dagen supporterne står med henda i lomma og koper da kan man egentlig slå av flomlyset og låse døra. DA er det dårlig stelt der nede. Men det er langt igjen dit. Ta sinne og frustrasjon som noe positivt. Det er så jævla mange mennesker som virkelig bryr seg og har sterke følelser for klubben.

Profile  

PostPosted: 12 Jul 2010, 11:24 
Klubbdirektør

Ja, og aggresjon er utrolig smittsomt og primitivt. Jeg går i hvert fall ikke på Gjemselund for å oppleve aggresjon, og i hvert fall ikke mot egne spillere. Jeg kan sitte og gruffe litt lavmælt sammen med den jeg deler kampen med, men utad får du meg aldri til å si et vondt ord om og KIL/gutta. Det er det som er lojalitet og kjærlighet for meg. Og en spiller, Tuelo tror jeg det var, opplyste i en chat i Glåmdalen at han hørte det som kom fra tribunen, og at det ikke var så trivelig bestandig.

Men dette får jo supportergjengen håndtere som de vil. Poenget er at dette ikke hjelper gutta til å spille bedre fotball, og det er jo det som er supporternes oppgave. Alt annet blir å ta ut egen aggresjon og dårlig humør på spillerne. Og dette burde man faktisk håndtere på en bedre måte, synes jeg.

Profile  

PostPosted: 12 Jul 2010, 12:21 
Klubbdirektør

Libra wrote:
Ja, og aggresjon er utrolig smittsomt og primitivt. Jeg går i hvert fall ikke på Gjemselund for å oppleve aggresjon, og i hvert fall ikke mot egne spillere. Jeg kan sitte og gruffe litt lavmælt sammen med den jeg deler kampen med, men utad får du meg aldri til å si et vondt ord om og KIL/gutta. Det er det som er lojalitet og kjærlighet for meg. Og en spiller, Tuelo tror jeg det var, opplyste i en chat i Glåmdalen at han hørte det som kom fra tribunen, og at det ikke var så trivelig bestandig.

Men dette får jo supportergjengen håndtere som de vil. Poenget er at dette ikke hjelper gutta til å spille bedre fotball, og det er jo det som er supporternes oppgave. Alt annet blir å ta ut egen aggresjon og dårlig humør på spillerne. Og dette burde man faktisk håndtere på en bedre måte, synes jeg.

Syns det var ganske pinlig i perioder å være på Felt J i går. Aggresjon og rop fra tribunen vitner om engasjement, men det er for mange som

går helt bananas og dårlig oppførsel smitter. Hadde vært bedre om vi hadde klart å opprettholde et brukbart nivå på synginga. Håper virkelig

vi klarer å samle oss og framstå bedre både i Oslo til helga, og ikke minst mot Tromsø på neste hjemmekamp! Hedmarks stolthet forplikter

også oss supportere.

Profile  

PostPosted: 12 Jul 2010, 12:38 
Klubbdirektør

Lykke til med det :D Det var i det hele tatt ikke noe trivelig på Gjemselund i går. En tulling som fløy rundt i pausa og ropte og skreik om hvor "jævla dårlige KIL var". Og like bortenfor meg satt det en yngre kar som spyttet lange spyttstrimler i retning av det stedet vi satt, gang på gang. Men dette har jo ingenting med felt J og gjøre, så nå skal jeg gi meg med å klage, før det virker alt for negativt :) Jeg håper ting retter seg for både laget og supportere, og at vi har mange trivelige kamper i vente utover :!:

Profile  

PostPosted: 12 Jul 2010, 14:12 
Forumlegende

Den man elsker må man være ærlig mot! 100% ærlig. Jeg har fått krakteristikken "brutalt ærlig" en gang. (Både når ting er bra og når ting ikke er bra) Jeg liker den. Det som er bra hylles. Men føler man at den man elsker svikter på det mest grunnleggende så må man si ifra. Usakligheter er jo bare tåpelig selvsagt.

Men ja, selvsagt skal laget støttes i tykt og tynt. Det ser man jo borte hvor det er kIL supportere overalt uansett hvor man spiller. I forhold til størrelse skal jeg våge å påstå at KIL suppoerterne er helt i Norgestoppen.

Men både til pause mot Nybergsund og til pause nå i helga ble det pipekonsert. jeg kan med hånda på hjertet si at jeg ALDRI har hørt tilsvarende på gjemselund før. Hva i all videste verden er det som får mange til å ty til pipekonsert? Det har overrasket meg begge gangene at det ble piping. Det må jo være en GRUNN? Ligger den grunnen hos hardt prøvede supportere som har opplevd betydelig værre ting enn å bli pissa på i tippeligaen? Noen må forklare meg denne kollektive frustrasjonen. vi som har opplevd 2. divisjon har jo vært nedi grava og vel så det. Hva er det da som får så mange ampre?

Profile  

PostPosted: 12 Jul 2010, 14:32 
Jeg syns supporter-gjengen gir i fra seg så helvettes dårlig lyd jeg. Jævlig flaut og ikke høre sine egne supportere da man sitter bare noen få felt unna.
Det er ikke noe tiljubling, bare negativ drittslenging mot linjedommer osv. osv.

Dette er flaut!!

PostPosted: 12 Jul 2010, 14:59 
Spiller

goalgetter wrote:
Jeg syns supporter-gjengen gir i fra seg så helvettes dårlig lyd jeg. Jævlig flaut og ikke høre sine egne supportere da man sitter bare noen få felt unna.
Det er ikke noe tiljubling, bare negativ drittslenging mot linjedommer osv. osv.

Dette er flaut!!

Da er det vel bare og flytte seg noen få felt bortover og bidra selv da!

Profile  

PostPosted: 12 Jul 2010, 15:42 
Reserve

Igår var ikke KIL spillerne gode, takikken til treneren håpløs og supporterne var dårlige, meg inkludert.
Eneste som var bra var at det ikke var kø på do i pausa.

Etter gårsdagens prestasjon forstår jeg jammen buing, men nå får alle reise seg.

Vi må gå på kamp og ha det gøy igjen.

Profile  

PostPosted: 12 Jul 2010, 16:11 
Grævling

goalgetter wrote:

Dette er flaut!!

Det er faktisk mer flaut å sitte noen få felt unna å klage over at VI gir fra oss dårlig lyd, uten selv å ha planer om å bidra til å lage mer lyd!

Ja, det er enkelte på feltet vårt som fint kan flytte fokus fra dommertrioen og enkeltspillere på eget og motstanderens lag. Men nå er det også de samme folka som faktisk er sterkt delaktig i å dra i gang den positive støtten av laget. De har vært der år etter år, i med og motgang, og jeg blir faktisk ganske provosert av at andre, som selv ikke gidder å åpne kjeften, skal føle de har noen rett til å klage over noe som helst!

Last edited by Raggen on 12 Jul 2010, 16:12, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 12 Jul 2010, 16:22 
Klubbdirektør

goalgetter wrote:

Dette er flaut!!

Dette innlegget her, er seriøst et av tidenes morsomste.
Du setter liksom den trause, litt smådumme bondetampen fram i lyset, som småstirrer over på supporterklubben og irriterer deg over liten stemning.. at du kunne ha gjort det bedre sjæl, mens du i realiteten klapper forsiktig sammen de gule, illeluktende Rød3 rullingshenda dine sammen ved corner.. men ikke så høyt, bare sånn passe. Skille seg ut a gett!

Profile  

PostPosted: 12 Jul 2010, 23:21 
Klubbdirektør

Jeg satt på felt G og hørte det bra.

Ellers kom kampens kommentar fra et par bak meg:
"Trur dem skulle sendt en skokk med sauer ut på der"
"Sauer liker ikke kunst gress"

Profile  

PostPosted: 13 Jul 2010, 12:19 
Forumlegende

Når det snakkes om laber innsats og tæl, kan man muligens stille spørsmålet..

"Har man trent seg ihjel i sommer?"

Man skulle jo liksom ta igjen...
da er det lett å gå i den fella.

Last edited by ivo on 13 Jul 2010, 12:19, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 13 Jul 2010, 15:03 
I følge Tony Gustavsson er de ikke overtrent.
Han mente at formen på de generelt var bedre.
Han vinkler problemet heller mot det psykiske.

Han sa også at det tette kampprogrammet med samme start 11-er kan ha innvirkning, men minimalt i helheten.

De skal nå jobbe med det psykiske, og spesielt selv-krav.
I tillegg skal de jobbe med proffesjonaliteten. Altså med b.a. mer søvn, riktig mat, egentrening osv.

PostPosted: 13 Jul 2010, 15:12 
Klubbdirektør

Er det lov å kritisere bruken av røyk på feltet? Så vidt jeg vet er Gjemselund røykfri, og det er ikke mye deilig å stå på feltet å få driten i trynet gjennom 90 minutter.

Profile  

PostPosted: 13 Jul 2010, 16:57 
Reserve

Røyking får foregå under tribunene synes jeg, der plager det jo ingen.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 93 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]