KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 08 May 2025, 13:50

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 1286 posts ]  Go to page Previous  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 86  Next
Author Message
 Post subject: Re: A-laget 2010
PostPosted: 09 Jan 2010, 14:32 
Reserve

DV wrote:
Zezza wrote:
Det at Angan er en egoistisk spiller er jeg helt enig i. Men jeg ville helle ha prøvd å drible et par mann enn å sentre til Kim Holmen jeg også...

Denne reddet hele dagen min, hehe. Holdt akkurat på å sette kaffen i halsen når jeg leste dette og kjente en latterkule spre seg fra magen og videre opp halsen der kaffen befant seg. :lol:

Er forsåvidt helt enig, men det der var jo en knallgod formulering.

Uansett, selv om jeg også er utålmodig etter nye signeringer, så vet jeg at det kommer til å være mange gode spillere ledige på markedet fremover. Så det er viktig å ha tålmodighet. Litt is i magen nå, så kan vi forhåpentligvis glede oss over noen gode signeringer utover vinteren...

Hehe, godt.

Ja, det er nok lurt å ha is i magen. Jeg synes forøvrig at ledelsen viser det når de sier nei takk til Fazlagic. Tror heller ikke Gambino bør bli signert, som Korslund nevner over her.

Profile  

PostPosted: 09 Jan 2010, 15:00 
Spiller

det er helt greit og ha is i magen. Men det hadde jo vært greit med folk på trening da. mye av formasjonstreningen dem skal gjøre blir jo rimelig amputert med 14-16 a-lag spillere på trening. Tror ikke de ettablerte a-lag spillerne får like mye igjen for ved og trene med dissa NTG spillerene.
Ledelsen sier dem skal hente inn spillere som kan gå rett inn på laget, får bare håpe de kommer spillerne kommer slik at dem får trent litt med laget før kick off 14. mars.

Profile  

PostPosted: 09 Jan 2010, 21:03 
Reserve

Da er Andreas Moen gjenforent med Berntsen igjen også

http://strommen-if.no/blog/2010/01/andr ... c3%b8mmen/

Profile  

PostPosted: 09 Jan 2010, 22:09 
Reserve

Det viser seg jo at vi ikke kan konkurrere i markedet med Hønefoss, så da er det ingen grunn til å svi av energi på de heller ;).

Jeg er veldig enig med de som ser denne sesongen i en større sammenheng. Litt må vi lære av det som skjedde da vi rykket ned sist. Vi må være realistiske, ikke bruke penger vi ikke har. Spillere VIL komme, ingen tvil om annet, det som haster er å få de inn i tide slik at de får spilt seg inn i laget.

Gambino? Mangler han fart og ferdigheter på innlegg, og klarer ikke å komme seg forbi NTG-backen - da trenger ikke vi han i Tippeligaen heller. Førsund og Rønning skulle jeg imidlertid gjerne sett i KIL-drakta! Men er de overhodet aktuelle? Er de tilgjengelige på markedet, er det overgangssummer involvert og hva slags lønninger er det snakk om; over våre budsjetter, eller...?

Litt overrasket over at det ikke har kommet noe fra det svenske markedet enda, men det er fortsatt lenge til første seriekamp og ting kan, og vil, skje. Men skjer det mot formodning ikke noe innen utgangen av januar kommer jeg til å bli rimelig motløs, for å si det nøkternt.

Profile  

PostPosted: 09 Jan 2010, 23:31 
Klubbdirektør

Jeg fatter rett og slett ikke at ikke en form for panikk griper dere her inne. Vi skal spille i eliteserien, og har knapt nok spillere til å stille et lag til seriestart :!:

Skjønner dere ikke alvoret :?: Spiller etter spiller forsvinner, og ingen nye kommer til :evil: Det dere skriver om "is i magen" og "alt ordner seg.." Er dere virkelig overbevist om det :?: Hvis dere er helt ærlige :?:

Last edited by Libra on 09 Jan 2010, 23:32, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 10 Jan 2010, 00:43 
Trener

Libra wrote:
Jeg fatter rett og slett ikke at ikke en form for panikk griper dere her inne. Vi skal spille i eliteserien, og har knapt nok spillere til å stille et lag til seriestart :!:

Skjønner dere ikke alvoret :?: Spiller etter spiller forsvinner, og ingen nye kommer til :evil: Det dere skriver om "is i magen" og "alt ordner seg.." Er dere virkelig overbevist om det :?: Hvis dere er helt ærlige :?:

Har du en løsning på hvordan vi skal konkurrere med de andre lagene når det kommer til cash så for all del, spytt ut!
De andre store lagene får plukke fra øverste hylle, vi plukker senere når de andre er fornøyd.
Slik har det alltid vært, og som KIL supporter er det bare å akseptere det med en gang.

Men det er mye "gråstein" der ute som kan slipes til en diamant! KIL har gjort det mange mange ganger før!

Ellers vil jeg bare nevne at jeg har en følelse av at det her blir året hvor Calle og Tuelo blir kjent i fotball Norge!

Profile  

PostPosted: 10 Jan 2010, 00:51 
Klubbdirektør

Nei, det her jeg dessverre ikke. Jeg er bare veldig bekymret, det er det hele :( Og det må jo være lov til å skirve om dette her inne også?

Profile  

PostPosted: 10 Jan 2010, 05:18 
Trener

Libra wrote:
Nei, det her jeg dessverre ikke. Jeg er bare veldig bekymret, det er det hele :( Og det må jo være lov til å skirve om dette her inne også?

Vi er vel ganske bekymret og nervøse alle sammen. Men, noen av oss ser hvordan økonomien i norsk klubbfotball er. Noen av oss ler av at kyllingene henter Angan for gode penger. Hønsa kunne trengt to (eller flere) habile backer. Ikke et 4.de-valg som spiss etter Lafton, Saaliti og Tegstrøm.

Og så videre. Personlig rister jeg på hodet av det Hønefoss f.eks. driver med. De har jo ingen som kan spille på kanten og henter kun sentrale spillere. Ser gjerne at vi får inn noen, men har tålmodighet til å vente til februar...

Profile  

PostPosted: 10 Jan 2010, 05:40 
Materialforvalter

trøster meg med at det fremdeles kun er 10. januar. Mye som kan skje før sesongen starter.
Regner med at eventuelle nysigneringer holder TL standard, og derfor er godt trent om dem så skulle ha signert langt uti februar.

Profile  

PostPosted: 10 Jan 2010, 11:02 
Forumlegende

Intervju med treneren http://www.glomdalen.no/rk/lydarkivet/a ... 793413.ece

Profile  

PostPosted: 10 Jan 2010, 22:23 
Materialforvalter

Saturnus wrote:
Er det noen som virkelig tror Hønefoss skal kjempe i toppen neste år? I utgangspunktet var de omtrent som oss i 2009. De har beholdt spillerene de ville og fått inn fire "forsterkninger". Jeg sier "forsterkninger" fordi jeg i likhet med DV tror dette er fire spillere som sikrer Hønsa bredde i stallen. Hønsa vil kunne klare en del skader/karantener uten at laget blir vesentlig svekket. Jeg tror Lafton og Saaliti for eksempel er bedre spisser enn Angan.

Skal ikke gjøre Hønefoss til noe tema - Men tenkte bare at jeg kunne påpeke en ting når jeg først var her. Nemlig at Kamal Saaliti ble skadet i sommer, da han ødela kneet. En skade som gjør at sjansene for å se han på banen før VM-pausen er veldig store. I tillegg er Andreas Tegström tilbake i Fredrikstad. Dermed stod vi igjen med Lars Lafton og to 19-åringer som er langt unna å ta nivået på spissplass.

Derfor er Angan en kjærkommen forsterkning. Men det kommer sannsynligvis (/forhåpentligvis) noe enda bedre på spissplass...

Profile  

PostPosted: 10 Jan 2010, 22:26 
Materialforvalter

DV wrote:
Noen av oss ler av at kyllingene henter Angan for gode penger. Hønsa kunne trengt to (eller flere) habile backer. Ikke et 4.de-valg som spiss etter Lafton, Saaliti og Tegstrøm.

Tegan er FFK-spiller og Saaliti har så vidt startet å trene igjen etter en alvorlig kneskade. Og Angan er langt, langt billigere enn det han "burde" vært - Hentet fra et Lyn som desperat trengte det de kunne få av kapital.

Og når det gjelder backer, så har vi jo deres tidligere helt på venstreback i CItybirdhill, som forhåpentligvis får selvskap av Paul Addo snart. Også på høyresiden kommer det nok inn en spiller skal du se.

Last edited by Jotjar on 10 Jan 2010, 22:27, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 10 Jan 2010, 22:52 
Kaptein

Vi hadde jo bedre lag i fjor en vi har i år da :o
selvom vi ikke driter penger må vi skaffe ihvertfall erstattere for dem vi har mista.
håper vi får Gambino ihvertfall.

også syns jeg KIL burde tilby Steinar Strømnes ny konktrakt

Profile  

PostPosted: 10 Jan 2010, 23:27 
Kaptein

Hei, Jotjar.

Trodde Saaliti skulle rekke seriestart, men skjønner at dere må ha inn alternativer. Selv om jeg ikke mener forsterkningene er av topp eliteseriekvalitet ville jeg heller vært i Hønefoss sin posisjon. Dere har mer bredde i stallen og er ikke avhengige av at en enkelt spiller slår til.

Profile  

PostPosted: 11 Jan 2010, 01:03 
Trener

ivo wrote:

Jeg har vanskelig for å forstå at vi kun har råd til 1 ny spiller (eks. erstatter fro Brenes går jeg ut i fra) med tanke på at vi kun har 17 eller 16 spillere i troppen (usikker på Krogh Gerson da det ikke er kommet frem om han har signert eller ikke). Jeg går ut i fra at Sylling Olsen, Guiomar, Moen, Nilsen og Digerud fikk lønn ifjor.

Betyr det at vi skal stille med en tropp på 18 mann, inkl. Linnes og Jahr? Vesentlig færre enn i fjor? Betyr det at lønnsbudsjettet er lavere enn i fjor? Ganske håpløst i så fall.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 1286 posts ]  Go to page Previous  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 86  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]