1892 wrote:
Men Libra, dine synspunkter er i og for seg greie, men jeg skjønner at ditt kjennskap til øvrige supporterklubber er rimelig tynt. For å si det sånn, jeg tviler sterkt på at spillerne er flaue over enkelte kil supportere sin oppførsel. De har opplevd andre supportere opp igjennom karrieren, det har jeg også i løpet av min tid som KIL supporter.. Men, jeg blir faktisk litt flau over enkelte som står på feltet, men jeg reagerer sikkert på ting som andre ikke reagerer på og motsatt.
Jeg vet ikke om du så dette innlegget i Glåmdalen etter Brannkampen. Ikke hyggelig lesing...
"Jeg er ikke fra Kongsvinger, men var en av de som jubla da Kongsvinger kom opp i eliten i fjor. Unner hedmark og distriktet et lag i eliteserien, det har mye å si for distriktet.
MEN, etter å ha overvært KIL-Brann på søndag ble jeg mer i tvil… Kan selvfølgelig ramse opp en del om billettsystem, tribuner, parkering..(for ikke å snakk om at kiosken gikk tom for is etter 10 min. HALLO!) Altså alt det utafor banen som tilsier at KIL IKKE er et tippeligalag. Men det som var dråpen for meg var et knippe KIL-supportere (?) som utmerket seg med totalt usaklige kommentarer og brøling, samt stadig fremvisning av langfinger’n. At flere av de selsamme tilksuerne hadde følge av sine barn gjorde ikke saken bedre.. Hadde det bare vært fulgt opp av litt forsiktig heiing og støtte til spillerne, men nei… Her var det kun rom for lavpannede kommentarer om dommeren og motspillerne. Kan nevne at jeg i mange år har frekventert både Brann Stadion og Lerkendal, men dette tok kaka… Hvis KIL tar sikte på mer tilskuere enn det som var tilstede på søndag bør ledelesen ta skeia i en annen hånd. Skulle tro Vidar Riseth vet litt om hvordan de har satsa på familier på Lerkendal? Glem spillerne, motstanderne, ledelsen. Få ut Rølpen!"