KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 13:04

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 91 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
PostPosted: 05 Apr 2010, 20:36 
Spiller

hva skal vi med niang på bana? han klarer verken og ta i mot en ball ordentlig, ei heller og styre de headingene sine til en medspiller. Lurer på hvor dårlig Kim Holmen evt må være på trening ettersom han verken får sterte eller komme innpå. Hva har skjedd med Tuelo på seinvinteren?? han var jo knallgod i vinter.
Kansje på tide og finne tilbake til fjorårets formasjon. Den ga oss tross alt opprykk! Er mektig skuffet over hva Trond Amundsen har fått ut av laget så langt...

Profile  

PostPosted: 05 Apr 2010, 20:40 
Forumlegende

om man gidder, etter 6 sekunder her http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippel ... 75562.html

Last edited by ivo on 05 Apr 2010, 20:41, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 05 Apr 2010, 20:42 
Trener

SPURS wrote:
hva skal vi med niang på bana? han klarer verken og ta i mot en ball ordentlig, ei heller og styre de headingene sine til en medspiller. Lurer på hvor dårlig Kim Holmen evt må være på trening ettersom han verken får sterte eller komme innpå. Hva har skjedd med Tuelo på seinvinteren?? han var jo knallgod i vinter.
Kansje på tide og finne tilbake til fjorårets formasjon. Den ga oss tross alt opprykk! Er mektig skuffet over hva Trond Amundsen har fått ut av laget så langt...

Amundsen ser ut til å ville ødelegge KIL, med å kopiere Adeccoligaens mest usympatiske lag, LøvHam, sin spillestil.

Profile  

PostPosted: 05 Apr 2010, 20:59 
Trener

Jeg skal nok vente en 4-5 runder til før jeg begynner å sette spørsmålstegn ved Amundsen sine kvaliteter.
Men sier meg enig i at å bytte ut Torp var ett meget rart valg.

Har også helt siden jeg så Niang i vinter mot Glimt ikke sett det helt store i han.
Jeg syns det hadde vært bedre å bruke bytte nr 2 på Niang mot Holmen, og flyttet Kai ned som "hengende".

Bytte nr 3 var det ikke så mange andre valg, men det er tydelig at Henry ikke er god nok som forsvar spiller i Tippeligaen.

Neste kamp MÅ vinnes! Og jeg vil se Torp spille hele kampen, Niang startes på benken og Krogh bør få prøve seg.

Myhre
Eddy-Bobby-Vidar-Sturød
Torp-Roger
Guven-Krogh-Tuelo
Holmen

Også vil jeg legge til at jeg savner 4-3-3

Profile  

PostPosted: 05 Apr 2010, 21:03 
Forumlegende

Drublic wrote:
Jeg skal nok vente en 4-5 runder til før jeg begynner å sette spørsmålstegn ved Amundsen sine kvaliteter.
Men sier meg enig i at å bytte ut Torp var ett meget rart valg.

Her er forklaringen på hvorfor Torp ble tatt ut...http://www.glomdalen.no/video/article5055041.ece
Han var regelrett tom etter å vært syk hele natta.

Jo, 4-3-3 kan nok prøves.
Tro det vil gi mer sjanser og halvsjanser som kan bli sjanser...

Profile  

PostPosted: 05 Apr 2010, 21:04 
Klubbdirektør

Ifg. Amundsen så ble Torp byttet ut i pausen fordi han hadde vært syk i hele natt, og var tom etter første omgang. Han sier så i intervjuet som ligger ute i Glåmdalen.

Profile  

PostPosted: 05 Apr 2010, 21:06 
Drublic wrote:

Vil da tru det blir mye mer bevegelse rundt Niang, som vinner det meste av dueller!!

PostPosted: 05 Apr 2010, 21:32 
Trener

mikeb wrote:
KIL-SMURF wrote:
Syns Kai Risholt holdt godkjent i dag. Håper han fortsetter. Er det plass til både han og Kim?

Niang har vel brukt opp sine sjanser til å starte, kan godt prøve Kai og Holmen. SÅ kan man heller kaste innpå Niang på slutten om man trenger ett oppspillspunkt.

Ofte enig med deg, men ikke i dette. Enig med min onkel som var tilstede som nøytral tilskuer som var imponert over Niang og Frejd, men få andre. Imidlertid slaktet han bevegelsene rundt Niang.

Nå er Niang langt unna en virtuos med ballen i beina, men vinner det meste i lufta, og la igjen fint ved flere anledninger til medspiller i dag.

Det vi sliter med er vingspillet. Flere her savner 4-3-3. Det begynner forsåvidt jeg å gjøre også, men tror at det greieste vi kan gjøre er å la Henry Joseph ta høyre kant neste kamp. Han har teknikk og pasningsfot og kan gi sårt tiltrengte innlegg fra dødlinja som Niang kan stange inn. Hvor mange passe ok/gode innlegg hadde vi i dag fra ca dødlinja? 0 ? I tillegg bør vi vurdere Ørjan på venstre (ja, drastisk, men vi trenger kantspillere som kommer seg til dødlinja og jobber)

K.Risholt imponerte egentlig også, eneste som har spilt hengende som har skjønt hvor ballen kommer etter at Niang vinner første gang i lufta, og de to skapte det meste av våre sjanser i 1. omgang. De var veldig gode sammen, syns jeg. Bare synd at kantene ikke hang med i det hele tatt.

Neste kamp bør vi stille slik:

Myhre

Frejd - Bobbie - Riseth - Sturød

R. R. - Torp

Henry J. - K.Risholt - Ørjan (Güven/Tuelo)

Niang

EDIT: For øvrig syns jeg 1. omgang var særdeles god. I mine øyne var det et ran at AAFK dro av gårde med 3 poeng. Vi burde ha vunnet i en rettferdig verden, i verste fall og i en delvis urettferdig verden hadde uavgjort vært greit.

Last edited by DV on 05 Apr 2010, 21:34, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 05 Apr 2010, 21:41 
Forumlegende

Dette er fotball - i motgang.
Samme spiller(e) betegnes som både god og ubrukelig i samme kamp...

Det er bare ett at gjøre - la laguutaket gå på omgang, og da med loddtrekning blant oss. :wink:

Heldigvis ny hjemmekamp neste onsdag (om 1 uke)...

Profile  

PostPosted: 05 Apr 2010, 21:45 
Reserve

1. Det blir for dumt å legge om til 4-3-3 nå. Nå har vi brukt så langt tid på å få 4-2-3-1 til å funke, og det funker nesten. Litt mer rundt på kant, så blir det bra. Men første omgang i dag var veldig bra.

2. HVORFOR i huleste spiller Bobbie Friberg stopper og Eddie Frejd back??? Bobbie tørr jo ikke gå i dueller, og svikter i markeringene gang på gang. Frejd viste vel i fjor hvor god han er som stopper... Bobbie tapte mot Aarøy på 0-1, opphevet offisde på 1-2 og markerte ikke Aarøy eller Roberts når de fikk store sjanser på slutten.
Litt mye negativt om Bobbie her, men han er ingen midtstopper. Må da passe mye bedre som back.

Profile  

PostPosted: 05 Apr 2010, 21:59 
Spiller

Er ikke enig med de som slakter niang her. Han og Kai vinner mye i dag, men hvor er de andre? Og, kommer det et eneste vettu innlegg fra kantene?

4-3-3? Vi spilte vel slik vi spiller nå (4-2-3-1) hele høsten etter at Nordlie stakk?

Ellers får vi glede oss over at vi spillemessig ikke er gærne. Det er lenge igjen og dette kan gutta klare, men det begynner vel å tynnes litt i rekkene på trening igjen nå.

Profile  

PostPosted: 05 Apr 2010, 22:01 
Reserve

Lenger opp her sikler folk etter 4-3-3. Det er de jeg svarer til.

Profile  

PostPosted: 05 Apr 2010, 22:05 
Forumlegende

Niang vinner mange dueller, spesiellt i 1. omgang, og samspillet med Kai sitter, men utover det kan jeg ikke se at Niang bidrar med svært mye. Han klarer ikke å utfordre, skuddene sitter ikke, han har ikke fart til å rykke, ved 1-0 målet så gikk han opp for å markere Aarøy, men når Aarøy stikker så vet han ikke hvor han skal gjøre av seg. Jeg er ikke ute etter å slakte Niang, men mener at vi bør se på andre løsninger på topp også. I treningskampene spilte vi ett helt annet spill og scoret mange mål, i serien har vi så langt satt to goaler, han har ikke vært innvolver i de. I dag var han med å skape sjanser sammen med Risholt, men ble desverre ikke mål i på dette i dag heller.

Profile  

PostPosted: 05 Apr 2010, 22:18 
Trener

mikeb wrote:
Niang vinner mange dueller, spesiellt i 1. omgang, og samspillet med Kai sitter, men utover det kan jeg ikke se at Niang bidrar med svært mye. Han klarer ikke å utfordre, skuddene sitter ikke, han har ikke fart til å rykke, ved 1-0 målet så gikk han opp for å markere Aarøy, men når Aarøy stikker så vet han ikke hvor han skal gjøre av seg. Jeg er ikke ute etter å slakte Niang, men mener at vi bør se på andre løsninger på topp også. I treningskampene spilte vi ett helt annet spill og scoret mange mål, i serien har vi så langt satt to goaler, han har ikke vært innvolver i de. I dag var han med å skape sjanser sammen med Risholt, men ble desverre ikke mål i på dette i dag heller.

Enig i det med utfordring og fart.

Men å skylde på ham ved 1-0 er litt drøyt. Det var ikke Niang som gikk for å markere Aarøy... Niang var langt unna på en annen AaFK-spiller (Tok en ekstra kikk på Sumo for å se at jeg husket rett....) Niang hadde aldri noe med Aarøy å gjøre på defensiv dødball heller. Var stort sett Eddie som tok seg av ham.

Og jeg mener at det er på kantene vi kan finne løsningene på topp. Derfor jeg faktisk vil ha inn Henry J. på kant. Høyre kant er ikke så annerledes enn høre back på mange måter, men med driblingene og teknikken hans, samt at han ikke har nok defensive fibre til å spille back tror jeg han hadde kunnet blomstre på ving.

Vi må klarre å komme oss ned mot cornerflagget og legge inn på hodet til K.Risholt/Niang og ikke bare legge innlegg som er under knehøyde på motstanderens førsteforsvarer som enkelt blir beinet ut.

Profile  

PostPosted: 05 Apr 2010, 22:40 
Forumlegende

Bengt Eriksens "strek" på tv nå nettopp fører til at jeg fritar dommerne fra den "offsidesituasjonen" som førte til 2-1. Og så får hele KIL ta situasjonen opp på kammerset.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 91 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]