KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 19 Jul 2025, 04:32

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 326 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 22  Next
Author Message
 Post subject: Re: Ny trener!!
PostPosted: 21 May 2010, 10:21 
Kaptein

Location: Hvem leder, Og hvordan leder man gutta til seier!!!
Meen som jeg vil tru så butter det for TG i den "økonomiske biten" som det alltid gjør i KIL. Dessverre :( .. Vi har aldri hatt midler før, så jeg kan ikke helt se at det skal regne Cash på gjemselund denne gangen heller.. Uff nei.. Spørs om det er no mer TG etter VM..

Profile  

PostPosted: 21 May 2010, 20:34 
Klubbdirektør

Før seriestart ble det sagt at vi hadde penger til å hente en til. I tillegg går vi med overskudd hva gjelder billettinntekter, og da også sikkert kiosksalg. Så vidt jeg har forstått går det også bra på sponsorsiden. Håper også at investorene kan bla opp litt mer, og evt en reprise av supporternes innsats fra i fjor som medførte at Håkonsen kom på plass. Etter min mening har han levert varene til de grader.

Profile  

PostPosted: 21 May 2010, 20:56 
Klubbdirektør

Og det er vel fortsatt ingen som har erstattet Kai Olav Ryen?

Profile  

PostPosted: 21 May 2010, 22:00 
Grævling

Neil Lennon wrote:
...og evt en reprise av supporternes innsats fra i fjor som medførte at Håkonsen kom på plass...

Er nok ikke økonomisk mulig for vår del i år gitt!

Profile  

PostPosted: 21 May 2010, 22:02 
Klubbdirektør

nei så der har vi noen hundre tusen til gode

Profile  

PostPosted: 21 May 2010, 22:19 
Klubbdirektør

Janko wrote:
nei så der har vi noen hundre tusen til gode

Ja. Han var jo en spiller som skulle vært med denne sesongen, så bare der mangler det en mann. Jeg går ut fra at han nå får sykepenger som sykemeldt, og at det derfor er mulig å bruke hans lønn på en annen spiller? Dette skulle jo egnetlig ha vært gjort allerede da han ble skadet.

Profile  

PostPosted: 21 May 2010, 22:24 
Grævling

Ryen er vel den eneste på KIL som hadde jobb ved siden av, er nok ikke så mange kronene KIL sparer på at han er sykemeldt.

Last edited by Raggen on 21 May 2010, 22:25, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 21 May 2010, 22:29 
Klubbdirektør

Så han fikk lavere lønn enn de andre spillerene fordi han jobbet ved siden av? Høres rart ut...For de fleste av oss er en ekstra jobb en ekstra inntekt.

Last edited by Libra on 21 May 2010, 22:30, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 21 May 2010, 22:49 
Grævling

Altså.... tror du det er slik at alle på KIL har samme lønn? Ryen var vel den enkleste i verden og overtale når han signerte ny kontrakt vil jeg tro. Han hadde vel hengt med gratis med KIL i TL hvis de hadde nektet å betale han. Det er tross alt noen få på laget som er født med hjerte i KIL, mens andre er her til stor del for å tjene penger i livet.

Profile  

PostPosted: 21 May 2010, 22:54 
Klubbdirektør

Raggen wrote:
Altså.... tror du det er slik at alle på KIL har samme lønn? Ryen var vel den enkleste i verden og overtale når han signerte ny kontrakt vil jeg tro. Han hadde vel hengt med gratis med KIL i TL hvis de hadde nektet å betale han. Det er tross alt noen få på laget som er født med hjerte i KIL, mens andre er her til stor del for å tjene penger i livet.

Ja, jeg trodde gutta hadde noenlunde like lønnsvilkår. Noe annet er jo totalt useriøst. Og totalt smakløst. Skal man utnytte en lokal spillers iver etter å spille i tippeligaen økonomisk? Det hadde jeg ikke trodd var mulig....

Profile  

PostPosted: 21 May 2010, 22:59 
Grævling

Nå er du vel rimelig naiv? Det er tross alt fotball det er snakk om, der er alt lov ;-)

I england har du spillere som tjener opp mot 1,5 mill i uka, mens andre på samme lag må nøye seg med lommerusk, dvs kanksje bare 50-60 tusen i uka. Brukbar forskjell uansett.

Profile  

PostPosted: 21 May 2010, 23:02 
Klubbdirektør

Mulig jeg er naiv :( Men jeg liker ikke slike forskjeller. Jeg driver selv egen bedrit, men det kunne ikke falle meg inn å gi forskjellig lønn til folk som gjør omtrent samme arbeid. Jeg trodde arbeidsmiljøloven beskyttet mot slike ting.

Profile  

PostPosted: 21 May 2010, 23:54 
Grævling

Libra wrote:
Mulig jeg er naiv :( Men jeg liker ikke slike forskjeller. Jeg driver selv egen bedrit, men det kunne ikke falle meg inn å gi forskjellig lønn til folk som gjør omtrent samme arbeid. Jeg trodde arbeidsmiljøloven beskyttet mot slike ting.

Nå er vel dette en rimelig spesiel yrkesgruppe, og på toppene får de vel betalt langt over den faktiske verdi uansett. Og hva med andre fotballspillere? En kar i 3. divisjon er da kun en fotballspiller han også, selv uten lønn.

Ellers så har nok fotballspillere på toppnivå, til og med i Norge, mer enn nok av "goder". I hvilken gra Arbeidsmiljøloven dekker dem i alle situasjoner har jeg ikke snøring på, men de har jo en egen "fagforening" i NISO som klarer og støtte dem i det mest utrolige.

Kan jo se det opp mot andre idretter. En talentfull guttunge som får kontrakt med en toppklubb har vel krav på ganske mange tusenlapper i lønn pr mnd. Og det skal han ha uansett om han ikke er i nærheten av å få spille, og ellers bare fordriver tiden med å bo hjemme hos mor og far og går på videregående skole. Og ingen har noen garanti for at gutten faktisk noen gang vil bli god nok for laget. Så kan vi jo feks se dette opp mot Skihopping. En unggutt som Lars Bystøl går bort og vinner OL-gull i Torino i 2006. Han måtte vel tidligere i sesongen hoste opp penger av egen lomme for å kunne være med på diverse treninger, får ikke et rødt øre fra noen, annet enn det han selv klare å vinne pga prestasjoner i bakken. Og i OL var han denne ene dagen best i hele verden. Det er det fint få av alle verdens talenter i fotball som noen gang kan drømme om å få oppleve. Så trenger vi kanskje ikke gå inn på hvordan Lar Bystøl tok vare på talentet sitt i ettertid ;-)

Nei gitt, å dra "normalt arbeidsliv" og utøvere innen sport og idrett under samme kam har været håpløst i en årrekke, de må nok heller sees på som øvrige artister i verden, sangere, skuespillere osv., er i hvert fall det de liker selv. Og dermed får de betalt etter mange forskjellige faktorer.

Takk gud for at det finnes lokale gutter som Ryen. KIL er mye mer enn bare en arbeidsplass for den gutten :-)

Men.... det er mulig vi beveger oss en smule utenfor trådens tema nå ;-)

Last edited by Raggen on 21 May 2010, 23:57, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 21 May 2010, 23:59 
Klubbdirektør

Du har sikket mye mer greie på dette enn meg :D Men hvem ønsker du deg som trener da, Raggen?

Profile  

PostPosted: 22 May 2010, 00:08 
Grævling

Men bare en liten ting, i din bedrift så bør det vel være slik at den som faktisk gjøre jobben sin best, av de som gjør det samme, kanskje får litt ekstra betalt. I fotball så kan det jo faktisk være slik at den dårligste fort har best betalt, men da ligger han selvfølgleig syltynt ann når kontraktsperioden går ut ;-)

Ellers, når det gjelder ny trener så vil jeg ha en som tar oss til Cupfinale, og sørger for at vi beholder plassen.... samt kan akseptere en lønn som klubben har råd til. Enkelt og greit ;-)

Last edited by Raggen on 22 May 2010, 00:11, edited 1 time in total.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 326 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 22  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]