KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 11:13

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 55 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject: Knut Torbjørn Eggen
PostPosted: 13 Apr 2010, 10:06 
Materialforvalter

Tar sjansen på å starte en ny tråd. Moderator får ta tak hvis det blir "gæli"...

Østlendingen ser ut til å ha funnet ut hvem KIL går for: Knut Thorbjørn Eggen. Må si jeg er fryktelig usikker på hvor lurt dette er. Har en tendens til å bli litt "huskestue" der denne mannen befinner seg...

http://www.ostlendingen.no/sport/kil-gar-for-eggen-1.5167677

Last edited by Plazan on 13 Apr 2010, 10:08, edited 4 times in total.

Profile  

Post subject: Re: Knut Torbjørn Eggen
PostPosted: 13 Apr 2010, 10:16 
Forumlegende

Helt fint med egen tråd for Æggen jr

Og dette er interessant synes jeg. Erfaren og tydelige sjef. Med klar spillestil og pondus.

Profile  

PostPosted: 13 Apr 2010, 10:45 

Tror han kan være en sterk bidragsyter for at KIL holder seg i eliteserien.

Profile  

PostPosted: 13 Apr 2010, 13:32 
Forumlegende

Roger'n går i alle fall inn for det med hud og hår (?).

http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=2412

Og det er mye sant i dette.
Og det vil gi mye positiv oppmerksom når det eventuelt skjer.

Profile  

PostPosted: 13 Apr 2010, 13:45 
Forumlegende

Hadde jo heller tatt faren hans, litt fler titler å vise til ;)
Men ett cupgull er vel ikke å forakte det heller 8)

Profile  

PostPosted: 13 Apr 2010, 23:12 
Klubbdirektør

Ifølge Glomdalen.no har KIL fått napp i sin trenerjakt. Men treneren MÅ avklare endel med sin nåværende arbeidsgiver.

Dermed kan vi vel utelukke Tom Nordlie.

Derimot synes jeg K.T.E virker mer og mer sannsynlig.

Den nye treneren blir heller ikke presentert før tidligst etter Lillestrøm kampen, mest sannsynlig torsdag (igjen ifølge glomdalen.no)

Hele nyheten:

http://www.glomdalen.no/kil/article5069098.ece

Last edited by ManUtd on 13 Apr 2010, 23:13, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 14 Apr 2010, 07:57 
Reserve

Sitat:"Det stemmer at vi har snakket med Knut Torbjørn Eggen, men det har bare vært løst og ikke noe konkret"
(Morten Kristiansen, kilde: Glåmdalen)

Sitat: "Tirsdag kveld sier Morten Kristiansen, sportslig leder i KIL Toppfotball, at en ny trener kan bli presentert allerede torsdag. Vedkommende må, etter det vi erfarer, først avklare en del forhold med sin nåværende arbeidsgiver." ... "Knut Torbjørn Eggen, som er en het kandidat, er for øvrig ansatt ved Wang Toppidrett."
(kilde: Glåmdalen)

Sitat: "Jeg kan ikke kommentere dette av hensyn til arbeidsgiverne mine." ... "Jeg har lenge uttrykt ønske om igjen å ta over en toppklubb, så gjelder det om timingen er riktig."
(Knut Torbjørn Eggen, kilde: Østlendingen)

Jeg tror ikke KIL har rukket å være i kontakt med et altfor stort antall trenere på kun èn dag. Det tenderer mot ønsketenkning for min del, men av det jeg kan lese i diverse lokal presse synes jeg Knut Torbjørn Eggen virker ekstremt aktuell. Husk at Morten Kristiansen ikke har lov til å nevne navn (siden vedkommende er i ansettelsesforhold), og har alt på å tape på å komme med for mange løfter.

Profile  

PostPosted: 14 Apr 2010, 12:39 
Reserve

catoholtet wrote:
Jeg tror ikke KIL har rukket å være i kontakt med et altfor stort antall trenere på kun èn dag. Det tenderer mot ønsketenkning for min del, men av det jeg kan lese i diverse lokal presse synes jeg Knut Torbjørn Eggen virker ekstremt aktuell.

Nå har vel KIL visst om dette noe lenger enn oss supportere, men veldig mange dager har de jo ikke hatt på seg. Om det blir Eggen, tror jeg vi skal være veldig fornøyde.

Profile  

PostPosted: 14 Apr 2010, 16:06 
Klubbdirektør

Jeg ville også blitt ekstremt fornøyd om det var Eggen som fikk jobben. Var veldig gira på at han skulle ta jobben i utgangspunktet da de lette etter trener i forkant av sesongen, men da var det vel lønnsbetingelser man ikke ble enige om?

Profile  

PostPosted: 14 Apr 2010, 17:01 
Klubbdirektør

Eggen er en bra mann!

Profile  

PostPosted: 15 Apr 2010, 18:30 
Saftblander

Ble ikke noe:

http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippel ... 84415.html

Da synes jeg like gjerne de kan fortsette med Eide. Antar at Nordlie ikke er aktuell, så det er det egentlig ingen andre jeg kunne tenke meg å se i rollen.

Profile  

PostPosted: 15 Apr 2010, 18:41 
Forumlegende

Det var synd med Eggen.

For første gang vil jeg nå si følgende:
Jeg tror Eide er klar til å bli hovedtrener. Han "besto" mot Lillestrøm. Dog fikk han noen minuser for å ikke bytte da spillerne sjangla rundt dritslitne. bytt litt tidligere mann! Men dette er jo en bagatell. Dersom det ikke dukker opp en storkanon som vil videreføre det arbeidet som allerede er lagt av Nordlie så la Eide få jobben! Dersom spillergruppa trygler om Nordlie tilbake så skal han selvsagt hentes. men tviler på akkurat det. Finnes det noen bedre enn Eide der ute nå? Neppe.

Håper Patrick Holtet blir tatt med i teamet, han er et naturtalent han også.

Rutinen og pondusen får Riseth og Myhre ta seg av.!

Last edited by Karlsen on 15 Apr 2010, 18:42, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 15 Apr 2010, 18:52 
Reserve

Dette var triste saker. Hadde virkelig håpa på Eggen jr ved roret. Eide er forsåvidt en bra kandidat han, men jeg er litt bekymret for manglende autoritet på lang sikt med tanke på den rutinen som bor i spillere som RR, Myhre Riseth etc. Som det har blitt sagt tidligere her florerer det ikke med gode kandidater på markedet. Jeg er derfor tilbøyelig til å se Eide som trener fordi han kjenner mentaliteten i Kongsvinger. Da tenker jeg på laget/spillerne og klubben som helhet. Tror at det å få inn en "sterk" ekstern trener med et litt annet syn på spillestil etc vil være skadelig da man er midt inne i kampprogrammet. Etter mitt syn var det derfor treneravgangen var uheldig i utgangspunktet. En ny trener, med en ny filosofi vil kunne skape mer uro og rokke ved spillemønstre som ligger fast. Derfor er det nok mye som taler for Eide her. Som sagt; eneste jeg er skeptisk til er hvordan han skal "lære" de erfarne gutta hvor skapet skal stå.

Profile  

PostPosted: 15 Apr 2010, 18:53 
Klubbdirektør

Det var synd, men jeg gidder ikke bruke mer tid på han. Sikkert personlige ting.

Men vi har Eide og han mener jeg er en god løsning, og ikke minst en rimelig løsning. Dette går nok bra. Han rykka jo opp med gutta!

Profile  

PostPosted: 15 Apr 2010, 18:56 
Forumlegende

Visst skal en trener være autoritær. Men en god trener vet også å benytte seg av den kompetansen som er i gruppa. Jeg tror Myhre, Riseth, Risholtx2 og Ryen kan være gode støtte spillere og lederskikkelse ri gruppa. De erfarne er jo "selvgående" Og de drar helt sikkert de yngre i øra når det trengs. Det ser man jo bare på myhre som er ute og "fillerister" litt iblant. Tror dette vil være en god løsning nå.

Og 4-3-3 som gruppa er drillet i, i "Nordlie-stil" er det Eide som kjenner best. Det er det vi er gode på og rykka opp med. Og da må ingen komme inn og rokke ved det.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 55 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]