KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 22:23

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 50 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
PostPosted: 09 Jun 2010, 23:04 
Spiller

Vi har vel sett så mye fotball at vi vet at det ikke går på hva gutta gidder.

Det er en uting å bue på eget lag. Les en linje psykologi så skjønner du det.

Vi får glede oss over seier med et lag som var på felgen lenge før avspark.

Profile  

PostPosted: 09 Jun 2010, 23:06 
Forumlegende

DV wrote:
Glomdalen sin livedekning skriver følgende:

"Holmen tas av etter en horibel kamp. Niang er muligens rett type for å redde KIL."

Så ikke kampen så jeg kan ikke uttale meg om det. Men om det stemmer, så er det jo langtfra første gang i år. Hva i all verden som er grunnen til at Holmen gang på gang starter mens Niang sitter på benken skjønner jeg ikke.

Mot Brann MÅ Niang starte og Holmen varme benken. Minuset i blokka for å signere en turner og ikke fotballspiller blir større for hver kamp nå.

Jeg skal ikke kommentere innholdet (jeg så ikke selv kampen), men konstaterer bare at du bruker en sportsjournalist som sannhetsvitne... :mrgreen:
Mona T skrev vel at Frejd hektet ham hvis navn vi ikke sier høyt da munnskyllemiddelflaksa er tom :mrgreen:

Helt seriøst så ser det ut til at TG har tro på Holmen, og eller at han er en som passer inn i ønsket spillestil.

Profile  

PostPosted: 09 Jun 2010, 23:33 
Trener

ivo wrote:

Jeg skal ikke kommentere innholdet (jeg så ikke selv kampen), men konstaterer bare at du bruker en sportsjournalist som sannhetsvitne... :mrgreen:
Mona T skrev vel at Frejd hektet ham hvis navn vi ikke sier høyt da munnskyllemiddelflaksa er tom :mrgreen:

Helt seriøst så ser det ut til at TG har tro på Holmen, og eller at han er en som passer inn i ønsket spillestil.

Hehe, godt poeng med journalist-henvisningen. Har forsåvidt fått det bekreftet av øyenvitner som er mere troverdige i ettertid. :wink:

Uansett så sier det jo også noe at Holmen må av ganske tidlig.

Min tålmodighet er forsåvidt oppbrukt. Jeg likte absolutt ikke at vi signerte Holmen, men ga ham da sjansen i noen kamper. Akkurat nå så vil jeg gi ham en utfordring. Det er å ta seg sammen og trene som en helt i VM-pausen sånn at han kan levere noe. Tips til treningen er balanse, demping av ball og generell ballkontroll. Ta gjerne en økt eller ti i uka med det lokale løkkelaget som har mye å lære bort av ferdigheter. Ikke er Holmen så veldig rask lenger heller. Det var jo det eneste han hadde før. Men har nå sett han bli fraløpt av Lars Kr.Eriksen, og sjanseløs i å løpe fra Lustig som var like rask. Når de andre er blitt like raske/raskere og du fortsatt ikke vet hva en ball er, så er det på tide å legge opp.

Om ikke kvaliteten bedres så ser jeg gjerne at vi heller signerer en av juniorspillerne på proffkontrakt og at Holmen tar en Trond Amundsen. Bedre kvalitet for en billigere penge er resultatet nærmest uansett hvilken av juniorspillerne vi da forfremmer.

Muligens stygt sagt, men det er nå min hjertens ærlige mening.

Jobbet overtid under kampene, og alle gutta hadde selvfølgelig oppe en livedekning i bakgrunnen, og et lite utdrag fra noe av samtalene i kontorlandskapet går på en RBK-supporter som stiller meg spørsmål om hva vi ser i Holmen. I hans øyne den dårligste spilleren som noensinne har vært i Eliteserien. Jeg kan faktisk ikke gjøre annet enn å si meg enig i hans vurderinger. Og det er ganske tragisk. Særlig når vi kan benke ham. Minner om Rekdal som før kampen mot oss uttalte at uten Niang og Myhre hadde ikke KIL hatt noe i Eliteserien å gjøre. Jeg er riktignok ganske uenig i mye av innholdet der, men det sier litt om hvilke spillere andre rangerer som gode.

Så om jeg ser KIL stile mot Brann med Holmen i startelleveren og Niang på benken så blir jeg ganske forbannet, egentlig.

Profile  

PostPosted: 10 Jun 2010, 00:45 
Forumlegende

Hører av intervjuet at Tony ønsker seg hjemmekamp i 4. runde, hadde vel vært bedre med en bortekamp så får vi hjemme i 5. runde. Forutsatt at vi går videre sef.

Skjønner at vi ikke spilte bra i dag av meldingene på nett, selv fikk jeg ikke med meg kampen. Er enig i de som blir sagt om Holmen, desverre har han ikke vist noe så langt i sessongen annet enn at han bruker veldig lang tid på å få kontroll på ballen og at han kanskje var rask en gang i tida. Niang har også slitt en del, men har hodestyrke og viser glimtvis enkelte detaljer som vitner om fotballforståelse. De to ble vel kjøpt inn fordi de passet inn i Amundsens planer om ett defensivt lag med fart og hodestyrke på topp, men funka dårlig å forsøke å legge om til det.

Profile  

PostPosted: 10 Jun 2010, 07:56 
Forumlegende

Haraball wrote:
Vi har vel sett så mye fotball at vi vet at det ikke går på hva gutta gidder.

.

Mellom linjene kunne man lese at Tony antydet nettopp at her var mange "skrudd av" før kamp, litt tidlig ferie i hodet. Altså manglende vilje og fokus til å yte maks.Som igjen kan fremkalle ordet giddelaushet idet man selv velger hva man vil yte til enhver tid. Altså et valg som i bunn og grunn er opptil den enkelte spiller selv. Javisst lar man seg prege av den til enhver tid gjeldende indre kultur. Og har gruppa vært i feriemodus så er det lett å la seg rive med.

Men alle som kan bittelittegrann om mennesker som jobber i prestasjonsbaserte bransjer vet at lederen kan motivere/oppildne til innsats. Men at hovedansvaret for egen prestasjon har det enkelte individ som skal prestere. Man kan selv bestemme om man vil gi alt eller ikke. Men jeg skal ikke dvele mer ved dette. Jeg er ferdig med dette, fordi Tonys intervju på NRK tilsier at slike ting var ikke godtatt der i gården. Og man så jo at selv om det ikke ble drømmefotball i 2. omgang så var det myer mer "sprut" og vilje.

All honnør for at man reiser seg i 2. omgang og snur kampen. Det vitner om moral. Selv om man er i kjelleren så reiser man seg. Lover bra!

Piping: Må si jeg selv ble overrasket over styrken på volumet i pipingen. Det var ikke bare en eller to som pep, men mange. Ja, i og for seg en uting at det pipes. Det bør ikke skje. Men jeg kastet meg på pipekoret fordi jeg var provosert av manglende mental tilstedeværelse hos spillerne jamfør det som er skrevet over. Og de som pep sto også igjen og hyllet gutta etter kampen. Jeg vil påstå vi er veldig rettferdige mot laget. Hylles den som hylles bør. Og så bør man få vite det om man må skjerpe seg.

Men jeg er oppriktig interessert i å vite hvorfor så mange pep. Hvorfor pep nettopp DU? (Rettet til alle som pep som er her inne) Hva var det som provoserte dere andre til å gå til et slikt drastisk skritt?

Profile  

PostPosted: 10 Jun 2010, 09:56 
Forumlegende

DV wrote:

Jobbet overtid under kampene, og alle gutta hadde selvfølgelig oppe en livedekning i bakgrunnen, og et lite utdrag fra noe av samtalene i kontorlandskapet går på en RBK-supporter som stiller meg spørsmål om hva vi ser i Holmen.

Overtid?
Jeg går alltid tidlig hjem.
Da noen for en tid tilbake påpekte dette, svarte jeg:

"De dyktige kan gå tidlig. Skal dere sitte til 21:00?".

Ingen har sagt noe mer... :mrgreen:

Profile  

PostPosted: 10 Jun 2010, 10:01 
Forumlegende

Karlsen wrote:
Jeg er ferdig med dette, fordi Tonys intervju på NRK tilsier at slike ting var ikke godtatt der i gården.

Men tydeligvis noe sent ute med det da?
Jeg er sjelden imponert over trenere på toppnivå som klager på spillerne sine etter en kamp.
Er treneren mentalt sterk holder det å si at man ikke var gode nok.
Det vil alltid dekke absolutt alt, så får man ta innstillingsproblematikk etc. på kammerset.
Ellers blir det på en måte en slags halvrenvasking av seg selv.
Slik er bare tull.

Profile  

PostPosted: 10 Jun 2010, 17:40 
Klubbdirektør

ivo wrote:
Karlsen wrote:
Jeg er ferdig med dette, fordi Tonys intervju på NRK tilsier at slike ting var ikke godtatt der i gården.

Men tydeligvis noe sent ute med det da?
Jeg er sjelden imponert over trenere på toppnivå som klager på spillerne sine etter en kamp.
Er treneren mentalt sterk holder det å si at man ikke var gode nok.
Det vil alltid dekke absolutt alt, så får man ta innstillingsproblematikk etc. på kammerset.
Ellers blir det på en måte en slags halvrenvasking av seg selv.
Slik er bare tull.

Tony sa det tross alt med glimt i øyet. Det skal vel mye til å overgå denne karen her når det gjelder klaging på egne spillere....Jeg lurer på om Sylling-Olsen står i fare for å miste jobben?

http://www.dagbladet.no/2010/06/10/spor ... /12078412/

Profile  

PostPosted: 10 Jun 2010, 19:04 
Forumlegende

Libra wrote:

Tony sa det tross alt med glimt i øyet. Det skal vel mye til å overgå denne karen her når det gjelder klaging på egne spillere....Jeg lurer på om Sylling-Olsen står i fare for å miste jobben?

http://www.dagbladet.no/2010/06/10/spor ... /12078412/

Bra.
Jeg så det ikke, men det overrasker meg faktisk ikke det du sier.
Han har opptrådt eksemplarisk i intervjuer.

Profile  

PostPosted: 11 Jun 2010, 09:51 
Forumlegende

I skrivende stund er det litt over 2 timer til at 4.runde trekkes.
Den trekkes tilfeldig, men forbundet setter opp hjemme eller borte.

Follo --- gir bortekamp, men bør være ønske 1
Strømsgodset --- gir bortekamp fordi SIF har spilt alle 3 borte
Tønsberg --- gir bortekamp
Fredrikstad --- gir bortekamp

Sandefjord, Haugesund, Start og Odd --- ja, si det.
LøvHam kan fort bli bortekamp det også.
Sogndal, Ranheim, Viking og Tromsø gir bortekamp.

Rosenborg slår nok Alta, og det blir sikkert borte mot RBK om de trekkes, for man vil ha RBK lengst mulig...

Vinner Hønefoss mot Sarpsborg blir det borte også om man får HBK.

Hjemme mot Rosenborg hadde vært det *tøffeste*.
Deretter hjemme mot Haugesund.

Profile  

PostPosted: 11 Jun 2010, 11:14 
Forumlegende

Tar gjerne en tur til Follo, Tønsberg er skikkelig askeladden så litt skummelt.
Bare det er innenfor biltur lengde fra Oslo så er jeg fornøyd.

Profile  

PostPosted: 11 Jun 2010, 11:50 
Klubbdirektør

Follo eller Tønsberg hadde vært det beste. De overasker ikke tre ganger på rad

Profile  

PostPosted: 11 Jun 2010, 12:10 
Spiller

live trekning her

http://www.sa.no/sport/sarpsborg08/article5154094.ece

Profile  

PostPosted: 11 Jun 2010, 12:13 
Klubbdirektør

Hjemmekamp

Profile  

PostPosted: 11 Jun 2010, 12:18 
Spiller

da er det klart
kongsvinger-viking

da lukter det borte kamp. Viking har vel hatt bare borte kamper til nå......

Last edited by SPURS on 11 Jun 2010, 12:19, edited 1 time in total.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 50 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]