KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 07:37

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 182 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Next
Author Message
PostPosted: 01 Jul 2009, 22:03 
Reserve

har gitt det som var igjen på kontoen,og det får rekke. 8) og jeg er ikke vi,bare meg-med lønna inntekt på 30 timer i uka.så desverre,30000 er ikke mulig fra denna lommeboka.

Profile  

PostPosted: 01 Jul 2009, 22:08 
Forumlegende

Kannibalens første lov: "Man spiser ikke sine venner".
Så blir man følgelig heller ikke spist av sine venner.

Det litt leie for oss som ikke har alle forhold klare er:

1) Kan klubben rett og slett stoppe opp 7.juli om man ikke har fått inn de ønskede 1,2 millioner?
(uttrykket ønsket er brukt etter styreleders utsagn om et større beløp [fra 1 giver] i Gdalen nå).

2) Hvis ja på 1) - blir da bevilgede midler bare borte i det store sluket?

3) Hvis nei på 1) - hva skjer om det ikke mer enn det som per tidspunkt er kommet?

4) Noen mener at innsamlet beløp kanskje inneholder eller kanskje ikke inneholder f.eks billotteripenger etc?
Finnes det et tabellarisk oppsett som viser hva de 600 000 inneholder?

Det er selvsagt ikke slik at alt skal offentliggjøres til enhver tid.
Men kanskje kan noen greie redegjøringer være det avgjørende incitamentet for en sterk sluttspurt...

Profile  

PostPosted: 01 Jul 2009, 22:32 
Kaptein

Heisann wrote:
Javel så det er du som sitter med full oversikt? Dette er ikke et angrep men en oppfordring til å gi mer "MYE" mer.....

Sitter ikke med oversikt over noe som helst jeg, så vet ikke mer enn deg angående hvordan ståa er i aksjonen.. men det har jeg vel ærlig talt ikke påstått at jeg har heller..?

Last edited by WTFimNasreen on 01 Jul 2009, 22:33, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 01 Jul 2009, 22:34 
Kaptein

vi må slutte å krangle innad om hvem som har gitt mest og om alle har gitt nok... jeg stoler på det at alle enkelt har gitt eller gir det de føler de klarer... enkeltpersoner kan ikke gjøre seg bankrott heller.... vi må da heller spørre oss om bedriftene i distriktet store som små har gitt det de kan? min mening om det er utvilsomt at det er mere å "ta" av derb.... så hvorfor ikke ta noen ibnitsjativ den veien???

Profile  

PostPosted: 01 Jul 2009, 23:30 
Forumlegende

ivo wrote:
Kannibalens første lov: "Man spiser ikke sine venner".
Så blir man følgelig heller ikke spist av sine venner.

Det litt leie for oss som ikke har alle forhold klare er:

1) Kan klubben rett og slett stoppe opp 7.juli om man ikke har fått inn de ønskede 1,2 millioner?
(uttrykket ønsket er brukt etter styreleders utsagn om et større beløp [fra 1 giver] i Gdalen nå).

2) Hvis ja på 1) - blir da bevilgede midler bare borte i det store sluket?

3) Hvis nei på 1) - hva skjer om det ikke mer enn det som per tidspunkt er kommet?

4) Noen mener at innsamlet beløp kanskje inneholder eller kanskje ikke inneholder f.eks billotteripenger etc?
Finnes det et tabellarisk oppsett som viser hva de 600 000 inneholder?

Det er selvsagt ikke slik at alt skal offentliggjøres til enhver tid.
Men kanskje kan noen greie redegjøringer være det avgjørende incitamentet for en sterk sluttspurt...

Dersom man ikke har en/flere kreditorer som sitter og venter på penger den 7. Juli så blir man jo ikke slått konkurs.

Profile  

PostPosted: 01 Jul 2009, 23:56 
Forumlegende

Heisann wrote:
Joeman wrote:
Heisann wrote:
Nei det har man ikke. Merkelig utalelse selv fra deg....

Du har vel allerede meldt deg på dette regner jeg med?
http://www.kilsk.com/forum/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=3511

Nei vi ga heller et engansbeløp på 30,000,- det gir mer effekt. Hva har du og andre gitt i pengebeløp?

Ikke at det er veldig viktig, men var dette som bedrift eller privatperson? Som bedrift kan vel dette utgiftsføres som markedsføring/sponsorutgifter og dermed litt lettere å gi slipp på?

Profile  

PostPosted: 02 Jul 2009, 06:41 
Trener

mikeb wrote:
Dersom man ikke har en/flere kreditorer som sitter og venter på penger den 7. Juli så blir man jo ikke slått konkurs.

"Vi må ha en kortsiktig løsning på ålass 7. juli, hvis ikke går vi til skifteretten. Det er ingen tvil om at vi kommer til å gjøre dette. Vi kan ikke drive ulovlig." Sagt av KIL styret til VIP folka under forrige hjemmekamp.

Som jeg har sagt tidligere, er det mulig å unngå konkurs, men da må man si opp alle spillere og trenere og tilby de å jobbe videre på tilnærmet dugnad. Alternativt å gi proffkontrakter til juniorlaget + de beste lokale spillerne. Da må de fullføre sesongen å forsøke å berge plassen i serien.

Profile  

PostPosted: 02 Jul 2009, 07:57 
Reserve

mikeb wrote:
Heisann wrote:
Joeman wrote:
Heisann wrote:
Nei det har man ikke. Merkelig utalelse selv fra deg....

Du har vel allerede meldt deg på dette regner jeg med?
http://www.kilsk.com/forum/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=3511

Nei vi ga heller et engansbeløp på 30,000,- det gir mer effekt. Hva har du og andre gitt i pengebeløp?

Ikke at det er veldig viktig, men var dette som bedrift eller privatperson? Som bedrift kan vel dette utgiftsføres som markedsføring/sponsorutgifter og dermed litt lettere å gi slipp på?

Samboeren og jeg ga utbytte av våre skattepenger det ble 32,000,-. Dette er ikke noe konkuranse men jeg er rimelig sikker på at mange kan gi mer. Gi blanke i å gå på pub denne helgen og heller gi hva du vanligvis bruker på byen til KIL da blir det gode summer her inne regner jeg med.

Profile  

PostPosted: 02 Jul 2009, 08:18 
Klubbdirektør

Det er knall bra!!

Hva har komunen bidrat med hittil? Utenom avtalen på 1 mill i året.
Nå må jo de få opp øynene og se at dette er gratis reklame for byen. Hva annet enn KIL har vi i Vinger..??Kvinne museet..Festningen...greit nok. Tror vi trenger KIL ja. Våkne opp kjære politikere!

Profile  

PostPosted: 02 Jul 2009, 09:54 
Reserve

http://e24.no/naeringsliv/article3147717.ece

Interessant i forhold til hovedsponsorens rolle ved pengeproblemer og konkursfare. Vanskelig å måle tapt omdømme i kroner og øre men regner med at det ikke er ubetydelig for SH hvis Kil skulle gå konk..

Profile  

PostPosted: 02 Jul 2009, 11:59 
Trener

"Vi nærmer oss," sier Henrik Mohn til Radio Kongsvinger

http://www.glomdalen.no/rk/lydarkivet/a ... 437980.ece

Profile  

PostPosted: 02 Jul 2009, 12:24 
Forumlegende

Berntsen wrote:
"Vi nærmer oss," sier Henrik Mohn til Radio Kongsvinger

http://www.glomdalen.no/rk/lydarkivet/a ... 437980.ece

Dette kom vel ikke med noe nytt for noen.
Det snakkes om de 600 000 og at det dialog etc, - altså det helt forventete.

Men igjen hørte vi ordene at søndag kan være siste kampen med toppfotball her!

Men dette mååå bare gå veien.

Som et mal apropos kan man heve øyenbrynene når styreleder / daglig leder er på ferie i utlandet...
Som et mal apropos til utsagn om ferie i 2008...
Som en liten bisetning opp i alt...en inkluderende fleip ville nok DV ha sagt. :mrgreen:

Profile  

PostPosted: 02 Jul 2009, 13:33 
Reserve

ThMini_0 wrote:
Hva har komunen bidrat med hittil? Utenom avtalen på 1 mill i året.
Nå må jo de få opp øynene og se at dette er gratis reklame for byen.

Som påpekt av andre tidligere i tråden har kommunen enten direkte eller via et kommunalt selskap bare de siste årene bidratt med nye garderober, nytt tribuneanlegg, topp kunstgress-matte og undervarme. Nå investeres det tungt i flomlys og vanningsanlegg. I tillegg til at kommunen har ansatte som sørger for vedlikehold etc. Pluss den ferske avtalen, selvsagt. Så kommunen bidrar med ganske mye, og ingen kan snakke om "gratis reklame" for Kongsvinger Kommune. For andre interesser i byen er det derimot gratis, eller tilnærmet gratis. Det er disse interessentene jeg har etterlyst flere ganger, og som jeg kommer til å plassere ansvaret hos dersom alt skulle gå galt i høst.

Jeg stusser også over det som virker som masing om hvor mye penger som har kommet inn i forhold til disse 1,2 millene. Klubben trenger penger hurtig fordi den er i beit for likviditet. Jeg antar disse 1,2 mill er ment å dekke kortsiktige forpliktelser som lønnsutbetalinger og regninger. Om Nordlie velger å gi avkall på penger som skal utbetales i oktober, så frigir ikke det kontanter som kan benyttes til lønn i juli. Derimot hjelper det vesentlig i jakten på 4.5 mill som er en nevnt sum for å sikre positiv egenkapital (noe vi må ha 31.8 og ved nyttår for å beholde lisensen).

Profile  

PostPosted: 02 Jul 2009, 13:49 
Forumlegende

TaigerVudds wrote:

Jeg stusser også over det som virker som masing om hvor mye penger som har kommet inn i forhold til disse 1,2 millene. Klubben trenger penger hurtig fordi den er i beit for likviditet.

Det er rimelig enkelt.
Noen ønsker mer og dypere informasjon om det man blir bedt om å være med på.

Når man "hele tiden" hører om at den siste olje vil kunne deles ut neste uke, er det vel ikke utenfor rimelighetens grenser
å spørre om pasientens tilstand.
Noen må ha lov til å tenke og vurdere lengre enn hva andre anser som "stussing i forhold til egen mal".

Rimelig enkelt.

Profile  

PostPosted: 02 Jul 2009, 14:50 
Reserve

Mulig jeg uttrykte meg krøkkete, Ivo, men poenget mitt var at det sannsynligvis ikke er helt enkelt å kommunisere hvor langt man er kommet i forbindelse med fristen 7. juli. Dette er ingen tv-innsamling der det er lett å telle opp innkommet beløp til hver tid. Det skal skaffes penger på mange fronter. En ting er to (minst) parallelle innsamlinger, en annen er loddsalg, en tredje er sponsorer, en fjerde er kommune og investorer, en femte er kostnadsreduksjoner ala Nordlie. Noe er cash, annet er utvidete sponsorater, etc. Nordlie har sagt fra seg blant annet bonuser, som sannsynligvis er knyttet opp mot opprykk. Om klubben da de kom frem til et behov på 4,5 mill "budsjetterte" med at de havnet utenfor opprykkssonen mtp. mediaavtalen, kan de ikke trekke hele Nordlie-bidraget fra de 4,5. Da dobbeltregnes pengene. Eller ta målaksjer. Flere har valgt å støtte klubben de siste ukene ved å kjøpe målaksjer. Men om jeg kjøper aksjer til 100,- pr mål, hvor mye har klubben fått inn da?

Misforstå ikke, jeg synes også det er surt om jeg gir masse penger og så viser det seg at pengene bare går inn i et slags konkursbo. Kan godt være at dette får enkelte til å holde mer på lommeboka enn om det hadde vært full tilgang til alle tall. Men som sagt er det så mange variabler her at det er vanskelig å kommunisere godt, presist og riktig, utover det Mohn sier om at man er et godt stykke på vei i forhold til 7. juli-behovet, men trenger en god helg for å komme i mål.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 182 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]