KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 15:33

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 91 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next
Author Message
PostPosted: 02 Apr 2010, 18:51 

en utfordring til supporterklubben kommer her: kan ikke noen av de tøffeste av dere ta dere en tur rundt på stadion under kampen og være forsangere og få med dere resten av publikum å rope og skrike? Tror det bare er et dytt i ryggen som skal til for å lage en del bedre stemning enn det var under Oddkampen=)) hvis dere får lov til dette av KIL da så klart=))

Profile  

PostPosted: 02 Apr 2010, 19:20 
Kaptein

Mania wrote:
Ikke sånn at vi ikke liker dere, men seriøst ?

http://www.kil.no/nyheter/vis.php?ny=1&id=2368

Vi kommer omlag en minst 60 mann på puben, gleder oss!

http://www.stormensupport.no/News/7/186/UKESLUTT-FRA-JUGENDBYEN.aspx

Håkken faen har bestillt detta ?!? "og har vi flaks, smeller det litt mellom taklingene også" Høll detta svineriet langt unna Gjemselund ! Er nesten så je vurderer å bli hemme bære førr å unngå å bli pinlig berørt. Skulle faen ti mæ tru at det var detta som var 1 aprilspøken.

Profile  

PostPosted: 02 Apr 2010, 19:49 
Reserve

Ikke sånn at vi ikke liker dere, men seriøst ?

Hehe ja er visst seriøst. Men er noen av oss som tar avstand fra trommer generelt så vi vil ikke gå i dette toget. Og blir det brukt under kamp skal dere få vinne tribuna lett, mange som holder kjeft og går fra feltet da... Er ikke mange supporterklubber i Norge som er store nok til å bruke tromme, bare Enga og Brann(hjemme) og i blant kanari. Og det er vel bare kanari av disse som bruker det. Og hvor er det best liv på hjemmekampene?? Ullevål og Brannstadion UTEN trommer!!

Men velkommen skal dere være uansett, ser frem til å møte gode og trivelige supportere. Håper dere kommer flere enn 60 også...

Men må ha respekt for at andre liker noe annet også, så skal ikke dømme dette nord og ned for vi er alle forskjellige heldigvis.

Last edited by Erik B on 02 Apr 2010, 19:55, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 02 Apr 2010, 21:24 
Klubbdirektør

Jeg er sikkert ikke inne i alle detaljer, og hvorfor de er der- rundt en fotballkamp. Jeg er bare lykkelig over alt som skaper stemning - og derfor sikkert litt ukritisk i denne sammenhengen. Men hvorfor er det galt med tamburorkester rundt kampen, når laget vårt er fra en festningsby? Jeg hadde skjønt det bedre om det var en sambatromme... :mrgreen:

Vi må i hvert fall ikke la Ålesund-supporterne pyske oss ned. For det er vel det de gjør et forsøk på med sine skriverier både her på forumet og på hjemmesiden sin :?:

Profile  

PostPosted: 02 Apr 2010, 21:30 
Forumlegende

Leste et eller annet sted, tror det var i avisa FotballeXtra (Tidl. Tips) et artig innlegg fra en fotballjournalist som satte søkelys på pause "underholdningen" i Tippeligaen. Og hvor pinlig den ofte kan være. Og kom opp med en hel del groteske eksempeler på hva fotballelskere tvangsfores med om de ikke har vett på å gå å pisse eller kjøpe seg en vaffel i pausa. Gjerne også før eller etter kamper og gjerne styrt av sponsorer. Nå kan det virke som dette har spredd seg til Kongsvinger også. Men bevares, noen liker sikkert dette også.

Profile  

PostPosted: 02 Apr 2010, 21:34 
Klubbdirektør

Hva er feil med tamburorkester fra festningen da? Det skjønner jeg ikke. Jeg ble henrykt da jeg leste dette på kil.no. Som den enfoldige sjelen jeg er :wink:

Profile  

PostPosted: 02 Apr 2010, 21:40 
Grævling

Det måtte altså til en kommentar fra Ålesund før dette ble kommentert her inne, jsggu overraskende ;-)

Nå kommer altså denne gjengen til å svinge innom Grafen som annonsert, så er det opp til hver og en om de ønsker å bli med i "toget" bortover mot Gjemselund (GjemselundEN vet ikke jeg hvor ligger, noen får gjerne informere meg). Dette er ikke noe Supporterklubben arrangerer, men det er et fritt land vi bor i, så de er da hjertlig velkommen til å svinge innom Telegrafen, de som alle andre.

Det er heller ikke slik at de skal stå på feltet vårt og tromme under kampen, derimot er det tydlig slik å forstå at det blir tromming underveis på feltet til Stormen, og da blir egentlig hele saken på deres egen side brått noe merkelig. Det er egentlig noe av det søteste jeg har lest på lenge, folk fra Ålesund som disser andre sine krumspring når det kommer til supporterkultur kan virkelig ikke se hva de selv står midt oppe i. Ålesund er jo kjent for en sirkus-kultur du ikke finner maken til noe sted i dette landet. Tromme er med til Gjemselund, er vi riktig heldige får vi kanskje også høre både horn, lur, blokfløyter og triangel fra ståtribunen i klokkesvingen. Det er vel bare å håpe på sterk sur vind fra øst, så lyden blåser tilbake mot Vestlandet.

Men slik ellers er det bare å ønske dem hjertlig velkommen, en fin gjeng det blir hyggelig å treffe før avspark. Det blir liv på Grafen før kamp, så jeg får håpe også våre lokale borgere våkner opp og stiller opp i hopetall allerede fra kl 11.30 på mandag.

Profile  

PostPosted: 02 Apr 2010, 21:40 
Forumlegende

Libra wrote:
Hva er feil med tamburorkester fra festningen da? Det skjønner jeg ikke. Jeg ble henrykt da jeg leste dette på kil.no. Som den enfoldige sjelen jeg er :wink:

Hehe er nok en smule mer kultivert du. Av og til er jeg primitiv. Fotballkamp er fotballkamp. Punktum. Men that's my world! :wink:

Profile  

PostPosted: 02 Apr 2010, 21:44 
Forumlegende

Har forøvrig god erfaring med Aafk supportere før kamp på Telegrafen. Fra den gang vi alltid var i undertall. Ble servert den beste "fiskesuppa" jeg har smakt :wink: Oppskrift hemmelig. Men det var i hvertfall en liten del cola og en stor del sprit i tilbehøret.

Profile  

PostPosted: 02 Apr 2010, 21:47 
Grævling

Libra wrote:

Supporterkultur er et begrep som ksn defineres på omtrent like mange forskjellige måter som det er folk som vet hva fotball er på kloden. Vi kan vel kort forklart si det slik at det gjerne er forskjell på hva som er "lov" på en fotballkamp og på en håndballkamp, eller langs skidløypa under vinter-ol på Lillehammer.... for å si det slik.

Fotballsupportere her i landet har en tendens til å se mest mot England, da holder vi oss til å bruke kropp og stemme for å skape stemmning. Andre deler av verden brukes det både instrumenter og snodig bekledning, funker også fint til å skape stemning, MEN SLIK GJØR VI DET BARE IKKE I NORGE ;-) Enkelt og greit forklar, med et aldri så lite snevav ironi ;-)

Profile  

PostPosted: 02 Apr 2010, 21:50 
Klubbdirektør

Karlsen wrote:
Har forøvrig god erfaring med Aafk supportere før kamp på Telegrafen. Fra den gang vi alltid var i undertall. Ble servert den beste "fiskesuppa" jeg har smakt :wink: Oppskrift hemmelig. Men det var i hvertfall en liten del cola og en stor del sprit i tilbehøret.

Ok:-) Men ALT - absolutt ALt- er jo bedre enn en kamp uten stemning og masse lyd? Er det noe som har preget kamper på Gjemselund i alle år (bortsett fra i fjor) så er det jo nettopp stillhet....Det var rett og slett grusomt å sitte på felt K i kampen mot Odd- og bare høre Oddrane. De var neimen ikke redd for å lage lyd.... Jeg var på kampen sammen med datteren min, og hun så bort på dem med hat i øynene og sa: "Nå synes jeg det er på tide at de jekker seg ned litt der borte" :mrgreen:

Profile  

PostPosted: 02 Apr 2010, 21:51 
Klubbdirektør

Beklager...av en eller annen grunn ble det feil sitat....Det var svar på forrige innlegg:-)

Profile  

PostPosted: 02 Apr 2010, 21:52 
Forumlegende

Raggen wrote:

Fotballsupportere her i landet har en tendens til å se mest mot England

Godt forklart av Raggen. Og ja, jeg er en av de som ser mot England. Hengir meg både til supporterkulturen og måten fotball spilles på med fightingspirit og fullt trøkk fra avspark. United, Chelski, Goners, Liverpool m. fl. har dessverre gått litt bort fra denne måten å spille fotball på men nedover i systemet er det fortsatt passion for the game.

Profile  

PostPosted: 02 Apr 2010, 21:53 
Klubbdirektør

Raggen wrote:
Libra wrote:

Supporterkultur er et begrep som ksn defineres på omtrent like mange forskjellige måter som det er folk som vet hva fotball er på kloden. Vi kan vel kort forklart si det slik at det gjerne er forskjell på hva som er "lov" på en fotballkamp og på en håndballkamp, eller langs skidløypa under vinter-ol på Lillehammer.... for å si det slik.

Fotballsupportere her i landet har en tendens til å se mest mot England, da holder vi oss til å bruke kropp og stemme for å skape stemmning. Andre deler av verden brukes det både instrumenter og snodig bekledning, funker også fint til å skape stemning, MEN SLIK GJØR VI DET BARE IKKE I NORGE ;-) Enkelt og greit forklar, med et aldri så lite snevav ironi ;-)

Nå snakker du vel mer om sambatrommer enn et lokalt orkester??

Profile  

PostPosted: 02 Apr 2010, 21:54 
Forumlegende

Libra wrote:

Ok:-) Men ALT - absolutt ALt- er jo bedre enn en kamp uten stemning og masse lyd? Er det noe som har preget kamper på Gjemselund i alle år (bortsett fra i fjor) så er det jo nettopp stillhet....Det var rett og slett grusomt å sitte på felt K i kampen mot Odd- og bare høre Oddrane. De var neimen ikke redd for å lage lyd.... Jeg var på kampen sammen med datteren min, og hun så bort på dem med hat i øynene og sa: "Nå synes jeg det er på tide at de jekker seg ned litt der borte" :mrgreen:

Joda, om lyd i se gselv er formålet så. Men den lyden må vi lage med stemmebåndene og hendene. Mener erkebritiske konservative meg :P Og på vårt beste synger vi bra.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 91 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]