KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 19:14

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 83 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
PostPosted: 14 Mar 2010, 23:17 
Trener

Som andre sier, kunne og burde blitt 1-1 dette. Det positive er vel at vi er fullt på høyde med disse gresskarene. Regner med at spillet sitter bedre etterhvert og at sjansene settes. Skulle gjerne sett at vi fortsatt hadde gullfoten til Brenes på frispark. Kanskje neste og sistemann inn har en slik fot?

Profile  

PostPosted: 14 Mar 2010, 23:27 
Trener

Ikke ofte jeg er delvis positivt stemt etter et tap.

Men, i dag er en slik dag. Det er surt og bittert å tape, men i dag var vi faktisk det førende laget i det meste av kampen. Det trass i at det var borte, Tippeliga og at minusgrader hverken er godt for eldre kropper eller afrikanere. Det passer bedre for jyplinger i gule Lady Gaga-sko.

Vi tapte på to uheldige baklengs hvor det første er dårlig kommunikasjon mellom Eddy og Myhre og det andre er at ingen tar Nordkvelle.

Irriterende, men i dag sier jeg "pytt, pytt". Vi skapte flere sjanser enn Godset. Litt kamptrening og bedre kommunikasjon (Niang har f.eks kun vært noen få dager sammen med gjengen) så er dette veldig lovende.

Myhre var god med unntak av den nevnte episoden. Forsvaret viser at det har kvalitet. Å se Håkonsen drible av Godset-spillere er godt. Sturød var god, Tuelo viste kjempetakter. Litt justeringer så blir det mange mål denne sesongen. Holmen hadde et veldig lovende innhopp. Niang vant mye i lufta, litt trøbbel med bevegelsesmønstrene våre og burde scoret, men dette blir bra. Güven var passe. Nesten bedre som midtspiss enn kant, men stolpeskuddet var ekstremt godt osv...

I fjor så ble vi rundspilt etter noter i første bortekamp (Haugesund). I år førte vi kampen og burde hatt poeng. Lover veldig godt fremover bare laget får satt seg.

Profile  

PostPosted: 14 Mar 2010, 23:50 
Reserve

Ingen grunn til å svartmale, selv om dagens Strømsgodset absolutt ikke var noe lag det er umulig å ta poeng fra. Ifjor tapte nyopprykkede Odd åpningskampen 3-1 borte mot Viking. Og hverken Haugesund eller Hønefoss vant i første runde ifjor. Sesonger vinnes eller tapes ikke første runde.

Men forskjellen idag synes jeg er Marcus Pedersen. Han var et konstant uromoment, og hælet nærmest inn ballen da han fikk sjansen. Og i motsatt ende har vi Niang som brenner 3 kjempesjanser. Vi får krysse fingrene for at han og kollegaene klarer å lære litt av Pedersen, Prica og diverse andre scoringsmaskiner.

Profile  

PostPosted: 15 Mar 2010, 00:00 
Forumlegende

På høydepunktene kommer vi jo egentlig meget godt ut av det, vi har de helt klart største sjansene, og når Niang kommer bede inn i laget så sitter de der.

Profile  

PostPosted: 15 Mar 2010, 00:18 
Grævling

mikeb wrote:
På høydepunktene kommer vi jo egentlig meget godt ut av det, vi har de helt klart største sjansene, og når Niang kommer bede inn i laget så sitter de der.

BIldet mitt på skjermen må ha vært riv ruskende galt.... hadde TV2 6-3 i sjanser til Godset? Hvis det var rett, hvem av de 3 sjansene til Niang, og stolpetreffet til Güven ser de i så fall på som en "ikke sjanse"?

Profile  

PostPosted: 15 Mar 2010, 00:24 
Spiller

Synes vi var gode jeg faktisk!
Mye bedre og tøffere enn på bortebane i fjor.
Så jeg reiste hjem fra Drammen med en ganske god følelse.
Synes det bir for dumt å starte et hylekor om at en spiller må vrakes etter en seriekamp. Synes Niang hadde engod kamp jeg. Vant "alt" på hodet, og var fresk.
Synes innhoppet til Holmen var bra, og kunne ønske meg å sett han fra start i neste kamp på bekostning av Güven.

Men vi viste at vi ikke er en kasteball i Tippeligaen, det kan bli gøy da laget og spillestil får satt seg litt mer!

Profile  

PostPosted: 15 Mar 2010, 00:26 
Grævling

Drublic wrote:
Jeg skal gå med på at det er mulig å bomme på en slik 100% sjanse som Niang fikk, men 3stk?
Nei.. skal vi overleve i Tippeligaen må 2 av 3 slike sitte i mål, helst alle 3!

Og da mener jeg at når Niang ikke klarer det burde noen andre fått prøve seg de siste 20.
Gerson har vært i kjempeform i vinter, hvorfor ikke prøve når vi først ligger under 2-0?

Nå er det også slik at en spiller faktisk skal klare å komme seg til sjanser, er en kunst i seg selv det også. Niang skal da ha for at han i det minste kom til disse sjansene, er ikke slik at en annen spiss på KIL automatisk hadde kommet seg til disse posisjonene.

Nei dæven, merkelig dette, de 2 siste "obligatoriske" kampene KIL har tapt (dagens og borte i kvalifiseringen mot særp) har faktisk gitt meg litt tro på laget. Viste seg i hvert fall å holde stikk etter bortekampen mot Særp, så da blir vel også denne sesongen bra :-)

Synd med tullet før 1-0, men derifra og frem til 2-0 så er det da faen meg vi som regjerer på bortebane i TL. Tror nesten ikke vi har skapt flere større sjanser i en bortekamp siden mot Moss 16. mai i fjor.

Nå skal ODD få svi på Lunden neste søndag, jeg har trua! FORZA VINGER :D

Last edited by Raggen on 15 Mar 2010, 00:27, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 15 Mar 2010, 00:30 
Trener

Raggen wrote:
Drublic wrote:
Jeg skal gå med på at det er mulig å bomme på en slik 100% sjanse som Niang fikk, men 3stk?
Nei.. skal vi overleve i Tippeligaen må 2 av 3 slike sitte i mål, helst alle 3!

Og da mener jeg at når Niang ikke klarer det burde noen andre fått prøve seg de siste 20.
Gerson har vært i kjempeform i vinter, hvorfor ikke prøve når vi først ligger under 2-0?

Nå er det også slik at en spiller faktisk skal klare å komme seg til sjanser, er en kunst i seg selv det også. Niang skal da ha for at han i det minste kom til disse sjansene, er ikke slik at en annen spiss på KIL automatisk hadde kommet seg til disse posisjonene.

Nei dæven, merkelig dette, de 2 siste "obligatoriske" kampene KIL har tapt (dagens og borte i kvalifiseringen mot særp) har faktisk gitt meg litt tro på laget. Viste seg i hvert fall å holde stikk etter bortekampen mot Særp, så da blir vel også denne sesongen bra :-)

Synd med tullet før 1-0, men derifra og frem til 2-0 så er det da faen meg vi som regjerer på bortebane i TL. Tror nesten ikke vi har skapt flere større sjanser i en bortekamp siden mot Moss 16. mai i fjor.

Nå skal ODD få svi på Lunden neste søndag, jeg har trua! FORZA VINGER :D

Tiltredes.

Tror både Myhre og Niang kommer til å vise seg som ekstremt viktige brikker for å overleve i år. Og etter i dag så tror jeg vi kommer til å gjøre det.

At Holmen også setter opp et helt fantastisk angrep var virkelig moro. Han driblet faktisk av Godset-spillere flere ganger. Nå er det en fair sjanse for at Odd står med 0 poeng etter to kamper :-)

Profile  

PostPosted: 15 Mar 2010, 08:31 
Forumlegende

Niang burde kanskje ta med seg noen visdomsord som trenerne i KIL Fotball ble coachet på av en gamme lystscorer for et par år sida: "Inni boksen bruker man innsida!" Niang bruker volley og vrista, mye vanskeligere å styre balllen dit man vil med vrista.

Jaja nok om det. Det slo meg at KIL er det eneste av de nyopprykkede lagene som faktisk skapte sjanser. Hønefoss var visst rimelig tannløse. Haugesund var stødige defensivt men synes ikke de har så mye å by på. Har oppriktig trua på at vi legger tre lag under oss.

KIL har nivået inne. Får man luket vekk noen "barnesykdommer" nå så blir det bra. Enda mer kyniske borte og Gjemselund blir igjen et fort.

Profile  

PostPosted: 15 Mar 2010, 11:25 
Klubbdirektør

Må si jeg er veldig overrasket over hvor god Sturød var i går, etter et år med skader. Gledelig er det også at den spilleren som viser at han takler overgangen fra adecco til eliteserien best er Ørjan. Dog hadde jeg forventet langt mer av Roger, Olav og Eddier.

Men vi så helt klart at tempo er den store forskjellen på de to divisjonene. Med en gang vi fikk ballen hadde vi en godset-spiller i rævva. Det virket på en del spillere som om de ikke var klar over dette. Kanskje har vi møtt for dårlig motstand i treningskamper.

Det er helt klar at Niang burde puttet på minst en av sjansene, men jeg mener har var en av de beste spillerne våre i går, og viste at han er sterk i lufta. Gledelig var det også å se taktskiftet etter at Holemen kom inn, og at Kai Risholt bekreftet at han er å regne med i vår statelver.

Profile  

PostPosted: 15 Mar 2010, 12:17 
Reserve

Godt å se KIL tapte med stil, men slikt blir det ikke poeng av. Spillemessig var de absolutt på høyde. Selv om godset har god hjemmestatistikk fra i fjor, er det ikke til å "stikke under en stol" at det var en av de andre nedrykkskandidatene KIL møtte.
Jeg undres imidlertid noe over laguttaket...Hvorfor i all verden spiller ikke Carl Erik Torp? Jeg husker KIL benket han i fjor borte mot Skeid og alle så hvordan det gikk. KIL er ikke så gode at de kan benke Calle! Jeg tror faktisk Calle kunne blitt en definitiv "hit" i Tippeligaen.
Bortsett fra hodespillet til Niang, så så han "krøkkete" ut langs bakken og duellspilelt hans var ikke all verden å juble over. Til de som synes Tuelo hadde kjempetakter - så vi samme kamp eller? Jeg så ingen kjempetakter av Tuelo, synes han var skuffende rett og slett.
neste kamp vil jeg ha følgende start 11'er:
Myhre - Frejd, Riseth, Ryen, Da Cruz/Håkonsen - R Risholt, Ørjan - Sturød, Calle, Tuelo - Holmen

Last edited by Superspiss on 15 Mar 2010, 12:17, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 15 Mar 2010, 13:07 
Kaptein

Synes også Tuelo ikke gjorde noen stor kamp i går.. En annen grunn til tapet i går er den utrolig dårlige passningskvaliteten som er en rød tråd gjennom hele kampen ..Her er det en del å ta tak i ,men alt i alt ikke skremt av nivået... gleder meg til fortsettelsen :)

Profile  

PostPosted: 15 Mar 2010, 13:24 
Grævling

Superspiss wrote:
neste kamp vil jeg ha følgende start 11'er:
Myhre - Frejd, Riseth, Ryen, Da Cruz/Håkonsen - R Risholt, Ørjan - Sturød, Calle, Tuelo - Holmen

Tja, ikke lett dette, var også overrasket over at Calle ikke startet, men det er jo knyttet opp mot roller de skal betjene ute på banen.

Calle er ingen flankespiller, selv om jeg nok tror han kunne fungert også på den plassen. Niang bør absolutt starte også på søndag, han kommer i det minste til sjanser, i tillegg blir han viktig i luftdueller defensivt mot Kovacs. Holmen var utrolig frisk når han kom inn, mens han har vært veldig usynlig i de treningskampene han har startet i vinter. Passende kar og hive inn som super-sub mot slutten av kampene når forsvaret til motstanderen begynner å bli slitne.

Tror egentlig jeg vil ha samme lag fra start mot Odd som vi hadde i går, alternativt prøve ut Calle fra start i stedet for Güven.

Profile  

PostPosted: 15 Mar 2010, 13:58 
Grævling

Syns det var alvorlig mye folk på det feltet vårt i går, så måtte nesten sjekke ut med Godset hva de hadde registrert.

Vi var 294 voksne og 43 barn på feltet i går, det er vel noen år siden sist vi var så mange på et bortefelt, selv om det nesten virket på meg som om det var dobbelt så mange!

....og da regner jeg med vi stiller like sterkt også i neste bortekamp, i Tromsø? :D

Profile  

PostPosted: 15 Mar 2010, 14:03 
Forumlegende

Var vel ingen spillere som briljerte i går, men fler som viste tendenser til at de har noe på dette nivået å gjøre. Niang var svak i starten og mistet ballen selv om han vant første duellen, dette forsvant utover i kampen. I tilegg hadde han enorm ryggsekk og blåste tre kjempesjanser over, han bør gjøre som Aarøy gjorde og legge bredsiden til for å score. Tuelo sleit med innlegg/passningskvaliteten i store deler av kampen, men var jo den som la inn til den siste kjempesjansen til Niang. Men med ballen i beina var det få som klarte å stoppe Tuelo. Roger hadde en del ok inngripner defensivt, men var usynlig i for store deler av kampen og bidro for lite fremover. Mulig Calle er ett alternativ for Roger.
Frejd sleit veldig med klareringene tidlig i kampen, men spilte seg veldig opp og var tilbake i gammelt slag fra ca. 15 min. ut i første og ut kampen. Ørjan var vel den som gjorde minst feil, men sleit også litt med tempoet og ble litt lett i enkelte av duellene. Güven så ut som om var litt hemmet av å spille med maske, men bidro med fart på kanten og er ganske trygg og god med ballen i beina. Myhre sin tabbe trenger vel ikke å beskrives nærmere, men resten av kampen hadde han kontroll. Nordkvelse sin scoring kunne han ikke gjort noe med, men da Cruz burde ha gått i kroppen på ham tidligere, kunne tålt ett gult kort for å stoppe den. Sturød viste mye bra, sammen med Ørjan den som gjør minst feil og mye bra både fremover og bak på banen. Håkonsen gjør er grei jobb. Riseth også ,men bommer stygt i ett par dueller. Tror også på tilnærmet samme lag i neste kamp, men det bør være plass til Calle på banen. Også Gerson viste såpass bra takter i treningskampene at han snart bær få litt spilletid i tippeligaen.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 83 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]