pnord wrote:
Nå er det jo slik at dette er en midlertidig løsning. Denne modulbaserte tribunen uten tak skal jo så vidt jeg vet flyttes bak målene og gi plass til en ny sittetribune på langsiden. Jeg vil tippe at kommunen sammen med Løvberg & Co. jobber med en permanent løsning som inkluderer tak. Med tanke på de midlene man har til rådighet, så synes jeg absolutt ikke at dette bærer preg av dårlig langsiktig planlegging. Her må man være nøkterne og innse at en supertribune med tak ikke kan komme på plass med det aller, aller første. Det er jo nettopp langsiktig planlegging som gjør at man ikke kliner til og bygger en permanent sittetribune med tak allerede nå. Husk at noen skal betale for dette! Da er det bedre å tilfredsstille lisenskravene med en midlertidig løsning som også kan brukes i det lange løp bak målene. Dersom sittetribune uten tak ikke er godt nok for Kongsvingers befolkning nå som vi har et tippeligalag, ja, så vet jeg ikke... Folk må kjenne sin besøkelsestid, og da blir det for dumt å skylde på at man ikke har tak.
Jeg er klar over at dette er en midlertidig løsning. Men man får jo også kjøpt modulbaserte tribuner med tak. Selvsagt skal man være nøkterne, men all erfaring viser at jo bedre fasiliteter jo flere tilskuere. Det er bare å se til de oppgraderinger man har gjort landet rundt. All erfaring viser også at dårlig vær har invirkning på mange om de går på Gjemselund eller ikke. Med en modultribune med tak er jeg sikker på at flere av de som ikke går på grunn av været ville gått på kamp når de får tak over hodet.
Jeg er helt enig at folk på kjenne sin besøkelsestid, men dette handler om å stikke fingeren i jorda og innse realitetene.