KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 16:21

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 108 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Author Message
 Post subject: Re: Gjemselund 2010
PostPosted: 17 Dec 2009, 13:11 
Klubbdirektør

pnord wrote:
Nå er det jo slik at dette er en midlertidig løsning. Denne modulbaserte tribunen uten tak skal jo så vidt jeg vet flyttes bak målene og gi plass til en ny sittetribune på langsiden. Jeg vil tippe at kommunen sammen med Løvberg & Co. jobber med en permanent løsning som inkluderer tak. Med tanke på de midlene man har til rådighet, så synes jeg absolutt ikke at dette bærer preg av dårlig langsiktig planlegging. Her må man være nøkterne og innse at en supertribune med tak ikke kan komme på plass med det aller, aller første. Det er jo nettopp langsiktig planlegging som gjør at man ikke kliner til og bygger en permanent sittetribune med tak allerede nå. Husk at noen skal betale for dette! Da er det bedre å tilfredsstille lisenskravene med en midlertidig løsning som også kan brukes i det lange løp bak målene. Dersom sittetribune uten tak ikke er godt nok for Kongsvingers befolkning nå som vi har et tippeligalag, ja, så vet jeg ikke... Folk må kjenne sin besøkelsestid, og da blir det for dumt å skylde på at man ikke har tak.

Jeg er klar over at dette er en midlertidig løsning. Men man får jo også kjøpt modulbaserte tribuner med tak. Selvsagt skal man være nøkterne, men all erfaring viser at jo bedre fasiliteter jo flere tilskuere. Det er bare å se til de oppgraderinger man har gjort landet rundt. All erfaring viser også at dårlig vær har invirkning på mange om de går på Gjemselund eller ikke. Med en modultribune med tak er jeg sikker på at flere av de som ikke går på grunn av været ville gått på kamp når de får tak over hodet.

Jeg er helt enig at folk på kjenne sin besøkelsestid, men dette handler om å stikke fingeren i jorda og innse realitetene.

Profile  

PostPosted: 17 Dec 2009, 13:40 
Klubbdirektør

Skal vedde på at det ikke kommer til å sitte ca 2000 stk der i regn vær. Garantert. Kanskje 4-500 stk

Profile  

PostPosted: 17 Dec 2009, 13:46 
Reserve

Jeg er helt enig at folk på kjenne sin besøkelsestid, men dette handler om å stikke fingeren i jorda og innse realitetene.[/quote]

Ja, enig i at realiteten er at flere folk kommer hvis fasilitetene bedres. Men realitetene er også at det ikke finnes noe penger til et slikt prosjekt pr. dags dato. Da har man i stedet valgt å løse et problem på kort sikt (sette opp modulbaserte tribuner uten tak) for å få NFF-lisens, mens man helt sikkert også jobber med en løsning på lang sikt (flytte modultribunene bak målene og bygge ny sittetribune med tak). Slik jeg ser det er disse modulbaserte tribunene en del av en langsiktig planlegging, nettopp fordi man ikke har penger til en ny sittetribune i dag. Jeg er helt enig i at man må innse at gode fasiliteter genererer mer publikum, men man må ha full fokus på det økonomiske aspektet. Har man ikke penger, så har man ikke penger. Når det er sagt, så håper jeg investorer kommer på banen og ser potensialet i utvikling av næringsbygg o.l. i tilknytning til en evt. ny sittetribune med tak.

Mvh
Petter Nord

Profile  

PostPosted: 17 Dec 2009, 14:00 
Klubbdirektør

Kommer det ikke folk på kampene tjener man jo ikke penger heller. Hvis dem hadde brukt 2 mill til for å få tak. og det hadde kommet 1900 til så hadde det blitt penger til å betale taket ganske fort. Så jo bare sist dem var i eliten det. regna det var det jo nesten tomt på ståtribunen. Slik har det hvert i de siste årene også. Og kommer til å hvere i år også.

Profile  

PostPosted: 17 Dec 2009, 16:13 
Grævling

Regner det så regner det også fra Vangen, Øvre Langeland, Tråstad, Lia og Rasta. Hele veien ned til Gjemselund... KIL kan ikke ta på seg jobben med å bygge tak over hele Vinger slik at folk kan gå tørrskodd hele veien ned på Gjemselund!

Vi har nå fått på plass en løsning som er mye bedre enn det vi hadde, så får resten komme senere.... og hvem har forresten bestilt regn på årets hjemmekamper neste år? ;-)

Last edited by Raggen on 17 Dec 2009, 16:14, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 17 Dec 2009, 21:15 
Klubbdirektør

pnord wrote:
Nå er det jo slik at dette er en midlertidig løsning. Denne modulbaserte tribunen uten tak skal jo så vidt jeg vet flyttes bak målene og gi plass til en ny sittetribune på langsiden. Jeg vil tippe at kommunen sammen med Løvberg & Co. jobber med en permanent løsning som inkluderer tak. Med tanke på de midlene man har til rådighet, så synes jeg absolutt ikke at dette bærer preg av dårlig langsiktig planlegging. Her må man være nøkterne og innse at en supertribune med tak ikke kan komme på plass med det aller, aller første. Det er jo nettopp langsiktig planlegging som gjør at man ikke kliner til og bygger en permanent sittetribune med tak allerede nå. Husk at noen skal betale for dette! Da er det bedre å tilfredsstille lisenskravene med en midlertidig løsning som også kan brukes i det lange løp bak målene. Dersom sittetribune uten tak ikke er godt nok for Kongsvingers befolkning nå som vi har et tippeligalag, ja, så vet jeg ikke... Folk må kjenne sin besøkelsestid, og da blir det for dumt å skylde på at man ikke har tak.

Mvh
Petter Nord

Kunne ikke sagt meg mer enig

Profile  

PostPosted: 17 Dec 2009, 22:38 
Forumlegende

Janko wrote:
Kommer det ikke folk på kampene tjener man jo ikke penger heller. Hvis dem hadde brukt 2 mill til for å få tak. og det hadde kommet 1900 til så hadde det blitt penger til å betale taket ganske fort. Så jo bare sist dem var i eliten det. regna det var det jo nesten tomt på ståtribunen. Slik har det hvert i de siste årene også. Og kommer til å hvere i år også.

Om et tak hadde gitt gjennomsnittlig 300 flere per kamp og man med tak hadde hevet enkeltbilletten fra 180 til 200 kr - ville man hatt nesten 1 million bare på dette.
Og med tak kunne man hevet prisen litt på både enkeltbilletter og sesongkortene.
Så i løpet av et par sesonger kunne man kanskje tjent det inn igjen.

Nå kan det fort også virke litt nakent.

Men valget er vel nå tatt.

Profile  

PostPosted: 18 Dec 2009, 18:49 
Klubbdirektør

Kil.no skriver at det koster 180 kr for både medlem og ikke-medlem på felt j?!
Og hva skjer med den gamle bua ved sittetribuna? Kan vell bare rives vell?

Profile  

PostPosted: 19 Dec 2009, 05:45 
Klubbdirektør

...by the way.. er det helt uaktuelt å fjerne setene og heller sette opp veltebøyler på felt J?

Profile  

PostPosted: 19 Dec 2009, 20:34 

Ja, faen ass! Få bort de jævla setene, De er jo bare i veien uansett!!!

Profile  

PostPosted: 19 Dec 2009, 21:16 
Grævling

Lett å få KIL til å ta bort 200 sitteplasser, noe som også vil si at de da må slippe inn 40 stk mindre stående supportere....

Nei, tror vi skal være fornøyd med at vi får bli der vi er.... og takk for deeeeeet ;-)

Profile  

PostPosted: 19 Dec 2009, 22:25 
Materialforvalter

1892 wrote:
...by the way.. er det helt uaktuelt å fjerne setene og heller sette opp veltebøyler på felt J?

FULLSTENDIG uaktuelt. Er det veltebøyler du er ute etter, får du komme deg ut på ståtribunen bak mål

Profile  

PostPosted: 19 Dec 2009, 23:34 
Klubbdirektør

Oppover wrote:
1892 wrote:

FULLSTENDIG uaktuelt. Er det veltebøyler du er ute etter, får du komme deg ut på ståtribunen bak mål

Nå var det ikke en forespørsel jeg kom med :shock:

Men jeg har ikke noe problem i å se det Raggen, regner med det er uaktuelt i og med at de mister 200 sitteplasser..
Men litt synd, siden det oppstår fullstendig kaos når vi scorer og seteryggen lager kjøttsår på legga og det er vell fler som har endt opp et par rader nedover og gitt en og annen stakkar ei blå leppe, inkludert meg selv ;) men kan ikke klage på mentaliteten heller! :D :mrgreen:

Profile  

PostPosted: 20 Dec 2009, 14:49 
Klubbdirektør

Syntes vi har fått en bra løsning. Lurt at vi tar denne. I påvente av en større utbyggnings plan. Bedre enn panikk bygging. Hadde ikke blitt pent tror jeg. Vi får bare vente på at thon snekkrer hotell!

Profile  

PostPosted: 05 Jan 2010, 17:09 
Kaptein

kjørte forbi GJEMSELUND i sted... ser ut som de har startet med fundamentet for tribunene bak mål... :D :D :D

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 108 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]