KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 19:51

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message
 Post subject: Re: KIL boka
PostPosted: 08 Mar 2010, 21:29 
Klubbdirektør

TaigerVudds wrote:
Men at en KIL-bok om perioden august 2008 - senhøstes 2009 inneholder "stort sett mest negative ting" har jeg mine tvil om. Da har isåfall Sønsteli gjort en dårlig jobb. :D Har det vært 15 heftigere måneder å være KIL-supportere i?

La oss håpe at boka inneholder mest positivt, selv om det ikke ser slik ut iht Glåmdalen: "Sirkus Nordlie" - "Skulleruds millionkrav" - "Gigernes møtte veggen" Og "Spillerne som ville slutte" + fylleepisoden :)

Profile  

PostPosted: 08 Mar 2010, 22:32 
Reserve

Fyllesaken - kan slå negativt ut, selv om jeg mener de involverte ikke behøver å føle seg støtt.
Gigernes - alt annet enn en gladhistorie, men vel verdt noen ord. Til ettertanke for oss alle, som stiller skyhøye krav.
Sirkus Nordlie - Kan vi la oss overraske mer? :roll: Bare underholde.
Spillere som vil slutte - Heller ingen gladhistorie, men neppe egnet til å forarge de som er i og rundt KIL idag

Og millionkravet fra han som måtte forlate stillingen som kjeglebærer i Vålerenga? Det er en gladsak for alle oss som elsker fotballen. Her kommer hans lokale klubb og ber om hjelp, og gir ham samtidig en kanon-sjanse til å vise fotball-Norge at han står for mer enn det han fikk vist i Enga. Han svarer med et alldeles vanvittig krav (bare bonuskravet hans utgjør mer enn det KIL tjente på den avgjørende opprykkskampen), og KIL forlater møtet ettet få minutter. BRAVO!! Jeg blir stolt og imponert over at min klubb setter foten ned. Og litt mindre imponert over dømmekraften og selvbildet til Skullerud, men det er en helt annen sak.

Så forventer jeg noen gode skildringer av oppturen høsten 2008, da vi vendte i 2. omgang mot Skamma, magiske kveldskamper på Gjemselund, heftig opprykksfest og økonomisk redning. Men slikt selger ikke Glåmdalen eller andre aviser, vettu Libra. De skal ha sin dose "naken greve jager neger med øks".

Profile  

PostPosted: 08 Mar 2010, 22:52 
Trener

Det blir mer om boka i sporten på Radio Kongsvinger tirsdag klokken 14.00

Last edited by Berntsen on 08 Mar 2010, 22:53, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 08 Mar 2010, 23:34 
Klubbdirektør

TaigerVudds wrote:
Fyllesaken - kan slå negativt ut, selv om jeg mener de involverte ikke behøver å føle seg støtt.
Gigernes - alt annet enn en gladhistorie, men vel verdt noen ord. Til ettertanke for oss alle, som stiller skyhøye krav.
Sirkus Nordlie - Kan vi la oss overraske mer? :roll: Bare underholde.
Spillere som vil slutte - Heller ingen gladhistorie, men neppe egnet til å forarge de som er i og rundt KIL idag

Og millionkravet fra han som måtte forlate stillingen som kjeglebærer i Vålerenga? Det er en gladsak for alle oss som elsker fotballen. Her kommer hans lokale klubb og ber om hjelp, og gir ham samtidig en kanon-sjanse til å vise fotball-Norge at han står for mer enn det han fikk vist i Enga. Han svarer med et alldeles vanvittig krav (bare bonuskravet hans utgjør mer enn det KIL tjente på den avgjørende opprykkskampen), og KIL forlater møtet ettet få minutter. BRAVO!! Jeg blir stolt og imponert over at min klubb setter foten ned. Og litt mindre imponert over dømmekraften og selvbildet til Skullerud, men det er en helt annen sak.

Så forventer jeg noen gode skildringer av oppturen høsten 2008, da vi vendte i 2. omgang mot Skamma, magiske kveldskamper på Gjemselund, heftig opprykksfest og økonomisk redning. Men slikt selger ikke Glåmdalen eller andre aviser, vettu Libra. De skal ha sin dose "naken greve jager neger med øks".

Bra skrevet :D Applaus :D

Profile  

PostPosted: 10 Mar 2010, 09:13 
Forumlegende

TaigerVudds wrote:
1. Fyllesaken - kan slå negativt ut, selv om jeg mener de involverte ikke behøver å føle seg støtt.
2. Gigernes - alt annet enn en gladhistorie, men vel verdt noen ord. Til ettertanke for oss alle, som stiller skyhøye krav.
3. Sirkus Nordlie - Kan vi la oss overraske mer? :roll: Bare underholde.
4. Spillere som vil slutte - Heller ingen gladhistorie, men neppe egnet til å forarge de som er i og rundt KIL idag

1. Hvis man har forventninger om glansbilder så...
Øliforbindelsemedfotballglorifiseringen fra enkelte her inne er vel så ille som at noen spillere slet...

2. Viser også manglende sikkerhetsnett innad i klubben.

3. Jeg har alltid rett, ikke sant...

4. Slikt er det alle steder og ingen irriterer seg over det.
De utenfor forlanger knapt mer enn at det ryddes opp - at ansvar tas.

Profile  

PostPosted: 10 Mar 2010, 09:42 
Forumlegende

Det er jo detaljer, men...en litt bedre kvalitetssikring kunne man hatt.

Det står jo da - slik det framkom i avisen, ut fra boken - at Torp dunket inn det første målet mot Skeid...
Det var det siste og det gir liksom ikke den meningen det skulle når dette er feil.

Profile  

PostPosted: 11 Mar 2010, 09:28 
Forumlegende

Betraktninger fra den ene sidens mulige synspunkter:

Ser i dagens utgave av Glåmdalen at R Risholt ikke er helt happy for at "fyllesaken" dras opp igjen da den var oppgjort og gravlagd.
Kan jo absolutt ha et poeng i det.

Og heller ikke happy for tidspunktet det lanseres på.
Kan jo absolutt ha et poeng i det.

Dersom spillerne reagerer på dette kan man nok lufte tanken på at man har bommet litt...

Pål Sønsteli har nok ikke skjønt at han ved å nevne 5 spillere, som han korrekt nok ikke navngir, faktisk har kastet mistanke over alle og enhver.
Faktisk hadde uttrykket "noen" vært langt mer dempende i så måte.

Profile  

PostPosted: 11 Mar 2010, 12:01 
Reserve

Nå kan du jo gå å kjøpe boka så du får lest den. Å sitere Glåmdalen blir jo noe selektivt for å kunne argumentere så mye. Regner med at du blir overasket over hvor mye annet det står i denne boka :)

Profile  

PostPosted: 11 Mar 2010, 13:34 
Forumlegende

Strange wrote:
Nå kan du jo gå å kjøpe boka så du får lest den. Å sitere Glåmdalen blir jo noe selektivt for å kunne argumentere så mye. Regner med at du blir overasket over hvor mye annet det står i denne boka :)

Jeg skjønte ikke helt dette innlegget ditt, hvis det var rettet til meg, noe jeg kanskje antar.
Men jeg skal ikke lage noen sak ut av det du sier her.

Vi er sikkert bare "litt" forskjellige.
Boka ble forhåndsbestilt den, og det jeg understrekte i mitt innlegg er viktig.
Nemlig "sett fra en annen side".

Blir spennende å lese den. :)

Last edited by ivo on 11 Mar 2010, 13:39, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 12 Mar 2010, 00:29 
Materialforvalter

ivo wrote:
Men det hjelper lite om du har 5 hjertespesialister rundt deg om du får akutt intens tannverk.
Kanskje kunne de gi deg smertestillende, men det hjelper jo egentlig bare en kort stund...

Det motsatte måtte vel vært verre; å få hjerteinfarkt med 5 tannleger rundt seg ... uten at jeg skjønner en dritt av hva dette har med saken å gjøre. Men det er ikke nytt for meg når det er ivo som argumenterer.

Last edited by Pulverheksa on 12 Mar 2010, 00:29, edited 1 time in total.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3

All times are UTC + 1 hour [ DST ]