mikeb wrote:
KIL-SMURF wrote:
Syns Kai Risholt holdt godkjent i dag. Håper han fortsetter. Er det plass til både han og Kim?
Niang har vel brukt opp sine sjanser til å starte, kan godt prøve Kai og Holmen. SÅ kan man heller kaste innpå Niang på slutten om man trenger ett oppspillspunkt.
Ofte enig med deg, men ikke i dette. Enig med min onkel som var tilstede som nøytral tilskuer som var imponert over Niang og Frejd, men få andre. Imidlertid slaktet han bevegelsene rundt Niang.
Nå er Niang langt unna en virtuos med ballen i beina, men vinner det meste i lufta, og la igjen fint ved flere anledninger til medspiller i dag.
Det vi sliter med er vingspillet. Flere her savner 4-3-3. Det begynner forsåvidt jeg å gjøre også, men tror at det greieste vi kan gjøre er å la Henry Joseph ta høyre kant neste kamp. Han har teknikk og pasningsfot og kan gi sårt tiltrengte innlegg fra dødlinja som Niang kan stange inn. Hvor mange passe ok/gode innlegg hadde vi i dag fra ca dødlinja? 0 ? I tillegg bør vi vurdere Ørjan på venstre (ja, drastisk, men vi trenger kantspillere som kommer seg til dødlinja og jobber)
K.Risholt imponerte egentlig også, eneste som har spilt hengende som har skjønt hvor ballen kommer etter at Niang vinner første gang i lufta, og de to skapte det meste av våre sjanser i 1. omgang. De var veldig gode sammen, syns jeg. Bare synd at kantene ikke hang med i det hele tatt.
Neste kamp bør vi stille slik:
Myhre
Frejd - Bobbie - Riseth - Sturød
R. R. - Torp
Henry J. - K.Risholt - Ørjan (Güven/Tuelo)
Niang
EDIT: For øvrig syns jeg 1. omgang var særdeles god. I mine øyne var det et ran at AAFK dro av gårde med 3 poeng. Vi burde ha vunnet i en rettferdig verden, i verste fall og i en delvis urettferdig verden hadde uavgjort vært greit.