KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 18:57

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 326 posts ]  Go to page Previous  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22  Next
Author Message
 Post subject: Re: Ny trener!!
PostPosted: 12 Jun 2010, 22:58 
Klubbdirektør

1892 wrote:
Trommer er kult når det er mange supportere, som Raggen sier.
Trommer er lurt når sangene er mer melodi enn rene kamrop.
Trommer er også jævelig lurt når en håndfull kil supportere aldri klarer å holde takta fordi de har fått feildosert ritalin mengden fra fastlegen.

LOL :mrgreen: Hva er i veien med å lage masse lyd under kamper da? Spiller det noen rolle hvor lyden kommer fra? Det er mye lettere for resten av tribuna og slå seg løs også hvis det er lyd som preger supportergjengen. Og det er jo bare så viktig å ikke være alt for traust hele tiden....

Men jeg skjønner at det må være noen regler her som jeg ikke er helt inne i :D

Profile  

PostPosted: 12 Jun 2010, 23:24 
Grævling

Libra wrote:
1892 wrote:
Trommer er også jævelig lurt når en håndfull kil supportere aldri klarer å holde takta fordi de har fått feildosert ritalin mengden fra fastlegen.

LOL :mrgreen: Hva er i veien med å lage masse lyd under kamper da? Spiller det noen rolle hvor lyden kommer fra? Det er mye lettere for resten av tribuna og slå seg løs også hvis det er lyd som preger supportergjengen. Og det er jo bare så viktig å ikke være alt for traust hele tiden....

Skal du ha lyd uten selv å bidra, så går du på håndballkamp!
Skal du ha lyd på fotballkamp, så bruker du hender og egen stemme, og bidrar så godt du kan selv.... hvis du vil ha lyd!

Kort oppsummert!

Last edited by Raggen on 12 Jun 2010, 23:52, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 12 Jun 2010, 23:30 
Klubbdirektør

Raggen wrote:
Libra wrote:
1892 wrote:

Skal du ha lyd uten selv å bidra, så går du på håndballkamp!
Skal du ha lyd på fotballkamp, så bruker du henter og egen stemme, og bidrar så godt du kan selv.... hvis du vil ha lyd!

KOrt oppsummert!

Hm...så storforlangende du er da :wink: Jeg er nok litt for sjenert til det :roll: Men jeg har som regel noen gærne kjerringer rundt meg på kamper, så jeg får se om jeg lærer etter hvert :D

Profile  

PostPosted: 12 Jun 2010, 23:36 
Klubbdirektør

Jeg skjønner hva du mener Libra.
Noe av dette har historiske røtter..
Supporterkulturen i Kongsvinger, som strekker seg noen år tilbake i tid, er mer av den anglofile typen.
Slik var det i alle andre supporterklubber også, men etterhvert har mer sør amerikanske typer av sanger inntatt supporter Norge. Derfor er det mye diskusjoner, fordi noen liker det moderne, andre det konservative. Det erke britiske.

Et annet punkt er at trommer gjerne overdøver selve syngingen, derfor høres rett og slett bare tromma, og når det er tilfelle kan vi like så godt ta i bruk disse irriterende vuvuzelaene.. for ingen hører jo hva som blir sunget uansett..

Så kan man jo diskutere om man skal synge sanger hvor det er lurt å ha tromme som taktstokk. KIL SK har tildels slike sanger, og noen ganger ligger takten på 200 i sekundet og alt går til helvette, men det er faktisk ikke før folk på feltet begynner å med klappinga på hver bidige sang. Det er problemet.

Veldig off topic dette her..

Go Tony G!!!

Profile  

PostPosted: 13 Jun 2010, 00:01 
Klubbdirektør

1892 wrote:
Jeg skjønner hva du mener Libra.
Noe av dette har historiske røtter..
Supporterkulturen i Kongsvinger, som strekker seg noen år tilbake i tid, er mer av den anglofile typen.
Slik var det i alle andre supporterklubber også, men etterhvert har mer sør amerikanske typer av sanger inntatt supporter Norge. Derfor er det mye diskusjoner, fordi noen liker det moderne, andre det konservative. Det erke britiske.

Et annet punkt er at trommer gjerne overdøver selve syngingen, derfor høres rett og slett bare tromma, og når det er tilfelle kan vi like så godt ta i bruk disse irriterende vuvuzelaene.. for ingen hører jo hva som blir sunget uansett..

Så kan man jo diskutere om man skal synge sanger hvor det er lurt å ha tromme som taktstokk. KIL SK har tildels slike sanger, og noen ganger ligger takten på 200 i sekundet og alt går til helvette, men det er faktisk ikke før folk på feltet begynner å med klappinga på hver bidige sang. Det er problemet.

Veldig off topic dette her..

Go Tony G!!!

Jeg synes det er veldig interessant å få innblikk i de forskjellige supporterkulturene. Jeg visste egentlig ikke at det var på den måten der. Jeg vet bare at jeg unner gutta våre all den støtten de kan få - på den beste måten som finnes på denne jord :D

Profile  

PostPosted: 13 Jun 2010, 00:25 
Grævling

Libra wrote:
....Jeg vet bare at jeg unner gutta våre all den støtten de kan få - på den beste måten som finnes på denne jord :D

Mmm... og uansett hvor mye vi prøver, så vil 100 tilfeldige personer plukket ut av alle som går på Gjemselund ha masse forskjellige meninger om hva som faktisk er "den beste måten som finnes på denne jord" ;-)

Last edited by Raggen on 13 Jun 2010, 00:26, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 13 Jun 2010, 00:30 
Klubbdirektør

Raggen wrote:
Libra wrote:
....Jeg vet bare at jeg unner gutta våre all den støtten de kan få - på den beste måten som finnes på denne jord :D

Mmm... og uansett hvor mye vi prøver, så vil 100 tilfeldige personer plukket ut av alle som går på Gjemselund ha masse forskjellige meninger om hva som faktisk er "den beste måten som finnes på denne jord" ;-)

Mulig det. Men jeg husker at Tony uttalte at han ville ha "mye lyd" på kampene.

Profile  

PostPosted: 13 Jun 2010, 00:41 
Grævling

Vel og bra, men jeg vil tro han får mer enn nok av lyd for en stund etter noen uker i vuvuzela-helvete, tror han vil sette pris på å komme tilbake til "rolige" Gjemselund ;-)

Ellers så er det muligens fler som la merke til at det ikke var like mye vuvuzela-trøkk på kveldens kamp mellom England og USA? Jeg syns i hvert fall det var litt mindre bråk fra disse på kveldens kamp enn det har vært på de 4 første. Regner med at engelskmenn er litt flinkere til å "ligge unna" disse. Så en del amerikanere på tribunen med noen fine trompeter i hendene, men de er jo blotta for supporterkultur uansett. Der er de jo vant med å få beskjed via storskjerm om hva de skal gjøre på tribunen, og når. Hørte noe spede forsøk på U-S-A, og det blir gjerne med det.

Profile  

PostPosted: 13 Jun 2010, 00:54 
Klubbdirektør

Hahaha.. jeg var i LA og så Kings mot Ducks.. supporterkultur kan man trygt si er et fremmedord! ;)

Profile  

PostPosted: 13 Jun 2010, 18:40 
Materialforvalter

Supporterkultur eller ikke, amerikanerne stiller i alle fall opp når det er arrangementer. Har vært på high school football i ganske skrint befolkede områder der det har vært fler på tribunen enn Gjemselund i Tippeligaen.

Profile  

PostPosted: 13 Jun 2010, 20:42 
Forumlegende

Her er jeg enig med Drillo.
http://www.dagbladet.no/2010/06/13/spor ... /12118498/

Selv på Gjemselund er musikken før kampen og i pausa meningsløs høy.

Profile  

PostPosted: 13 Jun 2010, 22:06 
Forumlegende

Tony skal ta med video hjem fra Tyskland - Australia, bare så synd vi er vel mer lik Australia enn Tyskland i tippeligasammenheng. Men noe kan vi lære, mest imponert over passningskvaliteten til Tyskland.

Profile  

PostPosted: 27 Jun 2010, 13:22 
Klubbdirektør

Til dere som følger VM-kampene på svensk tv: Er Tony fortsatt i sving som kommentator? Jeg leste på kil.no at de jobbet for å få han hjem noen dager før. Men det er kanskje for tidlig å håpe på det enda?

Profile  

PostPosted: 27 Jun 2010, 13:26 
Ja, han er der fortsatt. Han kommenterte senest en kamp i går.

KIL vil prøve å få han hjem i begynnelsen av uka, men han kommer jo uansett et par treninger før kamen ;)

PostPosted: 27 Jun 2010, 13:35 
Klubbdirektør

Ok :) Godt å vite hvor han befinner seg :D Og fint hvis de får han hjem i begynnelsen av uka :!: Nå er heldigvis snart kampene i gang igjen, og da trenger vi han HER :wink:

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 326 posts ]  Go to page Previous  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]