Drublic wrote:
maggot wrote:
rønning, førsund og nystuen.
Er så jeg begynner å lure på hvor man skal plassere alle disse forsvar spillerne.
Eddy er selvskreven! Spør du meg så danker han ut både Riseth, Førsund & Rønning.
Men nå var det vel slik i sin tid at Frejd var spiss. Kanskje han omskoleres dit? Han har vist han kan putte mål i år..
Forsvarsspillere og forsvarsspillere....
Riseth startet vel karrieren som spiss/offensiv midtbane og eide ikke mange defensive fibre når han i sin tid kom til KIL hvor han lærte mer og mer defensive oppgaver.
Førsund spilte kant i bortetapet vårt mot HamKam, og kan nok være spennende også på kanten hos oss i TL.
Nystuen vet vi alle startet som indreløper.... Og har vært det lengre enn stopper/forsvarsspiller.
Eddy kom til oss som midtspiss/midtstopper. Og "plutselig" så måtte han bekle en (eller to) backer.
Rønning var vel også spiss i starten av sin karriere, om jeg ikke husker feil fra omtalene når han kom til oss for første gang.
Hadde vi fått både Nystuen, Rønning og Førsund tilbake hadde jeg blitt særdeles happy. Jeg har ingen forventninger om at vi skal spille ut Rosenborg langs bakken på Lerkendal neste sesong.
Men alle de nevnte kan med enkelhet plasseres på banen samtidig, ref over. Det ville gitt en enorm duellstyrke i alle ledd på banen og et veldig godt defensivt lag. Det gir faktisk håp om å holde nullen borte mot lag som RBK.
Sist, og kanskje viktigst, tenk den vanvittige luftstyrken et lag med disse gutta på banen har....
Da er det lov å drømme om å holde nullen på Lerkendal, spille defensiv fotball med kontringer fra et par raske spillere (Randall, tuelo, sturød eller Güven) som så blir felt. På dødballene vi får så setter vi inn 3 scoringer på huet fra Rønning/Eddy/Riseth/Håkonsen/Nystuen/Risholt (velg selv hvilken

). Dessverre sa Digerud nei så han ikke kom med på den siste listen.
EDIT: Glemte Ryen på dødballscoringene. Om han leser det får han ta det som en oppfordring. Litt få scoringer i år